Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kontrolloiva mies - mikä neuvoksi?

Vierailija
08.02.2014 |

Useimmiten naisia väitetään kontrollifriikeiksi. Meillä ja itse asiassa monella tutullakin tilanne on juuri päinvastainen. Perheen miehet eivät kestä sitä, että asiat hoidetaan toisin kuin he haluavat. Esimerkiksi oma mieheni vahtii keksien syömistä, sekä minun että lasten. Hän piilottaa ostamansa karkit ja keksit, mutta syö iloisesti minun ostamani, vapaasti kaapista löytyvät keksit. Tuttavan mies taas hallitsee vieraiden kyläilyhä. Hän ei pidä siitä, että perheeseen tulee vieraita. Silloin tavarat menevät sekaisin ja vieraat häiritsevät perheen rutiineja. 

Kuinka monella teistä on kontrolloiva mies? Miten se näkyy? Entä te, joilla tilanne on päinvastainen. Mitä antaisitte neuvoksi?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/23 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

et vaan tottele sitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti pysty ymmärtämään, miten naiset antavat tuollaisen käytöksen jatkua. Kotityöt ovat yhteisiä, rahankäytöstä pystyy sopimaan tasapuolisesti ja kummankin olisi hyvä arvostaa toisen ponnisteluja yhteisen kodin ylläpidon eteen.

Jalka maahan ja nyrkkiä pöytään. Peiliin voi katsoa, jos antaa moisen jatkua.

Vierailija
4/23 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko, että kun kotona määrää mies, sä tulet täältä kyselemään josko joku meistä tuntemattomista palstailijoista alkais määräillä sun käyttäytymistä? Se, joka alistuu, on maassa. Se, joka vaatii, johtaa. Johtajuutta ei koskaan anneta, se otetaan.

Vierailija
5/23 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 21:30"]

et vaan tottele sitä

[/quote]

Joo, en tottelekaan. Ja varmasti sanon kaikesta ääneen. Huono puoli on se, että lapset kuulee - ja pitää minua riitelijänä. Toinen lapsista sanoikin, että toivottavasti eroatte pian. 

En kyllä itsekään ymmärrä, miksi mies on mun kanssani, kun melkein kaikesta tulee sanomista puolin ja toisin.

Vierailija
6/23 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tarkka raha-asioissa. Eli on omat rahat, omat menot plus yhteiset menot.

Vierailija
7/23 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 17:40"]

Useimmiten naisia väitetään kontrollifriikeiksi. Meillä ja itse asiassa monella tutullakin tilanne on juuri päinvastainen. Perheen miehet eivät kestä sitä, että asiat hoidetaan toisin kuin he haluavat. Esimerkiksi oma mieheni vahtii keksien syömistä, sekä minun että lasten. Hän piilottaa ostamansa karkit ja keksit, mutta syö iloisesti minun ostamani, vapaasti kaapista löytyvät keksit. Tuttavan mies taas hallitsee vieraiden kyläilyhä. Hän ei pidä siitä, että perheeseen tulee vieraita. Silloin tavarat menevät sekaisin ja vieraat häiritsevät perheen rutiineja. 

Kuinka monella teistä on kontrolloiva mies? Miten se näkyy? Entä te, joilla tilanne on päinvastainen. Mitä antaisitte neuvoksi?

[/quote]

Minun EX-mieheni kontrolloi kaikkea mitä tein. Kun kampaaja oli tehnyt otsatukkaan letin, oli hän sitäkin purkamassa kun ilmoitin meneväni saunaan. En antanut purkaa sitä, joten hän ulisi saunan jälkeen että olisi purkanut sen ja tehnyt uusiksi. Myöhemmin hän antoi minulle päivämäärän jolloin ilmoitti, että minun ja tavaroitteni pitäisi olla hänen ovensa takana. Yhtenä perjantaina hän ilmoitti, että minun o,lisi mentävä sinne. En suostunut, joten sain kotiintuloajan mikä oli kello 00:00. En ole hänen kanssaan enää tekemisissä, koska ei vain kiinnosta.

Vierailija
8/23 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ole pätkääkään kontrollifriikki enkä sellaista kestäisikään. Mä itse olin aikanaan enemmän, mutta iän myötä se on hävinnyt aika pitkälle mustakin. Eikä meillä ole koskaan toisen menoja tai muutakaan isompaa kontrolloitu.

Vierailija
9/23 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrollifriikeille kenkää, pian ne kontrolloi paljon muutakin.

Vierailija
10/23 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies päättää milloin siskoni voi tulla yökylään ja milloin ei. Hänen kavereitaan täällä käy useammin ja siitä ei kysytä mitään, ilmoitetaan vaan et se ja se tulee meille. Mies ei myöskään siivoa tai tee kotitöitä, ei käy mielellään kaupassa ja sitä ärsytt jos sanon näistä asioista.

Vierailija
11/23 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kontrolloivaa miestä, en katselisi sellaista menoa hetkeäkään parisuhteessa, että puoliso holhoaa toista kuin lasta.

Kannattaa keskustella asiasta asiallisesti siitä miltä sinusta tuntuu tuo meno. Jos mies ei ota onkeensa lainkaan sinun sanomiasi tai ei kuuntele, parisuhdeterapeutti voisi sitten olla oikea osoite. 

Vierailija
12/23 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sellainen mies. Tällainen parisuhde ei ole tasavertainen, vaan kontrollointi on aina vallankäyttöä. Vallan epätasaisesti jakaantuessa syntyy herkästi alistaja-alistuja -suhde. 

Ei ikinä enää...

Vierailija
13/23 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni yritti aikanaan määrätä minun tekemisiäni, mutta joutui huomaamaan, että jos sitä jatkaa, hänen arkensa muuttuu taas poikamiehen elämäksi. Sen verran pitää naisessa olla munaa, että hän tekee miehelleen selväksi normaalin ja epänormaalin toiminnan rajan jos mies ei sitä itse tajua. Jos sitä kykyä ei löydy, ei auta valittaakaan, sen on silloin itse hyväksynyt hiljaisuudella ja puhumattomuudellaan. Jos,mies ei tajua, niin sitten joutaa mennä sitä äitiänsä kyykyttämään, lapsuuden kodistahan tapa on opittu.

Vierailija
14/23 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu just töitä, että jollain tasolla mies haluaa hallita tiettyjä asioita. Eniten ärsyttää se, että mä teen 90% kotitöistä ja aina kun tästä tapellaan niin mies on sitä mieltä että tekee ihan yhtä paljon kuin mäkin. Roskat ehkä vie jos pyydän ja vien pussin valmiiksi eteiseen. Mies myös usein valittaa jos ostan itselleni uusia vaatteita tai vaikka kotiin uudet lakanat. Itselleen,on ostanut suhteen aikana mm. Kannettavan tietokoneen, videokameran ja kalliita harrastusvälineitä.

Vierailija
15/23 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
16/23 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 17:57"]

Musta tuntuu just töitä, että jollain tasolla mies haluaa hallita tiettyjä asioita. Eniten ärsyttää se, että mä teen 90% kotitöistä ja aina kun tästä tapellaan niin mies on sitä mieltä että tekee ihan yhtä paljon kuin mäkin. Roskat ehkä vie jos pyydän ja vien pussin valmiiksi eteiseen. Mies myös usein valittaa jos ostan itselleni uusia vaatteita tai vaikka kotiin uudet lakanat. Itselleen,on ostanut suhteen aikana mm. Kannettavan tietokoneen, videokameran ja kalliita harrastusvälineitä.

[/quote]

Alkakaa pitää kirjaa tehdyistä kotitöistä jonne merkataan päivittäin mitä kumpikin on tehnyt. Siitä sitten esim. viikon päästä laskette mitä kumpikin on tehnyt niin ei tarvitse riidellä kun on mustaa valkoisella. Ja sitten sen jälkeen keskustelette miten voisitte paremmin jakaa kotitöitä niin ettei ne kaatuisi yhden niskaan.

Vierailija
17/23 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 18:19"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 17:57"]

[/quote]

Alkakaa pitää kirjaa tehdyistä kotitöistä jonne merkataan päivittäin mitä kumpikin on tehnyt. Siitä sitten esim. viikon päästä laskette mitä kumpikin on tehnyt niin ei tarvitse riidellä kun on mustaa valkoisella. Ja sitten sen jälkeen keskustelette miten voisitte paremmin jakaa kotitöitä niin ettei ne kaatuisi yhden niskaan.

[/quote]

Sama kirjanpito toimii myös tuohon rahankäyttöön.

Vierailija
18/23 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista! Taidankin alkaa kirjoittaa ylös mitä kaikkea oikein teen täällä. Sen verran osaan tilastoja antaa, että tämä 4 yhdessä asutum vuoden aikana mies on esim. pessyt vessan varmaan 5 kertaa, kun taas mä pesen sen (ja paljon perusteellisemmin vielä) pari kertaa viikossa. Sama imuroinnin kanssa, meillä on koira ,joten imuroitava on väh. 3 kertaa viikossa. Mies imuroi ehkä 1-2 kertaa/ kahden kuukauden aikana. Mitäs muuta vielä.. No mä hoidan pyykit, ripustan kuivumaan, viikkaan kaappiin.. Ja kerään likaiset vaatteet lattialta.. Huoh!

Vierailija
19/23 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 jatkaa, joo, minä pidin kirjanpitoa Myös. Mies väitti ettei meillä ole seksiä, joten kirjasin aina sen kalenteriin osoittaakseni, että sitä on 2-3 kertaa viikossa. mutta sitten mies suuntasi huomion niihin viikkoihin jolloin olin sairaana tms. Kontrolloiva löytää aina syyn itsensä ulkopuolelta.

Vierailija
20/23 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kuulemma olen vaan siivousfriikki. Vaikka oikeasti täällä olis ihan sairaan sotkusta, jos en siivoais päivittäin. Kiva keräillä toisen likasia vaatteita ja roskia!! Joskus osoitan mieltäni ja pesen vain omat vaatteeni, kunnes en jaksa enää katsella sitä pyykkivuorta. Mies ei myös koskaan vie puhtaita vaatteita kaappiin, jos pinoan,ne valmiiksi ja pyydän laittamaan,kaappiin. Korkeitaan kantaa ne makkariin sängyn tai kaapin päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi