Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään kehitysvammaisia

Vierailija
07.02.2014 |

Mua saa nyt pitää ihan vapaasti kamalana ihmisenä mutta en voi mitään sille että oikeasti pelkään kahitysvammaisia ihmisiä.
Mun mielestä ne ovat tosi arvaamattomia (en tietenkään yleistä mutta aika moni)
ja eräs kehitysvammainen kävi kerran mun kimppuuni ilman mitään syytä.
Onko kellään samanlaista pelkoa tai kokemuksia vai olenko ainoa?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 16:05"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 16:01"]

Minäkään en oikein osaa suhtautua kehitysvammaisiin. Kaipa se on eräänlaista pelkoa. Jotenkin olen tosi vaivautunut heidän seurassaan, en tiedä mistä heille voi puhua tai kuinka paljon he ymmärtävät. Joskus joku kehitysvammainen mies on lyöttäytynyt väkisin seuraani: kerran esim. yksi tuli kirjaston lukusalissa samaan pöytään istumaan ja höpötti omia juttujaan, vaikka olisin halunnut olla rauhassa. Se oli kiusallista.

[/quote]

Jospa se ihaili sinua suuresti ja arvosti sinua mukavana ja mielenkiintoisena ihmisenä ja siksi tuli juttelemaan.

Kehitysvammaisilla ja yleensä vammaisilla ja mielenterveyspotilailla ja autisminkirjolaisilla yms on kaikesta erikoisuudestaan huolimatta hyvä maku sen suhteen, kuka on mielenkiintoinen tyyppi.

Olisit ollut otettu tuosta ja ottanut sen kunnia-asiana: Sinua arvostetaan :)

[/quote]

En ymmärrä viestiäsi. Kyseinen kehitysvammainen mies olisi varmaan tuppautunut kenen tahansa nuoren naisen viereen istumaan. Halusin vain lukea lehteäni rauhassa, joten en todellakaan ollut imarreltu, kun itseäni huomattavasti vanhempi kehitysvammainen mies tuli istumaan samaan pöytään ja höpötti kännykästään.

Aika erikoista, että niputat kehitysvammaiset, liikunta- ym. vammaiset sekä mielenterveyspotilaat samaan sakkiin. Heihin mahtuu kaikenlaisia ihmisiä, niin sosiaalisia kuin vähemmän sosiaalisia ihmisiä.

21

Vierailija
2/24 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet pelkäävät. vammaiset voivat olla arvaamattomia. Itsekin pelkään, vaikka oma sisaruksenikin on vammainen (en tietenkään häntä). Pelkään esim. vammaisen lähellä ollessani, että hänelle tulee jokin pakkoliike ja huitoo minua.

ja sitten taas toisaalta, aidoimmat ihmiset olen tavannut vammaisväestöstä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poikaa ei ainakaan kannata pelätä. On 6v, mutta käyttäytyy kuin 4v. Kannattaa muistaa, että kehitysvammaiset ovat lapsentasoisia.

Vierailija
4/24 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pelkään vähän juuri sen arvaamattomuuden tai pakkoliikkeiden vuoksi.

Kerran yhdessä tilaisuudessa yksi noin 17-vuotias kehitysvammainen sylki jatkuvasti käsiinsä. Huomautin siitä hänelle varovasti ja ystävällisesti. No se alkoi sitten tekemään sitä oikein vimmatusti koko lopun tilaisuuden ajan. Siis lähinnä pakonomaisesti. Ei ilkeyttään. Hän on tuttavani.

Vierailija
5/24 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 21:50"]

Mua saa nyt pitää ihan vapaasti kamalana ihmisenä mutta en voi mitään sille että oikeasti pelkään kahitysvammaisia ihmisiä.

[/quote]

Alkuperäinen Raimo

Vaikka et aikoihin ole enää uskaltanut käyttää rekisteröityä nimimerkkiäsi,
niin silti toivon, että jätä jo vihdoin rauhaan kaikkien Totuuden Hengen
saaneiden ihmisten pilkkaaminen, kun sinulle ei yksinkertaisesti ole annettu
ymmärtystä totuuden ymmärtämiseen. Joten kirjoita jo viimeinkin tähän keskusteluun
oman jumalasi sanelema kirjoitus tästä ihmiskunnan lopun ajan
rajusta eksytyksestä, ja minä lupaan, ettei yksikään Totuuden Hengen
saanut Kristuksen todistaja tule siihen sanallakaan puuttumaan.

Vierailija
6/24 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

doctorin the tarded!

Vierailija
7/24 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 22:04"]

doctorin the tarded!

[/quote]

Kehitysvammaiset ovat kaikki saaneet totuuden hengen syntymälahjanaan.

Vierailija
8/24 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelkään mielenterveyspotilaita, niitä hulluimpia jotka ovat hoidossa sairaalassa tai käyvät sairaalan poliklinikalla, mutta saavat liikkua vapaana ja puhuvat itsekseen, ovat likaisia ja haisevia.

Vierailija
9/24 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset kehitysvammaiset, jotka ovat pikkulapsen tasolla, voivat tietenkin olla suuttuessaan hankalia. Ajatelkaas nyt 100kg painava mies, joka on uhmaikäisen tasolla. Toiseksi jäädään.

Vierailija
10/24 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään kaikkia arvaamattomia ihmisiä vähäsen. Kehitysvammaisia ja mielenterveyspotilaita. Saa olla hieman varuillaan koko ajan. (Mulla on pari kaveria, joilla on skitsofrenia ja pelkään heitä ajoittain. Niin kummallisia he ovat psykoosiharhoissaan.)

Vierailija
11/24 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mäkin, varo vaan ettei se tartu. Mieti, että heillä on KEHITYSVAMMA, niin vaarallista, että ei samassa busissakaan voi olla.

Kaikki tuohon kategoriaan kuuluvat ovat samanlaisia, millään tavalla ei voi erottaa heitä tosistaan eikä heidän kehitysvammaansakaan.

Mieti hieman pidempään ennen kuin avaudut, kehitysvammainen saataa olla hyvinkin fiksu ja se vamma sellainen, että et edes huomaa sitä.

Arvaamattomia on paljon enemmän meissä ns. taviksissa.

Vierailija
12/24 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvamma on älyn vamma. Se siis tarkoittaa sitä, että ihminen ei ole älyltään erityisen fiksu, vaikka jokin osa-alue voikin olla erityisen hyvin hallussa.

Vierailija
13/24 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 21:50"]

[/quote]

Kieltämättä minäkin pelkään muutamia, vaikka olen alalla töissä. Ja on todella aihetta pelätäkin. Joskus on ihan tervettä pelätä.

Vierailija
14/24 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tää totuuden henki oikein ilmestyi?

Vierailija
15/24 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 22:18"]

Kehitysvamma on älyn vamma. Se siis tarkoittaa sitä, että ihminen ei ole älyltään erityisen fiksu, vaikka jokin osa-alue voikin olla erityisen hyvin hallussa.

[/quote]

Niin? Kaikki varmaan tietää mitä keva tarkoittaa. Eli on lapsen tasolla.

Vierailija
16/24 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No sinä ainakin sitten olen kehitysvammainen! Kehitysvamma ei todellakaan ole mikään älyllisyyden kanssa tekemisissä oleva vamma, vaan kehitysvamma! Kehitysvammaisella on jokin jäänyt kehittymättä ns. normaalille tasolle, saattaa toki olla myös älyllisesti, mutta vamma tavallisesti on kehityshäiriö jossakin motoriikan osa-alueella tmv.

Kommentoijalla on kyllä älyllisyyden kanssa suuria vaikeuksia, se lienee se kehitysvamma älyllisyydessä?

Vierailija
17/24 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 22:40"]

[/quote]

No sinä ainakin sitten olen kehitysvammainen! Kehitysvamma ei todellakaan ole mikään älyllisyyden kanssa tekemisissä oleva vamma, vaan kehitysvamma! Kehitysvammaisella on jokin jäänyt kehittymättä ns. normaalille tasolle, saattaa toki olla myös älyllisesti, mutta vamma tavallisesti on kehityshäiriö jossakin motoriikan osa-alueella tmv.

Kommentoijalla on kyllä älyllisyyden kanssa suuria vaikeuksia, se lienee se kehitysvamma älyllisyydessä?

[/quote]    Kehitysvammainen on juuri älyllisesti kehitysvammainen. Se on oikea määritelmä.

Mitä on kehitysvamma?

Kehitysvamma on vamma ymmärtämis- ja käsityskyvyn alueella. Suomessa on arviolta noin 40 000 ihmistä, joilla on kehitysvamma. Kehitysvamma ilmenee ennen 18 vuoden ikää.

Vierailija
18/24 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 22:40"]

[/quote]

[/quote]    Kehitysvammainen on juuri älyllisesti kehitysvammainen. Se on oikea määritelmä.

Mitä on kehitysvamma?

Kehitysvamma on vamma ymmärtämis- ja käsityskyvyn alueella. Suomessa on arviolta noin 40 000 ihmistä, joilla on kehitysvamma. Kehitysvamma ilmenee ennen 18 vuoden ikää.

[/quote]

miksi tuollekin asialliselle viestille alapeukutettiin? onko teillä itsellänne jonkinlainen kehitysvamma kun ette hyväksy selkeää faktaa siitä, että kehitysvamma ON älyllinen vamma ja sellaisena virallisestikin tunnettu?

Tiedän, että kohta te av-mammat syytätte minua totuuden hengen pilkkaamisesta tai muusta sellaisesta niinkuin joku teistä täällä jo sellaisen aloitti, mutta ihme meininkiä täällä.

Millä perustelette väitteenne siitä, että kaikilla kehitysvammaisilla on joku totuuden henki jonka vuoksi he ovat niin pyhiä ettei heistä saa sanoa mitään vähänkään poikkipuoleista?

Vierailija
19/24 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juttu on täällä tämä kehitysvammajuttu että joku kritisoi, toiset puolustaa yms ja joku totuuden henki yms asia? oletteko seonneet?

Vierailija
20/24 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi