Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Kitchen Aid-tuotteista?

Vierailija
29.12.2013 |

Sain lahjakortin joululahjaksi kodinkoneliikkeeseen. Millaisia nuo Kitchen Aidin kodinkoneet on? Onko kellään? Ovatko hintansa väärti, kannattaako esim. leivänpaahdinta tai muuta konetta harkita?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yleiskone ja blenderi. Yleiskonetta käytän monta kertaa viikossa taikinan tekemiseen jo kymmenettä vuotta. Tekee mahtavan taikinan. Siihen voi ostaa vaikka mitä lisäosia, tosin ovat aika hintavia. Tykkään koneestani ja se on kätevä ja todella kivan näköinen. Blenderi on myös hyvä. Joululahjaksi sain kahvimyllyn, sitä en ole ehtinyt vielä testata. 

Vierailija
2/14 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin myös tuota yleiskonetta. Meillä on Kenwoodin Major Chef-yleiskone, mutta se on iso ja kömpelö ja siinä ei voi tehdä alle 1 l taikinaa. Niinpä se on käytössä vain, jos pitää tehdä isoja eriä jotain leipomusta. Muuten olen käyttänyt käsivatkainta esim. puolen litran pullataikinan tai kuuden munan kakkutaikinan tekemiseen.

Voiko tuolla Kitchen Aidin yleiskoneella tehdä puolen litran taikinan? Ajattelin, että se olisi kätevä, jos olisi koko ajan keittiön tiskillä esillä, käyttövalmiina.

Voisimme myös uusia paahtimen ja vedenkeittimen. Kahvimyllylle ei ole tarvetta ja Krupsin blenderi on vielä aika vähän käytetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yleiskone, painava siirrellä muuten hyvä käytössä.

Vierailija
4/14 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
5/14 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 17:29"]

Mietin myös tuota yleiskonetta. Meillä on Kenwoodin Major Chef-yleiskone, mutta se on iso ja kömpelö ja siinä ei voi tehdä alle 1 l taikinaa. Niinpä se on käytössä vain, jos pitää tehdä isoja eriä jotain leipomusta. Muuten olen käyttänyt käsivatkainta esim. puolen litran pullataikinan tai kuuden munan kakkutaikinan tekemiseen.

Voiko tuolla Kitchen Aidin yleiskoneella tehdä puolen litran taikinan? Ajattelin, että se olisi kätevä, jos olisi koko ajan keittiön tiskillä esillä, käyttövalmiina.

Voisimme myös uusia paahtimen ja vedenkeittimen. Kahvimyllylle ei ole tarvetta ja Krupsin blenderi on vielä aika vähän käytetty.

[/quote]

Teen yleensä puolen litran taikinan, hyvä tulee. Jos teen isomman jaan sen kahtia nousemaan, kulho on siihen mielestäni liian pieni. Olen tehnyt kakkuja myös, niitä tosin vähemmän. 

Minulla se on työpöydällä aina valmiina, ei sitä oikein viitsisi siirrellä kun on tosiaan painava. Mulla ei noista muista ole kokemusta ollenkaan, meillä on Dualit paahdin, ollaan ehkä vähän esteetikkoja kodinkoneiden kanssa:)

Vierailija
6/14 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuon yleiskoneen saisi tilattua edullisimmin? On sen verran hintava, että tällaisella tavan duunarilla ei ole normihintaan ole mitään mahdollisuuksia.

Vierailija
7/14 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 17:41"]

[/quote]

Teen yleensä puolen litran taikinan, hyvä tulee. Jos teen isomman jaan sen kahtia nousemaan, kulho on siihen mielestäni liian pieni. Olen tehnyt kakkuja myös, niitä tosin vähemmän. 

Minulla se on työpöydällä aina valmiina, ei sitä oikein viitsisi siirrellä kun on tosiaan painava. Mulla ei noista muista ole kokemusta ollenkaan, meillä on Dualit paahdin, ollaan ehkä vähän esteetikkoja kodinkoneiden kanssa:)

[/quote]

Ok! Ehkä taivun siihen yleiskoneeseen sitten, jos on hyvä myös pienemmän taikinan tekoon. Vähän laitan itse rahaa tuon lahjakortin päälle.

Vierailija
8/14 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen yleiskonetta ehdottomasti, erittäin kestävä ja tehokas. Käytän viikoittain.

Vierailija
9/14 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 17:47"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 17:41"]

[/quote]

[/quote]

Ok! Ehkä taivun siihen yleiskoneeseen sitten, jos on hyvä myös pienemmän taikinan tekoon. Vähän laitan itse rahaa tuon lahjakortin päälle.

[/quote]

Olen tehnyt ihan 3 dl:n taikinoitakin, sitä vatkainta voi säätää jos tuntuu että se ei ota kaikkea taikinaa mukaan. 

En kyllä tiedä mistä niitä voisi tilata halvemmalla, laitteeni tosiaan on yli kymmenen vuotta vanha. Joku kysyi, Amerikassa luultavasti ovat halvempia.

Vierailija
10/14 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teette pikkasen isomman hiivataikinan, miten estätte sen, ettei taikina nouse ylös sinne mihin "vatkaimet"(?) kiinnitetään?

Mulla on aina ongelmana se, että taikina pikkuhiljaa kiipeää ylös ja saan lastalla painella alas :(

Vierailija
11/14 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 17:59"]

Jos teette pikkasen isomman hiivataikinan, miten estätte sen, ettei taikina nouse ylös sinne mihin "vatkaimet"(?) kiinnitetään?

Mulla on aina ongelmana se, että taikina pikkuhiljaa kiipeää ylös ja saan lastalla painella alas :(

[/quote]

Tuolla Kitchen Aidilla taikina tehdään koukulla, ihan hyvin se taikina pysyy siellä missä pitääkin. Taikina pikkuhiljaa sitoutuu itseensä. Itse konetta käytän n 10 minuuttia ja vielä sen jälkeen kädellä venytän taikinaa muutaman kerran.  En ole ollenkaan mikään leipuri, mutta niin paljon tehnyt erilaisia leipiä, että tiedän miten parhaiten onnistuu:)

Vierailija
12/14 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/14 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 18:05"]

[/quote]

Tuolla Kitchen Aidilla taikina tehdään koukulla, ihan hyvin se taikina pysyy siellä missä pitääkin. Taikina pikkuhiljaa sitoutuu itseensä. Itse konetta käytän n 10 minuuttia ja vielä sen jälkeen kädellä venytän taikinaa muutaman kerran.  En ole ollenkaan mikään leipuri, mutta niin paljon tehnyt erilaisia leipiä, että tiedän miten parhaiten onnistuu:)

[/quote]

Juu, mulla on se sama kone ja koukuilla teen taikinan, en vaan muistanut niiden nimeä. No ongelma kuitenkin on, taikina nousee ylös!?

Vierailija
14/14 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 18:13"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 18:05"]

[/quote]

[/quote]

Juu, mulla on se sama kone ja koukuilla teen taikinan, en vaan muistanut niiden nimeä. No ongelma kuitenkin on, taikina nousee ylös!?

[/quote]

Miten laitat nesteen sinne? Vähitellen nestettä ja jauhoa vai kuinka? Itse laitan aika paljon jauhoa kulhon pohjalle (jossa kuivahiiva, suola ja sokeri) ja nesteen pikkuhiljaa, ja vähitellen loput jauhot ja rasvan. Toisinaan lastalla vedän jauhoa alas, mutta yleensä sekottuu ihan itsekseen.