KÄRSIMYSTÄ elämässä? Miksi jotkut sanovat, että Jumala välittää ihmisestä?
Luulen, että otsikon kysymys on tärkeämpi kuin mitä ehkä yhtäkkiä luulisi. Tämä ajatus ihmisen kanssa kärsivästä ja myötätuntoisesta Kristuksesta perustuu siihen ymmärrykseen, että Kristus, Jumala eli ihmisenä täällä maan päällä. Siis tallaten tätä samaa maanpintaa kuin sinä ja minä, tuntien nälkää ja janoa, väsymystä. Tuntien niin ahdistusta kuin iloa. Tämän kaiken kautta hän voi erityisellä tavalla samaistua ihmisen kärsimykseen ja koko elämään silloinkin, jos ei näkyvää ihmettä tapahdu - vaikka niitäkin ehkä tapahtuu.
'"Meidän ylipappimmehan (Kristus) jos kukaan kykenee ymmärtämään vajavuuksiamme, sillä häntä on koeteltu kaikessa samalla tavoin kuin meitäkin koetellaan; hän vain ei langennut syntiin.Astukaamme sen tähden rohkeasti armon valtaistuimen eteen, jotta saisimme armoa ja laupeutta, löytäisimme avun silloin kun sitä tarvitsemme."(Heprealaiskirjeestä http://www.credo.fi/raamattu/1992/Hepr.4.html#v14 )
Miten osaisin tiivistää? Voit täysin varmasti luottaa siihen, että Jumala rakastaa juuri sinua - olosuhteistasi tai elämäsi tähänastisesta kulusta riippumatta. Voit omalla tavallasi ja ajallasi pyytää Kristuksen läsnäoloa ja kosketusta elämäsi mihin tahansa asioihin, niihin kipeimpiinkin. Mikään inhimillinen ei ole hänelle vierasta. Jos kaipaat parantumista, etsiydy sinne, missä terveellä tavalla luotetaan siihen, että Jumala rakkautensa takia voi parantaa, esim. http://www.healingrooms.fi. Mutta ennen kaikkea suosittelen lämpimästi lähestymään Jumalaa, jotta voisit ymmärtää ja kokea, että hän rakastaa sinua ja tahtoisi olla yhteydessä kanssasi :) Sinä olet korvaamattoman rakas ja arvokas ihminen Jumalalle - antaisitko itsellesi mahdollisuuden kokea se? http://vod-2.tv7.fi/vod2/pelastusrukous/pelastusrukous-002-w.MP4
Kommentit (19)
Olipa yllättävää, että tää healing rooms-linkkaaja on taas tässä.:D "En minä tuputa".. Et toki.
No, onhan sellaisiakin uskontoja joissa kärsimys kuuluu elämään. Kuten buddhalaisuus, ehkä se onkin oikea uskonto.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 19:37"]
Vielä päätit valita harhaanjohtavan otsikon. rasittavaa.
[/quote]
Kun luen otsikon sitten varsinaisen viestin, niin ei se ole lainkaan harhaanjohtava, vaan mielestäni vastaa suoraan otsikon kysymykseen eli minkä takia jotkut jaksavat väittää, että ihmisen kärsimyksistä välittävä Jumala on olemassa.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 19:46"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 19:37"]
[/quote]
Kun luen otsikon sitten varsinaisen viestin, niin ei se ole lainkaan harhaanjohtava, vaan mielestäni vastaa suoraan otsikon kysymykseen eli minkä takia jotkut jaksavat väittää, että ihmisen kärsimyksistä välittävä Jumala on olemassa.
[/quote]
Ei vastaa eikä ketään kiinnosta tällainen käännytys. Jos joku haluaa liittyä uskontoosi, hän varmasti hakee itse tietoa netistä, menee papin puheille, liittyy seurakunnan tilaisuuksiin sun muuta. Tällainen vaan ärsyttää.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 19:32"]
Olipa yllättävää, että tää healing rooms-linkkaaja on taas tässä.:D "En minä tuputa".. Et toki.
[/quote]
Älä toki anna kokemasi "tuputtamisen" pilata mielikuvaa Healing Room:ista, se on ihan tutustumisen arvoinen paikka - tuputtajista huolimatta.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 19:50"]
[/quote]
Pystytkö perustelemaan vai ainoastaa lyttäämään? Mikä aiheutti sulle pettymyksen niin, että otsikko oli mielestäsi harhaanjohtava?
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 19:50"]
Ei vastaa eikä ketään kiinnosta tällainen käännytys. Jos joku haluaa liittyä uskontoosi, hän varmasti hakee itse tietoa netistä, menee papin puheille, liittyy seurakunnan tilaisuuksiin sun muuta. Tällainen vaan ärsyttää.
[/quote]
Puhu vain omasta puolestasi! Kunpa tietäisit, kuinka paljon on ihmisiä, jotka ovat saaneet merkittävää apua elämäänsä sen kautta, että vaikeassa elämäntilanteessa ovat lukeneet, nähneet tai kuulleet esim. seurakunnan ilmoituksen, saaneet vihjeen kaverilta, konkreettista apua ystävältä tai seurakunnan diakonilta, lahjaksi kirjan...?
Toisaalta, jos olet itse täysin sulkeutunut kristinuskon hyville mahdollisuuksille (ja jos olet, niin vilpittömästi toivon ja rukoilen, että tiedostaisit sen) niin ehkä edes "enkeli taivaan" ei vakuuta sinua siitä, että ärsyttävät uskovaiset EIVÄT ole sama asia kuin jokaista ihmistä rakastava Kristus. Entä, jos hän rakastaa sinuakin?
Lopeta jo, ketään ei kiinnosta!! Ihan oikeasti. Good for you jos olet saanut apua, mutta tällänen ei todellakaan ole oikea tapa levittää sanomaa.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 20:20"]
Lopeta jo, ketään ei kiinnosta!! Ihan oikeasti. Good for you jos olet saanut apua, mutta tällänen ei todellakaan ole oikea tapa levittää sanomaa.
[/quote]
1. Rauhoitu toki, jos mahdollista - tiedätkö itsekään miksi tämä kiihdyttää sua noin?
2. Miten juuri sinä tiedät, että ketään ei kiinnosta? Ehkä jotku ovat saaneet tästä ketjusta pohdittavaa.
3. Mikä siis olisi oikea/parempi tapa levittää sanomaa? Ehkä voit auttaa mua ja muitakin lähestymään asiaa paremmin.
Koska ketju tippuu ja kukaan ei kommentoi.
Ja toki se ärsyttää kun tunkemalla tungetaan jotain sivustoa. Parempi tapa on antaa ihmisten löytää sivu itse, jonnekin uskonnollisen foorumin puolelle voi mieluummin tehdä aloituksen
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 21:15"]
Koska ketju tippuu ja kukaan ei kommentoi.
Ja toki se ärsyttää kun tunkemalla tungetaan jotain sivustoa. Parempi tapa on antaa ihmisten löytää sivu itse, jonnekin uskonnollisen foorumin puolelle voi mieluummin tehdä aloituksen
[/quote]
Yrittäisitkö kaikesta huolimatta muistaa, että täällä ei KENELLÄKÄÄN ole oikeutta käskeä toisia lopettamaan, ei leikillä eikä tosissaan; "aihe vapaa" ja sana vapaa. Sinä et ole palstaseriffi. Yritetäänkö sietää toisiamme ja olla suvaitsevaisia sekä asiallisia - vaikka joskus erilaiset mielipiteet ärsyttäisi tai hämmentäisi! Kaikkea hyvää sulle koko elämääsi :)
No minä uskon ja tiedän takuvarmasti että me synnymme tänne maanpäälle kehittymään. Tietenkiin kehitykseen kuuluuvat vaikeudet jaa oppimisjaksoja,itsella kullakiin on niitä jos meillä on hyvä ja läheinen suhde Jumalaan niin me pystymme saamaan apu. On mm lukuisia henkiparannus tapauksia,tiedän itsekiin ja olen omiin silmiin nähnyt. Vaikeä puhua tästä ihmiselle joka ei usko perjatteesta. Mutta jos jouduimme tosi tiukkaan paikkaan niin jostain syystä jopa oikein kova kovis kääntyy Hänen puolelleen. Miksi??? Miksi myös jos rukoile oikein tosissaan epätoivossa niin miksi se apu saa? Ei ehkä heti eikä ehkä niin kuinka itse toivomme mutta helpotusta tule,tai vastaus tai valmis ratkaisukiin voi saada. Kaikken kokemani ja siunauksien ja vastauksien myötä en kehtaa olla uskomatta Häneen. En pystyy enkä rohkene väittä ettei Häntä olisi. Siitä paitsi vaikeuksien myötä ihminen jalostuu ja itse muutuin myötätuntoisemmaksi ja halu autta minussa on vahva,jotenkiin tykkään itsestäni nykyään enemmään. Eli vaikeuksissa Hän autta sen takia monet sanoo,että Luoja välittä,jos vihdoinkiin rohkene käänyä sen puolelle.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 21:33"]
Onko se asiallista ja suvaitsevaa tuputtaa omaa uskoaan?
[/quote]
Entäs jos sinä pysähtyisitkin ihan vaikka hetkeksi ja kuulostelisit itseäsi, että mikä on niin ärsyttävää kristinuskon ajatuksissa, että et voi ollenkaan argumentoida etkä keskustelella vaan ainoastaan tyrmätä. Kenelle tahansa meistä on varmaan terveellistä ja hyödyksi vähän pohtia omia reaktioitamme eri tavoin ajatteleviin.
Mikä siinä on nyt niin ihmellistä-ihmiset aina kauttaan aikoja tiesi kuolemanjälkeisestä elämästä-kymmeniä tuhansia vuosia-arkeologisia havaintoja ja merkintöjä,että muinaiset ihmiset tiesi elämän jatku kuoleman jälkeen,ihmiset saivat ilmoituksia ja tiesivät että jotain on muutakiin ja jotta me ei eksyttäisi täällä niin Jeesus on tullut ihmisenä tänne ja kärsi aivan kaikki meidän tuskamme ja surumme ja sairauksiemme jotta ihmiset tietävät että hän pystyisi ymmärtämään meitä kaikkia. Ristinaulitsemisen huolimatta Hän osoittii meille kaikille suurta pyytetöntä rakkautta!!! Rakkauttaa-vihamme ja julmuksiamme huolimatta. Kohta maailmaa muuttuu-tehkää parannus ihmiset,pyydän teitä. Vilpillisyys,abortit,himot,kateus ajavat meitä alas. Pettämiset viha ja kavaltaminen ovat Paholaiselle mieluisia tekoja-olemme kohta kaikki hänen omia. Saatte nähdä minne olemme menossa. Rotkoon surman suuhuun,turmion tielle josta ei niin helpolla pääse. Tehkää parannus,rukoilkaa ja kääntykää meidän Isämme puolelle.
Kristinuskontoa vihataan ja syystä. Muka-uskovat ovat vääntäneet Jeesuksen opetuksesta ärsyttävää sanahelinää ja täysin vääriä oppeja, doktriineja.
Jeesuksen seuraaminen on oikeasti Jumalan ja ihmisten rakastamista, Hänen kuuntelemistaan (sydämellä, Pyhän Hengen välityksellä) ja tehden sen, mitä Henki antaa tehtäväksi.
Kaikki muu on ihmisten tekouskovaisuutta (mihin???) ja paitsi turhaa myös vahingollista,, koska se kääntää pois monta ihmistä - joita Jumala rakastaa ja toivoo yhteyteensä.
Kärsimys tässä elämässä on suhteellista, emmehän asu ruumiissamme kuin muutamia vuosikymmeniä, keskimäärin. Sielu ja henki sen sijaan elävät ikuisesti Jumalan valtakunnassa. Sinne kannattaa pyrkiä.
Hakemus tehdään katuen ja pyytämällä Jeesusta ottamaan elämäsi haltuunsa. Hänellä on sen jälkeen ohjat, muistat vain kuulostella mitä Pyhä Henki antaa tehtäväksesi. Kärsimystä voi tulla, ja yleensä tuleekin, mutta kun tietää elävänsä Jumalan tahdon mukaista elämää, sekin kääntyy siunaukseksi, josta voit kiittää.
Näin sunnuntaisin, jota vielä meidän vanhempien sukupolvi saattoi kutsua "pyhäpäiväksi", voi vaikka varata pikku hetken näiden perimmäisten juttujen miettimiselle - mitään ei ainakaan voi hävitä :)