Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkeekö pomo, jos olen ulosotossa?

Uneton
28.10.2020 |

Tiedättekö, tuleeko ulosotto pomon tietoon silloin kun palkanlaskenta on ulkoistettu yhtiön ulkopuolelle? Oma tilanne on nyt korona-ajan jäljiltä sellainen, että olisi selkeintä päästää velat ulosottoon ja maksaa vain yhdelle taholle. Mutta pelkään työpaikkani puolesta... Olen töissä todella isossa firmassa, jossa tuhansia työntekijöitä ja palkanlaskenta kokonaan ulkoistettu.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän myös, että teidät järjestetään kuzeen aivan tahalleen, jos ette ole tarkkana.

Anna pirulle pikkusormi ..

-Sinkkiş Khan

Se wie koko käden ..

Sekopäillä ei ole elämää 😂

Vierailija
22/37 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän myös, että teidät järjestetään kuzeen aivan tahalleen, jos ette ole tarkkana.

-Sinkkiş Khan

Se wie koko käden ..

No HOMMAA sellainen ..

-Sinkkiş Khan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Sinkkiş Khan

Se wie koko käden ..

No HOMMAA sellainen ..

-Sinkkiş Khan

Itselläsi ei ole kun täällä muita uhkailet. Arvaa kiinnostaako minua sinun elämä. EI.

Vierailija
24/37 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus ulosotossa ja työskentelin samaan aikaan isojen käteiskassojen parissa. Ei kiinnostanut pomoa, koska en mikään varas ollut.

Vierailija
25/37 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on ulkoistettu mutta ulosottoviraston kirjeet tulee meille ja me toimitetaan palkanlaskentaan.

Jos joutuu käsittelemään työssä rahaa/tilejä, ulosotto saattaa vaarantaa työpaikan. Rahapulassa oleva voi tehdä rikoksia. Monessa työpaikassa puhtaat luottotiedot on työpaikan saannin/pitämisen ehto. 

Vierailija
26/37 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Sinkkiş Khan

Se wie koko käden ..

No HOMMAA sellainen ..

-Sinkkiş Khan

Itselläsi ei ole kun täällä muita uhkailet. Arvaa kiinnostaako minua sinun elämä. EI.

En oo ketään uhkaillu. Kuvittelet omiasi.

-Sinkkiş Khan

Vierailija
27/37 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näe kun laitat eriön oven kiinni ja lukkoon.

Vierailija
28/37 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoistuspalveluissa työskentelevän palkanlaskijan kommentti: riippuu tietojärjestelmistä ja esihenkilön oikeuksista. Maksukiellot toimitetaan yleensä suoraan palkanlaskentaan, jos ulosottoviranomaiselle on ilmoitettu ulkoistetun palvelun osoite.

Vaikka esimies näkisikin ulosmittauksen nimelläsi, villi veikkaus, häntä ei asia hetkauta. Eikä kyllä palkanlaskijaakaan, velathan on maksettava tavalla tai toisella. Sitten pyyntö: jos palkastasi menee ulosmittausta, älä syytä palkanlaskijaa siitä, että rahat ei riitä elämiseen. Useamman kerran olen kuunnellut huutoa puhelimessa, kun rahat ei riitä ja lomarahoista lohkaistaan iso osa ulosmittaukseen. Olen syytön ulosottoosi ja ulosottokaareen, älä huuda mulle.

Vierailija
29/37 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi halvattu mikä teitä älykääpiöitä vaivaa! Elätte yli varojenne laiskat lortit. Opiskelkaa itsellenne hyvä tutkinto ja tienatkaa oma elantonne! Ei kenenkään tarvitse kuluttaa enemmän kuin tienaa.

Vierailija
30/37 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin joskus ulosotossa ja työskentelin samaan aikaan isojen käteiskassojen parissa. Ei kiinnostanut pomoa, koska en mikään varas ollut.

Ulosotto on eri asia kuin rikosrekisteri. Se ainakin estänee käteiskassojen kanssa toimimisen. Isoissa firmoissa kyllä myös luottotiedottomuus. Sellaista ei alun alkaen ei edes olisi palkattu. Ei ole irtisanomisen peruste, mutta hupsista vaan, siirretään johonkin toisiin tehtäviin, luultavasti sellaiseen p*sk*duuniin, että työntekijä tajuaa itse lähteä.

Vierailija
31/37 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se firman tiliotteista näkyy

Vierailija
32/37 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millaiset oikeudet pomollasi on ja mitä ulkoistuksestaon sovittu. Jos on esim sovittu, että asiakkaan työntekijät eivät toimita palkanlaskuun liittyviä dokumentteja itse, niin silloin toimitat ulosottolapun pomollesi, joka toimittaa sen eteenpäin. Voi olla, että pomosi myös hyväksyy palkkojen maksatuksen mukaan lukien ay- ja uo-tilitykset. Jod pomollasi on pääsy firman tilitietoihin, niin ulosotto tietysti näkyy siellä, mutta jos ulosottitilitys tehdään oikeaoppisesti maksatustiedostolla, niin siinä ei ole mitään henkilöivää tietoa näkyvissä tiliotteella.

Vierailija
33/37 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sellaisessa työpaikassa, jossa joka ikiseltä tarkistetaan luottotiedot ennen työsopimuksen solmimista. Olen ollut samassa työpaikassa yli 15 vuotta.

Helppo on ivata toisten elämanhallintaa, jos ei ole koskaan kokenut perhevakivaltaa tai taloudellista väkivaltaa. Olen täysin raitis eikä minulla ole peliongelmaa. Ongelmani on ollut itselleni täysin sopimaton aviomies.

Vierailija
34/37 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulosottoon joutuminen ei ole syy antaa potkuja. Ihan vain tiedoksi.

Vakuutus- ja pankkialalla työskentelevien luottotiedot tulee olla kunnossa. Samoin joissakin myyntitehtävissä työskentelevien.

Vierailija
35/37 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotto ei johda aina luottokelvottomuuteen.

Olin avioeron jälkeen ulosotossa eikä vaikuttanut työpaikkaani eikä mihinkään muuhunkaan.

Olen hammashoitaja julkisella.

Vierailija
36/37 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi halvattu mikä teitä älykääpiöitä vaivaa! Elätte yli varojenne laiskat lortit. Opiskelkaa itsellenne hyvä tutkinto ja tienatkaa oma elantonne! Ei kenenkään tarvitse kuluttaa enemmän kuin tienaa.

En ole elänyt yli varojeni vaan ollut masentunut ja avaamatta postiani.

Joka sentin olen maksanut. Luottotietoni ovat nykyään puhtaat. Koko lähes 20 vuotisen työurani aikana olen ollut alle 2kk työttömänä.

Minulla on eräs mt diagnoosi. Ja sinulta ilmeisesti puuttuu empatia.

Vierailija
37/37 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuu ulosottoon, niin kannattaa olla itse aktiivinen siihen suuntaan ja sopia maksusuunnitelmasta, niin ei ulosottomies heti "hyökkää" kimppuusi. He voivat olla hyvinkin joustavia ja yhteistyöhaluaisia, koska tietävät, että jos käyvät agressiivisesti päälle, niin ulosotettava voi ottaa loparit, eivätkä saa silloin penninjeniä. Itselläni on ainakin 90-luvulta ihan hyviä kokemuksia ulosotosta. Tulin oikeinkin hyvin juttuun ulosottomieheni (naisen) kanssa ja sovittiin ihan hyvässä hengessä maksuistani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän