En saa unta kuin vasta neljän aikaan yöllä
Mikä avuksi? Olen sängyssä rentoutuneena kello 22 ja minulle sopivin aika nukahtaa on 23-24. Aloitin uuden työn, jonka takia nukun todella huonosti, jonain öinä en ollenkaan. Miesystäväni kanssa nukun kuin tukki, mutta yksin en saa nukuttua.
Meditaatiota sekö hengitysharjoituksia kokeiltu, ei tunnu aina auttavan. En nauti kofeiinia myöhään.
Kommentit (3)
Kaikki ruudut (puhelin, tietokone, tv yms.) kiinni vähintään kaksi tuntia ennen mukkumaan menoa. Älä syö iltakahdeksan jälkeen mitään niin ruuansulatuskin ehtii rauhoittua. Vaikka kofeiinia et käytäkään niin ksantiineja voi olla muissakin juomissa tai ruuissa. Suklaata ei missään tapauksessa illalla. Mikäli et nukahda 15 minuutissa nouse suosiolla ylös sängystä ja tee jotain muuta. Lue vaikka kirjaa jossain muualla kuin sängyssä. Menet sänkyyn vasta sitten kun tuntuu, että olet niin väsynyt että nukahdat helposti. Älä katso kelloa, tilanne on se mikä on joten älä yritä pakottaa unta.
Unilääkkeet on yksi mahdollisuus mutta en suosittele. Niihin jää helposti koukkuun eikä niillä saa luonnollista unta. Melatoniinia ja / tai tryptofaania kannattaa kokeilla. Sitähän täällä ei kai saisi sanoa mutta kannabis toimii, ei tarvitse ottaa päihdyttävää annosta.
Sen kun tietäisi. Itse valvoin viime yön ja edellisenkin. Jostain juuri luin että pitäisi hokea jotain sanaa ja sitäkin tuli kokeiltua kun tokkuraisena tässä olen pyörinyt.