Onko sinun vaikea myöntää itsellesi, että nykyinen puolisosi ei ole elämäsi paras seksikumppani?
Juttelin tuossa ystävättäreni kanssa seksiasioista ja yllätyin, kuinka mutkattomasti hän totesi, että "no todellakin olen saanut monelta mieheltä parempaa seksiä kuin XXXX:lta, mutta enhän mä nyt hänen kanssaan vain seksin takia ole". Samalla tiedän, että heillä on todella hyvä ja rakastava avioliitto, jota olen aina ihaillut. Jotenkin vain tämä kommentti yllätti ja samalla sai ajattelemaan omaakin suhdetta. Itselle kyllä olisi hankala paikka, jos oma puoliso ei tarjoamaan niin hyvää seksiä kuin joku aiempi. Itsellä toki onkin vain 3 kumppania ollut.
Mutta miten muut: onko teille kaverini tapaan ihan ok, jos oma kumppani ei ole elämän paras seksikumppani vai onko tuo kenties sellainen asia, jonka toivoisitte olevan toisin?
Kommentit (86)
Tämähän kuin uliopiston oppitunnilta ja silti haukutte meitä hulluiksi. Nyt sitten todistetaan juuri niitä asioita mistä ollaan puhuttu.
No, minä en tiedä millainen seksikumppanini on, onko hyvä vai huono.
Seksi sujuu meillä suurenmoisesti.
Minulla ei ole ollut muita seksikumppaneita kuin aviomieheni, joten vertailukohdetta ei ole. Eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasapainoinen, rakastava ja sujuva yhteiselo on täysi itsestäänselvyys, ei jotakin, millä voisi korvata puutteet seksissä.
No sinulla on kyllä hyvä tuuri ihmissuhteissa sattunut, jos nuo nuo on itsestäänselvyyksiä. Mutta takuulla on paljon myös meitä, joilla noin hyvä tuuri ei ole ollut. Ja tässä tilanteessa ei kyllä kävisi mielessäkään valittaa, jos seksi nyt ei sitä kaikkein parhainta ole.
No minun kanssani ei yksinkertaisesti pääse suhteeseen, jos tuollaiset perusasiat eivät ole kunnossa. Olen paljon mieluummin sinkkuna kuin keskinkertaisessa tai huonossa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Exällä oli isompi muna ku nykyisellä. Mutta seksi oli tosi huonoa. Klassikko: luuli, että iso kikkeli riittää naiselle. Seksi sattui enkä koskaan tullut.
Sama juttu, lisäksi vielä petti jatkuvalla syötöllä. En kaipaa entiseen, nykyinen elämä on ihanaa.
Ei, koska hän on ainoa seksikumppanini :-)
Minulla ei ole kokemusta kuin tästä yhdestä miehestä, mutta olen ihan tyytyväinen seksielämääni. Ei valittamista.
Puolisoni ei ole paras seksikumppani, mitä minulla on koskaan ollut. Hän on kuitenkin paras kumppani minulle juuri nyt. En muistele kaiholla menneitä, kylläkin hyvin kiihkeitä, mutta rikkinäisiä suhteitani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasapainoinen, rakastava ja sujuva yhteiselo on täysi itsestäänselvyys, ei jotakin, millä voisi korvata puutteet seksissä.
No sinulla on kyllä hyvä tuuri ihmissuhteissa sattunut, jos nuo nuo on itsestäänselvyyksiä. Mutta takuulla on paljon myös meitä, joilla noin hyvä tuuri ei ole ollut. Ja tässä tilanteessa ei kyllä kävisi mielessäkään valittaa, jos seksi nyt ei sitä kaikkein parhainta ole.
Sellaisen suhteen saa, mihin tyytyy.
Mulla on ollut nykyistä tuoretta kumppania ennen käytännössä vain yksi pitkä parisuhde. Siinä seksi oli vaihtelevasti hyvää ja huonoa mutta suhde muuten niin huono että ero oli lopulta välttämätön, mutta yhtä asiaa kaipaan tuosta suhteesta ja miehestä: suuseksiä, joka oli aivan mahtavaa. Nykyinen ei tiedä ollenkaan, mitä on tekemässä, ja se on vähän hämmentävää. Muuten seksi hänen kanssaan on ihanaa ja tuntuu hyvältä, mutta minä en saa. En ole koskaan saanut yhdynnässä, ja se suuseksi oli sitä "mun seksiä" ja exäni tiesi täydellisesti, mitä pitää tehdä, ja teki sen mielellään ja usein.
Vinkkejä, miten voisin päästä nykyisen kanssa samaan?
Ei olisi ok tuollainen tilanne, joka kaverillasi on. Seksi on minulle parisuhteen tärkein osa-alue.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut nykyistä tuoretta kumppania ennen käytännössä vain yksi pitkä parisuhde. Siinä seksi oli vaihtelevasti hyvää ja huonoa mutta suhde muuten niin huono että ero oli lopulta välttämätön, mutta yhtä asiaa kaipaan tuosta suhteesta ja miehestä: suuseksiä, joka oli aivan mahtavaa. Nykyinen ei tiedä ollenkaan, mitä on tekemässä, ja se on vähän hämmentävää. Muuten seksi hänen kanssaan on ihanaa ja tuntuu hyvältä, mutta minä en saa. En ole koskaan saanut yhdynnässä, ja se suuseksi oli sitä "mun seksiä" ja exäni tiesi täydellisesti, mitä pitää tehdä, ja teki sen mielellään ja usein.
Vinkkejä, miten voisin päästä nykyisen kanssa samaan?
Sinun pitää tietää, minkälaisella stimuloinnilla saat orgasmin, ja kertoa se miehellesi. Kokeilkaa vaikka ihan kielenliike kerrallaan, mikä tuntuu hyvältä. Paljon ohjeita ja järjestelmällinen eteneminen. Seksikoulu voi olla ihan kiihottavaa.
Kaipaan kyllä rehellisesti yhden entisen miesystäväni penistä, joka oli valovuosia edellä kenenkään toisen kumppanini penistä. Muuten olen kyllä oikein tyytyväinen nykyiseen seksielämääni.
Ei haittaisi myöntää itselleni tuollaista asiaa, kunhan kumppanini olisi riittävän hyvä sängyssä ja suuseksin antaminen myös naiselle ja muukin huomioiminen kuuluisi seksielämäämme. Seksuaalisten mieltymysten pitää olla samansuuntaiset, voin ja haluankin elää loistavasti ilman anaaliseksiä. Tietenkään en ikinä kertoisi kumppanilleni, että jonkun kanssa on ollut mukavampaakin sängyssä. Seksi on vain osa suhdetta.
Olen myöntänyt paitsi itselleni myös kumppanille, kun tämä kysyi, miksi halusin erota.
Vierailija kirjoitti:
En olisi pitkässä parisuhteessa, jos se ei olisi myös paras seksisuhde, joka minulla on ollut.
Parisuhteet ovat minulle erittäin helppoja ja luontevia, joten ei ole koskaan tarvinnut miettiä kompromissia näin tärkeässä asiassa. Tasapainoinen, rakastava ja sujuva yhteiselo on täysi itsestäänselvyys, ei jotakin, millä voisi korvata puutteet seksissä.
Tämän nyt pitäisi olla päivänselvää!
Me oltiin exä kanssa 8 vuotta. Erottiin, koska hän halusi lapsia ja mä en. Seksi oli taivaallista. Oikeasti ton suhteen aikana muistan kaksi kertaa, että meillä oli vähän hiljaisempaa ja molemmat liittyivät läheisten menetyksiin.
Nykyisen kanssa (2 vuotta). Seksi on tosi hyvää ja kivaa, mutta semmosta kiimaa en tunne mitä exän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen myöntänyt paitsi itselleni myös kumppanille, kun tämä kysyi, miksi halusin erota.
Miten suhtautui vastaukseen?
Riippuu varmaan, mitä suhteelta kaipaa. Minun tarpeeni ovat aika yksinkertaiset, ja minusta suhde voi hyvinkin olla täydellinen (=antaa kaiken, mitä suhteelta voi kaivata).