Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut menevät maski päällä hakemaan Postista pakettia, kun sen maskin joutuu siellä kuitenkin poistamaan, koska henkkarit?

Vierailija
29.10.2020 |

Eikö homma onnistuisi paremmin maskittomana, kun muistaa pitää vain turvavälit?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap keksii olemattomia ongelmia sen sijaan, että vain suostuisi käyttäytymään ja käyttämään sitä maskia?

Te muut voitte käyttää maskia, jos niin haluatte. Minä en käytä. Ei tämä koronanvastainen taistelu siihen kaadu, että minä jätän käyttämättä maskia, kun olen siinä taistelussa itsekin kuitenkin muilla toimin mukana.

Eihän se toki siihen kaadu, mutta haluatko ottaa riskin, että joku sinulle tärkeä ihminen sairastuu sun kauttasi koronaan ja kuolee?

Tuo, että vetoaa ”muihin toimiin” on vähän sama kuin ajaisi autoa käyttämättä turvavyötä, koska autossa on jarrut ja on itse varovainen liikenteessä ja kun se vyö niin ahdistaa ja sitä on hankala käyttää.

Kyllä, haluan ottaa riskin, että joku minulle tärkeä ihminen sairastuu kauttani koronaan ja kuolee.

En ymmärrä hysteriaa. Joka kerta kun kosketat lastasi, pussaat puolisoasi, puhut ystäväsi kanssa jne on, ja on AINA ollut riski, että tartutat häneen taudinaiheuttajan jonka vuoksi hän kuolee. Kuinka moni teistä on ruoskinut itseään joka kerta kun lapsenne on ollut kipeänä ja kärsinyt, syyttänyt itseään siitä, että ei ole käyttänyt maskia ja kumihanskoja ja pitänyt etäisyyttä vaan on jopa köllinyt lasen vieressä sohvalla tms holtitonta ja näin ehkä tartuttanut lapseen sen taudin jonka vuoksi hän nyt itkee ja oksentaa tai yskii sinisenä keuhkojaan pihalle? Veikkaan että aika harva.

Tämä nykyinen pelon ilmapiiri ja kauhun lietsonta on aivan sairasta. Vanhukset "pelastetaan" lukitsemalla ovet ja kieltämällä tapaamasta läheisiään. Ystävyyssuhteet ja pariutuminen halutaan kieltää. Piilotellaan maskien takana kuolemaa peläten ei edes erityisen vaarallisen taudin vuoksi.

Kammottavaa ja perverssiä.

Maskien takana ei piilotella, vaan pyritään estämään koronan leviäminen. Perhe-, ystävyys- ja pariutumissuhteita ei ole kielletty, älä lietso.

Vierailija
42/46 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yskäistä kunnolla päin naamaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap keksii olemattomia ongelmia sen sijaan, että vain suostuisi käyttäytymään ja käyttämään sitä maskia?

Te muut voitte käyttää maskia, jos niin haluatte. Minä en käytä. Ei tämä koronanvastainen taistelu siihen kaadu, että minä jätän käyttämättä maskia, kun olen siinä taistelussa itsekin kuitenkin muilla toimin mukana.

Ajattelutapaasi voisi verrata juuri ajokortin saaneeseen koheltajaan, joka ajaa ylinopeutta, koska mielestään osaa ajaa ylivertaisesti muihin ajajiin verrattuna.

No ei todellakaan voi. Se ylinopeutta ajava aiheuttaa koko ajan vaaraa muille, kun se auto voi lähteä hallinnasta tuhoisin seurauksin milloin vain, kun maantiellä on hyvin vaikea, usein jopa mahdotonta välttää kohtaamisia. Sen sijaan tässä koronan torjunnassa minä voin helposti pitää turvavälit, jolloin mitään vaaraa ei ole.

Sama asia, et vaan tajua. Yksikin asiaa ymmärtämätön voi olla vaaraksi ihmisjoukossa. Pystyt näköjään kontroilloimaan muidenkin ihmisten turvavälejä, eikä kukaan oireeton maskiton koronanakantaja yskäise vahingossakaan missään koskaan edes kuivan ilman takia, koska heiltä ei tule ysköksiä eikä aerosoleja ilmaan muutaman metrin eteenpäin.  Ei edes kaupan jonossa.

En valitettavasti pysty kontrolloimaan muiden ihmisten turvavälejä, omiani vain. Mutta jos joku tulee väkisin liian lähelle, on mielestäni siinä tilanteessa vastuu hänellä, ei minulla. Minä olen oman osuuteni tehnyt, kun pidän turvavälit omalta osaltani.

Vierailija
44/46 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äsken hakemassa paketin. Ei tarvinnut riisua maskia. Turvavälien kanssa oli vaihtelevaa, osa tajusi, osaa sai väistellä, vaikka lattiassa oli ne turvavälitarrat (kaksi metriä, kuten vähintään pitää, metrihän ei ole mitään).

Ja sinulle, joka höliset hysteriasta, en ole tippaakaan hysteerinen, koska noudatan omia rajoituksiani. Pystyn tapailemaan oman koronakuplani sisällä ihmisiä ihan normaalisti, mutta en voi käydä massatapahtumissa enkä muissa ahtaissa sisätiloissa, joissa oleskellaan pitkään. 

Vierailija
45/46 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelutapaasi voisi verrata juuri ajokortin saaneeseen koheltajaan, joka ajaa ylinopeutta, koska mielestään osaa ajaa ylivertaisesti muihin ajajiin verrattuna.

No ei todellakaan voi. Se ylinopeutta ajava aiheuttaa koko ajan vaaraa muille, kun se auto voi lähteä hallinnasta tuhoisin seurauksin milloin vain, kun maantiellä on hyvin vaikea, usein jopa mahdotonta välttää kohtaamisia. Sen sijaan tässä koronan torjunnassa minä voin helposti pitää turvavälit, jolloin mitään vaaraa ei ole.

Sama asia, et vaan tajua. Yksikin asiaa ymmärtämätön voi olla vaaraksi ihmisjoukossa. Pystyt näköjään kontroilloimaan muidenkin ihmisten turvavälejä, eikä kukaan oireeton maskiton koronanakantaja yskäise vahingossakaan missään koskaan edes kuivan ilman takia, koska heiltä ei tule ysköksiä eikä aerosoleja ilmaan muutaman metrin eteenpäin.  Ei edes kaupan jonossa.

En valitettavasti pysty kontrolloimaan muiden ihmisten turvavälejä, omiani vain. Mutta jos joku tulee väkisin liian lähelle, on mielestäni siinä tilanteessa vastuu hänellä, ei minulla. Minä olen oman osuuteni tehnyt, kun pidän turvavälit omalta osaltani.

Mitä ajattelet tapahtuvan koronan leviämisen suhteen, että jos joku tulee väkisin liian lähelle sinua, puhuu kovaa tai yskäisee ilman maskia koronan kantajana sinua maskittomaa kohti?

Vierailija
46/46 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaana en ole ainoa, joka on ollut huolissaan maskittomien asiakkaiden käytöksestä. Jotkut maskittomat marssivat kauppoihin sisään, eivät kaupan sisääntullessa käytä esillä olevaa, suositeltavaa käsidesiä, käyttäytyvät kuin maailmanomistajat mistään turvasuosituksista välittämättä. Tätä olen kuullut myyjiltä huolenaiheena ja itse nähnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi