pentukissalle jättimäinen kiipeilypuu?
Minulle tulee kissanpentu ja mietin, ostanko sille alkuun pienen kiipeilypuun vai voinko suoraan tilata ison, huoneenkorkuisen version, jossa kissa viihtyy sitten vanhempanakin oletettavasti paremmin? Onko kissanpennulle mitään iloa isosta kiipeilypuusta?
Kommentit (24)
No mulla oli kissalla semmoinen pieni ensin kun oli pentu.
Nyt on lattiasta kattoon malli ja se pieni myös.
Tuntui mukavammalta että pentu ei kiipeä kovin korkealle ja tipu alas..
En ole kissanomistaja mutta eikähän iso puu olis sen mielestä ihan mahtava. Kissanpennuilla on hirveesti energiaa! Kissat on ihania.
Pentuna juuri jaksaa kiipeillä eli iso ehdottomasti
Osta niin iso että voit itsekin rakentaa sinne kivan majan.
Vierailija kirjoitti:
Tuntui mukavammalta että pentu ei kiipeä kovin korkealle ja tipu alas..
Kissa on luonnostaan kiipeilijä ja ei todellakaan tarvitse varoa tippumista kiipeilytelineestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntui mukavammalta että pentu ei kiipeä kovin korkealle ja tipu alas..Kissa on luonnostaan kiipeilijä ja ei todellakaan tarvitse varoa tippumista kiipeilytelineestä
Joo on. Naapurin pentukatti tippui omenapuusta. Mut sehän on kiipeilijä eikä tarvi varoa.
Ihan ehdottomasti iso. Huomaat kyllä oikeaksi ratkaisuksi noin 10 min kokoamisen jälkeen. Sen 10 min kissa meinaa istuu pahvilaatikossa.
Iso puu, sen alle voit laittaa tyynyjä ja sellaisen pienen vauvojen patjan jos putoamiset huolettaa. Kissanpentu voi kyllä satuttaa itsensä pudotessaan, mutta se on aika harvinaista. Niin kuin ihmislapsilla, niillä on joustavat luut. Kiipeilypuun ylimmän kopan tai tason ei kannata olla niin korkealla ettet yllä ottamaan kissaa sieltä ilman tuolin apua. Muista sijoittaa kiipeilypuu jonnekin missä itsekin oleilet paljon - sohvan viereen jos vietät siinä aikaa, tietokonepöydän viereen jos olet paljon koneella, jne. Kissasi voi täten hengailla kanssasi.
Kissanpennut kasvaa niin sukkelaan, että äkkiä sille isolle käyttöä tulisi joka tapauksessa. Meillä on katit pennusta saakka rumistelleet isossa kiipeilypuussa.
Ostaisin itse sen ison. Ei kauaa mene, kun pikkukissa on jo iso ja tykkäähän se pienikin kiipeillä. Tuohon tippumisasiaan halusin ottaa kantaa. Oma kissani tykkäsi hyppiä kaapin päältä tuolille. Matkaa oli noin metrin verran ehkä ihan vähän päälle. Siltä meni kummastakin takajalasta nivelsiteet. En olisi uskonut, mutta näin kävi (jalat kuvattiin). Kun ne menevät, ei niitä enää kuntoon saa; kissa nilkutti välillä ja maatessaan heilutti toista jalkaa.
Pentu kasvaa niin nopeasti, että mielestäni iso parempi. Kuten täällä jo ehdotettu, niin alle voi kasata tyynyjä ja patjoja, jos pelkäät, että pentu putoaa ja loukkaantuu.
Kaikkea hyvää kissalle ja sinulle. Kissat on ihania ❤️
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin itse sen ison. Ei kauaa mene, kun pikkukissa on jo iso ja tykkäähän se pienikin kiipeillä. Tuohon tippumisasiaan halusin ottaa kantaa. Oma kissani tykkäsi hyppiä kaapin päältä tuolille. Matkaa oli noin metrin verran ehkä ihan vähän päälle. Siltä meni kummastakin takajalasta nivelsiteet. En olisi uskonut, mutta näin kävi (jalat kuvattiin). Kun ne menevät, ei niitä enää kuntoon saa; kissa nilkutti välillä ja maatessaan heilutti toista jalkaa.
Kuulostaa että kissassasi oli jotain vikaa (joillakin ihmisilläkin on ylilöysät nivelsiteet), varsinkin kun kissa tullessaan korkeammalta alas oma-aloitteisesti ottaa vastaan nimenomaan etujaloilla, ei takajaloilla. Putosiko kissasi selälleen tai jotain? Ja jos kissa ei nilkuttanut KOKO aikaa, ei syy voinut olla anatominen (eli nivelsiteet) vaan oli todennäköisesti hermoperäinen (miltä tuo jalan heilutus levossa kuulostaa myös).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa että kissassasi oli jotain vikaa (joillakin ihmisilläkin on ylilöysät nivelsiteet), varsinkin kun kissa tullessaan korkeammalta alas oma-aloitteisesti ottaa vastaan nimenomaan etujaloilla, ei takajaloilla. Putosiko kissasi selälleen tai jotain? Ja jos kissa ei nilkuttanut KOKO aikaa, ei syy voinut olla anatominen (eli nivelsiteet) vaan oli todennäköisesti hermoperäinen (miltä tuo jalan heilutus levossa kuulostaa myös).
Siis hermoperäinen = toiminnallinen.
Sä voit rakentaa vaikka itse, pystypuu ja sivuille oksia, siis puusta. Voit tehdä vaikka minkämuotoisen, tulee halvemmaksikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen nilkuttamisen takia vietiin eläinlääkärille. Kuvat otettiin ja lääkäri sanoi, että nivelsiteet ovat poikki. Sanoi, että kissan elimistö oli alkanut itse korjata tilannetta ja sille ei voi enää tehdä mitään. Syötin sille eläinlääkärin suosituksesta Seraquinia ehkä 10 vuotta. Välillä oireili enemmän välillä vähemmän.
En keksinyt mitään muuta mistä se olisi voinut tulla, kuin siitä tuolille hyppäämisestä. Sitä miten se alas tuli, en muista. Ei selälleen kuitenkaan. En pitänyt sitä mitenkään vaarallisena, en osannut ajatella niin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ehdottomasti iso. Huomaat kyllä oikeaksi ratkaisuksi noin 10 min kokoamisen jälkeen. Sen 10 min kissa meinaa istuu pahvilaatikossa.
Tämän olinkin jo unohtanut. Kissat tosiaan rakastavat pahvilaatikoita!
❤️❤️kissat
KUOLEMA KISSOILLE!
Koira on AINOA oikea lemmikki sekä perheenjäsen ja 99,9% palstalaisista on samaa mieltä kanssani!
EI KISSOJA PALSTALLE!
EI KISSOJA MINNEKÄÄN!
Vierailija kirjoitti:
KUOLEMA KISSOILLE!
Koira on AINOA oikea lemmikki sekä perheenjäsen ja 99,9% palstalaisista on samaa mieltä kanssani!
EI KISSOJA PALSTALLE!
EI KISSOJA MINNEKÄÄN!
Joku hullu tuli tänne uhoamaan!
kissanomistajat, apuja?