Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virtsatientulehdus vatsakivulla - kuinka nopeasti lääkäriin?

Vierailija
09.02.2014 |

Mulla on ollut jo tosi pitkään virtsatientulehduksen oireita (pissattaa jatkuvasti, vaikea pidättää jne.), mutta ne on aina välillä helpottaneet, joten en sitten ole mennyt lääkäriin. Nyt eilen ja tänään oireet ovat pahentuneet: Ramppaan vessassa jatkuvasti, alapää kutisee ja vatsassa tuntuu välillä samanlainen kipu kuin menkkojen aikana. Aloin vähän googlettaa asiaa, ja netissä sanottiin, että näillä oireilla tulehdus saattaisi olla kohonnut munuaisiin. Mulla kun ei ikinä ole ollut edes pientä pissatulehdusta, niin kaipailisin neuvoja... Pitäisikö tosiaan lähteä päivystykseen (kuten jollakin sivulla netissä neuvottiin) vai voisiko asia odottaa maanantaihin? En millään viitsisi lähteä Jorvin ruuhkaan... Kiitokset jo etukäteen neuvoista! :)

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös silloin nouse kova kuume, jos menee munuaisiin? Mutta tottahan sun nyt kuuri täytyy hakea asap!

Vierailija
2/27 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lähtemään lääkäriin. Munuaisaltaantulehdus voi olla kyseessä. Kuume ei välttämättä nouse kaikille. Minulla oli kuumotusta alaselässä sekä kipua, juoksin vessassa koko ajan, kirvelyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile juoda paljon vettä sekä karpalomehua. C-vitamiiniakin kannattaa ottaa, mieluiten poretablettina. Persiljateetkäkin voi juoda. Jos verta ja kuumetta niin äkkiä lekuriin. Jos nuo ei auta tänään niin huomenna menisin ehkä näytille.

Vierailija
4/27 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaisin jotain aivan muuta kuin virtsatietulehdusta? Jotain gynekologista vaivaa?

Vierailija
5/27 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi odotit?! Virtsis pitää heti hoitaa. Mä lähtisin nyt heti. Mulla meni yleiskuntokin parissa tunnissa tosi huonoksi (en jaksanut istua enää) vaikka ihan tavan virtsis oli kyseessä.

Vierailija
6/27 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista että olet saanut klamydian, oireilee juuri kuten kerrot! Vaatii lääkehoidon. Pelkkä virtsis saattaa menna ohi juomalla paljon, ja kuten joku jo kertoihin mielellään karpalojuomaa. Ja tietysti särkylääkettä. Mutta jumaa, juomaa ja vielä kerran juomaa!

Vierailija
7/27 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit odottaa huomiseen. Mullakin oli virtsatietulehdus ja nin kovat vatsakivut että vaikeroin kippurassa lattialla. Ja silloin oli juuri sunnuntai. Mahakivut kuitenkin helpotti aina välillä ja heti maanantaina soitin sitten terveyskeskukseen. Eikä minulla ollut kuumetta. Sain antibiootit ja se oli sillä hoidettu.

Vierailija
8/27 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 11:38"]

Voit odottaa huomiseen. Mullakin oli virtsatietulehdus ja nin kovat vatsakivut että vaikeroin kippurassa lattialla. Ja silloin oli juuri sunnuntai. Mahakivut kuitenkin helpotti aina välillä ja heti maanantaina soitin sitten terveyskeskukseen. Eikä minulla ollut kuumetta. Sain antibiootit ja se oli sillä hoidettu.

[/quote]

Ja kun tuossa joku ehdotteli klamydiaa niin lisään vielä että mullekin hoitaja puhelimessa veikkasi sitä. Virtsatietulehdus se kuitenkin oli ja myöhemmin lääkäri sanoi että ei ole hoitaja ihan perillä ollut kun täysin selkeä virtsatietulehdus, klamydia kun on useimmiten naisilla oireeton.

