Mitä mieltä olette nimestä Venla?
Kommentit (82)
Mun mielestä kaikki Venlat on aina kauniita. Se on ensimmäinen mielikuva Venla nimestä.
Ehkäpä siksi meillä onkin Venla-tyttö. ;)
Yleinen nimi on kyllä, mutta ei sillä tavalla kuitenkaan kulunut kuin moni muu nykynimi. Venla on sellainen perus hyvä suomalainen nimi. Vähän kuin Maria.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 21:12"]
Serkkuni nimi on Venla.
[/quote]
Mitä ihmettä me tuolla tiedolla teemme?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 21:14"]
Mun mielestä kaikki Venlat on aina kauniita. Se on ensimmäinen mielikuva Venla nimestä.
Yleinen nimi on kyllä, mutta ei sillä tavalla kuitenkaan kulunut kuin moni muu nykynimi. Venla on sellainen perus hyvä suomalainen nimi. Vähän kuin Maria.
Maria ei ole suomalainen perusnimi. Kansainvälisesti yleinen kristillinen nimi, ylein myös miehillä katolisella alueella.
[/quote]
Tuo nimirimpsu käsitteli todellakin suomalaisia nimiä ja niistä monet ovat muinaissuomalaisia,luonnon ja palvottujenjumalhaltioiden nimiä,kuten Ahti,Mielikki,Ilmatar,Kyllikki,TELLERVO,,vÄINÖ JA Väinämö ym.Upeita nimiä suurin osa.Joku tällä palstalla kehotti välttämään uskonnollisia nimiä,jos ei ole sen henkinen.Siinä onkin välttelemistä.Toinen suuri osa koostuu muunnoksista.joiden alkuperä on raamatullinen.Mitä väärää siinä on? Itse olen Merja,joka on muinaiskansan nimestä johdettu.Olen tyytyväinen nimeeni.
Yksinkö sinä kaikki lasten nimet päätät?Eiköhän niistä sovita yhdessä,jos jompikumpi ei todellakaan pidä jostain nimestä,niin sitä ei sitten laiteta.Meillä mies antoi ensimmäisen nimen tyttärelle ja minä toisen.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 10:53"]
[/quote]
Venla on kaamea nimi. Siitä tulee mieleen lyhytjalkainen ja isotissinen suomalaiskansallinen eukko. Vähän venäläisen maatuskan tyyppinen. Jollain pesäpalloseuralla on myös muistaakseni aika rivo laulu Venlasta.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 20:55"]
Naapurissani on kultainennoutaja nimeltä Venla.
[/quote]
Ja minun naapurissani on labradorinnoutaja nimeltä Venla.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 21:50"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 20:55"]
Naapurissani on kultainennoutaja nimeltä Venla.
[/quote]
Ja minun naapurissani on labradorinnoutaja nimeltä Venla.
[/quote]
Minä taas tunnen Venla-nimisen marsun. Venla taitaa olla aika yleinen nimi eläimillä.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 10:53"]
[/quote]
Venla on kaamea nimi. Siitä tulee mieleen lyhytjalkainen ja isotissinen suomalaiskansallinen eukko. Vähän venäläisen maatuskan tyyppinen. Jollain pesäpalloseuralla on myös muistaakseni aika rivo laulu Venlasta.
[/quote]Ihana :) Minä olen juuri tuollainen. Tosin yhtään rivo en.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 21:14"]
Maria ei ole suomalainen perusnimi. Kansainvälisesti yleinen kristillinen nimi, ylein myös miehillä katolisella alueella.
[/quote]
[/quote]
En mä tarkoittanutkaan sitä, että mistä se nimi on peräisin. Kai nyt jokainen tietää, ettei Maria ole suomesta lähtöisin. Maria, ja kuten Venla, on suomalaisessa kalenterissa olevia nimiä toisin kuin esim. Catherine tai Marilyn jne. joten niitä voi ihan huoletta sanoa suomalaisiksi nimiksi. You get the point?
Tavallaan ihan kaunis nimi, mutta kun nimiin liittyy mielikuvia voi niistä tulla vähemmän hyviä. Oma tragediani on kun eräällä deittipalstalla oli tämä nimi ja jo vähän kiinnostuin, mutta sitten kaikki meni ohi.
Suomasta tuli mieleen, että mun isoäitini oli Saima. Siinä kanssa vanha nimi, joka nykyään ehkä hieman kuuluisa mutta ei yleinen.
Tykkään. Tykkään myös Seitsemän veljestä aspektista -> kirjallisuus ja suomalaisuus.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 10:57"]
Tykkään. Tykkään myös Seitsemän veljestä aspektista -> kirjallisuus ja suomalaisuus.
[/quote]
Venla ei ole alkuperältään suomalainen nimi. Venla on muunnos ruotsalaisesta nimestä Vendla.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 20:59"]Miksi kukaan suomalainen antaisi lapselle nimeksi Venla? Mikseivät suomalaiset Suoma ja Kyllikki kelpaa?
[/quote] ;-) mun isoäiti oli Suoma Kyllikki..
itsellä 3 nimi venla :-)