Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaduttaako ettei sinua kosittu? Oli vain suullinen, "yhteinen" päätös?

Vierailija
07.02.2014 |

?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se kaduttaisi? Mitä se muuttaisi?

Elämän onnellisuus ei liity avioliittopäätöksen syntytapaan, vaan siihen, onko se aviliitto onnellinen vai ei - ja jos avioliitto ei ole onnellinen, pääseekö siitä eroon vai ei. Me olemme olleet naimisissa 19 vuotta ja kivaa on ollut.

Vierailija
2/48 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua edes muuttaa yhteen, vaikka yhdessä ollaan oltu jo yli kymmenen vuotta. Joten aviottomuus on selkeää meille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outo kysymys. Jos se kaduttiaisi tai jos epäilee, että tällainen asia saattaisi kaduttaa, kannattaa vielä harkita. Eihän avioliiton sujuvuudella ja onnellisuudella ole mitään tekemistä tällaisen asian kanssa.

Vierailija
4/48 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisin katua sellaista, mitä joku muu ei tehnyt??

Nimim. kahdesti naimisissa, yhdesti kosittu (kosijan kanssa ei naimisissa, vain iloinen suhde)

Vierailija
5/48 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on perinteestä. Haluaako saada perinteisen kosinnan vai haluaako solmia lupauksen avioliitosta kotona sohvalla? Kummassa on enemmän muistettavaa jälkipolville? Se, että mies polvistui eteen kosimaan ruusukimppu kädessä vai se, että tokaisi asian kesken aamiaisen?

Vierailija
6/48 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaduttaa, sikäli että romanttinen kosinta olis ollut ihanaa.

Vierailija
7/48 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/48 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 20:22"]

Minä en halua edes muuttaa yhteen, vaikka yhdessä ollaan oltu jo yli kymmenen vuotta. Joten aviottomuus on selkeää meille.

[/quote] Olen myös huomannut sen, että tämä on monille ihmisille vaikea hyväksyä. Miksiköhän.

Vierailija
9/48 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 20:30"]

[/quote]Öh, siis mitä?!! Onko miehesi kosinut vai ei? Jos on, niin miten se voi olla 'ei romanttista' että miehesi pyytää sinua vaimokseen? Vai olisiko se pitänyt tapahtua SINUN amerikkalaisista elokuvista saamiesi mielikuvien mukaan?
Polvistuminen (noloa), kukkia, kuutamo ja ilotulitus??

Hohhoijjaa. Jos miehesi on kosinut sinua edellä kuvatulla tavalla tai ihan vain sohvalla telkkua katsoessa, ei se vaikuta siihen IHAN OIKEAN avioliiton onnellisuuteen sitten niin millään tavalla.

Vierailija
10/48 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaduta. Miksi yhteinen lainausmerkeissä?

Vierailija
11/48 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen "kokenut" molemmat. "Yhteisen sopijan" kanssa elimme avoliitossa lähes 10 vuotta. Kosijan kanssa menimme naimisiin ja olemme vieläkin naimisissa. Ei se yksin siitä kosinnasta ollut kiinni tietenkään.

Vierailija
12/48 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Suomessa ei naiselle ole kuin yksi romanttinen hetki elämässä. Se on kosinta. 

Seuraavaksi on häät. Naisen onnellisuuden "huipentuma".

Oma "mies" ei välittänyt kosinnasta eikä välitä edes häistä. 

Kun ei romantiikkaa ole edes arkielämässäkään, niin mitä sitten teen?

En hemmetti aio olla vain makuukamarin tyydyttäjä.

Erakon elämä kuulostaa paljon paremmalta.

Vierailija
13/48 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen kysymys! Tietenkin avioliitto on nykypäivänä yhteinen sopimus ja keskustelun tulos! Oisin jättäny äijän jos ois alkanu jotain polvisteleen

Vierailija
14/48 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psst... naimisiin voi mennä ilman häitäkin.

Vierailija
15/48 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 20:16"]

?

[/quote]

Olipa kyllä varmaan minun aihevapaan historian tyhmin kysymys :)

Vierailija
16/48 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 20:24"]

Miten voisin katua sellaista, mitä joku muu ei tehnyt??

Nimim. kahdesti naimisissa, yhdesti kosittu (kosijan kanssa ei naimisissa, vain iloinen suhde)

[/quote]

Hei, minuakin on muuten kosittu kolmesti ja naimisissa olen ollut 22 vuotta sen kanssa, kenen kanssa päätettiin yhdessä :)

Vierailija
17/48 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 20:46"]

Omituinen kysymys! Tietenkin avioliitto on nykypäivänä yhteinen sopimus ja keskustelun tulos! Oisin jättäny äijän jos ois alkanu jotain polvisteleen

[/quote]

Aivan. Kyse on kuitenkin niin isosta ratkaisusta omaisuuden ja talouden miettimisineen yms, että en olisi suostunut menemään naimisiin, ellei oltaisi asiaa yhdessä pohdittu sekä hyvät ja huonot puolet ja se, että onko meistä elämään yhdessä ja omaammeko samanlaiset haaveet elämästä.

Aika kornia olisi ollut tehdä niin iso päätös sen perusteella, että mies olisi keksinyt, että nytpä polvistun ja kosin ja olisi pitänyt sen perusteella tehdä koko oman loppuelämän kestävä päätös.

Vierailija
18/48 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaduta. Niin ja se olin minä joka kolmen promillen humalassa ehdotin miehelle, että mentäiskö naimisiin :D 

Meillä avioliitto on muutenkin enemmän  juridisista syistä solmittu. 

Vierailija
19/48 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mieheni kosi minua romanttisesti. Minä ainakin tiedän, että mies oikeasti halusi minut, eikä tarvitse sitä ikinä epäillä.

Vierailija
20/48 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 20:59"]

Onneksi mieheni kosi minua romanttisesti. Minä ainakin tiedän, että mies oikeasti halusi minut, eikä tarvitse sitä ikinä epäillä.

[/quote]

Tämä todellakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi