Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömän loisiminen yhteiskunnan hyvillä tuilla.

Vierailija
09.02.2014 |

Minäpäs voin kertoa rehellisesti paljonko verorahoja kuppaan joka kk rehellisiltä veronmaksajilta!

Eli olen yh + 2 kouluikäistä lasta. Verot vähennetty summista.

-työttömyystuki n. 650€/kk

-lapsilisä n. 300€/kk

-elatustuki n. 300€/kk

-asumistuki 650€/kk

yht. kuppaan siis n. 1900€/kk!

Sitten menot:

-vuokra 1100€/kk

-laskut, vakuutus, puhelimet, vesimaksut, bensa (velaton romuauto, sain ilmaiseksi) sähkö yms. 200-400€/kk

-ruoka n. 500€/kk

Eli näiden jälkeen jää "törsättäväksi" yleensä n. 100€ jos tuuri käy. Silloin ostan lapsille Kuomakengät kirpparilta, itselle ja pojalle astmalääkkeet yms.

Näihin siis EI ole varaa:

-leffassa käyminen

-kaikki harrastukset jotka maksaa jotain

-kampaaja (leikkaan itse meidän kaikkien tukat)

-kosmetiikka

-uudet vaatteet

-tietokone

-matkustelu

-lemmikit jne.

Tämä lista on loputon.

Nyt haluaisin kuulla, onko täällä aikuisten oikeasti joku joka kadehtii tätä "elämäntasoa" meiltä? Oikeasti?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 19:45"]

Joopa joo. Opiskelijalapseni saa asumis- ja opintorahaa yhteensä 500 e/kk. Vuokra on - kas kummaa - 500 euroa (opiskelija-asunto, 27 neiötä)! Elämiseen jää tasan nolla euroa! Sossuun on turha mennä. Sanovat että ota se 300 euron LAINA/kk. Lainaa, jotta voi ostaa RUOKAA!!! Olisi hänenkin kannattanut lsiääntyä ja jäädä yksinhuoltajaksi, niin tuet juoksis. Nyt hän opiskelee yliopistossa ja ainakin yrittää luoda itselleen paremman tulevaisuuden, ettei tarvitsis sitten enää kupata yhteiskuntaa. Onko sinulla ammattai? Hankitko sen ennen lisääntymistä? Vai ajattelitko, että kyllä muut veronmaksajat elättävät...

[/quote]

Itse otin kyllä opintolainaa, sillä eihän tuo opintotuki- ja asumislisä riitä edes välttämättömiin menoihin. Sosiaalitoimisto auttaa,mutta sen jälkeen kun olet nostanut jakäyttänyt myös opintolainan. Systeemin ehdoilla pitääkin mennä. Muutama tonni opintolainaa, so what. Pankin kanssa olen sopinut lyhennyksistä.

Vierailija
22/53 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut hakea töitä? Mennä töihin? Olet kait hankkinut koulutuksen? 

Huomenna on maanantai.Jos kyljen kääntäisen sijaan aamulla alat etsiä töitä. Ja saat niitä. Ja huomaat, että kotiin tulee enemmän rahaa kuin töissä. Mutta sinua arvostetaan. Nyt et sitä saa osaksesi, jos vain ruikutat etkä yritä muuttaa tilannettasi.  Älä enää tule pussilleni. Selkäranka se katkeaa kameliltakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi ammattia. Edellisen kerran olin töissä 2v. sitten, palkka oli verojen jälkeen 1100€/kk.

Sittenpä tuli yt-neuvottelut ja se siitä. Toinen ammatti on kaupan alalta jonne olen vissiin liian vanha ja toinen niin spesifinen että vaikka on iso kaupunki, on tasan kaksi paikkaa sillä alalla ja juuri toisesta niistä sain kenkää.

