Nyt alkoi meidän perheen vaurastuminen
Sijoitusasunto lähtee tuomaan meille kassavirtaa ja lisäksi ostetaan taas pikkuisen osakkeita. Keväällä sitten vaan seistään osinkosateessa ja nautitaan.
Kommentit (46)
O ho ho! Jos ostaa pikkuisen osakkeita, niin ei se osinkosade kovin hääppöinen ole, vähän tihkuttaa viiden sentin kolikkoja.
No pienestä se aina alkaa. SijoitudSunto ei välttis alkuun tuota ihan lainanlyhennyks, mutta toisaalta kaikki on säästöä.
Jos nyt ostatte osakkeita niin ette te tänä keväänä vielä osinkoja saa :)
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 12:55"]
O ho ho! Jos ostaa pikkuisen osakkeita, niin ei se osinkosade kovin hääppöinen ole, vähän tihkuttaa viiden sentin kolikkoja.
[/quote]
Ehkä huomasitkin, että kirjoitin TAAS. Ostettiin lisää siis, ei tämä ensimmäinen ostoserä ollut.
ap
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 13:14"]
Jos nyt ostatte osakkeita niin ette te tänä keväänä vielä osinkoja saa :)
[/quote]
Kyllähän ne osingot tulee, jos vaan ostaa ennen osingon irtoamista. Esimerkiksi Fortumin osinko irtoaa 9.4. joten on tässä vielä vaikka miten hyvin aikaa ostella osakkeita.
ap
Asuntojen hinnat ovat laskussa, eli itse odottelisin ainakin ensi talveen sijoitusasunnon ostoa. Paska osuu tuulettimeen ihan lähikuukausina, koska Jutta ja Jykä eivät tule saamaan talousasioita tässä maassa rullaamaan. Ensi vuoden alussa taas toiveikkuus voi olla jo kasvamaan päin kun hallitus vaihtuu. Tämä heijastuu hintoihin. Osakkeetkin ovat tällä hetkellä hinnoissaan muutamaa viime aikoina kompastellutta yhtiötä lukuunottamatta. Esim. Fortumin lappuja saa varmasti kesällä merkittävästi nykyistä halvemmalla, tämän kevään osinkotuotolla vähennettynä. Itse aion käydä ostoksillä juhannuksen jälkeisellä viikolla :)
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 13:50"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 12:55"]
[/quote]
Ehkä huomasitkin, että kirjoitin TAAS. Ostettiin lisää siis, ei tämä ensimmäinen ostoserä ollut.
ap
[/quote]
Jos ostat taas pikkuisen osakkeita, ei se osinkosade taaskaan ole mikään kaatosade, edes lisättynä aikaisemmin pikkuisen ostamiisi.
Osinkokiima on nyt pahimmillaan. Esim. Keskon osake on yli 30 eurossa, vaikka itse en koskisi kyseiseen osakkeeseen alle 22 euron hintaan. Osinkojen irrottua hinta putoaa varmasti paljon, tai ainakin pitäisi.
Kuka sanoi, että olen aikaisemmin ostanut pikkuisen? Osakkeita on useilla kymmenillä tuhansilla yhteensä.
ap
Tottakai osakkeet putoaa osinkojen jälkeen. Yleensä sen osingon verran, mutta nousevat kyllä sitten ajan saatossa taas.
ap
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 14:21"]
Kuka sanoi, että olen aikaisemmin ostanut pikkuisen? Osakkeita on useilla kymmenillä tuhansilla yhteensä.
ap
[/quote]
Sinä sanoit. "Ostetaan taas pikkuisen osakkeita". Se tarkoittaa, että olette aikaisemminkin ostaneet pikkuisen osakkeita, ja teette niin tälläkin kertaa.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 14:22"]
Tottakai osakkeet putoaa osinkojen jälkeen. Yleensä sen osingon verran, mutta nousevat kyllä sitten ajan saatossa taas.
ap
[/quote]
Veikkaan, että esim. Kesko putoaa kesään mennessä n. 24 euroon. Fortumiakin saa 14-15 eurolla kesän aikana. Tai näin ainakin uskon ja toivon. Vieläkin harmittaa etten myynyt viime keväänä Orionia 24 eurolla lappu, muutaman kuukauden päästä hinta oli n. 18 euroa. Osakesijoittaja on psykologisesti outo tyyppi.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 14:22"]
ap
[/quote]
Veikkaan, että esim. Kesko putoaa kesään mennessä n. 24 euroon. Fortumiakin saa 14-15 eurolla kesän aikana. Tai näin ainakin uskon ja toivon. Vieläkin harmittaa etten myynyt viime keväänä Orionia 24 eurolla lappu, muutaman kuukauden päästä hinta oli n. 18 euroa. Osakesijoittaja on psykologisesti outo tyyppi.
