Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret odottajat

07.02.2014 |

Hei, löysin vastaavia keskustelupalstoja, mutta vuoden takaa jo, joten aattelin perustaa uuden, tosin jos on olemassa jo tällainen niin tää on sitten varmaankin turha.. 

Eli, haluisin kovasti kuulla muiltakin tulevilta, nuorilta äideiltä omakohtaisia kokemuksia raskauden ajasta ja miten ootte jaksanut jne? :)

Itellä meinaa välillä koville ottaa, kun just ennenku sain tietää "yllätys" raskaudesta, olin ehtinyt ottaa koiranpennun ja se kärsii jatkuvasti herkkämahaisuudestaan ja saa ravata yötä myöten ulkona.. Oon vaa jotenkin niin väsyny kaikkeen välillä... Muutenkaan omasta kaveriporukasta kukaan ei ole samassa tilanteessa. Eli vaikka tukea ystäviltä saankin, se ei kuitenkaan ole sitä, mitä voisi samassa tilanteessa olevat toisilleen antaa!

Tällä hetkellä itselläni siis rv 24 ja LA olis 31.5 :) Ikää itellä on 20 vuotta ja esikoista (joka ehkäisyistä huolimatta halusi sinnikkäästi tähän maailmaan tulla) siis odotellaan<3

Kertokaa ihmeessä omia kokemuksianne ja tsempataan toisia jaksamaan yhdessä, koska ei tää esim. aina tässä opiskelujen ohessa mitään herkkua oo! Silti hyvillä ja onnellisilla mielillä odotellaan... :)

Kommentit (38)

21/38 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittelin myös nuoren odottajan blogin :) http://mekaksijamassu.blogspot.fi/

22/38 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko teille on selvinny laskettu aika? Mulla on la 21.12, vahan erilainen joulu tiedossa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/38 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! Olen 22v Turusta ja ekaa lasta odottelen. La 17.12. Isä ei tule olemaan missään tekemisissä tämän lapsen kanssa koska lapsi tuli yllätyksenä. Vaikka tämä ylläri tuli, haluan ehdottomasti pitää lapsen. Olen nyt viikolla 16 ja kärsinyt erittäin voimakkaasta pahoinvoinnista ja väsymyksestä raskauden alusta lähtien, nyt vasta pari viikkoa sit alkanut helpottamaan jonkunverran. Vielä väsymys kuitenkin välillä painaa kovasti ja pahanolon tunne. Haluaisin tietää onko muilla väsymys ollut aivan järkyttävä? Ja milloin viimeistään lähtenyt poiis. Eihän tämä koko raskauta voi kuitenkaan kestää. Välillä tuntuu, että voimat on ihan loppu. Onneksi sattui kesäloma tähän saumaan 4viikkoa. Mutta ensi tiistaina pitäisi palata töihin ja jännittää/pelottaa miten tämä jatkuu :/

24/38 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Withered sun blogia onkin mielenkiintoista seurata, sillä meillä on samoihin aikoihin la, ollaan saman ikäisiä ja vielä asutaan samassa kaupungissa! :D kiva kun päivitätkin usein! :)

25/38 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää keskustelu on vissiin jo ihan kuollu? :-D

26/38 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä enää ketään? :) Itse plussasin pari päivää sitten, laskettu aika olisi kesäkuun lopulla :))

27/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite 21v opiskelija ja rv 15 :) ei oo koulun kanssa ollut mitään hirmu herkkua joo, aikasemmin on kiinnostanut tosi paljon ja oon kokenu olevani niin omalla alalla, nyt raskauden myötä katos vain motivaatio aivan taivaan tuuliin. Tekis vain mieli jäädä peiton alle ja mussuttaa suklaata 24/7. Eikä asiaa helpota koko ajan vaivaava raastava selkäkipu.. 

Vaikka hankalaa on ollut kaikennäkösten vaivojen kanssa, on tää silti ihanaa. 

28/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidione, joo itellä sama juttu! Maatalousalaa opiskelen ja jotenki motivaatio koko touhuun kadonnut, vaikka tiedän omalla alalla olevanikin. Kouluun ei jaksaisi nousta ja sitten saa kärsiä kamalasta morkkiksesta kun ei sinne raahautunut.. Itellä ei periaattees sitä oo, että tekis mieli kuitenkaan kotona olla, vaan kokoajan tekis mieli tehä jotain, mut tuntuu et kaikki tekemiset on jotenkin rajottunut ja sitte ku johonki tsemppaa ittensä lähtemään nii sit kuitenki haluis jo kotiin vaan..

Voin kuitenkin lohduttaa, että itellä noihin raskausviikkoihin kuulu kaikenmaailman päänsärystä lähtien, mutta nyt "vaivat" on helpottanu. Jos ei HB arvoja lasketa, ne on nimittäin tipahtanu (mikä nyt on normaalia) mutta jaksamiseen vaikuttaa kyllä huimasti :/

Miten opiskelujen kaa aiot sit tehä? Ootko miettinyt kauanko oot kotona vauvan kaa ja miten sit jatkat opiskeluja? :)

29/38 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun olis tarkoitus valmistua nyt keväällä, saa nähä miten käy. Opiskelen autoasentajaks, ja se on kuitenkin aika fyysistä hommaa. Ton selän takia on joutunut nyt jo vetäytyyn pois raskaammista hommista, et saa nähä jatkossa helpottaako vai paheneeko tuo selkäkipu että saako suoritettua koulun loppuun vai jääkö kesken. Onneks se ei jää paljosta kesken jos jää. En oo aatellu yhtään että kauanko sitä tulee sitten oltua kotona, riippuu paljolti tuosta koulusta ja muista kuvioista. 

