Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko jakanut raskauskuvaasi Facebookissa?

Vierailija
09.02.2014 |

Entä sama kysymys niille joiden syystä tai toisesta on ollut vaikea tulla raskaaksi?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakaminen on sitä kun välitetään jonkun julkaisema kuva eteenpäin tai julkaistaan jonkun julkaisema kuva omalla aikajanalla. Se, että julkaisee kuvan itsestään omalla aikajanalla, ei ole jakamista. Se on julkaisemista.

Vierailija
22/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kertokaa nyt mulle, mitä siellä Facebookissa sitten tehdään, jos omien kuulumisten kertominen (mun mielestä raskaudesta kertominen kuuluu tähän) on huomiohuorausta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 09:41"]Mutta kertokaa nyt mulle, mitä siellä Facebookissa sitten tehdään, jos omien kuulumisten kertominen (mun mielestä raskaudesta kertominen kuuluu tähän) on huomiohuorausta?

[/quote]

Mä haluaisin myös tietää? Mitä päivityksiä sinne sitten on sopivaa laittaa, linkkejä kissavideoihinko?

Vierailija
24/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän vaan politiikkosivuna, en laita mitään henkilökohtaista, eikä mulla siellä olevat kaverit ole mun kavereita.  Muut tehkööt mitä vaan mun puolesta.

Vierailija
25/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinne nyt laittaa yhden pallomahakuvan ja pari kuvaa siitä synteestä lapsesta niin ok. Sitten on näitä jotka kuvaa sitä mahaansa joka kulmasta ja viikon välein ja siitä syntyneestä lapsesta joka päivä 5 kuvaa sinne facebookkiin niin se on perseestä. Etusivu täynnä jotain pallomahoja tai keireskeleviä penskoja niin iso homma ruksia niitä pois ja katsoa onko siellä jollain ollut ihan oikeaakin asiaa.

Vierailija
26/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut Facebookissa, itse asiassa koko fb:a ei ollut, kun olen viimeksi ollut raskaana.

Vierailija
27/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 09:41"]

Mutta kertokaa nyt mulle, mitä siellä Facebookissa sitten tehdään, jos omien kuulumisten kertominen (mun mielestä raskaudesta kertominen kuuluu tähän) on huomiohuorausta?

[/quote]

Kukin tekee mitä huvittaa. Jokaisella on erilainen kaverilista. Toisilla on vain ystäviä ja sukua listalla, minulla paljon työn, harrastuksen ja luottamustoimien kautta ihmisiä kaverilistalla, enkä heille halua jakaa henkilökohtaisia asioitani, joten pidän Facebookin sellaisena paikkana, jossa linkittelen uutisia, kommentoin ajankohtaisia asioita ja pidän aiheet kevyinä ja annan itsestäni vain pintaa. Ystäväni ja sukuni saa henkilökohtaiset kuulumiseni muuta kautta.

Vierailija
28/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää pliis laittako facebookiin mitään raskauskuvia! Kuka haluaa katsella sellaisia?

Vierailija
29/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti olisin, jos olisin ollut raskaana Facebook-aikana. Olen mennyt kihloihin, naimisiin ja saanut kolme lasta ennen Facebookkia. Olen silti vasta 32-vuotias.

Vierailija
30/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 10:04"]

Luultavasti olisin, jos olisin ollut raskaana Facebook-aikana. Olen mennyt kihloihin, naimisiin ja saanut kolme lasta ennen Facebookkia. Olen silti vasta 32-vuotias.

[/quote]

Oho. Facebook aloitteli 2004, jos muistan oikein. Suomeen se taisi rantautua 2007?

Vierailija
31/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 09:50"]Jos sinne nyt laittaa yhden pallomahakuvan ja pari kuvaa siitä synteestä lapsesta niin ok. Sitten on näitä jotka kuvaa sitä mahaansa joka kulmasta ja viikon välein ja siitä syntyneestä lapsesta joka päivä 5 kuvaa sinne facebookkiin niin se on perseestä. Etusivu täynnä jotain pallomahoja tai keireskeleviä penskoja niin iso homma ruksia niitä pois ja katsoa onko siellä jollain ollut ihan oikeaakin asiaa.

[/quote]

No mutta tää ihan samahan pätee mihin tahansa muuhunkin. Ei kukaan jaksa katsoa myöskään jatkuvaa hää-, biletys- tai lemmikkikuvienkaan spämmäystä etusivulle.

Te, jotka ette ole kertoneet raskaudesta fbssä tai ette pidä siitä kertomista hyvänä asiana, kerrotteko kuitenkin esim. naimisiinmenosta tai uudesta kodista tms. muista henkilökohtaisista asioista? Miten raskaus oleellisesti eroaa näistä?

Vierailija
32/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 10:14"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 09:50"]Jos sinne nyt laittaa yhden pallomahakuvan ja pari kuvaa siitä synteestä lapsesta niin ok. Sitten on näitä jotka kuvaa sitä mahaansa joka kulmasta ja viikon välein ja siitä syntyneestä lapsesta joka päivä 5 kuvaa sinne facebookkiin niin se on perseestä. Etusivu täynnä jotain pallomahoja tai keireskeleviä penskoja niin iso homma ruksia niitä pois ja katsoa onko siellä jollain ollut ihan oikeaakin asiaa.

[/quote]

No mutta tää ihan samahan pätee mihin tahansa muuhunkin. Ei kukaan jaksa katsoa myöskään jatkuvaa hää-, biletys- tai lemmikkikuvienkaan spämmäystä etusivulle.

Te, jotka ette ole kertoneet raskaudesta fbssä tai ette pidä siitä kertomista hyvänä asiana, kerrotteko kuitenkin esim. naimisiinmenosta tai uudesta kodista tms. muista henkilökohtaisista asioista? Miten raskaus oleellisesti eroaa näistä?

[/quote]

En tietenkään. Kuten sanottu, henkilökohtainen on henkilökohtaista. 

Vierailija
33/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 10:07"]

[/quote]

Oho. Facebook aloitteli 2004, jos muistan oikein. Suomeen se taisi rantautua 2007?

[/quote]

Niinpä. 17-vuotiaana kihloihin, 19-vuotiaana naimisiin ja lapset syntyneet 2001, 2003 ja 2005. Mitä ihmettä oikein teinkään ennen Facebookia :)

Vierailija
34/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 10:19"]

[/quote]

[/quote]

Niinpä. 17-vuotiaana kihloihin, 19-vuotiaana naimisiin ja lapset syntyneet 2001, 2003 ja 2005. Mitä ihmettä oikein teinkään ennen Facebookia :)

[/quote]

Päivitit kuvat irc-galleriaan?

Vierailija
35/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 10:29"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En. En ole koskaan ollut ircissä. Mun mielestä se oli nuorempien, teinien, paikka. Tällä palstalla olen kyllä ollut aina, tänne vaan ei kuvia voi laittaa.

Vierailija
36/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 10:35"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 10:29"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En. En ole koskaan ollut ircissä. Mun mielestä se oli nuorempien, teinien, paikka. Tällä palstalla olen kyllä ollut aina, tänne vaan ei kuvia voi laittaa.

[/quote]

Puhuin irc-galleriasta, en ircistä.

Vierailija
37/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

askauskuvaa en tainnut julkaista. En yleensäkään julkaise paljon kuvia itsestäni, mutta kyllä julkaisin perhekuvan, joka oli otettu synnytyssairaalassa. Kerroin myös etukäteen jääväni äitiyslomalle silloin ja silloin. Olen muutenkin avoin ihminen enkä hirveästi mieti sitä, mitä minusta ajatellaan. Lapsen eivät vaarannu julkaisemistani kuvista. Esitän heidät aina vain positiivisessa valossa enkä nimeä heitä kuviin. Olen jakanut kaveri kavereihin ja tuttaviin. Tuttaville julkaisen harvoin perhekuvia. Suurin osa julkaisuistani liittyy ammattiini tavalla tai toisella.

Vierailija
38/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle raskaus ei ole salattava asia, vaikka henkilökohtainen onkin. Olen myös pitänyt raskaana olemisesta ja kehostani raskaana ollessa. Ei ole mitään syytä, miksei raskausajan valokuvani saisi olla Facessakin.

Vierailija
39/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jakanut. Facessa ei ole myöskään yhtään kuvaa lapsestani. Puolitutut eivät varmaan edes tiedä minulla olevan lasta. Jotenkin koen että faceprofiilini on minun enkä siksi halua laittaa sinne kuvia lapsestani, näin vältän myös kaikki typerät äiti-kommentit. Hevosestani taitaa olla pari kuvaa mutta muuten kaikki kuvat ovat minusta.

Vierailija
40/45 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut kuvia. Ihan samalla tavalla olen kertonut muistakin tärkeistä asioista eli uudesta talosta, työstä ym. Ystävinäni minulla on sellaisia ihmisiä, jotka minun puolestani saavat asioistani tietää.