Vierailija
9/27 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 11:36"]

Onko mahdollista että olet saanut klamydian, oireilee juuri kuten kerrot! Vaatii lääkehoidon. Pelkkä virtsis saattaa menna ohi juomalla paljon, ja kuten joku jo kertoihin mielellään karpalojuomaa. Ja tietysti särkylääkettä. Mutta jumaa, juomaa ja vielä kerran juomaa!

[/quote]

Siis myös munuaisiin levinnyt virtsatietulehdus menee ohi juomalla??

Vierailija
10/27 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehdus selviää oikeastaan vain viljelyllä, ei aina oireiden perusteella. Jos siis pystyy odottamaan kuten ap, niin tulehdus ei ole varmaa. Mulle yleenäs tulehdus on iskenyt täysillä, ja sen kanssa menee kyllä heti lääkäriuin, maksoi mitä maksoi. Sitten mulla oli joku haamutulehdus. jossa kaikki ap:n oireet, hiukan sekaflooraa, mutta ei tulhdusta. Vagifem-lääke rauhoitti tilanteen

Vierailija
11/27 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista kaikille! :) ehkä soitan päivystykseen, viiltää sen verran kovasti taas tuo vatsa. Ja enpä ollut edes tullut ajatelleeksi klamydiaa, oireet tosiaan sopisi myös siihen... Täältä saa kyllä aina pikaisesti vastauksia :)

Vierailija
12/27 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kotona aina muutamaa Selexidia, sillä ne lopettavat oireet parissa tunnissa. Miksi pitäisi kärvistellä, kun apua saa.

Vierailija
13/27 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiapuna maitorahkaa. Kunnolla alapäähän, joku pyyhe suojaksi, anna vaikuttaa 15 minuuttia. Uusi tarvittaessa. Mulla vei tulehduksen pois.

Vierailija
14/27 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 11:43"]

[/quote]

[/quote]

Huoh!

Luetunymmärrys???????  .... PELKKÄ VIRTSIS kirjoittaa hän!

Vierailija
15/27 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 12:06"]

Ensiapuna maitorahkaa. Kunnolla alapäähän, joku pyyhe suojaksi, anna vaikuttaa 15 minuuttia. Uusi tarvittaessa. Mulla vei tulehduksen pois.

[/quote]

:D Maitorahka vei virtsatietulehduksen pois? Joku sanoi että juomalla se menee ohi niin ei kyllä mene jos on munuaisiin levinnyt. Toivottavasti ihmiset ei oikeesti usko kaikkea mitä ne täältä lukee...

Vierailija
16/27 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene maanantaina, jos ei kuumetta ole.

Vierailija
17/27 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 12:40"]

[/quote]

[/quote]

Huoh!

[/quote]

Pelkkä virtsis? Munuaisiin levinnyttä virtsatietulehdusta kutsutaan yhtä lailla vain virtsatietulehdukseksi. Astetta pahemmaksi vain.

Vierailija
18/27 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Huoh!

[/quote]

Tuosta saa kyllä sen käsityksen että klamydia vaatii hoidon, pelkkä virtsis ei.

Vierailija
19/27 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuaisiin mennyt vti tuntuu selkäkipuna. Vatsakipu viittaa virtsarakkoon.

Minä en pysty olemaan tuntiakaan paikoillani, jos tulehdus iskee. Se tulee ihan puun takaa ja saman tien pissaan verta. Siinä sitten huudetaan tuskasta ja parutaan, iso ihminen, vaikka julkisella paikalla. En tosiaankaan voi odotella päiväkausia ja ihmetellä, pitäisikö mennä lääkäriin. Olen aina ihmetellyt, miten joillakin voi olla niin hidassytytteinen vti.

Vierailija
20/27 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 12:45"]

[/quote]

[/quote]

Huoh!

[/quote]

Tuosta saa kyllä sen käsityksen että klamydia vaatii hoidon, pelkkä virtsis ei.

[/quote]

No ei saa. "Pelkkä virtsis saattaa menna ohi juomalla paljon"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi