Laitoin nyt sitten hakemuksen sellaiseen paikkaan, johon en täytä
koulutusvaatimusta. Luin täältä tässä joku päivä että nainen katsoo vaatimukset, että voi ei, tuota yhtä en täytä ja jättää hakematta ja mies katsoo vaatimukset, että hitsi täytän tuon yhden vaatimuksen ja hakee paikkaa :)
Siinä oli että soveltuvakin käy, mutta korkeakoulututkintoa ensisijaisesti haettiin.
Kommentit (5)
Hyvä. Ei ota jos ei annakaan.
Itse sain tulevan urani kannalta hyvin hyödyllisen paikan aikanaan niin että ilmoituksessa oli peräänkuulutettu yhden tietyn ohjelman hallitsemista, enkä ollut kuullutkaan koko ohjelmasta. Tästä tuli puhetta heti ensimmäisessä haastattelussa, ja he totesivat vain ihan rauhallisesti että eihän sitä ohjelmaa tosiaan kukaan tunne ellei ole sitä työssään tarvinnut - ja se siitä. Testien jne. jälkeen sain paikan.
Onnea matkaan!
Kiitos vastanneille, elämme jännittäviä aikoja :) Kyttäsin sen verran että aikaisemmin tuota työtä on tehty alemmalla tittelillä, sellaisella johon minullakin on pätevyys, mutta nyt siis haetaan korkeakoulututkinnon suorittanutta, eikä sellaista minulla ole.
Onnea matkaan! Olin kirjoittamassa saman tekstin, minkä ehdit jo kirjoittaa. Mies osaa jotain ja hakee paikkaa. Nainen osaa lähes kaiken, mutta ei uskalla hakea. Toimit täysin oikein.
Aina sanon miehellenikin, että mitään työtä ei saa jos ei älyä pyytää. Kaikkia paikkoja voi hakea. Jos sinne ei hae kukaan muukaan täsmäpätevä, voi hyvinkin sitten tärpätä.
Lykkyä tykö