Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi apua!! Apuva!!!! Mulla on tuttavan lapsi hoidossa ja lapsi valittaa migreeniä. Annoin jo salmiakkia hänelle sillä se auttaa minulla jos silmiäni hieman jomottaa

Vierailija
27.10.2020 |

Tai päätäni hieman jomottaa. Ei kuulemma auta!

Lapsi pyysi särkylääkettä mutta en oikein arvaa antaa kyseessä 6v siis.
Mulla on kyllä burana 400mg kaapissa, mutta itsekkään syö noita miltein ikinä ettei vain tule riippuvuutta!!

Hei hjelppiä!!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lspsella tuon ikäisenä kohtauslääkkeenä Burana 400mg ja Panadol 500mg molemmst kerralla ja niin vähällä nestemäärällä kuin mahdollista eikä ruokaa. Vähäinen neste ja se ettei syö auttaa siihen ettei tule huono olo/oksennus.

Vierailija
22/26 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja, kun ei tiedä jos puhkeaa, vaikka lääkeaine allergia.

Annoin lapselle vielä kolme salmiakkia lisää.

Jos nuo eivät auta tunnissa niin sitten voin antaa 100mg eli 1.4 osa tabletin.

T.ap

Lääkehiili vie sen vaikutuksen pois. Migreeni on myrkytysoire.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei lapsella ole täsmälääkettä mukana vai onko migreeni ap:n oma diagnoosi?

Toivon tämän olevan kehno provo!

Vierailija
24/26 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minkä ihmeen takia ap ei soita lapsen vanhemmalle jos ei tiedä tehdä? Ibuprofeeni kyllä käytetään lapsen migreenikohtauksen hoitoon, mutta joillekin se ei sovi ollenkaan, joten en itsekään uskaltaisi antaa ilman vanhemman lupaa.

Vierailija
25/26 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä silti voi olla migreenikohtaus. Joskus se ensimmäisenkin kohtaus tulee.[/quote]

Vanhempiin yhteys, ja kysy mitä lääkettä voit antaa. No nyt lapsi onkin jo kotona.

Älkää nyt itse ruvetko tekemään vakavien tautien diagnooseja. Itselläni on migreeni enkä ikimaailmassa uskaltaisi antaa niitä kolmiolääkkeitä kenellekään toiselle.

Buranakin vähän siinä ja siinä alle 10-vuotiaalle. Parempi että lääkäri määrää ja ottaa huomioon kokonaistilanteen.

Jos tuolla lapsella on päänsärkyjä, hänet pitää viedä lääkäriin.

Vierailija
26/26 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentu hakee vaan huomiota, kyllä se salmiakki auttoi. Sanot nyt tiukasti että nyt suu poiki ja päänsärystä ei enää puhuta.

Eikä pienelle lapselle sitten anneta mitään burana 400-tablettia, se on aikuisen miehen annos. Lapselle voi antaa korkeintana pienen sirpaleen tai sitten jotain paljon paljon miedompaa lasten buranaa puoli tablettia.