Voisin kai muuttaa mutta lapset ei halua, isä uuden perheensä kanssa asuu tästä 5km päässä ja ovat lapsilleni rakkaita, kuten molemmat mummolatkin tässä 5km säteellä. Ap

Vierailija
24/53 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhden lapsen yh, asumuserossa. Olen työvoimakoulutuksessa, ja saan tukia yhteensä noin 1200€. Auto on pakko olla, koska esim. työharjoitteluun ei muuten pääsisi, koulutus kestää vuoden ja harjoitteluita on 3, työaika 7-15.30, ja työmaat vaihtuu lähes päivittäin ja ovat usein monessakin eri kunnassa. Kaikkien pakollisten menojen jälkeen käteen jää alle 200€. Jos ei miehen kanssa oltaisi tekemisissä viikonloppuisin eikä vanhempani joskus auttaisi niin ei tuolla alle 200€ paljon ruokaa saisi..

Vierailija
25/53 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom. en ole hakenut koskaan senttiäkään sossusta. Ap

Vierailija
26/53 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu... itsellä on mies ja lapsi. Molemmat tekee töitä mutta jos mietitään että minäkin raahaudun töihin joka aamu vaikka haluaisin niiiiin kovasti välillä pitää lapsen kotona ja viettää vapaapäivää. Tulen umpi väsyneenä kotiin klo 17-18 välillä sillä työmatka kestää sen reilusti yli 30min ja vielä bussimatkan jälkeen on käveltävää yli kilsa, satoi tai paistoi, huvitti tai ei. Olen etsinyt töitä mistä tahansa. Tehnyt lyhyttä ja pitkää pätkää. Siis aivan kaiken mitä on tarjottu. Käteen jää n 1500€/kk. On toki miehenkin palkka, mutta on myös miehen menot. Mies on siis laskettava mukaan ruokaa ostettaessa jne. Eli kyllä tuo summa isolta kuullostaa suhteessa tehtyyn työhön eli kotona olemiseen.

Toisaalta ymmärrän senkin että nuo on turvatut tulot. Lasten kanssa ei uskalla tai voi ottaa riskiä. Täytyisi myös olla aika hyväpalkkainen työ että tienaa yli tuon.

Samaan aikaan mietin että miksi on " tehty enemmän lapsia kuin mitä pystyy elättämään"?

Onko laskettu sen varaan että "joku" menee töihin ja maksa? Itselläni on varaa listassa mainittuihin asioihin. On vain vaikeaa löytää aikaa mm leffassa käyntiin kun arkena on töissä ja viikonloput haluaisi pyhittää kokonperheelle.

Työtön kun voi katsella kotona leffoja koko päivän. Lapsilla on aina aikuinen kotona kun tulevat kotiin. Päiväkoti ikäiset saavat olla kotona jne....puolensa siis molemmissa

Vierailija
27/53 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa kadehtia ap:ta. Minä taas ihmettelen tuota opiskelijaa, joka antaa vanhempiensa elättää,eikä voi ottaa edullista opintolainaa,jonka saa pitkällä maksuajalla,valtion takaamana. Kuka kehtaa käydä vanhempien kukkarolla,kyllä oma elämä pitää rahoittaa itse. Ap, anna muiden kadehtia. 

Vierailija
28/53 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä oikeasti maailmaa ilman minkäänmoisia tukia jotta työssäkäyvä rahvas olisi tyytyväistä. 

Rikollisuus kasvaisi sillä jostakin se kolikko leipään on saatava. Ja nyt ei puhuta pankkiryöstöistä tai kaupan kassoista pelkästään vaan siitä että sä ja sun kiinanpalatsikoira palaatte molemmat nenä veressä iltapissitykseltä -jos edes palaatte.

Nuoret äidit vauvoineen kerjäämässä metroissa ja kaduilla kun ei ole  varaa päivähoitoon eikä pääse näin ollen töihin. Tai toisin päin, hylätyt lapset kaduilla, että äidit pääsevät töihin.

Vammaiset ja invaliidit hylättyinä vailla ilman apulaitteita. Kotoa ei pääse pois ilman proteesia eikä tarpeeksi vammainen saa aikaiseksi edes ruokaa itselleen. Toisaalta, eivätpä välttämättä olisi enää elossakaan kun puolet köyhistä vanhemmista on hylännyt lapsensa jotta pääsee töihin. Se puoli joka ei hylännyt, pahoinpitelee ja varastelee sua siellä iltapissityksillä.

Entäs se opiskelija jonka vanhemmat ovat kuolleet. No kyllä siellä sillan allakin voi päivisin lukea, eriasia onko opintokirjoja. Koulusta löytyy suihkut ja ruokalat, ehkä tämä sektori voisi ponnistellakin ylös - jos ei siis raskaudu tai tyri muuten elämäänsä.

No menkää töihin laiskurit!!!!!! Jokaiselle suomalaiselle löytyy työ! Samoin jokaiselle maahanmuuttajalle. Työpaikkoja on jetsulleen samanverran kuin asukkaita jokaisessa kaupungissa ympäri suomea!!! Jos ei ole työtä, ei ole ilmiselvästi opiskellut!!!! 

Usein naurattaa tämä yksinkertaisten ihmisten yksinkertainen ajattelu. Jos tukia ei olis, maailma olis parempi paikka.

Tuskin maltan odottaa eläköitymistänne toivomassanne utopiassa, varsinkin te matalapalkkaiset katkerat paskiaiset saisitte nauttia työnne hedelmistä...

Vierailija
29/53 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä oikeasti maailmaa ilman minkäänmoisia tukia jotta työssäkäyvä rahvas olisi tyytyväistä. 

Rikollisuus kasvaisi sillä jostakin se kolikko leipään on saatava. Ja nyt ei puhuta pankkiryöstöistä tai kaupan kassoista pelkästään vaan siitä että sä ja sun kiinanpalatsikoira palaatte molemmat nenä veressä iltapissitykseltä -jos edes palaatte.

Nuoret äidit vauvoineen kerjäämässä metroissa ja kaduilla kun ei ole  varaa päivähoitoon eikä pääse näin ollen töihin. Tai toisin päin, hylätyt lapset kaduilla, että äidit pääsevät töihin.

Vammaiset ja invaliidit hylättyinä vailla ilman apulaitteita. Kotoa ei pääse pois ilman proteesia eikä tarpeeksi vammainen saa aikaiseksi edes ruokaa itselleen. Toisaalta, eivätpä välttämättä olisi enää elossakaan kun puolet köyhistä vanhemmista on hylännyt lapsensa jotta pääsee töihin. Se puoli joka ei hylännyt, pahoinpitelee ja varastelee sua siellä iltapissityksillä.

Entäs se opiskelija jonka vanhemmat ovat kuolleet. No kyllä siellä sillan allakin voi päivisin lukea, eriasia onko opintokirjoja. Koulusta löytyy suihkut ja ruokalat, ehkä tämä sektori voisi ponnistellakin ylös - jos ei siis raskaudu tai tyri muuten elämäänsä.

No menkää töihin laiskurit!!!!!! Jokaiselle suomalaiselle löytyy työ! Samoin jokaiselle maahanmuuttajalle. Työpaikkoja on jetsulleen samanverran kuin asukkaita jokaisessa kaupungissa ympäri suomea!!! Jos ei ole työtä, ei ole ilmiselvästi opiskellut!!!! 

Usein naurattaa tämä yksinkertaisten ihmisten yksinkertainen ajattelu. Jos tukia ei olis, maailma olis parempi paikka.

Tuskin maltan odottaa eläköitymistänne toivomassanne utopiassa, varsinkin te matalapalkkaiset katkerat paskiaiset saisitte nauttia työnne hedelmistä...

Vierailija
30/53 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 19:45"]

Joopa joo. Opiskelijalapseni saa asumis- ja opintorahaa yhteensä 500 e/kk. Vuokra on - kas kummaa - 500 euroa (opiskelija-asunto, 27 neiötä)! Elämiseen jää tasan nolla euroa! Sossuun on turha mennä. Sanovat että ota se 300 euron LAINA/kk. Lainaa, jotta voi ostaa RUOKAA!!! Olisi hänenkin kannattanut lsiääntyä ja jäädä yksinhuoltajaksi, niin tuet juoksis. Nyt hän opiskelee yliopistossa ja ainakin yrittää luoda itselleen paremman tulevaisuuden, ettei tarvitsis sitten enää kupata yhteiskuntaa. Onko sinulla ammattai? Hankitko sen ennen lisääntymistä? Vai ajattelitko, että kyllä muut veronmaksajat elättävät...

