Rakastan miestä, joka juo joka ilta
Kolme-viisi keskikaljaa. Järki sanoo, että en saisi, koska hänellä on selkeästi ongelma. Toisaalta ymmärrän, että se on rentoutumiskeino ja sen vuoksi en haluaisi häntä tuomita liikaa.
Kertokaas paljonko on liikaa ja mitkä on ne käyttäytymisen merkit jolloin olisi syytä huolestua.
Kommentit (49)
Mies rakastaa kaljaa enemmän kuin sinua. Hän rakastaa kaljaa ilta illalta enemmän ja sinua päivä päivältä vähemmän.
No kysy mieheltä voisiko hän edes nimettömänä kysyä neuvoja. Kriisipuhelin, kriisikeskus, joku miesten linja - ei ole pakko noudattaa niiden ohjeita. Tai jos hän googlaa tietoa netistä. Joku antabuslääke yksityiseltä?
Yrttiä, hyvät rakkaat ystävät.
Yrttiä.
Lanttukukko on paras lantturuoka minkä tiedän. Lapsena syötiin uutta lanttua raakana, ohuina paloina, ripoteltiin vähän suolaa mausteeksi.
En tietenkään voi muuta, kun toivoa että hän joku päivä ymmärtää kuinka juominen tuhoaa terveyttä. En myöskään aio asiasta nalkuttaa, vaan mun on hyväksyttävä hän sellaisena kun on.
Jossain vaiheessa oma terveyteni vähän romahti, kun olin miehestä liikaa huolissaan. Nyt olen ottanut elämän haltuun ja laittanut itseni ykkössijalle. Se ei tarkoita sitä, että jättäisin hänet tms. Ehkä omalla esimerkillä saan hänet kiskottua lenkille mukaan.
Varmaan olisi jokaisen hyvä muistaa, että kaikki ollaan ihmisiä. Toiset heikompia kuin toiset. Eri elämäntarinat ja kipukohdat. Toiset vahvempia kun toiset. Ei olla liian ankaria:)
En ymmärtäisi liikaa varsinkaan jos mies ei myönnä ongelmaansa.
Ihmeellistä nipotusta täällä. Eikö aloittajan mainitsema pienimuotoinen kaljoittelu ole sitä paljon kaivattua eurooppalaista alkoholikulttuuria?
Vierailija kirjoitti:
Sä oot salarakas ja alkoholi on ykkönen joka määrää mitä teillä tehdään milloinkin.
Eikös vaan lauantaina sun pitää odottaa tai kiirehtiä että mies saa bissensä.Lähde kun vielä voit.
Hyvin sanottu. Todellakin puoliso on se jonka luona käydään vieraissa kun "kotona" ei hetkellisesti jakseta. Mutta kotiin se aina lopulta menee kun kulta taas kutsuu ja kunto taas kestää.
Vierailija kirjoitti:
Oot pas.ka. Sen takia varmaan juo.
Tämä! Ole parempi kumppani, siitä se lähtee.
Niin minäkin, mutta juon kyllä itsekin joka ilta. Kippis ja kulaus vaan!
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään voi muuta, kun toivoa että hän joku päivä ymmärtää kuinka juominen tuhoaa terveyttä. En myöskään aio asiasta nalkuttaa, vaan mun on hyväksyttävä hän sellaisena kun on.
Jossain vaiheessa oma terveyteni vähän romahti, kun olin miehestä liikaa huolissaan. Nyt olen ottanut elämän haltuun ja laittanut itseni ykkössijalle. Se ei tarkoita sitä, että jättäisin hänet tms. Ehkä omalla esimerkillä saan hänet kiskottua lenkille mukaan.
Varmaan olisi jokaisen hyvä muistaa, että kaikki ollaan ihmisiä. Toiset heikompia kuin toiset. Eri elämäntarinat ja kipukohdat. Toiset vahvempia kun toiset. Ei olla liian ankaria:)
Heikot sortuu elon tiellä. Te molemmat olette heikkoja ja myös tyhmiä. Se on huono yhdistelmä ja tietää tulevaisuudessa isoja ongelmia, ehkä jo lähitulevaisuudessa.
