Ärsyttää yks muija joka avautuu parisuhdeongelmistaan miehelleni.
Niin. On meidän yhteinen tuttu (myös hänen miehensä on), mutta jostain syystä laittaa vaan miehelleni jatkuvasti viestiä aiheesta.. Nyt oli myös pyytänyt miestäni yhteen tapahtumaan. Siis yksin!
Mitä mieltä olette? Onko minulla oikeus olla ärsyyntynyt aiheesta? En ole oikein kommentoinut miehelleni mitään, kun hän on kertonut tämän naisen pitkistä avautumisviesteistä, miettinyt vaan mielessäni. Nyt ihmettelin ääneen, että miksiköhän ei muhun ota yhteyttä ollenkaan, vaan häneen. Että mikä mahtaa olla syynä? Siitä mies sitten vähän närkästyi ja töksäytti, että sulla nyt sitten varmaan on jokin oma teoria aiheesta.
Nyt ihmettelen paitsi naisen käytöstä, myös miehen reagointia. Kysyin mielestäni ihan asiallisen kysymyksen...Ehkä pitäisi sitten vaan antaa olla. Mutta kun ärsyttää nyt vielä enemmän...
Kommentit (38)
Ehkä miehes on jossain vaiheessa tilittänyt naiselle, niillä varmaan juttu luistaa.
olisit varuillasi alkavasta suhteesta,......
Ehkä nainen haluaa ongelmiinsa miehisen katsantokannan, tulee juttuun miehesi kanssa ja ajattelee, että tämän kanssa on "turvallista" puhua, kun kaikki tunnette toisenne, niin kukaan ei epäile mitään sutinoita, kuten epäilisi, jos kyseessä olisi miehen vaimolle vieras nainen?
Minäkin tilitän omia asioitani helpommin kaverini miehelle kuin sille kaverille. Hänelle on vain tosi helppo puhua asioista. Kaverini myös kuuntelee mutta oma napa kiinnostaa silti enemmän niin olen sitten mielummin hiljaa. Kaveriani varmasti ottaa tämä päähän mutta ei voi mitään.. olisitko sinä samanlainen? Miehille on muutenkin helpompi puhua ilman että siinä olisi mitään seksuaalista
Ehkä sun äänensävy tai tapa kommentoida asioita on vaan sellainen, ettei kaveriasi kiinnosta puhua sulle. Jos tuntee ettei sua oikeasti kiinnosta. Oletko itse sellainen että mielelläsi kerrot omia asioitasi,mutta et malta kuunnella toisen ongelmia?
Kaverisi voi tosiaan haluta ongelmaan sen miehen näkökulman. Toki heille voi suhdekin tulla jos alat hankalaksi ja ymmärtämättömäksi bitchiksi.
Miehenä olen ollut muutaman naisen kriisien/ongelmien kuuntelija ja siinä ei ole ollut mitään sen kummempaa. Naisille on ilmeisesti huomattavasti helpompi puhua miehelle kuin toiselle naiselle?
Naisten keskeinen vuoropuhelu on enemmän sellaista yksinpuhelua, toinen ei oikein kuuntele, ei ole läsnä, vaikka on paikalla. Miettikääpä miten syvästi olette kuunnelleet sitä ystävättärenne puhetta, oletteko oikeastaan sen enempää keskustelleet vaiko vain kuunnelleet, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos? Kaiken lisäksi, naiset eivät pidä asioita omana tietonaan, vaan ensimmäisen tilanteen tullen kerrotaan jollekin toiselle ja tämä taas toiselle, vaikka kuinka sovitaan, että älä sitten kerro kenellekään minun tätä sanoneen.
Tämä nyt on taas yleistys, mutta naiset tuppaavat vain kuuntelemaan ja myötäelämään toisen ongelmia. Miehet yrittävät tarjota ratkaisuja ongelmiin.
Niin en osaa sanoa, mikä on syynä ettei nainen halua minulle avautua ongelmistaan, vaan tekee niin mielummin miehelleni, kiinnostaisi kyllä tietää. Aiemmille kommentoijille, olen enemmän kuuntelijatyyppiä, kuin päälle puhuja. Mieheni taas on pahempi juoruamaan, kuin minä, johan hän minullekin on kaikki (?) naisen jutut juorunnut ja en yhtään ihmettelisi jos on joillekin muillekin kertonut..
