Jos jättää leivät pois ruokavaliosta, mitä tilalle?
Luulen, että leipä (hiiva) ei sovi mulle. Ruisleivällä olen aina yrittänyt pitää nälkää poissa (jotta ei sorru herkkuihin). Millä sitten saa vatsan täyteen? Maitotuotteitakaan en voi hirveästi syödä (laktoosi-intoleranssi). Monille hedelmille olen allerginen. Mitä ehdottaisitte?
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 21:54"]
18 - veit sanat suustani. En syö leipää aterioilla, vain silloin kun nälättää. Enpä ole ajatellut, että hedelmät voi aiheuttaa ilmavaivoja! Syön marjoja ehkä enemmän kuin hedelmiä, niitä haluaisin syödä vaikka kuinka paljon, mutta syön vain itsekerättyjä eikä niitä riitä koko vuodeksi, jos joka päivä syö 2 litraa... :)
Olisiko lisää vinkkejä?
Ap
[/quote]
Raa´at kasvikset voivat pierettää aivan helvetisti.
En syö lainkaan leipää tai muita viljatuotteita. Syön tavallista ruokaa (siis sellaista mikä mielletään lounaaksi tai illalliseksi) 2-3 kertaa päivässä. Ruoat eivät sisällä lainkaan nopeita hiilihydraatteja ja rasvan osuutta on lisätty, välipaloja en silloin tarvitse lainkaan.
Kestääkö sun vatsa pähkinöitä? Ne on terveellinen, helppo ja täyttävä välipala, mutta valitettavasti aiheuttavat monille ilmavaivoja. Syön itse nykyään töissä aina välipalaksi jonkun hedelmän ja pähkinöitä, kun en jaksa joka ilta kasata eväsleipiä.
En mä ainakaan tykkää syödä itseäni ähkytäyteen, mielummin useammin pieniä aterioita. Joillekin sopii harvoin syöminen, mulle todellakaan ei. Voin paremmin, kun syön sen 5-6 kertaa päivässä, eli jotain välipalaa myös kahden lämpimän ruoan lisäksi. Pysyn hoikkana näinkin.
Minä syön manteleita. Saa pureskella ja ne on hyvän makuisia ja pitävät nälän kurissa.
Eikös avokado ole oikea energiajätti? Samoin pähkinät ja kananmuna. Minäkin haluaisin tietää, mitä on viljaton leipä. Joku mainitsi täällä.
Kumma, kun leivästä on tehty myrkkyä. Leipä on pitänyt vuosikymmeniä suomalaisetkin elossa ja suht terveinä, ainakin ruisleivän syöjät. Samoin kaikkialla maailmassa leipä on peruselintarvike. Näköjään tuon titeyn ryhmittymän kannattajat moittivat leipää ja sitten suosivat tuontiruokaa, kuten pähkinöitä ja soijaa.
Joillekin pähkinöille olen allerginen. Cashew-pähkinöitä tykkään syöd
Ap
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 22:13"]
Eikös avokado ole oikea energiajätti? Samoin pähkinät ja kananmuna. Minäkin haluaisin tietää, mitä on viljaton leipä. Joku mainitsi täällä.
Kumma, kun leivästä on tehty myrkkyä. Leipä on pitänyt vuosikymmeniä suomalaisetkin elossa ja suht terveinä, ainakin ruisleivän syöjät. Samoin kaikkialla maailmassa leipä on peruselintarvike. Näköjään tuon titeyn ryhmittymän kannattajat moittivat leipää ja sitten suosivat tuontiruokaa, kuten pähkinöitä ja soijaa.
[/quote]
En voi koskea ruisleipään, vaikka se on tosi herkullista.... Heti halkee huulet ja maha sekoaa täysin. Ripulia ja kamalia väänteitä. Ruis kaikissa muodoissaan kuolettaa mun mahani.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 22:13"]
[/quote]
Avocadossa on terveellisiä rasvoja ja niitä ihminen tarvitsee. Sama koskee pähkinöitä.
Kananmuna on terveellinen. Kohtuus kaikessa!
Jos jotain turhaa haluat jättää pois, jätä vaalea leipä.
Kuituja on rukiissa ja kaurassa.
Saat kuituja monesta muustakin, vaikka pellavansiemenistä.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 22:13"]Eikös avokado ole oikea energiajätti? Samoin pähkinät ja kananmuna. Minäkin haluaisin tietää, mitä on viljaton leipä. Joku mainitsi täällä.
[/quote]
Leipäkin on tuontiruokaa, harva Suomessa leivottu leipä on kokonaan kotimaisista jauhoista. Viljatuotteet tosin ovat ekologisimmasta päästä kaikista ruoista suhteutettuna saataviin energia- ja proteiinimääriin. Ylipäänsä kuljetuksella on hyvin pieni osuus ruoan ympäristövaikutuksista, toiselta puolelta palloa laivatun soijankin kuljetuspäästöistä todennäköisesti suurin osa muodostuu matkalla kaupasta kotiin.
kyselijä aiemmin voi googlata viljaton leipä, ja löytää siten monia vastauksia!
Ap, syö pähkinöitä ja sitä oikeaa ruokaa vaikka öljylorauksella maustettuna, pitää nälkää pidempään. Ja mikä monsteri se nälkä on? Pieni näläntunne on vain hyväksi tässä yltäkylläisyyden maailmassa.
vastaus otsikkoon: ei mitään ( siis leivän tilalle). Opetelkaa ihmiset syömään oikeesti vähemmän! Tämä siis oma mielipiteeni ja nehän on kaikilla omat.
Kokeile gluteenittomia leipiä.
Muuten, kaikki vilja ei suinkaan ole tuontiviljaa. Suomessa edelleenkin viljellään ruista, ohraa, vehnää ja kauraa. Kun hiukan näkee vaivaa, saa ostettua rukiinsa suoraan viljelijältä. Samoin kananmunat ja perunat. Pähkinöitten tilalla syön kotimaisia marjoja.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 21:22"]
Luulen, että leipä (hiiva) ei sovi mulle. Ruisleivällä olen aina yrittänyt pitää nälkää poissa (jotta ei sorru herkkuihin).
[/quote]
Oikeaan ruisleipään ei käytetä hiivaa. Jätä ne Vaasan Ruispalat kauppaan, ja syö kunnollista leipää.
No mulla loppui ilmavaivat kuin seinään kun aloitin vhh:n. Samoin ummetus loppui ja vatsa alkoi toimia normaalisti.
Syön aamiaisen, lounaan ja päivällisen, leipää ei edes muista enää. Ruuassa pitää olla nimenomaan rasvaa, lihan pitää olla rasvaista, samoin kalan. Voita ja kermaa voi käyttää kun tarve on, pähkinöitä ja siemeniä kannattaa syödä, kylmäpuristettu oliivi- ja kookosöljy on myös hyviä. Rasvaista jugurttia, viiliä, piimää, jos vatsa sietää. Ja rasvaista juustoa, nehän on monesti laktoosittomiakin.
Ruokavalion perusta on tietysti kasvikset, hedelmillä ei kyllä niin ole väliä, marjat on parempia. Proteiinejakin riittävästi, mutta ei älyttömästi.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 21:30"]
Syö edelleen ne leivänpäälliset ja vaikka porkkana lisäksi. Jos taas syöt leipää ruokana, siis älyttömiä mäöriä, niin tilalle oikeaa ruokaa.
Puuro on hyvää jos viljat sopii, itse leivotut sämpylät saattaa sopia vaikkei kaupan lisäaineleipä sopisikaan. Yllä ehdotetuissa myslipatukoissa on yleensä kamalasti sokeria, miksei sellainenkin joskus.
[/quote]
Siis mitä eroa puurolla ja leivällä muka on käytönnössä? Samaa sössöä, toinen vähän kuivempaa vain.
[/quote]
Valmistustapa ja sisällysluettelo.
Monelle ei sovi kaupan valmiit leivät, mutta itsetehtyä leipää sietävät. Oletko kokeillut leipoa itse?
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 21:41"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 21:28"]
Leivällä täyttänyt mahaa? Mitä järkeä? Mikset syö kunnon ruokaa, kasviksia, lihaa, kalaa?
[/quote]
Suomalaiset on aivopesty syömään leipää iät ajat ja pitämään sitä vielä terveellisenä. Leipä ei ole mikään tarpeellinen ja joka ateriaan kuuluva osa. Leipä itseasiassa on aivan turhaa. Kuituja saa kasviksista, perunasta riisistä ja hedelmistä. Leipää ei kannata korvata millään, säästää pitkän pennin kun ei tarvitse ostaa leivänpäälisiä eikä sitä leipääkään.
[/quote]
Leipä on vain äärimmäisen kätevä ja nopea syötävä. Ei tarvitse valmistaa tai lämmitellä mitään eikä kerry tiskiä.