En voi millään uskoa raskaustestin tulosta...
Tilanne on siis seuraavanlainen:
Mulla on aina olleet kellontarkat menkat, kierto tassan 28 paivaa ja menkat tulee aina aamusta kello kuuden ja yhdeksan valilla.
Tassa kierrossa menkat tulivat kaksi paivaa liian aikaisin. Ihmettelin jo tata ja tassa kierrossa oli erilaista sekin etta menkkakipuja alkoi tuntumaan jo pari paivaa ennen.. Menkat alkoi tosi niukasti mika ei ole normaalien menkkojeni tapaista mutta illasta sitten hanat oli auki kunnolla. Luulin siis ihan normaaleiksi menkoiksi ja menkkakivut senkun yltyi kovasti. Vatsaa kramppasi niin paljon etta jouduin jopa turvautumaan sarkylaakkeisiin. Vuotokin oli ehka runsaampaa kuin normaalisti. Todellakin ihan kunnon menkoilta vaikutti.Vuotoa kesti kaksi paivaa ja sitten loppui yllattaen. (yleensa vuotoa mulla kestanyt kaksi paivaa kunnolla ja kolmas paiva tuhrua ja neljas paiva ihan jotain pienta ja viides paiva on jo yleensa ihan kuiva)
Vatsa on kuitenkin kramppaillut pari paivaa menkkojen loppumisen jalkeen ja yhtakkia mun rinnat ovat muuttuneet tosi herkiksi, ei kesta enaa nukkua mahallaan ja kaiken lisaksi luulin etta vatsatauti yllatti mutta kuvotus on jatkunut jo kolme paivaa.
Siispa tein raskaustestin tanaan aamulla vaan saadakseni mielenrauhan nailta psykosomaattisilta oireilta ja mita viela, vahva viivahan sinne raskaustestiin pamahti, ei edes mikaan haamu vaan ihan kunnon viiva. Jotenkin en vaan voi uskoa....
Mahdollinen vauva ei ole meille katastrofi, suunnitelmissa on ollut etta vuoden paasta voitaisiin alkaa ihan tosissaan yrittamaan mutta nyt kun itsellani on viela vahan yliopisto kesken olisi kiva saada se tehtya ensin...
En vaan voi uskoa etta olisin raskaana tuollaisten ihan oikeesti KUNNON menkkojen jalkeen? Yleensahan sita kuulee kuinka ihmisilla on valemenkat etta tulee tuhruista vuotoa hiukan mutta voin sanoa etta viiime menkat oli kylla runsaammat kuin mita mulla on yleensa ja kauheat kivutkin oli.
Voiko raskaustesti oikeasti nayttaa vaaran plussan?
Onko kellekaan muulle teista kaynyt vastaavaa etta tulleet suuret menkat ja silti raskaana? Tai onko raskaustestinne nayttanyt vaaran plussan?
En vaan voi uskoa tuota todeksi sitten millaan.
Ostan tanaan uuden raskaustestin ja teen huomenna ja jos sekin on plussa niin sitten soittoa laakarikeskukseen!
Kommentit (63)
Unohdin siis mainita etta raskaustestin tein 4 paivaa menkkojen loppumisen jalkeen.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 11:49"]
Yleensä negatiivinen voi olla väärä, mutta plussa ei.
[/quote]
Tuota maki olen aina kuullut...
-ap-
Jos sä sait varhaisen keskenmenon ja sen jälkeen voi 4 viikkoakin testit näyttää positiivista kun hormooneja on edelleen kehossa.. Mutta suosittelisin tarkastuttamaan asian lääkärissä niin saat mielenrauhan..
Eikös varhaisen km:n jälkeenkin raskaushormonit jyllää kropassa vielä jonkin aikaa..?
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 11:52"]
Jos sä sait varhaisen keskenmenon ja sen jälkeen voi 4 viikkoakin testit näyttää positiivista kun hormooneja on edelleen kehossa.. Mutta suosittelisin tarkastuttamaan asian lääkärissä niin saat mielenrauhan..
[/quote]
Tuota en tullut edes ajatelleeksi.. voishan se olla totta tuokin :(
Ikavalta tuntuu edes ajatella vaikka lasta nyt ei toivomalla oltu toivottukaan.
Ei kai tassa vaiheessa joudu kaavintaan ym. jos olisi tullut keskenmeno?
Eihan niita viikkojakaan olisi ollut viela edes neljaa ?
Kesken enolta kuulostaa. Kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan tai lääkäriin jotta asiasta saa varmuuden.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 11:54"]
Eikös varhaisen km:n jälkeenkin raskaushormonit jyllää kropassa vielä jonkin aikaa..?
[/quote]
Mutta luulis etta raskausoireet ei ainakaan pahenisi ? Nimittain rintakipua tai kuvotusta mulla ei ollut ennen kuin menkkojen jalkeen..
Mut hyvin mahdollista sekin etta olisi ollut keskenmeno...
Käy lääkärissä niin saat rauhan. Mä pelkään pahoin tota varhaista keskenmenoa ja siksi on tärkeää että tutkitaan. Yleensä se raskausmateriaali tulee pois itsekseen näillä viikoilla. Mut yhtä hyvin voi olla tuuria ja vuoto olikin vaan harmitonta ja pikkuinen kunnossa.
mulla tuli alkuraskaudesta verta pari päivää..kävin ultrassa ja olin edelleen raskaana mutta siellä oli ollut alunperin kaksi joista toinen tuli pois..
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 12:00"]
mulla tuli alkuraskaudesta verta pari päivää..kävin ultrassa ja olin edelleen raskaana mutta siellä oli ollut alunperin kaksi joista toinen tuli pois..
[/quote]
Hassua miten sita nyt toivookin etta voi kun siella olisikin vauva vaikkei lasta oltu viela ihan oikeasti toivottukaan. :(
Jotenkin haluaisin vaan unohtaa tan koko asian :(
miksi en tullut edes ajatelleeksi keskenmenoa :(
Tiedän myös pari ihmistä, joilla alkuraskaudesta tullut "menkat" pari kertaa. Siis ihan kunnon vuotoa. Tästä huolimatta kaikki kuitenkin ok ja raskaus jatkunut normaalisti. Myös itselläni kaikissa kolmessa raskaudessa alussa tullut vuotoa. Syytä ei löytynyt, gyne epäili että hyvin verevät limakalvot olisivat syynä.
Kannattaa tosiaan käydä ultrassa tarkistuttamassa mikä tilanne. Onnea kuitenkin mikäli olet raskaana! :)
Mullakin tuli mieleen että alunperin odotit kaksosia, joista toinen meni kesken. Soita sinne terveyskeskukseen/neuvolaan niin saat ohjeet jatkoa ajatellen.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 12:06"]
Mullakin tuli mieleen että alunperin odotit kaksosia, joista toinen meni kesken. Soita sinne terveyskeskukseen/neuvolaan niin saat ohjeet jatkoa ajatellen.
[/quote]
Tuntuis kylla uskomattomalta, mutta toisaalta mulla on kaksosenotkin joten ei ihan tuulesta temmattu ole tamakaan ajatus..
Ehka ma vaan jo nyt soita sinne laakarikeskukseen koska nyt kun mietin mahdollista keskenmenoa ja ehka mahdollisia kaavintoja ja sen sellaisia niin tulee ihan hirvee olo, en halua odottaa enaa yhtaan kauempaa :(
ap
Noniin soittoa vaan omalle laakarille ja siellakin oltiin sita mielta etta voi olla keskenmeno mutta ultrataan niin saadaan varmuus tilanteesta.
Sain jo talle iltapaivalle ajan ultraan joten tanaan sitten selviaa meidan perheen kohtalo...
Olotila tuntuu jokseenkin rauhalliselta mutta jokseenkin myos ihan kamalalta..
Parastahan tassa on se etta en ole edes ehtinyt miehelleni mitaan asiasta sanomaan. Tassa kun ollaan menty useampi vuosi keskeytetylla yhdynnalla johon erityisesti mun miehella on suuri luotto ja itse varsinkin alkuaikoina pelkasin raskautta melkein joka kuukausi. Nykyaan en edes ole ajatellut vahingon mahdollisuutta... Mieheni on aina hyvin rauhallinen ja sanoo etta ei ole ottanut riskeja tassa kuussa etta en voi olla raskaana. Nyt kun menkat alkoi aiemmin ihmettelin ihan aaneen ja mieheni vaan sanoi etta eiks se ole aivan normaalia joskus tulla hiukan aiemmin. Joskus jos olen tehnyt raskaustestin vain saadakseni mielenrauhan raskausoireilta mita olen paassani kehitellyt niin mies on vaan ihmetellyt ja pyoritellyt paataan. Nyt en sitten edes kehdannut kertoa etta ostin raskaustestin ja tanaan aamulla mies oli jo lahtenyt toihin ennnen kuin edes herasin...
Olis vaan niin paljon helpompaa jos hanella olisi tanaan vapaapaiva ja saisin tukea mutta ei oo nyt mahdollista...
ap
tule sit ap kertomaan miten kävi <3
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 13:29"]
Ai sulla on ap kaksoslapset?
[/quote]
Siis sanoin vaan etta aitini puolella on kaksosia, lahimmat mita tunnen ovat aitini veljet jotka ovat identtiset kakoset.
Mulla ei ole lapsia, ainakaan tiettavasti, ellei sitten olisikin niin ettei tama ollutkaan keskenmeno ja odotan lasta, tai ellei sittne kaynyt niin etta olin raskanaa kaksosille joista toinen meni kesken...
Siihen saan varmuuden muutaman tunnin kuluttua...
ap
Anna mun kaikki kestää!!! Ehkäisynä toimii luotettava keskeytetty yhdyntä xD
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 13:39"]
Anna mun kaikki kestää!!! Ehkäisynä toimii luotettava keskeytetty yhdyntä xD
[/quote]
Kylla saat nyt kaiken kestaa ;) En todellakaan ehkaisisi keskeytetylla jos lapsi olisi katastrofi mutta nailla mennaan nyt.
Pillerit eivat sopineet, kumille olen allerginen,kuparikierukka tuli ulos kolme kertaa joten hirveen montaa vaihtoehtoa ei ole enaa jaljella.
Mulla oli prikulleen samat oireet joulun alla. Lasta ollaan yritetty 6kk, menkat tuli yhtäkkiä kp25, rinnat todella kipeät, aamun ruuhkabussissa meinasi oksennus lentää, testi näytti plussaa. Seuraavat menkat tulivat sitten ajallaan ja testi näytti jo negaa.
Yleensä negatiivinen voi olla väärä, mutta plussa ei.