Oletko leiponut tänään? Mitä teit?
Mulla oli ikääntynyttä piimää jääkaapissa, niin tein piimäkakun sekä puolukkapiirakan. Ihana joulumausteinen tuoksu talossa nyt.
Kommentit (38)
Leivoin poikien kanssa Mokkapaloja, johon käytin nesteenä appelsiinimehua taikinassa ja kuorrutteessa. Kokeilkaa, kaakaon appelsiinin yhdistelmä on aika hyvä. :)
Tänään on syöty toissapäivänä leivottua mazariinikakkua. Onnistui yli odotusten. Oli helppo tehdä.
Tein pinaatti-katkarapupiiraan täytteen ja pohjan valmiksi. Paistan sen iltapalaksi saunan jälkeen. Lisäksi salaatti ja punaviiniä. Näin meillä joka lauantai, erilaisia ruokaisia piiraita.
Mulla on juuri tuolla tulossa tofu-pinaattipasteijat iltapalalle. Täyte tehty ja uuni kuumenemassa, taikinalevyt kun sulaa, niin sitten teen.
Jääkaapissa oli portviinipullon jämät, joten tein suklaa-portviinikakkua. Huomenna olis tarkoitus syödä sitä vieraiden kanssa.
Kääretortun tein. Väliin laitoin itsetehtyä vadelmarahkaa. Hyvää tuli.
Runebergintorttuja muffinsseina, jäi kans viikolla tekemättä kun ei energiat riittänyt
Anteeks nyt mut mitä vitun KANELIPULLIA!??!?! Eikös ne ole korvapuusteja..? Vai onko teillä joku oma resepti johonki kanelipulliin..?
Aamulenkin ja koko talon imuroinnin ja pölyjen pyyhkimisen jälkeen leivoin Lissabonin leivoksia, tekaisin prinsessakakun naapurille, leivoin ruisleivät koko kuukaudeksi ja nyt mennään saunomaan, johon otin pakasteesta itse tehdyt vastat sulamaan. Äsken sain siivottua ruokapöydän, tein karjalanpaistia ja perunamuussia.
Just otin Quiche lorrainen uunista ulos! Saunan jälkeen olis tarkoitus herkutella... Lisäksi pakkasesta sulatin vielä muutaman viikolla leipomani Runebergintortun jälkkäriksi. Nams!
Mieheni (ja minun) syntymäpäivän kunniaksi leivoin kinuskitäytekakun ja kokeilin ekaa kertaa tehdä kinuskimousseetakin sinne väliin. Niin ihanan imelää!
Paistoin ruualle sipulifocacciaa ja tyttö (11v) teki mutakakun jälkkäriksi.
En oo vielä leiponu, mutta pitäisi kaivaa netistä sen junkkileipurien "red velvet cake"-ohje ja tehdä siitä valkosuklaapäällysteisiä minimuffinsseja tai sit painelis pienellä piparimuotilla sydämiä sellasesta pellillisen kokosesta levystä..ystävänpäiväks näitä duunaisin kotiin ja kavereille.
Tein tiramisua ja pieniä suklaaleivonnaisia. Huomenna ajattelin leipoa vielä jotain .