Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi amerikkalaisissa häissä syödään kahteen kertaan?

Vierailija
06.02.2014 |

Ensin pienempi ja sitten isompi ateria, mitä järkeä ja kuka jaksaa?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koristelutkin ovat hiukan eri luokkaa kuin suomalaiset tiimarityyliset askartelut.

Vierailija
2/29 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja noussut väärällä jalalla kun on niin kärtyinen?! Tämä on KESKUSTELUPALSTA jos et ole sattunut huomaamaan, perusta oma foorumi jos et halua mielipiteitä asioista.

ensimmäinen ruokailu jenkkihäissä ei ole ateria, silloin on useimmiten tarjolla sormiruokaa, harvemmin noissa neljät häät amerikassa jaksoissakaan on lautasia morsiamilla, vaan he syövät servetin päältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon enemmänkin ihmetellyt amerikassa sitä edellisen illan rehearsal dinneriä eli harjoituspäivällisiä. Osaako joku selittää sitä?

Vierailija
4/29 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 19:32"]

Mä oon enemmänkin ihmetellyt amerikassa sitä edellisen illan rehearsal dinneriä eli harjoituspäivällisiä. Osaako joku selittää sitä?

[/quote] Ei siina mitaan ihmeellista ole. Seremoniaan osllistuville kerrotaan mita heidan tulee haissa tehda. Kuka menee ensiksi ja mille puolelle istumaan.Kuka sulhaspojista taluttaa morsiamen aidin ja kuka sulhasen aidin jne. Ei sitten haapaivana kenenkaan tarvitse sormi suussa ihmetella etta mita nyt.

Harjoitusten paatteeksi koko sakki menee johonkin hyvaan ravintolaan syomaan etukateen jarjestetyn illallisen.

t.usalainen

Vierailija
5/29 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo mikään sääntö ja pakko ole, että kaikki noin toimisivat. Olen ollut pienehköissä häissä USAssa, eikä mitään cocktail-paloja tarjottu. Varmasti ohjelmiin valikoituu juuri ne, joilla on "hienommat" häät ja samalla luodaan muille paineita toimia samoin. 

Vierailija
6/29 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pistää silmään se yhden käden tyyli, millä ne morsiot syö siellä juhlissa. 

Vierailija
7/29 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 20:01"]

Eihän tuo mikään sääntö ja pakko ole, että kaikki noin toimisivat. Olen ollut pienehköissä häissä USAssa, eikä mitään cocktail-paloja tarjottu. Varmasti ohjelmiin valikoituu juuri ne, joilla on "hienommat" häät ja samalla luodaan muille paineita toimia samoin. 

[/quote] Kylla se melkein saanto on. Haita suunnitellaan ainakin vuoden verran ja kaikkiin yksityiskohtiin kiinnitetaan huomiota.

Eri asia sitten on jotkut Vegas-pikahaat tai jos kummallakaan ei ole enaa perhetta tai on toiset tai kolmannet haat menossa.

Vierailija
8/29 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ohjelmassa näyttää olevan sääntö tuo cocktail hour ruoka vaikka olisi pienemmän budjetin häät. En ole nähnyt kaikkia jaksoja, mielenkiintoista tuo kuitenkin on, varsinkin kun vieraat ovat ihan ähkyssä:) 

Onko  näin ollut aina vai onko uusi juttu? 

Vierailija
9/29 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 20:12"]

Tuossa ohjelmassa näyttää olevan sääntö tuo cocktail hour ruoka vaikka olisi pienemmän budjetin häät. En ole nähnyt kaikkia jaksoja, mielenkiintoista tuo kuitenkin on, varsinkin kun vieraat ovat ihan ähkyssä:) 

[/quote] Eihan cocktailpaloja ahkyyn saakka syoda eika cocktaileja juoda kunnes hoiperrellaan! Paria, kolmea sorttia kokeillaan ja juomaa siemaillaan hitaasti, puolet voi jattaa lasiinkin (ajatella, ilmaista viinaa jatetaan lasin pohjalle!). 

Vierailija
10/29 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muuallakin maailmassa on samanlaista - olin portugalilaisissa häissä missä oli kunnon coctail tilaisuus aperitivoineen ensin ja sitten kymmenien ruokalajien illallinen. Ja vielä yöpalaa....

Oman perheen häissä on ollut esim 3 rl illallinen ja yöllä juustopöytä hedelmineen yms.

Vierailija
11/29 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkucocktailien kanssa on tapana tarjoilla hors d'oeuvres alkupaloja.

Usein amerikkalaisissa häissä on pöytiin tarjoilu, vert. suomalaisissa häissä usein seisovapöytä.

Riippuu tietenkin häistä, on tapana tarjoilla alkuruoka, pääruoka ja jälkiruoka, myös erilaisia tarjoilupöytiä saattaa olla itsepalvelun ystäville, esim. makeisbaari, juustopöytä, suklaalähde ja tietysti drinkkibaari, jne.

Olen itse ollut vieraana 3:ssa amerikkalaisissa häissä. Kaikki ovat olleet erilaisia tilaisuuksia.

Vierailija
12/29 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 20:12"]

[/quote] Eihan cocktailpaloja ahkyyn saakka syoda eika cocktaileja juoda kunnes hoiperrellaan! Paria, kolmea sorttia kokeillaan ja juomaa siemaillaan hitaasti, puolet voi jattaa lasiinkin (ajatella, ilmaista viinaa jatetaan lasin pohjalle!). 

[/quote]

Mun kokemus amerikkalaisista häistä on ainoastaan tuosta Neljät häät ohjelmasta, ja siinä tosiaankin söivät itsensä ihan täyteen jo Cocktail hourin aikana, ja valittivat kuinka täynnä ovat, ei ollut edes puhetta juomista. 

Ajattelin vaan, kun muitakin hääohjelmia Amerikasta olen nähnyt ja tämä cocktail-ruokailu on minulle uutta, onko se siellä ollut aina tapana?

Vierailija
13/29 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin jenkkihäissä kesällä. Kirkkohommien ja vastaanoton välillä oli aikataulun mukaan muistaakseni kaksi tuntia jossa välissä oli coctail hour, joka venyi muistaakseni melkein kolmeksi tunniksi. Juustoja, lihaa (oltiin keski-lännessä, osaavat lihan) ja muuta näpppärästi syötävää. Kaksi baaria juottivat meitä kunnes saatiin juhlakalut sisään. Muutaman ohjelmanumeron kautta 4 course plated dinner.

Ja lopulta Cheesecake factoryn kautta kotiin.

Vierailija
14/29 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeillä on enemmän massia ja kaikki on halvempaa, joten voi myös tarjota enemmän vieraille.

Suomalaiset köyhäilijät seisoskelee kuivin suin ja myöhemmin saa sitten karjalanpiirakkaa munavoilla.

Vierailija
15/29 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis alkuruoka ja pääruoka vai?

Vierailija
16/29 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ne muuten pysyis niin hyvässä lihassa, jos ei juhlissakin söisi useampaan kertaan!! 

Vierailija
17/29 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt tätä myös kun alkoi Neljät häät Amerikassa. Tietääkö joku kuinka kauan on väliä tuosta Cocktail Hour ruokailusta itse ruokailuun?  

Vierailija
18/29 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan cocktailosuutta (jossa lämmin ruoka) ja itse a la carte -päivällistä. Mikä niiden välinen aika tosiaan on? Kuka pystyy syömään tuon kaiken?

ap

Vierailija
19/29 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 17:49"]

Siis alkuruoka ja pääruoka vai?

[/quote]

Öööö... Yleensä ei ole tapana sanoa alkuruoasta "ateria".

ap

Vierailija
20/29 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Onhan monissa suomalaisissakin häissä yöpalaa jos juhlitaan pikkutunneille asti.

Ja mitä väliä sillä edes on millä nimellä se ruoka alas menee, kunhan sitä on tarjolla ja kaikille jotain, pitkin päivää. Juhlitaanhan monissa maissa häitä jopa useita päiviä. Siinä sitä riittää ihmettelyä suomalaisille aterioiden määrässä ja laadussa varmaan...