G:Cerazette kokemuksia kaivataan
Pillerit tietenkin sopivat kaikille yksilöllisesti, mutta olisi mukava kuulla muidenkin kokemuksia näistä minipillereistä. Täälläkin on varmasti monta käyttäjää, aika suosittu taitaa olla imettävien keskuudessa.
Kuinka pillerit ovat vaikuttaneet:
Mielialaan?
Kiertoon?
Halukkuuteen?
Painoon?
Kipuihin ja muihin tuntemuksiin?
Ihoon?
Itsellä on edelleen alavatsakipuja, jotka noudattaa " jonkinlaista" rytmiä. Näin väitän vaikka ovulaatiota ei pitäisi tapahtua.
Lisäksi naama alkoi kukkia oikein kunnolla sitten teini-iän. Onko muilla näin? Kuinka tätä voisi hoitaa?
Mielialaan en ole huomannut muutosta, halukkuus on laskenut lievästi, ei mitenkään kriittisesti. Painokin taitaa olla nousukiidossa, tosin grillillä voi olla osuutta asiaan...
Kiinnostaako tämä ketään muuta? Olisi kiva kuulla muitten kommentteja
Kommentit (9)
Alun alkaen pilleri tuntui oudolta enkä ehtinyt niiden 3-4 kuukauden aikan sopeutua kun otin Cerazettea. Olo oli tasaisen halju enkä tainnut havaita mitään hyviä puolia kun ei sitä ehkäisyäkään varsinaisesti tarvittu ihan hirveästi... Lopetin omia aikojani ja sitten tulikin kuopus....
Mielialaan ei kauheasti vaikuttanut, tai sitä oli vaikea huomata, kun oli niin tolkuttoman väsynyt yövalvomisista... Menkkoja ei tullut reilusti yli vuoteen synnytyksestä. Luulin, että se johtui Cerazetteista, mutta syy olikin imetys - menkat palasivat heti, kun imetys loppui. Minulle oli ihan ok pillerimerkki, eikä sen napsimisrytminkään tarvinnut olla yhtään tarkempi kuin yhdistelmäpillereiden kanssa.
Musta tuli aivan kamalan itkuinen ja kiukkuinen. Mielialat heittelivät aivan kamalasti. Olin kuin pahinkin pirttihirmu. Halut menivät kokonaan ja mulle tuli jatkuva päänsärky. Lopetin käytön kesken ja olo koheni huomattavasti. Sen jälkeen en ole moisiin pillereihin koskenut - enkä todennäköisesti koskekaan tämänkään synnytyksen jälkeen.
masunasu rv33+4 ja tyttö 2v3kk
Lisäksi minä vielä vuodin niistä 5 viikkoa putkeen, joten tämän raskauden jälkeen ei tullut mieleenkään ottaa kyseisiä pillereitä (eikä mitään muutakaan) uudelleen. Nyt meidän uusi vauva on 3,5kk ikäinen ja ajattelin kokeilla sitten myöhemmin sitä ehkäisylaastaria tms. Jokatapauksessa ei pillereitä (en muista niitä edes kunnolla syödä ja sakkaa päässä) eikä kierukkaa (iljettää ajatuskin).
Söin synnytyksen jälkeen 3 liuskaa. Menkat eivät olleet vielä alkaneet ja muutenkin hormonitoiminta ei omaa elämäänsä, joten iho- tai painoasiaan en ota kantaa. Mielialaan kuitenkin vaikuttivat ihan älyttömästi. Olin älyttömän tyytymätön kaikkeen pillereitä syödessäni ja pahalla mielellä ilman mitään syytä. Kun lopetin, olin enemmän oma itseni.
selvennytä.
Onko kellekään jolla on endometrioosi tai epäilys siitä, määrätty Cerazette pillereitä?
Ajattelin vain että kuinkahan nämä vaikuttaa siihen. Yleensähän yhdistelmäpillereitä ollaan suositeltu lievän endon hoitoon. Entäs nämä minipillerit?
Itse kärsin edelleen ajoittaisista kivuista munasarjojen ym alueiden kohdalla.
ajattelin ekaks et lapsi stressaa ja väsyttää, mies ei kiinnostanut yhtään tuli oikein ällötys sitä kohtaan, olin aamulla kun pahin mökkipiru HETI kun sain silmät auki, menkkoja ei tullut, naama oli pöhöttynyt jne...nämä kaikki laitoin väsymyksen piikkin!
Sitten yhtenä päivänä mietin ettei lapseni voi tehdä musta sellaista ja kokeilin olla ilman pillereitä. Kaks viikkoa meni ni jopas jotakin ei ketuttanut yhtään nousta sängystä, mies pääsi jo kainaloon asti :) ,ja pöhötys hävisi, menkat alkoi hyvin eikä haitannut yhtään. Että en enää suuhuni moisia pillereitä laita! Ja voi tätä hyvän olon tunnetta pitkästä aikaa! t.jälleen iloinen 2vee työn äiti!
Aloin kolmannen jälkeen syödä cerazetteä ja elämä oli jatkuvaa tiputteluvuotoa, sitä saattoi jatkua 2 viikkoa, sitten viikon tauko ja taas 2 viikkoa tiputtelua, kipuja oli jatkuvasti, olin masentunut ja erittäin haluton, lisäksi hormonaalisiin muutoksiin liittyvä migreenini äityi todella pahaksi.
Lyhyeen loppui cerazetten käyttö, tämä oli oma kokemukseni.
Aloin syömään pillereitä noin 1½kk synnytyksen jälkeen ja söin niitä hiukka vajaa puoli vuotta. Tämän kokemuksen perusteella siis vastaillaan.
" Kuinka pillerit ovat vaikuttaneet:
Mielialaan?
En huomannut mitään vaikutusta
Kiertoon?
Kuukautiset eivät tulleet sinä aikana kun söin niitä.
Halukkuuteen?
Vaikea sanoa, kun taisi suurempi vaikuttaja olla synnytys ja pieni valvottava vauva yms " normaalit" jutut.
Painoon?
Ei vaikuttanut. Mutta jotenkin olen melko epäilevä sen suhteen, että mitkään pillerit lihottaisivat. Uskon vakaasti siihen että paino kerääntyy siitä mitä sinne suuhunsa tunkee. =)
Kipuihin ja muihin tuntemuksiin?
En oikein tiedä mitä tällä tarkoitetaan, en kyllä mitään kummenpaa muutosta huomannut.
Ihoon?
Ei vaikuttanut mitenkään. Toisin kuin raskaudet. taas naama näpyillä, samoin kuin esikoisen kanssa.
Ihan mielenkiintoinen galluppi, saa nähdä miten muilla asiat menneet.
Tipy