Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen raskaana mutta en ole vielä(kään) kertonut miehelleni!

Vierailija
07.02.2014 |

Pos. raskaustestin tein jo 2 viikkoa sitten. Mieheni on 100% varmasti lapsen isä, siitä ei ole kyse.

Meillä on jo yksi lapsi.

Paljon ollut puhetta lasten lukumäärästä, haluttaisiin lisää, mutta elämäntilanne mahdoton, joten äänettömästi molemmat olemme päättäneet että ei enempää lapsia ennenkuin elämäntilanne muuttuu.

Elämäntilanne siis se että mies ollut työttöämänä pian 2 vuotta, käynyt koulutusta ja kurssia mutta töitä ei vain löydy. Myöskään ei pääse uuteen ammattilliseen koulutukseen vaikka haettu on monelle eri alalle. Töitä on haettu ympäri Suomea ja voin kertoa että on yritetty hakea vaikka mihin, edes siivoamaan tai sanomalehtiä jakamaan eivät ota!

Itse teen keikkaa ravintola-alalla.

No 2 viikkoa sitten tein pos. raskaustestin. Söin pillereitä mutta koska yksi pillerit myöhätyi yli 6 h käytimme viikon ajan kondomia. Ne tasan kaksi kertaa kun harrastimme seksiä. Yhden kerran sitten pyysin miestä h-hetkellä ottamaan kortsun ja kortsu oli toisessa huoneessa joten veteli paljaaltaan. Jotenkin tiesin jo silloin että se on menoa nyt.

Ja niinhän se olikin. En vain pysty tästä asiasta (raskaudesta) miehelle kertomaan kun hän jokapäiväisissä keskustelussa huokailee että mitä ihmettä hän tekee elämällään kun hän haluaa yli kaiken vain tehdä töitä ja ansaita omat rahansa! Ansiosidonnainen loppui juuri ja eletään kädestä suuhun.

Tuntuu että hajoan enkä tiedä mitä tehdä. En tiedä yhtään mitä mies sanoo/tekee kun tämän saan sanottua. Toivottavasti ennen kuin lapsivedet menee. Itse tämän lapsen kaikesta huolimatta haluan joten abortti ei ole vaihtoehto.

Eilen illalla olin niin lähellä kertomista. Mutta juuri ennenkuin sain suuni auki mies sanoi; Mitä ihmettä mä teen jos mä en nyt keväälläkään pääse kouluun? Jaa-a, hyvä kysymys, vaihdat kotona vauvan vaippoja?

Voi kun tähän ketjuun ei kukaan tulisi ilkkumaan, vaikka toisaalta odotan ja ymmärrän että kaikki eivät tälläistä tilannetta ymmärrä. Onko ketään joka ymmärtäisi tai joka olisi joskus vastaavanlaisessa tilanteessa ollut?!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 07:29"]

Kyllä täällä taas kaiken maailman lortot jakelevat neuvojaan. Ymmärrätteköhän te monen kanssa lisääntyneet, että suurin osa ihmisistä halveksii teitä, kohteliaaseen käytökseen vaan ei kuulu näyttää sitä avoimesti. Lapset pois kaikilta yhäreiltä ja pakkosterilisaatio, valitettavan usein myös yh- naisten lapsista tulee ihan sitä samaa pohjasakkaa.

[/quote]

Mene helvettiin täältä. YH- naiset tai YH- isät ovat kenties joskus olleet parisuhteessa joka on jostain syystä karitunut. Eihän kukaan ole ennustaja ja tiedä kauan suhde kestää! Tolla periaatteella kenenkään ei kannata lisääntyä.

Ja olet väärässä , monet yh- lapset ovat paljon paremmin menestyneitä kun nämä perinteisen mallin ydinperheessä kasvatetut! Ja valitettavan usein myös näissä ydinperheissä kasvatusvastuu usein jää pelkästään toiselle. Mene ja kasva aikuiseksi jossain. Sinun mielipiteen perusteella ydinperheissä kasvatetaan kusipäitä. Koska tästä mielipiteestä tulee selkeesti ilmi että olet sellaisessa kasvanut. Mutta käytöstapoja et osaa.

Vierailija
2/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tältä palstalta saa päivittäin lukea tarinoita siitä, miten vaikeaa ehkäisyn käyttäminen on. Voi kun ehkäisyneuvoloiden lääkärit suosittelisivat hanakammin kierukoita ja kapseleita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 11:06"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 07:29"]

Kyllä täällä taas kaiken maailman lortot jakelevat neuvojaan. Ymmärrätteköhän te monen kanssa lisääntyneet, että suurin osa ihmisistä halveksii teitä, kohteliaaseen käytökseen vaan ei kuulu näyttää sitä avoimesti. Lapset pois kaikilta yhäreiltä ja pakkosterilisaatio, valitettavan usein myös yh- naisten lapsista tulee ihan sitä samaa pohjasakkaa.

[/quote]

Mene helvettiin täältä. YH- naiset tai YH- isät ovat kenties joskus olleet parisuhteessa joka on jostain syystä karitunut. Eihän kukaan ole ennustaja ja tiedä kauan suhde kestää! Tolla periaatteella kenenkään ei kannata lisääntyä.

Ja olet väärässä , monet yh- lapset ovat paljon paremmin menestyneitä kun nämä perinteisen mallin ydinperheessä kasvatetut! Ja valitettavan usein myös näissä ydinperheissä kasvatusvastuu usein jää pelkästään toiselle. Mene ja kasva aikuiseksi jossain. Sinun mielipiteen perusteella ydinperheissä kasvatetaan kusipäitä. Koska tästä mielipiteestä tulee selkeesti ilmi että olet sellaisessa kasvanut. Mutta käytöstapoja et osaa.

[/quote]

Eli jos yksi suhde kariutuu, pitää lisääntyä vielä sen seuraavan ja seuraavan ja seuraavan, valittettavan usein ennestään lapsettoman uhrin kanssa? Elämä ei aina mene kuten suunniteltu, mutta lisääntymisen voisi jossain vaiheessa lopettaa, kun suhde toisensa perään kariutuu. Miksi ei eron jälkeen keskitytä lapsiin vaan tehtaillaan niitä lisää ja lisää, ei kai jokaisessa suhteessa poikia tarvitse?

Vierailija
4/22 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei apua, eilen vihdoin ja viimein sain sanottua:" Mä oon ehkä raskaana kun on tissit niin kipeet". Mies EI SANONU MITÄÄN. En saanut enää sanaakaan suustani. Miksi tää on näin vaikeaa? :(

Tuntuu että menen ennemmin abortin tekemään kun sanon suoraan että tein testin ja olen raskaana. En siis oikeasti edelleenkään ole aborttia tekemässä mutta tuo oli vertailua kuinka vaikealta tää kertominen minusta tuntuu.

Vierailija
5/22 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän teillä tukien määräkin kasvaa kun perhekoko kasvaa. Onko kovat lainat vai miksi taloudellinen tilanne on noin tiukka?

Vierailija
6/22 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko  kivaa ehdottaa aborttia eli lapsen elämän lopettamista, paskiaiset?? Eikö teillä ole mitään omatuntoa??

Vierailija
7/22 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihme että teillä ei ole töitäkään jos olette noin tyhmiä ettette osaa edes ehkäisyä käyttää!! Älä unohda niitä pillereitä...onko se niin vaikeeta oikeesti? Kyllä se vissiin teille heikkolahjaisille on... teette itse elämästänne ongelman ja vaikean valinnoillanne...!! Ja kyllä on miehessä jotain vikaa jos ei muka 2 vuoteen mistään suomesta töitä saa??? Tota ei usko kukaan.

Vierailija
8/22 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap! Kyllä elämä järjestyy! Ja jos on oikeasti tiukkaa niin pyytäkää vaikka sossusta rahaa?! Se lapsi voi olla jopa teille pelastus.

Me selvisimme ajasta, kun minulla oli syöpä, mies kävi töissä ja meillä oli 2kk ikäinen vauva kun syöpä löydettiin. Ja rahaa oli niin, että elettiin kädestä suuhun, kuun lopussa ei ollut rahaa koskaan. Ruokaa saatiin ja laskut ja vuokra maksettua mutta siinä se oli. Ja jos minulla ei vauvaa olisi ollut, olisin varmaan romahtanut.

Vierailija
9/22 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun kommentoitte noita roskaviestejä maan rakoon! Niitä ei kuitenkaan kannattaisi lainailla, silloin ne jäävät vain elämään tänne poiston jälkeekin.

Ap:lle tsemppiä, asiat tulevat kyllä järjestymään!

Vierailija
10/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Asioilla on ihan oikeasti tapana järjestyä!

Itse sain teininä 2 lasta hulttiomiehelle jolla silloin ikää 17v. En uskaltanut kertoa äidille ja laitoin äitienpäiväkortin väliin tiedon, anteeksipyynnön ja pyynnön että minua et tuomita.

Nyt 15 vuotta myöhemmin elämä hymyilee, olen naimisissa kunnollisen miehen kanssa, meillä on yhteinen 8v lapsi, molemmilla hyvä koulutus ja arvostetut työt! 3 lapsen uusioperhe toimii mukavasti eikä kukaan osaisi aavistaakaan rönsyistä nuoruuttani.

Asioilla on tapana järjestyä!

Vierailija
11/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän abortti on sinulle vaihtoehto. Päätät vain valita toisin. Toivottavasti perheesi elämän kurjistaminen on vakaumuksesi arvoista.

Vierailija
12/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vain kertomaan! Asiat kyllä järjestyy ja toisaalta jos töitä ei löydy niin onhan yksi hyvä vaihtoehto se, että isä pitää vanhempain vapaan :)

Vierailija
13/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyntiin pääsee. Voin heti kertoa paikan minne haetaan jatkuvasti myyjiä. Tosi mukavaa duunia kun ei ole lejtien myymistä. Minä saan palkkaa n. 1800e kk ihan rennolla työllä.

Vierailija
14/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 06:34"]

Tsemppiä! Asioilla on ihan oikeasti tapana järjestyä!

Itse sain teininä 2 lasta hulttiomiehelle jolla silloin ikää 17v. En uskaltanut kertoa äidille ja laitoin äitienpäiväkortin väliin tiedon, anteeksipyynnön ja pyynnön että minua et tuomita.

Nyt 15 vuotta myöhemmin elämä hymyilee, olen naimisissa kunnollisen miehen kanssa, meillä on yhteinen 8v lapsi, molemmilla hyvä koulutus ja arvostetut työt! 3 lapsen uusioperhe toimii mukavasti eikä kukaan osaisi aavistaakaan rönsyistä nuoruuttani.

[/quote]

tuo äitille kertominen sai mut itkemään.

-29 viikolla raskaana tyttöä odotan <3

Vierailija
15/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on hyvä aika tehdä lapsi kun taloustilanteen takia ei töitä löydy. Kun talous lähtee nousuun on lapsi jo isompi ja voi mennä hoitoon ja vanhemmat töihin. Opiskelu on myös järkevää nyt jos vain paikan onnistuu saamaan. Itse olen raskaana oleva useamman lapsen yh, teen keikkatyötä josta kaikki rahat tosin menee yksityisten opintojen maksamiseen, opiskelen siis samalla. Mies kyllä haluaa lapsia, mutta ei ole vielä edes tavannut lapsiani joten ihan heti ei olla yhteistä elämää aloittamassa, toivottavasti kuitenkin vauvan syntymään mennessä.. En oikein ymmärrä sun ongelmaasi, mutta pelkojasi ymmärrän. Käytännössä kuitenkaan se pikkuvauva ei paljoa kuluta ja kyllä miehesikin tulee sen opiskelupaikan ja töitä jossain vaiheessa saamaan. Kai sinä olet hakenut soviteltua päivärahaa, asumistuki ajantasalla? Ja mahdollinen toimeentulotuki? Itse jään sen ulkopuolelle jo tuon keikkatyön takia joten sen osalta paremmin menee kuin sossun asiakkailla. Kyllä tällä hetkellä on onnekas jos on edes keikkatyö, monella ei ole sitäkään. Ei teillä ole mitään hätää jos ei sitten lainat paina niskaan, muuten pärjäätte kyllä, niin me muutkin pienituloiset:)

Vierailija
16/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 07:03"]

Nythän on hyvä aika tehdä lapsi kun taloustilanteen takia ei töitä löydy. Kun talous lähtee nousuun on lapsi jo isompi ja voi mennä hoitoon ja vanhemmat töihin. Opiskelu on myös järkevää nyt jos vain paikan onnistuu saamaan. Itse olen raskaana oleva useamman lapsen yh, teen keikkatyötä josta kaikki rahat tosin menee yksityisten opintojen maksamiseen, opiskelen siis samalla. Mies kyllä haluaa lapsia, mutta ei ole vielä edes tavannut lapsiani joten ihan heti ei olla yhteistä elämää aloittamassa, toivottavasti kuitenkin vauvan syntymään mennessä.. En oikein ymmärrä sun ongelmaasi, mutta pelkojasi ymmärrän.

[/quote]

Tää vastaus ei voi olla todellinen, eihän? Siis sulla on monta lasta ja olet niiden yh, nyt olet uudestan raskaana toiselle miehelle joka ei ole vielä edes tavannut vanhempia lapsiasi?

Ap, älä nyt ainakaan tähän vastaukseen tuudittaudu vaikka ajatus oli varmaankin tärkein.

Vierailija
17/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-asiaan en osaa ottaa kantaa mutta sen verran voin vinkata, että kouluilla tarvitaan paljon opettajien sijaisia... Avustajaksikin kaivattaisiin kipeästi osaavia miehiä. Oletteko koittaneet sieltä?

Vierailija
18/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä saatanan vuosisadalla sinä elät? Kasva jo aikuiseksi! Ja tämä viesti tuolle huorittelijalle, jos lainaus menee pieleen.

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 07:05"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 06:34"]Tsemppiä! Asioilla on ihan oikeasti tapana järjestyä!

[/quote]

Kerran jakorasia huora, aina jakorasia huora. Kyllä asioilla on kanssa tapana tulla ilmi, lapsesi tietävät että ei ole niiden oikea isä, koska äiti jakoi vittua ympäri kyliä teininä.

[/quote]

Vierailija
19/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies opiskelemaan lähihoitajiksi, edelleen pulaa työntekijöistä! Jopa oppisopimuksella heitä koulutetaan.

Vierailija
20/22 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pahalta kuin tuntuu tämä sanoakin, niin paras vaihtoehto teidän tilanteessa olisi abortti.