Mulla ei muuten oo nyt ollu ihmeemmin mitään vaivoja, pahoinvointi loppu viikolla 12, mutta tuo selkä tosiaan. Hommasin sen tukivyön mutta en oo siitä vielä mitään apua saanut, ehkä sitten kun maha alkaa kasvaan. Vielä ei näy kuitenkaan mitään. 

Mites sulla, jääkö koulu pahastikin kesken? 

30/38 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Täällä kans odotetaan esikoista. :) Itse olen 22-vuotias opiskelija Pohjanmaalta. Menossa rv 11 ja nyt on alkanut huonovointisuus helpottaa pikku hiljaa. Väsymys on ollut järkyttävää ja mahakipu. Sydänäänet kuultu ja ultra tällä viikolla, sitä innolla odottaen. 

Ihan toivottu lapsi oli eli ei vahinko. Silti on alkanut myöhemmin mietityttää, että olisiko pitänyt opiskella ensin jne, mutta turha sitä on miettiä silloin kun kaikki on jo tapahtunut. Aborttia en tekisi ikipäivänä ja omasta tahdostanihan tämän vauvan teon aloitin. Odotusaika on kuitenkin nostanut pintaan monia kysymyksiä ja jännitystä! Etenkin synnytys jännittää hirveästi.. Mitenköhän selviän siitä :D Onhan tää ihanaa! Sitä en kiellä :)

31/38 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksei lapsen kanssa voi muka koulua saada käytyä loppuun? 

Ei lapsi ole mikään tekosyy. Koulujakin yleensä voi jatkaa tai hetkellisedti keskeyttää. Ja yleensä opettajat ovat vieläpä hyvin joustavia, kotonakin saa tehtyä kouluhommia ainakin ammattikouluissa.

Itse olen 21v, toista suunniteltua lasta odottelen. Kun esikoinen syntyi ollessani 18v, kävin samalla koulut loppuun ja valmistuin pian sen jälkeen ammattiin. Opintojen ohella tein samalla myös alan töitä, joten työkokemustakin kertyi 2v.

Nyt teen tällä hetkellä alan töitä, ja rv 9+5.

32/38 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka !

Täällä ensimmäistä muksua mahassa kasvatellaan :)

Tänään oli ensimmäinen neuvola, koitettiin dopplerilla kuunnella vauvan sydänääniä (arveltiin että nyt menossa rv 10 menkkojen mukaan), mutta sydänääniä ei saatu kuulumaan, joten olen nähtävästi vielä alle rv 9. Ärsyttää, kun on pitkä kierto, niin ei voi olla varma raskausviikoista !

Ensi viikolla nyt sitten varhaisultra, jossa katsotaan monesko viikko on siis oikeasti menossa :)

Ikää on 17, vauvan tämän hetkinen LA on päivä 18-vuotissynttäreideni jälkeen.

33/38 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihanaa kuulla noin monien omia kokemuksia! :) 

Pömpöti, ainakaan koulua en minä ole keskeyttämässä, tällä hetkellä vaan väsymys semmonen että just ja just siellä jaksaa käydä, vuoden olen aatellut olla sitten kesän jälkeen kotona, eli ens lukukauden, mutta ihan loppuun oon atellu koulut käydä.

Heidione, no mulla on neljän vuoden koulutus, ammattikorkeaa käyn ja tosiaan maatalousalaa, että puoleen väliin opintoja pääsen nyt ja siis vuoden olen aatellut olla sitten kotosalla:)

Itseä kans on ruvennu toi synnytys vähä jänskättään ku tullu liiaksi katottua kaikkia ohjelmia.. ehkä kannattaisi syystä jättää katsomiset muille ja toivoa että kaikki menee sitten hyvin !

Onko teistä ketään kotosinEtelä-Pohjanmaalta? :) Olis kiva tutustua ! :)

34/38 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin pari vuotta Seinäjoella, mutta sitte muutin avopuolisoni perässä Vaasaan. Mieli tekisi kovasti takaisin Seinäjoelle, mutta saas nähä kuinka käy! Oletko itse, Jjessicaa, mistä päin etelä-pohjanmaata?

35/38 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tänne viestiä, mut se ei nähtävästi tullu!

Onpa paljon pohjalaisia, ite oon Keski-Pohjanmaalta kotosin, nykysin Jyväskylässä asun :) 

36/38 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoella asustelen! :)

37/38 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultrassa käyty! Yllätykseks jäi onko juniori tyttö vai poika kun ei näkynyt.. Ja vähän pettynyt olo kyllä jäi muutenkin, oli niin hirmu tyly lääkäri ja epäselvä kuva. Eihän se aina voi hyvin näkyä mutta tympeä että lääkäri purkaa oman huonon päivänsä muihin. Mutta tärkeintä kuitenkin että kaikki oli hyvin <3

38/38 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on rakenneultra vasta 17.4., sitä innolla odottaen :) elokuussa tosiaan laskettuaika. Haluaisin tietää onko tulokas tyttö vai poika, että toivottavasti vauva on sopivassa asennossa ;)