[/quote]

Yliopistotutkinto ei todellakaan takaa välttämättä työpaikkaa. Akateemisia työttömiä on todella paljon. Akateemisesti koulutetut menettävät tuloja paljon jo pitkän opiskeluajan vuoksi, mutta lisäksi valmistumisen jälkeen mahdollisen ja hyvinkin todennäköisen työttömyyden takia. Valmistumisen jälkeen alkaa katkera opintolainojen maksu, joka pitää hoitaa oli töitä tai ei. Työttömyystukia kuppaa ihan yhtä lailla akateemisesti koulutetut kuin duunaritkin.

Vierailija
31/53 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 37 kirjoittaja työskentelee järjestelmäasiantuntijana ICT-alalla. Laina on helppo maksaa pois. Palkkakaan ei ole huonoimmasta päästä. Siistiä, sisätyötä, ei vaadi kuin henkistä panosta.

Vierailija
32/53 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saimme lapset, olin töissä, samoin mies. Työpaikka meni kun jäin äippälomalle, sitten lähti mieskin. Asuntolainaa maksettiin rivaripätkästä 500€/kk puoliksi. Näin se elämä opettaa. Ap.

Vierailija
33/53 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et saa toimeentulotukea? Eikö perusosa ole teillä jotain 1000 euroa asumisen jälkeen? Ja minä kuvittelen, että me asutaan helvetin kalliisti, kun menee ihan kaikkineen 1350. On kuitenkin uusi omakotitalo....

Vierailija
34/53 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltarukous: " Hyvä Jumala anna hieman nöyryyttä muutamille kirjoittajille täällä. Työttömyys ja köyhyys tekisi terää 32; lle. tee hänestä työtön, kiitos."

Vierailija
35/53 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltarukous: " Hyvä Jumala anna hieman nöyryyttä muutamille kirjoittajille täällä. Työttömyys ja köyhyys tekisi terää 32; lle. tee hänestä työtön, kiitos."

Vierailija
36/53 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatinvalintakysymys, kuka kehtaa alapeukuttaa ICT-alaa??

Vierailija
37/53 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoipa ärsyttää. Itse asun halvimmassa yksiössä minkä asuntoa etsittäessä löysin, 590€/kk. Opintotukea saan vajaa 470€. Täyspäiväisten opintojen ohella käyn myös töissä, eihän tää muuten olis ilman lainaa mahdollistakaan. Silti en pääse edes tonniin kuussa.

Olen kyllä kateellinen ap:lle. Saat jotenkin itsellesi ja lapsillesi ruuan, asunnon ja muut perustarpeet täytettyä tekemättä mitään! Jos rahasi loppuu ja on niin kamalaa, mene sossuun. Minä en saa sieltä mitään ilman opintolainaa (ja senkin kanssa summa olisi todella pieni), ja velaksi en vielä elä kun ei ole ihan pakko.

Todella naurettavaa valittaa, että et pärjää. Jos minäkin pärjään (ja teen tämän rahan eteen helvetisti töitä), niin kyllä pärjäät sinäkin.

Vierailija
38/53 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, pääasia että mulla itselläni on töitä. En ikinä vaihtaisi tätä työttömyyteen, jos valitsemaan pääsisi. Tai voisin valita helposti, mutta en halua. 

Vierailija
39/53 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa selkärangan katketa. Se on vain elämää...

Vierailija
40/53 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole siitä, että tukien saaminen olisi väärin. Ärsyttävää, kun ihmiset olettavat saavansa yhteiskunnan tilipussista kaikkea luksusta. Kyllähän ap:n peruseläminen on turvattua, ja hyvä niin. Mutta kun aina pitäisi saada enemmän ja enemmän ilmaiseksi.

Olisin itse ihan helvetin tyytyväinen, jos saisin perustarpeeni täytettyä yhteiskunnan rahoilla. Ei tulisi mieleenkään valittaa, että pitäis saada enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi