Miten vihjata hienotunteisesti tuttavalle, että hänen netti-ihastuksensa on huijari?
Suhteeni tähän henkilöön on sen tyyppinen, että minun ei kannata sanoa hänelle suoraan, mitä ajattelen tästä asiasta. En haluaisi kuitenkaan, että häntä huijataan, ja olen aivan varma että siitä on kyse.
Miten saada asia menemään jakeluun hienotunteisesti? Ideoita?
Kommentit (24)
Toisille ei voi olla hienotunteinen.
Sano suoraan.
Jos suuttuu,niin suuttuu,menettää rahansa,sitten itkee sulle.
"Mitä minä sanoin"
Olen tehnyt niin.
No, ei kai se auta ku sanoa suoraan, mutta mahdollisimman hellästi. ; )
Kiittää sua vielä...
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että on huijari eli oletko aivan varma asiasta?
Kuten sanoin, olen aivan varma.
Ap
Voit sanoa suoraan tai epäsuorasti, ei se sinua usko kuitenkaan.
Sano ettet luota siihen tyyppiin ja sinuna olisin varovainen.
Sitten antaisin asian olla, jos ei usko.
-Sinkkiş
Mutta jäi kiinnostamaan millälailla huijari ? Ameriiccalainen kenraali, vai Afrikkalainen prinssi kö ?
Zinc
Kyllä kai sulla ap täytyy olla jotkin todisteet siitä, että nettikumppani on huijari.
Ainahan kuka tahansa voi väittää mitä tahansa, eri asia sitten onko se totta.
Ja miten se muka on huijari?
Pyytääkö rahaa tms.
Ihan tavallisia paskanpuhujia ja naisten naurattajia on aina ollut, ne eivät ole sanan varsinaisessa merkityksessä mitään huijareita.
Ap, kerro ne perustelut, mistä tiedät että on huijari. Faktat pöytään; asiallinen pitää olla, mutta ei niin hienotunteinen, ettei asia mene perille. Juuri tuommoinen 'minusta hän ei vaikuta luotettavalta, kannattaa olla varovainen' kuulostaa ärsyttävältä vihjailulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanoin, olen aivan varma.
Ap
Eli se mies valitsi kaverisi sinun sijaan ja nyt haluat kostaa katkerasti
Taidaet olla ap vain kateellinen tuolle ihmisille.
Ja haluat pilata hänen nettikontaksinsa väittämällä että hän on huijari, olipa hän sitten mies tai nainen.
Antamalla tuttavalle ne todisteet, jotka ovat saaneet sinut vakuuttumaan, että kyseessä on huijari. Ei mitään typerää vihjailua.
Mikä se semmoinen suhde on, jossa ei voi puhua suoraan. Mahdat olla melko raskasta seuraa. Itse en ainakaan kestäisi mitään Vilma Vihjailijaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kerro ne perustelut, mistä tiedät että on huijari. Faktat pöytään; asiallinen pitää olla, mutta ei niin hienotunteinen, ettei asia mene perille. Juuri tuommoinen 'minusta hän ei vaikuta luotettavalta, kannattaa olla varovainen' kuulostaa ärsyttävältä vihjailulta.
Mun mielestä taas kuullostaa idiootilta, jos esittää faktoina asiat, joista ei voi olla faktoja.
Ellei ap tiedä, että kyseessä on tunnettu huijari ja rikollinen.
-Sinkkiş
Siinä kohtaa sellaisen väittäjä on mielestäni tyhmä. Jos faktoja ei ole. Siksi en itse esittäisi asioita faktoina, jotka _eivät ole_ faktoja.
Minusta on vähän turhauttavaa, kun kerroin jo aloituksessa että tiedän varmasti että kyseessä on huijari, ja että en voi sanoa asiasta suoraan, ja sitten saan tuollaisia vastauksia. Miksi yleensä ollenkaan vastaatte, jos ette hyväksy niitä taustatietoja jotka teille on kerrottu? Mitä hyötyä luulette minulle olevan tuollaisista vastauksista?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä se semmoinen suhde on, jossa ei voi puhua suoraan. Mahdat olla melko raskasta seuraa. Itse en ainakaan kestäisi mitään Vilma Vihjailijaa.
No voihan se olla vaikka rikas setä, joka ottaa ap:n pois testamentistaan jos pahoittaa mielensä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on vähän turhauttavaa, kun kerroin jo aloituksessa että tiedän varmasti että kyseessä on huijari, ja että en voi sanoa asiasta suoraan, ja sitten saan tuollaisia vastauksia. Miksi yleensä ollenkaan vastaatte, jos ette hyväksy niitä taustatietoja jotka teille on kerrottu? Mitä hyötyä luulette minulle olevan tuollaisista vastauksista?
Ap
Tämä on av palsta. En usko purematta, että äiti voi olla niin paha, kuin jotkut palstalla väittävät.
Vaikka heppalehdet onkin viety ilman lupaa ;)
-Sinkkiş
Miksi pitäisi vihjata? Sano suoraan.
sinä: Hui, Jari!
kaveri: Mit vit...?
sinä: Säikähdin vaan. Luulin nähneeni Jarin, se on mun ex ja ihan kusipää... jos se on edes sen oikea nimi.