[/quote]
Osakemarkkinoiden nousut ja laskut eivät selity yritysten rationaalisilla tunnusluvuilla, vaan musta-tuntuu-toiminnalla. Musta tuntuu, että Kiinan talous luhistuu kohta, joten kaikkien maailman osakkeiden arvo romahtaa kaikkialla. Musta tuntuu, että FED tekee kohta jonkun korkopäätöksen, joten osakkeiden arvo romahtaa. Ja markkinavoimien outo käyttäytyminen, sehän johtuu osakesijoittajien hysteerisestä sopulikäyttäytymisestä.
Jos teillä on ostettu kymmenillä tuhansilla osakkeita niin ei sada osinkoja.
Meillä on 400 000e osakesalkku ja ei tule raha-kaatosadetta silläkään niskaan mutta toki ihan mukavasti.
Riippuu tietty, että kuka mistäkin näkökulmasta asioita katsoo. 400 000 eurolla toki tulee jo tosi paljon osinkoja, mutta pelkästään 40 000 euron osakesalkullakin voi hyvin saada yhden tavallisen työtätekevän yhden kuukauden palkan osinkoja. Yhden kuukauden palkan eteen saa tehdä ihan paljon töitä, mutta osakkeet jauhaa osinkoa vuodesta toiseen aika vähällä vaivalla.
Ja kun sanoin, että ostettiin taas pikkuisen, niin kertoi siitä, että ollaan jo pitkään ostettu pikkuisen kerrallaan. Kun ostaa tonnilla silloin ja toisella tällöin, niin vuosien saatossa pikkuisistakin summista kertyy ainakin meidän mittakaavassa ihan merkittävä salkku.
ap
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 15:58"]
Riippuu tietty, että kuka mistäkin näkökulmasta asioita katsoo. 400 000 eurolla toki tulee jo tosi paljon osinkoja, mutta pelkästään 40 000 euron osakesalkullakin voi hyvin saada yhden tavallisen työtätekevän yhden kuukauden palkan osinkoja. Yhden kuukauden palkan eteen saa tehdä ihan paljon töitä, mutta osakkeet jauhaa osinkoa vuodesta toiseen aika vähällä vaivalla.
Ja kun sanoin, että ostettiin taas pikkuisen, niin kertoi siitä, että ollaan jo pitkään ostettu pikkuisen kerrallaan. Kun ostaa tonnilla silloin ja toisella tällöin, niin vuosien saatossa pikkuisistakin summista kertyy ainakin meidän mittakaavassa ihan merkittävä salkku.
ap
[/quote]
Provokaattorin epätoivoista selittelyä asiaa todella tuntevia, oikeita osakesijoittajia vastaan. Älä yritä, taistelet tuulimyllyjä vastaan.
Ei tämä provo ollut, mutta ei ole tietysti todisteitakaan tänne laittaa. Uskokoon kuka mitä haluaa, mutta minä olen tyytyväinen meidän taloudenhoitoon.
ap
Vierailija kirjoitti:
Asuntojen hinnat romahtavat muutaman vuoden kuluessa noin puoleen. Lisäksi putkiremontti maksaa 100.000 euroa asuntoa kohti. Lainojen korot nousevat 10% paikkeille.
Terveisiä täältä tulevaisuudesta. Asuntojen hinnat eivät romahtaneet. Nousu on jatkunut yhtäjaksoisesti tähän asti, nyt on viides syyskuuta vuonna 2018.
Aina pitäisi mietiiä mitä hölynpölyä kirjoitteleekin. Pääkaupunkiseudulla on käynnissä yhtä aikaa kolme massiivista projektia; Jätkäsaari, Pasila ja Kalasatama. Kaikki menee mitä tarjotaan ja kovaan hintaan.
Minä olen sijoittanut vain yrityksiin, jossa olen itse ollut töissä. Ja rahaa on tullut todella mukavasti.