Siinä ei ap:n muka leppoisa naureskelu ja miehen ryyppäämisen hyväksyminen paljoa auta kun on jo syvällä arkisessa kaljasuossa.
En näkisi tulevaisuutta tuollaisen miehen vierellä, en vaikka miten yrittäisin. Kun itse on lähes alkoton ja arki ei vaadi oikeastaan ollenkaan viinaa, niin en todellakaan katsoisi mitään pömppävatsaista kaljalla itseään turruttavaa äijää ja kuuntelisi hänen turhanpäiväisiä selityksiään juomisesta. Se olisi typeryyttä.
Mies on uppoava laiva, joka ei ymmärrä omaa parastaan nyt ja onkohan koskaan edes ymmärtänytkään. Hänelle juominen on se juttu, josta hän ei halua luopua, se juttu, jota hän odottaa, jonka voimalla työpäivä etenee ja joka tuo lohtua arkeen ja juhlaan. Hintana on sitten terveys, mutta miehelle asia on se ja sama. Lähtisin ennen kuin hän saa myrkytettyä kaiken ympärillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Ole parempi kumppani, siitä se lähtee.
Ap:n selitykset luettuani olen samaa mieltä.
Oikeastaan tässä on aloittajalla se pääasiallinen ongelma eli seurustelee alkoholistin kanssa, eikä näe muuta mahdollisuutta. Miehen ongelma jää kyllä varjoon.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä nipotusta täällä. Eikö aloittajan mainitsema pienimuotoinen kaljoittelu ole sitä paljon kaivattua eurooppalaista alkoholikulttuuria?
Haha...... tissuttelua se on.
Eurooppalainen alkoholikulttuuri olisi sitä että mies juo lasin tai pari viiniä aterialla ystävien kanssa tai perhejuhlassa. Päivittäinen kaljan litkiminen on vaan hissukseen alkoholisoituvan miehen tapa pitää viinanpiru tyytyväisenä.
Tämä on niin nähty.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi ja rentoutuminen?
Kun nuo kaksi sanaa ovat samassa lauseessa niin tietää että itsepetos ja alkoholismi ovat jo hyvällä oraalla.
Ihminen joka oikeasti haluaa rentoutua ei käytä siihen alkoholia koska alko ei yksinkertaisesti rentouta.
Juovat miehet alapeukuttaa ja ne jotka niitä juoppoja on joutuneet hyysään yläpeukuttaa.
Ihan tieteellisesti tutkittu juttu että alkoholi ei todellakaan rentouta. Se rentouden tunne mitä sinä tunnet kun olet ottanut pari on sitä että vieroitusoireet rauhottuvat ja pää tylsistyy hetkeksi.
mahtaa olla lössähtänyt ilmestys
😑
upea olutvatsa kirjoitti:
mahtaa olla lössähtänyt ilmestys
😑
Nii on♡ kultainen sydän. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tää oli varmaan huumorilla heitetty kommentti, pus.
Mies sanoi, että olen enkeli🦄🦄
Olut on hyvää. Siksi sitä kannattaa juoda.
Emme asu yhdessä. Vietän usein aikaa hänen luonaan. Jos suunnitellaan jotain, niin sillon pysyy ruodussa. Mutta jos ei ole menoa tms niin silloin ottaa. Hän tiedostaa ongelmansa ja on itsekin huolissaan.
Aiemmin (on oltu 2v yhdessä) mulla meni hyvinkin herne nenäån juomisesta. Mutta ei enää.
En ole nalkuttanut hänelle tästä asiasta, se ei auta. Ehkä joskus katseella ilmaissut fiilikseni.
Kiitos kuitenkin kommenteista. T.ap