Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en saanut hillittyä itseäni, miksi?

Vierailija
06.02.2014 |

Meidän talonyhtiössä on yksi erittäin utelias naishenkilö. Levittää myös toisten tietoja ympäriinsä ja tietenkin omina versioinaan. Sinänsä kovin ystävällinen, puhelias  ja kontaktia ottava. Puhelipa omasta lapsestaan, että kuinka siinä on sitten taitava lapsi, osaa jo sitä ja tätä ja tuota. Sinänsä on tuo lapsi taitava, ainakin puheiden perusteella,  ei ole yhtään jäljessä missään taidossa ikäistään. Ei kuitenkaan puheidenkaan perusteella mikään ihmelapsi. Kertoipa myös, että kuinka on tämä lapsi niin osaava kun osaa jo kaikki kirjaimet. Kysyipä sitten, että osaako minun samanikäiseni kirjaimet (eskarilaisista kyse). Ja minä kun menin sitten vastaamaan, että onhan tuo osannut jo lukeakin useamman vuoden. Helpommalla tulevaisuudella olisin päässyt, jos olisin osannut pitää pintani tälläkin kertaa ja vastata vain, että taitaapa osata ne kirjaimet.

Sitä päivittelyn määrää: Kyllähän heilläkin lapsi osaisi jo lukea, jos häntä olisi opetettu, mutta kun ei ole ollut aikaa jne. Kun sitten sanoin, että jokainen oppii ajallaan ja meilläkään ei ole opetettu, vaan lapsi on itseoppinut, niin rupesi utelemaan, että osaakohan lapseni tavuttaa jne.

Nyt sitten jo kuulin tuuletusikkunasta, kun tuo naisihminen kertoo tuolla ulkona toisille mammoille, että me vain sparraamme meidän lastamme, kun haluamme että siitä tulee luokkansa priimus.

Se vain on onneni, että osasin pitää suuni kiinni, kun tämä mammuli kysyi matemaattisista taidoista: Kuulemma oma lapsensa osaa laskea sormia yhteen. Meillä aikoo eskariope ottaa yhteyttä ekaluokan opettajaan ja suositella, että meidän lapsi saisi tehdä matikassa ainakin kakkosluokan kirjaa , jos ei kolmannen, jotta olisi haastetta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Seuraavan kerran kun se kyselee, sinäkin voit vastata näin. Ja sanot vielä että ihan älytöntä jauhaa ja udella päivästä toiseen naapurien lasten eskari- ja kouluasioista. Jos ei ole muuta tekemistä, menis vaikka itse opiskelemaan jotakin järkevää. Kansalaisopistot on täynnä kaikennäköisiä kursseja.

Vierailija
2/11 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä jaksat tuollaisia ihmisiä? Mä asun paikkakunnalla missä on tuollaisia itsensä jalustalle nostavia ihmisiä. Muilla ei saa mennä hyvin  ja jos jollain menee paremmin kuin itsellä, niin taatusti keksitään jotain negatiivista juoruttavaa. Mua syö tuollainen ilmapiiri todella paljon ja nykyään olen ihan yksin, kun en jaksa tuollaisa ihmisiä.

Muutama hassu kaveri, joiden kanssa olen tekemisissä, lähinnä tietokoneen välityksellä ja pystytään näkemään vain parin kk välein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 11:24"]

Meidän talonyhtiössä on yksi erittäin utelias naishenkilö. Levittää myös toisten tietoja ympäriinsä ja tietenkin omina versioinaan. Sinänsä kovin ystävällinen, puhelias  ja kontaktia ottava. Puhelipa omasta lapsestaan, että kuinka siinä on sitten taitava lapsi, osaa jo sitä ja tätä ja tuota. Sinänsä on tuo lapsi taitava, ainakin puheiden perusteella,  ei ole yhtään jäljessä missään taidossa ikäistään. Ei kuitenkaan puheidenkaan perusteella mikään ihmelapsi. Kertoipa myös, että kuinka on tämä lapsi niin osaava kun osaa jo kaikki kirjaimet. Kysyipä sitten, että osaako minun samanikäiseni kirjaimet (eskarilaisista kyse). Ja minä kun menin sitten vastaamaan, että onhan tuo osannut jo lukeakin useamman vuoden. Helpommalla tulevaisuudella olisin päässyt, jos olisin osannut pitää pintani tälläkin kertaa ja vastata vain, että taitaapa osata ne kirjaimet.

Sitä päivittelyn määrää: Kyllähän heilläkin lapsi osaisi jo lukea, jos häntä olisi opetettu, mutta kun ei ole ollut aikaa jne. Kun sitten sanoin, että jokainen oppii ajallaan ja meilläkään ei ole opetettu, vaan lapsi on itseoppinut, niin rupesi utelemaan, että osaakohan lapseni tavuttaa jne.

Nyt sitten jo kuulin tuuletusikkunasta, kun tuo naisihminen kertoo tuolla ulkona toisille mammoille, että me vain sparraamme meidän lastamme, kun haluamme että siitä tulee luokkansa priimus.

Se vain on onneni, että osasin pitää suuni kiinni, kun tämä mammuli kysyi matemaattisista taidoista: Kuulemma oma lapsensa osaa laskea sormia yhteen. Meillä aikoo eskariope ottaa yhteyttä ekaluokan opettajaan ja suositella, että meidän lapsi saisi tehdä matikassa ainakin kakkosluokan kirjaa , jos ei kolmannen, jotta olisi haastetta.

[/quote]

Hienoa, että lapsesi on niin taitava. Jäin vaan tota matikkaa ihmettelemään, onko sisaruksia, jonka kirjoista jo ykkösen ja kakkosen matikka hallussa:)

Vierailija
4/11 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut nyt vaan ovat tuollaisia.

Meilläkin lapsi oppi lukemaan noin 4½-vuotiaana. Ei suoranaisesti opetettu lasta, mutta tietysti mekin taidon oppimiseen vaikutimme, koska vastailimme lapsen kysymyksiin. Meiltä siis kyseltiin jatkuvasti mitä missäkin lukee jne.

En kuitenkaan mainostanut lapsen taitoja ja yritin olla tekemättä siitä kovinkaan isoa numeroa. Enemmän olen kehunut, jos hän ottaa toiset huomioon jne. Näin tein oman kokemukseni perusteella. Minäkin opin lukemaan yhtä pienenä ja se oli sukulaisille ja tutuille iso ihmetyksen aihe. Sen seurauksena luulen, että itsetuntoni oli turhan paljon sidoksissa tuohon taitoon, joka kuitenkin muutaman vuoden päästä olisi kaikilla.

Vierailija
5/11 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sisaruksia. Ollaan vain vastattu aina laspen kysymyksiin, kun hänellä on niitä tullut. Itse en siis usko, että lapsi osaisi kokonaan kaikkia ykkösluokan asioita, mutta suurimman osan toki. Sama juttu niissä kakkosluokan matikan jutuissa. todennäköisesti tulee olemaan ensin kaksi kirjaa (ykkönen ja kakkonen) ja osia kolmosen kirjasta.

ap

Vierailija
6/11 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humble brag to the max. Onnittelut, ap!

Vierailija
7/11 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plaa plaa plaa

Vierailija
8/11 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Eiköhän muutkin naisen kanssa juttelevat huomaa, millainen hän pn. Ei kannata välittää noin paljon muista ihmisistä.

Vierailija
9/11 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Eiköhän muutkin naisen kanssa juttelevat huomaa, millainen hän on. Ei kannata välittää noin paljon muista ihmisistä.

Vierailija
10/11 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyllä itse paljon naapurianne pahemmaksi jää, foorumi on vain eri. Joku kotipihalla, toinen palstalla :D

Vierailija
11/11 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulostaa niin tutulta. Se on kumma, että toisilla on vaikeus ymmärtää, että lapset ovat yksilöitä ja kehittyvät eri aikaa ja että toiset vaan ovat taitavampia toisissa asioissa kuin toiset. 

Itsekin juttelin kerran junassa erään äidin kanssa, kun meillä oli suht samanikäiset lapset. Tästä siis jo paljon aikaa. Tuli siinä sitten sanottua, että kun meidän tyttö on niin kova kiipeämään, että koko ajan on vahdittava, ettei tipu, kun ei vielä sitten kuitenkaan osaa tulla turvallisesti alas. Niin vastaus siihen oli, että me ei olla opetettu meidän lasta kiipeämään. No juu, ei mekään olla, mutta lapset nyt oppivat joitakin taitoja opettamattakin.. 

Ja kun toinen tyttömme oli n.5,5kk naapurimme sanoi, että eikö se teidän lapsi vieläkään käänny. Kyllä meidän poika kääntyi jo 4kk iässä. Ja nyt kun muut taidot eivät ookaan kehittyneet ihan samaa tahtia kuin muilla, niin nyt on sitten loukkaannuttu, kun muut ovat kehuneet omien lastensa taitoja, että hirveetä lasten kilpailuttamista..?!

Kyllä tää on melkoista touhua. Mut joo on se paha, jos jonkun lapsi osaa lukea ja laskea ennen toisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan