Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko mä ihan kusipää muija?

Vierailija
05.02.2014 |

Oon raskaana rv 35 ja oon kärsiny supisteluista päivittäin, sekä kivuttomista että kivuliaista. Supistukset alkaa heti, kun nousen sohvalta ylös ja vessareissun jälkeen kävelen jo kyyryssä, kun kiristää mahaa niin paljon. Siis ei oo miehelle mitenkään epäselvää ja hän on vieläpä terveydenhoitoalan ammattilainen.

Nytpä sitten ukko ilmoitti, että hän voisi mennä huomenna autolla töihin, että hän pääsis nopeammin sitten salilla käymään töitten jälkeen! Että voisitkohan sä kävellä tuon kaksi kilsaa, kun huomenna on neuvola! Mulla meni niin hermot tohon, että sali on tärkeämpää kuin raskaana oleva vaimo (tää ei oo siis eka kerta tällasia aivoituksia, vaan ekan kerran en jaksanut alkaa nalkuttaa), että sanoin tietenkin että sopiihan se. Sisältä päin kiehun raivosta enkä voi tajuta, miten toi äijä voi olla noin ajattelematon! Helvetti, synnytän varmaan viimeistään jo takastulomatkalla.. Ja voin kertoa, että aion kiukutella oikein urakalla, kunhan huomenna tuolta salilta tulee. Jotenkin vaan toivois, että tuo tajuais ite joskus ajatella jotain muutakin kuin omaa hauiksen kasvattamistaan.. Helvetti sentään.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko sulla supistukset aiheuttaneet muutoksia kohdunkaulalla? Pehmentynyt/lyhentynyt?

Vierailija
22/42 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No asia ratkesi. Mulla tuli tietenkin itku (ai mitkä raskaushormonit?) ja selvitettiin asia. Tietenkin saan mennä autolla, kun käveleminen on tosi työlästä, tuohon pariin kilsaan pitäisi varata reilu tunti. Tiedän käyttäytyneeni lapsellisesti ja mies myönsi olleensa ajattelematon. Oli ajatellut, että pieni kävelylenkki tekisi ihan hyvää mahdolliselle raskausmyrkytyspotilaalle (no sitä en vieläkään tajua, mutta ihan sama). Ei olla leikitty mitään arvausleikkejä muuten, mutta eilen tuli kiukuteltua sitten.. Ehkä väsymyksen piikkiin menee sekin, olen normaalisti melko täysjärkinen :)

Tosiaan miehellä sinne salille on töistä vielä 10 kilometriä, ettei se ihan alkulämpästä mene. Samoin raskauden purkaminen tarkoitti käytännössä käynnistystä tuttavamme kohdalla, luulin termin olevan ihan yleistajuinen, sori. Noi supistukset olivat pehmentäneet ja lyhentäneet kohdunkaulaa jo rv 28, nyt en tiedä, mikä on tilanne, sehän tässä jännittääkin.

No, kaikki parhain päin nyt kuitenkin. Vaikka täällä nyt ymmärrettävästi osa olikin sitä mieltä, että olen kusipää ja mulkku (mitä nyt eilen tietysti olinkin jossain määrin) niin oli kiva lukea nyt vielä ihan asiallisia kommentteja, jospa osaan sitten ensi kerralla vastaavassa tilanteessa käyttäytyä paremmin! :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

RV 35 ja viimeisillään? Jos tuossa vaiheessa supistukset on kipeitä, niin todella tsemppiä synnytykseen. Taitaa olla ensimmäinen tulossa...

Anyway, miehesi siis haluaa päästä luoksesi mahdollisimman pian töiden ja salin jälkeen (hän ajattelee, että olisit tyytyväinen, kun tulee luoksesi ripeämmin kuin pyörällä) - hän ei voi tietää miten kahden kilometrin kävely vaikuttaa sinuun, jos et sitä ole hänelle kertonut. Älä ole marttyyri.

Vierailija
24/42 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanoi lääkäri, että älä lenkkeile ennen kuin rv 36 täynnä. Oli siis supistelut kypsyttäneet paikkoja. Rv 36 tuli täyteen ja kävin ensimmäisen lenkin, meni pari päivää ja lapsivedet meni, kun alkoi taas supistaa :-D Odota, että tulee 36 viikkoa täyteen. Silloin on jo niin hyvät viikot kasassa, ettei haittaa vaikka syntyisikin. Ei kannate maata laskettuun aikaan tai menee vielä yliajalle :-D

Vierailija
25/42 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on kyllä ajattelematon ellei jopa tyhmä. Riippuu vähän siitä, kuinka paljon olet supistuksistasi kertonut. Me miehet kun ei olla sitä itse koettu. Ja lehdistä ja netistä löytyy juttuja laidasta laitaan. Toisten mielestä pitäisi ekasta ultrasta lähtien olla petipotilaana ja toiset vannoo jatkuvan liikunnan nimeen.

Sinä sen sijaan olet melkoisen ärsyttävä tapaus, jos oikein suunnittelet kiukkuavasi jostain johon olet luvan antanut. Ymmärtäisin, että olisit antanut vastauksen sijaan saarnan. Miehesi kuitenkin kysyi eli antoi sinulle mahdollisuuden päättää. Päätit sitten olla kusipää.

Vierailija
26/42 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte te ärsyttäviä te raskaana olevat. Ensin antaa luvan ja sitten huomenna aikoo kiukutella. Sääliksi käy miestäsi joka sentään pitää huolta itsestänsä käymällä salilla.

Vierailija
27/42 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 22:52"]

Ootte te ärsyttäviä te raskaana olevat. Ensin antaa luvan ja sitten huomenna aikoo kiukutella. Sääliksi käy miestäsi joka sentään pitää huolta itsestänsä käymällä salilla.

[/quote]

Varmaan voisi ajatella mies omillakin aivoillaan ennen kuin laittaa viimeisillään olevan kävelemään?! Ja ilmeisesti se lihasten pumppaaminen on sitten tosiaan tärkeämpää kuin oma vaimo..

Vierailija
28/42 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan yleensä sitä saa mitä tilaa?

Ei kai kukaan mieskään silikonitissiblondia niiden henkisten ominaisuuksien vuoksi ota. Sä olet ottanut tollasen miehen. 

Ja ilmeisesti vielä köyhäkin jos ei ole kuin yksi auto. 

Vierailija
29/42 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko kertonut miehelle että supistelee ja kävely lisää supistelua? Vai annatko miehen arvella miksi makailet sohvalla?

Vierailija
30/42 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen kuukauden jouduin kävelemään noin 5km joka päivä neuvolaan ja takas, koska verenpaineeni oli liian korkealla. Vaapuin koko matkan ja sitten istuin penkillä, että verenpaine laskisi. Exää ei huolestuttanut yhtään. Minua kylläkin.

Vierailija
31/42 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies on tähän asti ollut ihan järkevä, tai ainakin saanut mennä autolla mielensä mukaan. Kiitos vaan varallisuusarviosta, mutta se ei tainnut olla tässä se pointti.

Mies on täysin tietoinen siitä, että supistelee. Tiistaina olisi halunnut myös mennä autolla, mutta sanoin etten kerta kaikkiaan pysty kävelemään neuvolaan asti, kun supistaa. En ihan niin nuija ole, ettenkö olisi asiaa hänelle kertonut. Hän vaan päätti nyt ilmeisesti, että salilla käyminen on tärkeämpää kuin minä. Ja siis autonhan hän saisi heti työpäivän jälkeen, kun pyöräilisi sen 2 km kotiin. Menee useimmiten pyörällä töihin, ehkä kerran viikossa autolla kun laiskottaa.

Vierailija
32/42 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaanhan ei käskenyt ottamaan ambulanssikuskia, eikä tulemaan raskaaksikaan. Oma valinta, etköhän tuohon tilaan ihan tietoisesti pyrkinyt.

Vierailija
33/42 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mulla myös raskausmyrkytysepäily ja se huolestuttaa miestä, sillä ystävämme raskaus jouduttiin purkamaan saman syyn takia. Ilmeisesti ei huoleta tarpeeksi, tietää siis kyllä siihen hoitona olevan lepo. Mutta ainakin hän säästyy siltä 2 km pyöräilyltä!

tämä ja 7 siis ap

Vierailija
34/42 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet! Toinen teistä sentään välittää huolehtia linjoistaan jatkamalla työn jälkeen kuntoilusalille kun sinä valitat vaikaisesta parin kilometrin kävelystä.

Vierailija
35/42 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jompikumpi voi ottaa taksin jos molemmat tarvii autokyytiä.

Vierailija
36/42 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, et ole. Ihme äijä sulla. Tosin naiset tosiaan voisivat sanoa suoraan mitä haluavat, koska ei kaikki miehet tunnu ymmärtävän.

M40

Vierailija
37/42 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 23:21"]

Jompikumpi voi ottaa taksin jos molemmat tarvii autokyytiä.

[/quote]

No se nyt on ihan itsestäänselvää, eikä se ollut tässä mikään ongelma? ap

Vierailija
38/42 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sanoit että on ok kun ei ole?

Vierailija
39/42 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kusipää muija. Luulisi aikuisen miehen osaavan käyttää aivojaan sen verran, että jättäisi auton sulle. Aja taksilla ja laita miehesi maksamaan!

Vierailija
40/42 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 23:24"]

Miksi sanoit että on ok kun ei ole?

[/quote]

Koska ei pitäisi olla mitenkään epäselvää, etten pysty kävelemään! Tietää kyllä, etten pääse edes viemään roskia, kun jo tulee järkyttävät supistelut. Viimeksi kaks päivää sitten keskusteltiin tästä asiasta, en jaksa enää nalkuttaa. Pääsen nyt helpommalla ja huomenna toivottavasti mieskin tajuaa, että on idiootti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä