Jossain rekisterissä on musta jotain ihme tietoja.
Ihmettelen! Olen kohta 4-kymppinen, vakitöissä jo kohta 10 vuotta. Mies ja lapsi, talolaina, auto ja täysin normaali elämä. Luottotiedoissa ei ole ollut ikinä mitään merkintöjä. En ole koskaan saanut edes sakkoja tai tehnyt mitään rikkeitä. Eli täysin lainkuuliainen ja hoidan hommani jämptisti.
Vähän aikaa sitten olin tilaamassa Ellokselta jotain ja koska tälläsessä luotollisessa maksuvaihtoehdossa oli pienemmät toimituskulut valitsin sen. Mutten kelvannut luotonsaajaksi! Ihmettelin tätä aikani ja ajattelin, että piruuttani haen Keskon luotollista korttia, ihan nähdäkseni saanko sen. En saanut! Hain pankin luottokorttia, enkä saanut sitäkään! Tulot on noin 50 000€/vuodessa ja asuntolainaa jäljellä saman verran. Miehellä on ollut luottokortti jo kauan, ite en ole tullut hankkineeksi, kun en tykkää velasta.
Eniten ihmetystä aiheutti kuitenkin, kun hain valtiolta työpaikkaa tässä taannoin. Oman alan homma, se olisi ollut pieni ylennys, sopisi mun koulutukseen, kokemukseen ja alan täydennyskoulutustakin mulla on. Kollega, jolla on käytännössä kaikki samat meriitit täydennyskoulutusta lukuunottamatta, haki samaa paikkaa. Sitä varten tehtiin turvallisuusselvitys. Kollega kutsuttiin haastatteluun, minua ei. Soitin ja kysyin että mikä esti haastattelukutsun, niin toisessa päässä ämpyiltiin vaan enkä saanut vastausta.
Mitä hemmettiä??? Olenko mä ihan vainoharhainen, vai onko joku Supo tehnyt musta jonkun merkinnän johonkin, ja nyt en saa luottoa enkä duunia valtiolta. Mistä ihmeestä voi olla kyse? Mistä tuollaset voi edes tarkistaa???
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 01:12"]
"Ellos" on espanjaa ja tarkoittaa "ne".
"Ne" puolestaan ovat ihmisiä jotka valvovat "meitä" kaikkia, kaikkialla.
Kaikki vaikuttaa kaikkeen, kaikki ovat yhtä suurta verkostoa. Pieni ihminen ei pääse pakoon, sillä "ne" tulevat, Ellos on pian sinunkin ovellasi.
[/quote]
No sietäis jo ollakin, tilasin paketin jo yli viikko sitten.
Apua, rakastan salaliittoteorioita!
ei kerro kaikkea, kaipaa lohtua ja voivottelua. jos haluaa tietää, kysyy oikeista paikoista. jos haluaa voivotella ja päivitellä, kirjoittelee,tänne. kumpikin ok, eri motiivit takana vaan.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 16:35"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 15:27"]Tiedän, mutta en valitettavasti voi kertoa asiasta enempää.
[/quote]
Muakin alkoi kiinnostaa. Kertoisitko yleisellä tasolla, mistä tuollaisessa voisi olla kyse. Vai oliko kommenttisi provo?
[/quote]
Nyt hei oikeesti!
Joku on tehnyt lastensuojeluilmoituksen. Myös pedofiliaepäilyistä jää merkinnöät rekisteriin.
Sulla on oikeus saada tietää, mitä turvallisuusselvityksessä on ilmennyt.
Mitäpä jos vaikka ottaisit johonkin tahoon yhteyttä mistä olet yrittänyt jotain luottoon liittyvää saada ja vaikka ihan itse kysyisit syytä miksi kaikki hakemuksesi evätään. Ei tarvi sitte kotona miehen kanssa ihmetellä ja miettiä, että mistä johtuu ja päivitellä vauva-foorumille.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 17:27"]
Mitäpä jos vaikka ottaisit johonkin tahoon yhteyttä mistä olet yrittänyt jotain luottoon liittyvää saada ja vaikka ihan itse kysyisit syytä miksi kaikki hakemuksesi evätään. Ei tarvi sitte kotona miehen kanssa ihmetellä ja miettiä, että mistä johtuu ja päivitellä vauva-foorumille.
[/quote]
Kyllä täällä saa päivitellä ihan mitä ikinä haluaa. Ärsyttää tollaset sun kaltaset, jotka kuvittelee tekevänsä muille sääntöjä, mistä täällä saa kirjottaa ja mistä ei. Päivittelepä sitä ukkosi kanssa.
Joku tod.näk. varastanut henkilöllisyytesi, siis tehnyt velkaa sos.turvatunnuksellasi tms ja jättänyt maksamatta
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 18:31"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 17:27"]
[/quote]
Kyllä täällä saa päivitellä ihan mitä ikinä haluaa. Ärsyttää tollaset sun kaltaset, jotka kuvittelee tekevänsä muille sääntöjä, mistä täällä saa kirjottaa ja mistä ei. Päivittelepä sitä ukkosi kanssa.
[/quote]
Joo, nuo kommentit ovat aina vähän huvittavia. Tulee ekana mieleen, että jollakulla taitaa olla vähän huono päivä. Kun miettii millainen kirjo aiheita täällä koko ajan pyörii, niin yhtäkkiä jokin yksittäinen aihe onkin jonkun mielestä ihan väärä ja typerä.
Eikä se, että joku ihmettelee täällä jotakin asiaa välttämättä tarkoita sitä, ettei olisi asiaa selvittämässä muuten. Täällä vaan pyörii niin paljon porukkaa, että täältä voi hyvinkin saada ideoita.
"Ellos" on espanjaa ja tarkoittaa "ne".
"Ne" puolestaan ovat ihmisiä jotka valvovat "meitä" kaikkia, kaikkialla.
Kaikki vaikuttaa kaikkeen, kaikki ovat yhtä suurta verkostoa. Pieni ihminen ei pääse pakoon, sillä "ne" tulevat, Ellos on pian sinunkin ovellasi.