Vietämme siis aina välillä nelisteen/isommassa porukassa aikaa, olemme tunteneet mieheni kanssa tämän naisen miehen jo vuosikausia, mutta tätä naista ei läheskään niin kauaa. Eli kyllä tunnen tämän naisen, mutta en voi sanoa tuntevani todella hyvin. Siksi vähän mietityttää varsinkin se, että pyytää miestäni nyt yhtäkkiä yksin jonnekin, ja muutenkin oman mieheni reaktio harmittaa, kun ihan ohimennen kysyin asiasta, niin hän ihan hermostui, vaikka olisi voinut asiallisesti vastata asialliseen kysymykseen tai sanoa vaan, että ei tiedä. Kiitoksia kommenteista. Terveisin, ap
Minä kyllä kieltäisin moisen yhteydenpidon. Liian omituiselta kuulostaa.
Mä oon kyllä sitä mieltä et oo valppaana, meillä meinas mies lähtee tälläsen " säälinhakijan" vietäväksi... Meillä on omankin perheen asiat, ei siihen mitään muitten huolia oteta jatkuvasti kuunneltavaksi ja ratkottavaksi. Aina piti ukon olla viemässä tai hakemassa mistä milloinkin kun " Jorma" ei tuu tai niil on riitaa... Hitto mullakin on kortti mutta ei kysytty ikinä!
Mä siitä kerralla lopun, säälinhakija suuttui mulle kun vein häneltä kuuntelijan:)
Edelleen tappelevat " Jorman" kanssa, ehkäpä on löytynyt uus kuuntelija...
Miehen töksäytys kuulostaa tyyliltä "hyökkäys on paras puolustus" eli hän joko tietää, että nainen ehdottelee jotain sutinan poikasta tai mies itse haaveilee tai muutoin tulkitsee tilannetta siihen suuntaan...anyway mies hermostui ja kokee liikkuvansa harmaalla sektorilla...
Ja ap vielä jatkaa... Tämän naisen parisuhdeongelmat liittyvät nimenomaan siihen, että ei luota omaan mieheensä, epäilee että miehellä mahdollisesti ollut jotain säätöä toisen kanssa jne. Ihan oikeasti en haluaisi uskoa tästä naisesta pahaa, kun on vaikuttanut ihan sydämelliseltä, tai ylireagoida mitenkään, mutta kyllä mua vähän kiusaa tämä asia. Mietityttää voisiko nainen olla niin itsekäs, että haluaa jotain muutakin kun kaverillista huomiota mieheltäni? Voihan se ihan hyvin olla niinkin, että haluaa vaan miehen näkökulman asioihin, eikä ajattele tekemisiään sen pidemmälle, että esim minä voisin näitä viestejä ihmetellä... En tiedä. Mutta miksi mies hermostuu aiheesta? Sanoi kyllä ettei ole menossa tähän tapahtumaan, johon nainen hänet pyysi mukaan.
Ehkä koittaa urkkia mieheltä jotain tietoa oman miehensä tekemisistä? Sitä en sit tiedä jos aina vaan itkee ja avautuu asioistaan mikä on motiivi. Haluaa huomiota? On mukava, jos toinen mies antaa sitä tuossa tilanteessa, kun oma mies ei kohtele niin kuin pitäisi.
En katselisi. Saisi naikkonen kuulla kunniansa!
Ensin henkinen side, sitten muuta?
Mitä sitten? Naiset on kyl kamalia, kun heti ollaan käymässä kimppuun kun mies vähän juttelee jonkun toisen naisen kanssa. Enpä ihmettele jos miestä ahdistaa...Tai miehiä yleensäkin. Naiset kattokaa joskus peiliin! T: eräs mies
Parisuhdeongelmat ja varsinkaan mustasukkaisuus puolisosta ei ole yhtään seksikästä. En ainakaan itse käyttäisi sellaista taktiikkaa. Mutta on erikoista, että. Pyysi vain miehesi mukaan.
Minusta pieni mustasukkaisuus päinvastoin on seksikästä.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 22:56"]
Parisuhdeongelmat ja varsinkaan mustasukkaisuus puolisosta ei ole yhtään seksikästä. En ainakaan itse käyttäisi sellaista taktiikkaa. Mutta on erikoista, että. Pyysi vain miehesi mukaan.
[/quote]
Haluaa sääliä