Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väsynyt äiti pettyi perhekerhoon :(

Vierailija
07.02.2014 |

Menin sinne suurin odotuksin, koska olen väsynyt ja ahdistunut tähän kotiäidin yksinäisyyteen. Kerhossa oli vain muutama äiti lapsineen ja lähes kaikki tuntuivat olevan naapureita keskenään tms. Oma lapseni on myöskin todella vilkas mutta sen verran ujo, ettei todellakaan suostu jäämään lastenvahtien ja muiden lasten kanssa leikkimään vaan tuli mukanani kahvihuoneeseen ja siinäpä se kahvitteluaika sujuikin lasta vahtiessa. En voinut jutella yhtään, koska piti juosta lapsen perässä. Tämä ei tietenkään ole perhekerhon vika mutta harmitti kovasti, koska kaipaisin juttuseuraa ja vähän toivoin, josko olisin löytänyt kerhosta jonkun äitikaverin. Miten ihmeessä voisin saada apua yksinäisyyteeni, kun kerhokin vain ahdisti lisää?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaan sinnikkkästi käydä siellä kerhossa, aikaahan siinä menee ennen kuin lapsi tottuu ja ennen kuin itse kohtaa siellä jonkun mukavan tyypin tai jää murtuu näiden jo nähtyjen kanssa. Suosittelen myös pojan "huutamaan jättämistä" isovanhemmille. Ole ensin pois vaikka muutama, jolloin poika oivaltaa että tulet kyllä takaisin. Usko, että ei huuda kauan. Ja jos jostain syystä huutaa, niin sitten voi dodtella kuukauden pari ennen kuin vie seuraavan kerran. Kyllä se kypsyy ennen kuin sinä lopullisetsi kypsyt :)

Vierailija
22/35 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis muutama tunti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kait teidänkin kulmilla kulkee bussit? Liikkeelle vaan...

Vierailija
24/35 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina luullut että vanhemmat vahtivatkin itse lapsiaan noissa kerhoissa...Mutta siis ei? Olen käynyt vain avoimessa päiväkodissa ja siellä jokainen juoksee oman lapsensa perässä vaikka siellä on myös ohjaaja.

Vierailija
25/35 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta missä päin ap asuu jos Helsinki on lähellä, mutta iso omenaan 15-20km.

Vierailija
26/35 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhekerhoissa on lastenhoitajat erikseen eri huoneessa. Espoossa on pari aluetta, joissa joutuu hyppäämään bussiin muutamaksi minuutiksi päästäkseen suht lähellä olevaan puistoon, Kalajärvi ja Karhusuo/Oittaa/Nupuri. Kalajärven srk:n kerhotiloissa toimii esim. perhekahvila, joka lienee se avoin versio eli voi olla lapsen kanssa joustavammin. Tuolta toiselta alueelta pääseekin Koulumestariin yhdellä bussilla :)

Vierailija
27/35 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kotona alkaa pyöriä oman navan ympärillä ja luulee,että ne muut äidit on jotain yhtä porukkaa ja minua ei kukaan, ei missään. Oikeasti ne muut äidit on yhtä väsyneitä ja yksi lähtee ja toinen tulee. Ei ne ole mikään pysyvä ryhmä. Omassskin kerhossa oli porukka täysin vaihtunut kahden lapsen välillä. Ja lapsesi kyllä oppii,kunkäyt sinnikkäästi

Vierailija
28/35 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kotona alkaa pyöriä oman navan ympärillä ja luulee,että ne muut äidit on jotain yhtä porukkaa ja minua ei kukaan, ei missään. Oikeasti ne muut äidit on yhtä väsyneitä ja yksi lähtee ja toinen tulee. Ei ne ole mikään pysyvä ryhmä. Omassskin kerhossa oli porukka täysin vaihtunut kahden lapsen välillä. Ja lapsesi kyllä oppii,kunkäyt sinnikkäästi

Vierailija
29/35 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, enhän mä sanonut, että Helsinki on lähellä. Muskari on iltaisin, joten pääsemme sinne autolla. Busseja täältä menee tasan yksi ja se menee Leppävaaraan. Kaikkialle muualle Espooseen, joutuu menemään parilla tai kolmella eri bussilla. Esim. Isoon omenaan menee aikaa julkisilla noin kaksi tuntia. Tiedän tämän, koska olen sielläpäin töissä :) Mutta tokihan sinne voisi bussilla mennä, jos oikeasti haluaisi. Olen vaan liian väsynyt lähteäkseni monella bussilla kulkemaan toiselle puolelle kaupunkia.

ap

Vierailija
30/35 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppävaarassa on lasten kappeli arkissa perhekahvila(joka on siis sellainen missä aikuiset ja lapset ovat yhdessä). Sitten on mll:n vastaava perhekahvila. Sitten on åberginnlastentalilla avoin päiväkoti jne.

Vierailija
31/35 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppävaarassa on lasten kappeli arkissa perhekahvila(joka on siis sellainen missä aikuiset ja lapset ovat yhdessä). Sitten on mll:n vastaava perhekahvila. Sitten on åberginnlastentalilla avoin päiväkoti jne.

Vierailija
32/35 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 15:04"]

[/quote]

Kiitos tästä vinkistä!

ap

Vierailija
33/35 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Leppävaara on ok, niin siellä on vaikka mitä. Ja lähialueilla myös, sekä Hki että Espoon puolella. Puistoja, kerhoja... Sekä kaupungin, että srk:n. Tuo omppu oli vaan esimerkkini kerhotyypistä :) Googlettamalla löytyy ;D Leppävaarassa mekin välillä pyöritään. Ja iltakerhojakin on!

Vierailija
34/35 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet aina vaan uudetaan sinne kerhoon. Lapsi tottuu ja ne muut äidit tottuu sinuun ja ehkä sitten joskus saat uusia kavereitakin. Eka kerta on aina vaikea. Ehkä viisi ekaa kertaa on tosi kankeita... Tsemppiä sulle. 

Vierailija
35/35 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse kuljin kerhoissa, olin monesti itse niin nuutunut ja väsynyt, että en aina jaksanut jokaista uutta tulijaa intopiukeana syöksyä tervehtimään. Olin vain onnellinen, kun ohjaajat otti lapset ja sai kerrankin juoda kahvin rauhassa. Siinä sitä sumussa istui ja jutteli jonkun sanan.

Monella oli lapsia siellä kahvihuoneessa ja ei se ketään haitannut. Ei vain oikeasti jaksanut liikuttaa ketään. Jokaisella oli omat murheet