Maa, ilma, vesi, tuli – mikä on eniten sinun elementtisi?
Kommentit (52)
Tuli ehdottomasti vähiten, koska en pidä kuumasta laisinkaan.
Ilma, ilma, ilma, olemisen keveys ja vapaus (vesimies, sininen kotka). Ei minulla ole mitään muitakaan elementtejä vastaan, ne ovat hyvin kauniita, mutta koen niiden läheisyyden raskaana.
Vesi kaiketi. Olen aina ollut viehättynyt vedestä monin eri tavoin. Nautin kaikesta veteen liittyvästä, rakastan uimista luonnonvesissä, olen lapsesta asti ollut kiinnostunut vesieläimistä ja vesikasveista, joten hullaannuin myös akvaarioihin jo varhain. Lempijuomani on vesi ja tykkään tiskata käsin koska nautin pluttailla veden kanssa. Tykkään myös kaikesta vesipesusta missä saa pluttailla veden kanssa, mattopyykistä, auton pesusta, itseni pesemisestä sun muusta. Tykkään myös monta kertaa päivässä ihan vaan huuhdella käsiäni ja kasvojani viileällä vedellä ilman, että se liittyy mitenkään hygieniaan. Nautin vaan siitä. En voisi elää sellaisella alueella, jossa vedestä on pulaa ja sitä pitää säästellä.
Vesi viilentää ja olen lämpöherkkä, en pidä helteistä. Hakeudun aina veden pariin ja viihdyn meren lähellä jossa on viileää. Minua ei myöskään ollenkaan haittaa vesisade, näin syksylläkään. Minusta se on ihanaa vaan.
Kaikki neljä minussa. Kaikki muu turhaa.
Love - ice - dream - eyes.
Kaikki! En voi sanoa vain yhtä elementtiä, niin kuin en voi luonnehtia itseäni vain parilla sanalla, enkä sanoa, mikä on lempivuodenaikani. Kaikki vaikuttaa kaikkeen, kaikessa on monta puolta, ja liika yksinkertaistaminen on ikävystyttävää.
Vesi on eniten minua, mutta sitten on myös maata. Ihan hiukan tulta. Ilmaa ei ollenkaan.
Jotta olisin tasapainossa, olen ratkaissut tämän asian niin, että minulla työhuoneessani pieni kamina, johon laitan tulet ennen työpäivän alkua. Lisäksi pidän ikkunoita paljon auki. Koitan myös ulkoilla merenrannalla tuulessa, jotta ilmaelementtini tasapainottuu.
Jotta ihminen voi hyvin, pitää koittaa tasapainoittaa näitä neljää elementtiä.
Ehdottomasti maa. Erityisesti metsä.
Vaikea kysymys. En ole ikinä osannut lokeroida itseäni.
Maa: rakastan möyriä puutarhassa, kaivaa maata, maan ja mullan tuoksua sekä sateella että kuumana kuivana päivänä, tuntea vahva kallio jalkojen alla jne.
Vesi: veden solina rauhoittaa, rentouttaa, auttaa pysähtymään. Tyyni vesi ja siihen heijastuva kuva saa ajatukset tyhjiksi. Rakastan myös myrskyävän meren pauhua, vesiroiskeita, sadetta(sekä rajuja kuuroja että hienoista pisarointia) ja ukkosmyrskyjä. Kesäinen sade ♡ Suihkussa valuvan veden alla, kylvyssä upota veteen on ihanaa. Veneily ja vesillä melonta on kiva harrastus. Tosin pelkään uida luonnonvesissä.
Tuli: rakastan nuotion rätinää, tulen voimaa, kipinöitä. Voisin tuijottaa ikuisuuden hiljaisuudessa ja seurata tulen liikettä. Tykkään myös polttaa isoja nuotioita :) toisaalta näen silloin tällöin tulipalopainajaisia, jotka jää hyvin mieleen. Tuli väärässä paikassa kauhistuttaa.
Ilma: keveä henkäys kesällä, lämmin leyhähdys kevättalvella, talvinen viima ja syksyinen myrskytuuli joka paukuttaa kattoja; vaikea valita parasta! Keveyden tunne, voi hengittää paremmin.
Pidän itseäni luontoihmisenä, kuulun luontoon ja olen onnellisimmillani kun samoilen yksin metsässä jossa näkyy vettä, puroja, kuuluu linnun laulua, tuulen suhinaa puissa...
Mutta eniten maa, vähiten tuli, jos lyhyesti pitää vastata 🤣
Ilma, sillä elän pitkälti omassa pilvilinnassani :3
Olen eniten ilmaa, hyvänä kakkosena tulee maa ja vähiten kai vettä tai tulta. Muistaakseni vettä.
Tämä siis astrokartasta.
Tuli, koska olen intohimoinen ja tulinen luonne.
Myös vesi, sen raikkaus ja virtaus tuntuvat läheisiltä.
Vähiten maa, en koe yhteyttä mihinkään maa-aineeseen, kiviin enkä saveen. Olen myös ihan onneton puutarhuri, koen rasittavana mullan möyhentämiseen keväisin, kun joudun istuttamaan pihalle kesäkukkia.
Ilmakaan ei innosta, inhoan puuskaista tuulta.
No, tässä tuli nyt mainittua ja perusteltua nämä kaikki.
Kiva ajatusleikki.
Ilma. Sumu ilmassa, ilma sateen jälkeen. Pakkasilma. Vieno kesätuuli. Myrsky. Usva. Vesi täydentää ilman ihanuutta.
Jostain syystä pohdin tätä itse juuri eilen illalla. Tulin tulokseen, että maa on minulle se omin elementti. Se tuntuu turvalliselta. En osaa sanoa onko vähiten tuli vai ilma. Rakastan tulen lämpöä ja nuotion rätinää, mutta ilmassa kiehtoo sen vapaus.
Pelkään vettä ja hukkumista, pelkään tulta ja tulipaloja, pelkään korkeita paikkoja ja pelkään maan alle joutumista (kellarit ym.). Joten ei noista sovi mulle mikään.
Mulle sitten se kahdeksas ulottuvuus :D
Mulle tuli aloituksesta mieleen joku piirretty TV-sarja, jota katsoin lapsena. Se kertoi viidestä lapsesta/nuoresta, jotka kaikki hallitsivat viittä eri elementtiä. Se viides elementti sarjassa oli sydän. Lapsena haaveilin olevani se, joka edusti ilmaa. Minusta olisi ollut hauskaa ”taikoa” myrskyjä ja tuulta. Nyt aikuisena vesi on minulle läheisin elementti, rakastan uimista ja koen veden rauhoittavana.
Maa. Asun maalla ja ammattini on maanviljelijä. Maasta kasvaa kaikkea kaunista. Rakastan kasveja, puita, vihreää ruohoa, viljapeltoja.