miksi kielikoru pitää ottaa pois kun synnyttää
Miksi kielikoru pitää ottaa pois synnytyksessä? :D En muista pitikö se ottaa heti pois vai vasta kun sai epiduraalin, mutta pois se käskettiin ottamaan. Tietääkö joku oikean syyn tähän?
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 20:09"]
En tiedä varmasti, mutta luulisin, että varmuustoimenpide, jos synnytys menisi hätäsektioksi ja synnyttäjä joudutaisiin nukuttamaan.
Itselleni on tehty hätäsektio ja siinä ei ehdi "poistamaan koruja" tai hiuslaitteita jne.
[/quote] Näin tulin minäkin sanomaan.
Ehkä ne haluaa, ettei vauva heti ensimmäisenä näkisi ihan täys-wt:tä.
Siitä voi jäädä traumoja.
Ei mun tarvinnut ottaa mitään lävistyksiä pois kun menin synnyttämään/synnytin. Mulla useampi lävistys ja mm. juurikin kielilävistys ja kaksi huulilävistystä. Näin ainakin Naistenklinikalla 2010.
Entä nännilävistys? Pitääkö se ottaa pois?
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 20:13"]
[/quote]
voi sun lapsiparkoja...
Ei multakaan muita pyydetty ottamaan pois kun kielilävistys! Voisko siinä piillä tukehtumisvaara jos vahingossa irtois se koru ja olisit nukutettuna yms?
Mulla oli huulilävistys eikä pyydetty ottamaan pois.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 20:15"]Entä nännilävistys? Pitääkö se ottaa pois?
[/quote]
ei tarvinnut, mutta suositeltiin jos aikoi imettää.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 20:16"]Mulla oli huulilävistys eikä pyydetty ottamaan pois.
[/quote]
Puhe KIELIlävistyksestä.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 20:13"]
[/quote]
Hitto, repesin:))
Ei mun ainakaan kiireellisessä sektiossa pitänyt ottaa. Jos oikein muistan, saattoivat kysyä onko lävistyksiä.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 20:09"]
En tiedä varmasti, mutta luulisin, että varmuustoimenpide, jos synnytys menisi hätäsektioksi ja synnyttäjä joudutaisiin nukuttamaan.
Itselleni on tehty hätäsektio ja siinä ei ehdi "poistamaan koruja" tai hiuslaitteita jne.
[/quote]
Veikkaisin myös tätä. Intubointi on vaikeaa muutenkin ja kielikoru varmasti vaikeuttaa sitä.
Jos tulee hätätilanne ja pitää vaikka intuboida (laittaa hengitysputki), on ylimääräinen rauta naamassa vain haitaksi ja voi haitata toimenpiteen tekemistä. Vakavimmissa tapauksessa siis on henki kyseessä.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 20:17"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 20:16"]Mulla oli huulilävistys eikä pyydetty ottamaan pois.
[/quote]
Puhe KIELIlävistyksestä.
[/quote]
Tuossa ylempänä joku mainitsi muutkin lävistykset. Osaan kyllä lukea, ja sen perusteella päätellä, että avaus käsitteli kielilävistystä, mutta ajattelin nyt kertoa, jos joku alkaa miettiä, pitääkö lävistykset ylipäätään poistaa.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 20:21"]
mikä on intubointi?
[/quote]
http://fi.wikipedia.org/wiki/Intubaatio
Kuvan kera! Et ole katsonut tv:stä lääkärisarjoja ;)
Mun ei ainakaan nännilävistystä tarvinnut poistaa. Tosin en imettänyt :)
Mikä tuo hengitysputki on, laitetaanko se hengityskoneeseen? Siis mitä nukutuksessa oikein tehdään? nim. hätäsektion kokenut
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 20:22"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 20:21"]
mikä on intubointi?
[/quote]
http://fi.wikipedia.org/wiki/Intubaatio
Kuvan kera! Et ole katsonut tv:stä lääkärisarjoja ;)
[/quote]
Intubointi kuuluu nykyään yleissivistykseen, kiitos Teho-osaston:)