Näkeekö pomo, jos olen ulosotossa?
Tiedättekö, tuleeko ulosotto pomon tietoon silloin kun palkanlaskenta on ulkoistettu yhtiön ulkopuolelle? Oma tilanne on nyt korona-ajan jäljiltä sellainen, että olisi selkeintä päästää velat ulosottoon ja maksaa vain yhdelle taholle. Mutta pelkään työpaikkani puolesta... Olen töissä todella isossa firmassa, jossa tuhansia työntekijöitä ja palkanlaskenta kokonaan ulkoistettu.
Kommentit (37)
Meillä näkee ihan siksi, että tarvitaan pomon kuittaus sille, että palkkaan kosketaan.
Ei luulisi jos vielä ulkoistettu. Siellähän ne erillään käsittelevät kaiken eikä kukaan välttämättä juorua toiseen firmaan.
Saat itse rauhaa kun annat mennä ulosottoon. Velan kertyminen loppuu ja hoidat sen.
Kaikki nauraa sulle kun kuulee.
-Sinkkiş Khan
Mä ainakin mäen kun pitää tilittää se ulosottovelka aina ennen palkanmaksua
Ulosottoon joutuminen ei ole syy antaa potkuja. Ihan vain tiedoksi.
Miksi näkisi ja mitä väliä vaikka näkisikin?
Mitä väliä sillä on, näkeekö vai ei? Jos työntekijöitä on tuhansia, siellä on aivan varmasti muitakin ulosotossa olevia.
Voit tehdä sopimuksen, että maksat itse ulosottoon vähintään sen, mitä maksukieltolaskurin mukaan pitäisi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on, näkeekö vai ei? Jos työntekijöitä on tuhansia, siellä on aivan varmasti muitakin ulosotossa olevia.
Voit tehdä sopimuksen, että maksat itse ulosottoon vähintään sen, mitä maksukieltolaskurin mukaan pitäisi maksaa.
Ei normaalit töissä käyvät ihmiset ole ulosotossa. U know ..
Kun palkka tulee tasaisesti niin aikuinen ihminen ei velkaannu. Jotain häikkää siis täytyy olla elämänhallinnassa ja suurinosa niistä ei juuri sen takia töissä käy.
-Sinkkiş Khan
Näkee kyllä, mutta se on pomoille tuttu näky ja aika yleinenkin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä näkee ihan siksi, että tarvitaan pomon kuittaus sille, että palkkaan kosketaan.
Ehkä teillä on pomo jollakin tavalla myös palkanlaskennasta vastuussa. Tavallisesti pomo kuittaa vain ennakot, lisät ja muut sellaiset. Olen ollut se pomo, joka kuittasi kaikki tuntilistat, mutta ei minulle mitään ilmoitettu, jos jonkun palkasta oli jotain takaisinperintää, ulosottoa tai vaikkapa verotuksen korjauksia.
Vierailija kirjoitti:
Näkee kyllä, mutta se on pomoille tuttu näky ja aika yleinenkin.
No ei se kyllä kovin yleinen ole yleisistä harhaluuloista johtuen. Yhden olen sellaisen alaisen nähnyt ja niitä on ollut paljon ..
-Sinkkiş Khan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun palkka tulee tasaisesti niin aikuinen ihminen ei velkaannu. Jotain häikkää siis täytyy olla elämänhallinnassa ja suurinosa niistä ei juuri sen takia töissä käy.
-Sinkkiş Khan
Itse olin joskus velkainen ja pomokin sanoi että monet ovat, näin sen itsekin kun käsittelin postia.
Ihan tavallisia ihmisiä. Pomo tarjosi lainaa jolla koko summa kuitattiin kerralla.
Kahdella on häikkää elämänhallinnassa ;)
-Sinkkiş Khan
Vierailija kirjoitti:
-Sinkkiş Khan
Itselläsi on tunnevamma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Sinkkiş Khan
Itse olin joskus velkainen ja pomokin sanoi että monet ovat, näin sen itsekin kun käsittelin postia.
Ihan tavallisia ihmisiä. Pomo tarjosi lainaa jolla koko summa kuitattiin kerralla.
Aikuinen ihminen osaa hoitaa asiansa. (joskus toistenkin) Pomosi oli siis selvästi aikuinen ihminen.
-Sinkkiş Khan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Sinkkiş Khan
Itselläsi on tunnevamma.
Ei ole mitään vammaa. Enhän minä ap:lle ole mitään tuollaista toivonut. Tai sitä aiheuttanut.
-Sinkkiş Khan
Vierailija kirjoitti:
Ei luulisi jos vielä ulkoistettu. Siellähän ne erillään käsittelevät kaiken eikä kukaan välttämättä juorua toiseen firmaan.
Firman HR on siinä palkanlaskijayrityksen ja firman välissä. Palkanlaskijayritykseltä menevät palkkatiedot työnantajan HR:ään ja sitä kautta pomolle.
Näkee.