keskenmeno ja kaavinta
minulle tehtiin lääkkeellinen keskeytys 4,5 viikoa sitten. viime viikolla sain haamuviivoja raskaustestiin (kokeilin eri merkkejä). Verikokeesta tuli tulos 35 hcg:lle (4vkoa ja 2 päivää km jälkeen). Pelkään että joudun kaavintaan:( Toki on se mahdollisuus että olisin udestaan raskaana, mutta Hcg tulos olisi pitänyt olla reippaasti suurempi silloin. Lääkäri-aika on varattu, pelkään vaan pahinta.. Onko tietoa kuinka yleistä on että joutuu lääkkeellisen km jälkeen vielä kaavintaan?
Kommentit (3)
Mulle tehtiin kaavinta ja sen jälkeen jälkitarkastus vain raskaustestillä pissasta. Testi oli positiivinen vielä 4 viikkoa kaavinnasta. Eli raskaushormoonit laskee hitaasti keskenmenon jälkeen. Uusintatesti mulle tehtiin 6 viikkoa kaavinnasta ja silloin testi oli negatiivinen.
Epäilisin siis, ihan kuten edellinenkin vastaaja, että hormoonit ei ole vain laskeneet vielä ihan nollaan, mutta hyvällä vauhdilla laskee kuitenkin!
HANNELE
jolloin kaavinnallinen abortti ei onnistunut, eli nainen kaavittiin, ja hän meni kotiin jatkamaan elämäänsä. Parin kuukauden kuluttua hän meni lääkäriin koska oli niin kova pahoinvointi ja outoja oireita, ja kas kummaa: kohdussa polski 4kk vanha vauva!!!!!!! Siis sikiö oli pysynyt vahingoittumattomana kohdussa koko kaavinnan ajan ja tietääkseni loppuraskaus sujui hyvin. Nainen lähti onnellisena perhesuunnittelupolilta äitiyspolille:)
Tällä en nyt tarkoita, että sinä olisit edelleen raskaana. Ajattelin vain kertoa, että noinkin voi käydä jos on käydäkseen.
siis että joutuuko herkästikin uudelleen kaavintaan.
Mulla on omakohtasta kokemusta spontaanista km:sta ja siitä seurattiin hcg:n alenemista. Siitä on jo aikaa (kohta 4 vuotta), mutta sen muistan, että joskus yli neljän viikon päästä se oli alentunut 36:een, jolloin lääkäri totesi, että seuranta lopetataan, tulos jo niin lähellä nollaa.
Arvelin vaan siis kertoa, että ymmärsin omalla kohdallani olevan normaalia että noin hitaasti väheni, eikä siinä ollut puhettakaan kaavinnoista. Oliko lie tämä sun huolenaihees edes, tsemppiä kuitenkin, kaikkia mietteitähän tuossa tilanteessa päässä pyörii.