Onko sinun vaikea myöntää itsellesi, että nykyinen puolisosi ei ole elämäsi paras seksikumppani?
Juttelin tuossa ystävättäreni kanssa seksiasioista ja yllätyin, kuinka mutkattomasti hän totesi, että "no todellakin olen saanut monelta mieheltä parempaa seksiä kuin XXXX:lta, mutta enhän mä nyt hänen kanssaan vain seksin takia ole". Samalla tiedän, että heillä on todella hyvä ja rakastava avioliitto, jota olen aina ihaillut. Jotenkin vain tämä kommentti yllätti ja samalla sai ajattelemaan omaakin suhdetta. Itselle kyllä olisi hankala paikka, jos oma puoliso ei tarjoamaan niin hyvää seksiä kuin joku aiempi. Itsellä toki onkin vain 3 kumppania ollut.
Mutta miten muut: onko teille kaverini tapaan ihan ok, jos oma kumppani ei ole elämän paras seksikumppani vai onko tuo kenties sellainen asia, jonka toivoisitte olevan toisin?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myöntänyt paitsi itselleni myös kumppanille, kun tämä kysyi, miksi halusin erota.
Miten suhtautui vastaukseen?
Loukkaantui, alkoi itkeä ja syytellä, halusi että antaisin vielä mahdollisuuden. Edes tuolla hetkellä hän ei pystynyt käyttäytymään tavalla, joka ei olisi ollut turn-off-
Jos elämässä on ollut monta seksikumppania, niin tietenkään nykyisessä parisuhteessa seksi ei välttämättä ole "parasta ikinä".
Kaikki miehet eivät kuuntele toiveita ja opastusta. Yksi entisitä kumppaneistani oli niin itsekäs, että mieluiten jätti aina esileikit väliin ja runnoi sisään. Asiasta keskustelu oli vaikeaa, koska hän koki, että hänen tarve tunkeutua sisään oli pakottava ja, että miehen tehtävä on panna naiselle orgasmi. Tosin itse en pelkällä panemisella saa ja sen hänelle selvästi useita kertoja ilmoitin. Seksi oli sitten pelkkää pitkää panoa, enkä saanut orgasmia hänen kanssaan kertaakaan.
Meillä on oikein toimiva seksielämä, mutta olen kyllä saanut kerran parempaakin. Ei se minua vaivaa. Sen toisen miehen kanssa en kykenisi elämään parisuhteessa. Minun mieheni on sen sijaan vastinparini. Rakastamme toisiamme todella aidosti ja elämämme on erittäin hyvää yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myöntänyt paitsi itselleni myös kumppanille, kun tämä kysyi, miksi halusin erota.
Miten suhtautui vastaukseen?
Loukkaantui, alkoi itkeä ja syytellä, halusi että antaisin vielä mahdollisuuden. Edes tuolla hetkellä hän ei pystynyt käyttäytymään tavalla, joka ei olisi ollut turn-off-
Mitäs kysyi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me oltiin exä kanssa 8 vuotta. Erottiin, koska hän halusi lapsia ja mä en. Seksi oli taivaallista. Oikeasti ton suhteen aikana muistan kaksi kertaa, että meillä oli vähän hiljaisempaa ja molemmat liittyivät läheisten menetyksiin.
Nykyisen kanssa (2 vuotta). Seksi on tosi hyvää ja kivaa, mutta semmosta kiimaa en tunne mitä exän kanssa.
Seksielämänne olisi joka tapauksessa kärsinyt lapsen hankkimisesta, joten millään keinolla et olisi saanut pidettyä aikaisempaa suhdettasi niin hyvänä kuin se oli. Tiedä sitten, lohduttaako tämä ajatus...
No olihan siinä suhteessa paljon muutakin. Todella paljon. Ja ero oli musertava molemmille, mutta näin isoista asioista ei kumpikaan nähty järkeväksi joustaa.
Seksi on osa parisuhdetta ja kyllä sille varmaan jokin taso on hyvä asettaa, mutta se ei ole kaikkea. Sit on ehkä ihmisestä kiinni mistä on valmis joustamaan.
Minulle se olisi ihan sama. Enhän minä sen takia kenenkään kanssa olisi, että seksi on parempaa kuin muiden kanssa. On hieman vaikeaa edes sanoa, kenen kanssa se on ollut parasta, riippuu niin paljon siitä millä kriteereillä sitä mitataan.
Ei ole vaikea myöntää että on ollut parempaakin seksiä. Sen myöntäminen tekee hiukan tiukkaa, ettei seksiä ole tässä suhteessa ollenkaan.
Olin sanonut kuulemma jotain väärää. Minulle se kerrottiin sitten kun ihmettelin, miksi seksi loppui vuosi sitten. Enpä voi sanoa muistavani, mitä olen oikeasti mahtanut sanoa, en kylläkään sitä mitä mies kuuli minun sanoneen, koska sellaisia en kenellekään sanoisi.
Eipä hän sitä usko. No, en minä niin pikkumaista miestä jaksa halutakaan.
Niin että alamäessä ollaan ja vauhti kiihtyy.
Pitkässä suhteessa on myös luonnollisesti aikoja, kun seksielämä muutttuu väliaikaisesti erinäisten syiden takia. Se että seksielämä ei juuri jossain kohtaa ehkä täyttäisikään molempien mieltymyksiä, sitä voi kuitenkin kehittää yhdessä rakentavalla keskustelulla. Olen itse ainakin hyväksynyt sen, että parisuhteessani on välillä "kuivempia" vaiheita, mutta se ei tarkoita, että suoraan pitäisin seksiämme huonona. Lisäksi niinkuin täälläkin jo sanottu, mikään suhde ei ole täydellinen. Seksi on yksi osa-alue suhteessa, ja vielä sellainen johon voi suht helposti vaikuttaa.
Olen nykyisen kumppanini kanssa juuri siitä syystä, että seksi hänen kanssaan on parasta, mitä olen saanut.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaisi myöntää itselleni tuollaista asiaa, kunhan kumppanini olisi riittävän hyvä sängyssä ja suuseksin antaminen myös naiselle ja muukin huomioiminen kuuluisi seksielämäämme. Seksuaalisten mieltymysten pitää olla samansuuntaiset, voin ja haluankin elää loistavasti ilman anaaliseksiä. Tietenkään en ikinä kertoisi kumppanilleni, että jonkun kanssa on ollut mukavampaakin sängyssä. Seksi on vain osa suhdetta.
Nainen omistaa koko identiteettinsä miehelleen. Mieheltä sen sijaan saa kerjätä naisen huomioimista ja siitä pitää erikseen muistuttaa. Mies on naiselle susi. Itsekäs, sairas lehmä. Minä minä minä.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän kuin uliopiston oppitunnilta ja silti haukutte meitä hulluiksi. Nyt sitten todistetaan juuri niitä asioita mistä ollaan puhuttu.
Niin todistetaan. Toistuvasti on puhuttu siitä, että uliopiston pääsykokeissa tärkeintä on taito lukea omiaan. Tässäkin se taas näkyy, sinä jätät täysin havaitsematta kaiken sen, mikä ei teoriaasi sovi.
Vierailija kirjoitti:
Pitkässä suhteessa on myös luonnollisesti aikoja, kun seksielämä muutttuu väliaikaisesti erinäisten syiden takia. Se että seksielämä ei juuri jossain kohtaa ehkä täyttäisikään molempien mieltymyksiä, sitä voi kuitenkin kehittää yhdessä rakentavalla keskustelulla. Olen itse ainakin hyväksynyt sen, että parisuhteessani on välillä "kuivempia" vaiheita, mutta se ei tarkoita, että suoraan pitäisin seksiämme huonona. Lisäksi niinkuin täälläkin jo sanottu, mikään suhde ei ole täydellinen. Seksi on yksi osa-alue suhteessa, ja vielä sellainen johon voi suht helposti vaikuttaa.
Ei kaikille tule mitään seksuaalisesti kuivia kausia koskaan. Kyllähän tuo on kiinni ennen kaikkea siitä, mitä priorisoi suhteessa. Ja kuten edellä sanottiin, suhde voi hyvinkin olla "täydellinen" niin, ettei tarvitse tehdä perusasioissa kompromisseja.
Kuvailemasi tilanne on varmasti aivan normaali mutta mitenkään väistämätön se ei ole.
Nykyisen kumppanini kanssa seksi on hyvää ja monipuolista. En vain kiihotu hänestä juurikaan, koska hän ei näytä silmääni haluttavalta. Korvaa sitten puutteensa muilla avuilla.
M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikille tule mitään seksuaalisesti kuivia kausia koskaan. Kyllähän tuo on kiinni ennen kaikkea siitä, mitä priorisoi suhteessa. Ja kuten edellä sanottiin, suhde voi hyvinkin olla "täydellinen" niin, ettei tarvitse tehdä perusasioissa kompromisseja.
Kuvailemasi tilanne on varmasti aivan normaali mutta mitenkään väistämätön se ei ole.
Jos nuorena kuolee, voi jäädä kuivat kaudet kokematta. Vanhana niitä lähes väistämättä tulee mm. pitkäaikaisten sairauksien vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisen kumppanini kanssa seksi on hyvää ja monipuolista. En vain kiihotu hänestä juurikaan, koska hän ei näytä silmääni haluttavalta. Korvaa sitten puutteensa muilla avuilla.
M
Miten voi olla hyvää seksiä sellaisen ihmisen kanssa, josta et kiihotu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaisi myöntää itselleni tuollaista asiaa, kunhan kumppanini olisi riittävän hyvä sängyssä ja suuseksin antaminen myös naiselle ja muukin huomioiminen kuuluisi seksielämäämme. Seksuaalisten mieltymysten pitää olla samansuuntaiset, voin ja haluankin elää loistavasti ilman anaaliseksiä. Tietenkään en ikinä kertoisi kumppanilleni, että jonkun kanssa on ollut mukavampaakin sängyssä. Seksi on vain osa suhdetta.
Nainen omistaa koko identiteettinsä miehelleen. Mieheltä sen sijaan saa kerjätä naisen huomioimista ja siitä pitää erikseen muistuttaa. Mies on naiselle susi. Itsekäs, sairas lehmä. Minä minä minä.
Ei ole kovin hyvää seksiä kyllä se, jos mies vain kourii rintoja ja takapuolta hetken aikaa, ei sormellakaan koske alapäätä ja työntyy sisälle muutamaksi minuutiksi, kunnes ilmoittaa, että tuli jo. Siihen sitten loppuu ns. rakastelu. Se ei ihan riitä ja tuollainen mies on tullut koettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nuorena kuolee, voi jäädä kuivat kaudet kokematta. Vanhana niitä lähes väistämättä tulee mm. pitkäaikaisten sairauksien vuoksi.
Lähes kaikki seksielämästään palstalla valittavat ovat alle 45-vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Olen nykyisen kumppanini kanssa juuri siitä syystä, että seksi hänen kanssaan on parasta, mitä olen saanut.
Sama juttu. Jos ei olisi ollut, olisin jatkanut etsintöjä.
Kysymyksen voi myös esittää muotoa; Onko sinun vaikea myöntää itsellesi, että et ole nykyisen puolisosi paras seksikumppani?
Seksielämänne olisi joka tapauksessa kärsinyt lapsen hankkimisesta, joten millään keinolla et olisi saanut pidettyä aikaisempaa suhdettasi niin hyvänä kuin se oli. Tiedä sitten, lohduttaako tämä ajatus...