Uskallanko leikata pitkän tukan lyhyeksi
Oon niin kyllästynyt pitämään pitkiä hiuksiani aina letilla tai ponnarilla, koska muuten ne takkuuntuvat pahasti. Haluaisin leikata tosi lyhyeksi (vähintään leukaperään asti, ehkä jopa vielä lyhyemmäksi) mutta en tiedä, miltä hiukseni näyttäisivät sellaisen pituisina. Hiukset ovat paksut ja 2B-tyyppiset, eli tyvestä lattanat mutta kihartuvat latvoja kohden. Huomiseksi varattu Energialeikkaus (pitäisi olla kiharaystävällisempi), saa nähdä millainen lopputulos tulee.... Hirvittää kyllä jo valmiiksi. Kai se on pakko lohduttautua jo nyt sillä, että hiukset kasvavat takaisin.
Kommentit (24)
Minäkin pitäisin sellaisen pituuden, että saa vielä halutessaan kiinni. Helpompi lyhentää myöhemmin lisää, jos vielä pituutta haluaa vähemmäksi. Ammattitaitoinen kampaaja osaa kyllä katsoa sinulle sopivan lyhyen mallin.
Susta en tiedä, mutta mä ainakin katuisin.
Itse olen leikannut pitkästä lyhyeksi joskus enkä ole katunut. Nyt on taas pitkät hiukset.
Jos sinua pelottaa, niin kokeile ensin hieman pidempää lyhyempää kampausta. Se on helpompi sitten myöhemmin marssia kampaajalle lyhentämään entisestään kuin yrittää pidentää lyhyttä tukkaa.
Olen leikannut pitkästä lyhyeksi, eikä kaduttanut missään vaiheessa. On ollut välillä super lyhyt, välillä taas pidempi, pidennyksetkin on kerran olleet, kun en malttanut kasvattaa. Itse tykkään, että lyhyt on monipuolisempi ja sitä on helpompi laittaa. Nyt hiukset menevät juuri ja juuri ponnarille, iltapäivällä kampaajalle, saapa nähdä mikä mitta illalla :)
Komppaan edellisiä. Olen kyllä nähnyt myös onnistuneita jopa ns. poikatukan leikkauksia mutta se vaatii rohkeutta ja ammattilaisen silmää eikä siis sovi kaikille.
Leikaisn lyyeksi, kadutti hirveästi. Ja kasvattaminen vei kuitenkin suht pitkään. Eli en leikkaisi lyhyeksi, vaan jättäisin sellaisiksi, että saa kiinni. Koska lyhyiden laittaminen vie aikaa ja vaivaa oikeasti, pitkät on kaikkine takkuineen ja letteineen todella paljon helpommat.
Kysy kampaajan mielipidettä. Ulkopuolinen näkee helpommin, sopiiko kasvonpiirteisiisi lyhyt tukka. Luultavasti sopii, jos voit pitää nytkin tukkaasi kiinni ja se näyttää ok:lta.
Toisaalta muistan Hanna G:n kun hän leikkasi tukan lyhyeksi. Se ei näyttänyt pahalta, mutta hänellä vähän pidempi, aina kiinni pidettävä tukkaa näyttää paljon paremmalta.
En oikein ymmärrä ihmisiä, joita hiustenleikkuu hirvittää, mutta tekevät sen silti. Itse tiedän mitä haluan ja menen innoissani kampaajalle, enkä jo etukäteen mieti että apua, kamalaa, varmaan kadun. Jos jo ajatus tuntuu kauhealta, ei varmaan ole sun juttu?
Olen leikannut alaselkään ulottuvat suoraan poikatukaksi, oli todella hieno. Jouluna leikkasin bsl-pituset polkaksi, tykkäsin ja sain kehuja. Nyt ovat taas kasvaneet 12 cm ja annan vielä olla, josko ensi kesänä olisi hippikutrit ja sitten taas voi pätkäistä.
Suosittelen siis tekemään hiuksille sen mikä tuntuu hyvältä. :)
En leikkaisi. Menetin tukkani vuosi sitten syövän vuoksi ja nyt odotan kasvua takaisin. Todella hidasta.
Takut eivät ole ongelma, kun käytät laadukkaita shampoita, hoitoainetta sekä hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Kasvatus on H I D A S T A. Itselläni on luonnonkihara puolipitkä tukka ja vaatii hoitoa, mutta kyllä sen jaksaa. Kasvatan pidemmäksi mutta aikaa menee.
Älä vaan kysy kampaajan mielipidettä. Ei kaikilla ole silmää mikä kullekin sopii. Muuten se singlaa sun pääsi ja illalla itkettää.
Pitkän tukan kasvattaminen (hyväkuntoiseksi) voi viedä vuosia, joten ihan hetkenmielijohteesta en leikkaisi
Leikkautin kesällä pitkän tukkani leukaan ulottuvaksi, olin tosi tyytyväinen että niska sai kunnolla ilmaa. Ja koko olemus jotenkin virkistyi. Nyt on taas jo tukka ponnaripituinen, mulla kasvaa onneksi todella nopeasti. Ei sitä leikkausta kyllä kannata pelätä, kyllä hiukset kasvavat takaisin jollei ole taustalla mitään sairautta. Ei pitäisi jämähtää mihinkään, tässäkään asiassa.
Niska saa kunnolla ilmaa, kun teet nutturan, jonka kiinnität päälaelle. Hiukset kasvavat hitaasti, kuka jaksaa odottaa vuoden verran esim. Joillan kasvaa nopeasti, mutta kaikilla ei, genetiikka vaikuttaa.
No jos leikkaat kiharat hiukset lyhyeksi niin näytät mummolta jolla on vanha permis ja kynitty tukka. Mikä ihme on energia ystävällisempi leikkaus.? Leikkaks se kampaaja sut pimeässä vai...
Itse ottaisin kiharatukkaisena kunnon kosteuttavan hoidon ja maks 10 cm latvoista pois.
Vierailija kirjoitti:
No jos leikkaat kiharat hiukset lyhyeksi niin näytät mummolta jolla on vanha permis ja kynitty tukka. Mikä ihme on energia ystävällisempi leikkaus.? Leikkaks se kampaaja sut pimeässä vai...
Itse ottaisin kiharatukkaisena kunnon kosteuttavan hoidon ja maks 10 cm latvoista pois.
Juuri näin. Luonnonkihara tukkaa vaatii hoitoa ja hemmottelua. Harva kampaaja osaa leikata luonnonkiharaa tukkaa. Siinä on paljon hyviä puolia, on kampaus valmiina ja kiharat ovat aina muodikkaat. Laiskuutta, ellei jaksa hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Luonnonkihara tukkaa vaatii hoitoa ja hemmottelua. Harva kampaaja osaa leikata luonnonkiharaa tukkaa. Siinä on paljon hyviä puolia, on kampaus valmiina ja kiharat ovat aina muodikkaat. Laiskuutta, ellei jaksa hoitaa.
Tällä kampaajalla kokemusta luonnonkiharan tukan leikkaamisesta. Laiska olenkin hiusten suhteen ja ajattelin pääseväni helpommalla jos olisi lyhyemmät hiukset mitä hoitaa. Ehkä mua jännittää tämä lähinnä siksi, että olen ollut pitkähiuksinen niin kauan.
Energialeikkauksessa hiusta ei manipuloida suoristamalla ennen leikkausta ja sen annetaan kuivua luonnollisesti. Leikkauksessa kunnioitetaan hiusten omia pyörteitä ja kiekuroita :)
Minkä ikäinen olet? Leikkasin itse aivan poikatukaksi ja nyt kaduttaa, Tätimäinen lookki ei lähde mihinkään ennen kuin hiukset kasvaa. Olen yli 30. Ja hiustenlaitto on oikeasti
paljon hankalampaa. Jos on kiire, ainoa vaihtoehto laittaa hattu päähän.
Itse leikkauttaisin ensin solisluihin asti ulottuvaksi. Ne saa vielä halutessaan kiinni.
Sitten jos pituus ei tuntisi hyvältä leikkauttaisin lisää. Takkuuntumiseen auttaa hoitoaineet.
Oon niin tottunt pitkään tukkaan, että en osaa ajatella itseäni lyhyttukkaisena.
Kysy kampaajan mielipidettä, ovat ammattilaisia.