citarissa saa AINA jonottaa kassalle, prismassa ei tarvii!
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 17:27"]
Öö.missä käyt? Tiedän yhden prisman,johon en enää mene kun on niin täynnä ja viereisessä cittarissa on parkkitilaa ja kassat nopeita. Mutten kerro missä ettei tuu ryysistä. No okei,kaupunki alkaa K kirjaimella.
[/quote]
Anna, kun arvaan... Tässä on kyseessä Kuopio!?
Useamman vuoden kävin Kuopion Prismassa ja aina oli verenpaineet koholla jo parkkipaikalle kurvattaessa! Huomasin vain vähitellen löytäväni itseni yhä useammin Cittarilta, nykyään asioinkin Prismassa enää satunnaisesti.
Kassajonot ei ole pääsyy kaupan vaihtoon vaan PARKKIALUE!
Kuopion Prisman parkkipaikalla joutuu pienen lapsenkin kanssa parkkeeraamaan jonnekin h**vetin takapihan nurkkaan, josta lähimmälle ostoskärrien palautuspaikallekin on luvattoman pitkä matka, -puhumattakaan lähimmistä kaupan ovista!!!
Vähän meni vuodatus ohi aiheesta, mutta on pänninyt tämä asia niin pirusti.
Eiköhän riipu aika paljon paikkakunnastakin.
Huomannu ihan saman et cittarissa saa jonottaa aina, oli sit ruuhka aika tai ei. En oo käyny cittarissa pariin vuoteen kun huomasin tämänä ainaisen ruuhkan ja hinta eron.... Kalliimpi kauppa verrattuna prismaan jossa käyn nykyään aina. Cittari helppo ohittaa kun löytyy s-kauppa!!!
On se kamalaa, kun ei pääse kauppaan sisälle suoraan kotiovelta. Ja jonottaakin vielä pitäisi.:O Rankkaa tämä nykyihmisen elämä, kaikki ei tulekaan niinkuin Manulle illallinen.
Meidänkin paikkakunnalla on juuri toisinpäin. Prismassa on aina pitkät jonot ja se on sotkuinen. Cittarissa taas kassamyyjät aina tervehtii ja tarjoaa "pientä pussia". S-ryhmässä ei olla niin palvelualttiita.
Miten minä onnistun rahastamaan parhaimmillaan 70 asiakasta tunnissa?
Oulussa toisinpäin. Kaakkurin cittarissa on AINA kassoja sopiva määrä. Ruuhka-aikoina kaikki kassat auki. Koskaan en ole joutunut jonottamaan 5 min enemmän kassalle, vaikka kauppa olisi täynnä asiakkaita.
Limingantullin Prismassa ja taas aina muutama kassa auki, oli porukkaa tai ei. Lopetin käymisen. Ja lisäksi siellä on KYLMÄ , siis todella kylmä. kesällä ei voi kuvitellakaan menevänsä palalemaan sinne. Siellä on kylmä muuallakin kuin maito ja jugurttihyllyjen tms kohdalla. Hyí
Ite oon cittarissa töissä ja tällä viikolla ollu järkyt jonot joka päivä..liian pieni miehitys kun tunteja vähennetään kassaosastolta..
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 23:37"]Ite oon cittarissa töissä ja tällä viikolla ollu järkyt jonot joka päivä..liian pieni miehitys kun tunteja vähennetään kassaosastolta..
[/quote]
Ja missäköhän cittarissa vähennetään tunteja kassaosastolta?
Prismassa koko henkilökunta on kassataitoinen ja jokapäivälle on erikseen kassahäly porukka jotka kuulutetaan kassalle jonoja purkamaan.
Just toisin päin.. Eli prismassa AINA jonot,,,
Mistä ne muuten on Prismoihin (Jumbo ja Tiksi) löytänneet ne kaikki reilusti eläkeikäiset mummot kassoille istumaan? Ei paljon hitaanpaa vois toiminta olla. Ja niistä Tiksin virolaisvahvistuksista en viitti sanoo mitään...
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:04"]
Just toisin päin.. Eli prismassa AINA jonot,,,
[/quote]Näin meidänkin paikkakunnalla. Prismassa on täällä usein sotkuistakin, jos erehtyy illalla käymään. Cittarissa kassamyyjät aina tervehtivät yms., Prismassa on leipääntyneemmän oloista sakkia.
Meillä taas oon huomannu sen, että esim juhlspyhien aikaan prismoissa saattaa käytössä olla max 5 kassaa, kun taas cittarissa on ruuhkien välttämiseksi jopa 7-9 kassaa käytössä.
Koskaan en ole cittarissa ylipitkiin jonoihin törmännyt, mutta prismat. HUOH!!! Kamalia paikkoja!! En suostu asioimaan itse prismoissa enää juurikaan. Valikoima heikkoa ja hinnat helvetillisä jos et omista bonari korttia. Ja sitähän EN tod hanki, koska sitten pitäisi kaikki keskittää niihin paskoihin ja esim bensahan on helkkarin paljon kalliimpaa s-bonari paikoissa kun taas vertaa niihin mestoihin missä ei tarvi leikkiä bonarikorteilla.
Prismoissa ainoa hyvä puoli on se, että urheiluvaate puoli on laajempi valikoimaltaan, mutta muuten. Hyvin heikkoa!
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 17:31"]en käy sitarissa.
[/quote]
Eikös sitari ole joku soitin? Aika keiju saisit olla, että saisit itsesi sinne sullottua, ei millään pahalla. (Sellainen pienenpieni helinäkeiju siis.)
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 17:32"]Cittareista vähemmän kokemusta, mutta Viikin Prismassa saa useimmiten jonottaa, pitkään.
[/quote]
Viikissä Prismalla on monopoliasema omassa kokoluokassaan, joten niiden ei tarvitse tapella sieluista sutjakalla palvelulla. Megamökä-kauppakeskuksissa on Prismoilla eri homma, kun joutuvat tappelemaan sieluista usean kokoisensa kanssa.
En oo Prismanaisia, mutta kävin pitkästä aikaa Itäkeskuksen Prismassa. Ainoa mitä tarvitsin oli ruukku-yrtti, mutta ne olivat niin kuivia että murenivat käsiin!!! Mukaan tarttui sitten sievä kynnysmatto. Huomasin että siinä ei ollut mitään koodia, joten omaa ja kassan aikaa säästääkseni pyysin myyjältä koodin mattoon. Odottelun jälkeen sen sainkin.
Mutta sitten... Vanhempi mieskassa ähki ja puhki kassalla kun ei osannut lyödä hintaa eikä tuoteryhmää koneeseen. Kysyi neuvoa viereiseltä kollegaltaan joka neuvoi, mutta mies ei silti tajunnut, vaikka ohje oli niin selkeä että minäkin asiakkaana sen tajusin. Lisää ähkimistä ja hikikarpaloita ja vihdoin joku pääsi neuvomaan kädestä pitäen missä järjestyksessä ne kaksi asiaa koneelle laitetaan :-O
Olin niin hämmentynyt pois lähtiessä etten enää edes muista oliko kassajonoja tai ei. Vaan eipä sillä enää ollut väliä.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 21:07"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 19:22"]
Myös Prismassa seuraavat, että miten monta tuotetta kassa ennättää skannata tietyssä ajassa. Siitä ei varsinaisesti sanktioita saa, jos on hidas, mutta nopeimmat saa aina jotain pikkupalkintoja jne. Koska Prisman kassat tunnetusti vetävät eli siellä tarvia kauaa jonottaa ja ainakin meilläpäin Prismat on myös halvempia, tulee itse käytyä tosi harvoin Cittarissa. Oon myös siellä huomannut, että Cittarissa on tosi harvoin paria kassaa enemmän auki, ja ne viis ihmistä, jotka samaan aikaan kaupassa on, saa jonottaa noille kassoille tajuttoman pitkään.
[/quote]
Ainakin Isossa Omenassa jätin valitsemani ostokset koriin Citymarketissa, sillä oli niiin pitkät jonot joka kassalle. Menin sitten ostamaan samat tavarat Prismaan halvemmalla, ja huomattavasti lyhyemmät jonot joka kassalle.
[/quote]
Se on oikeasti ihan uskomatonta, miten paljon hitaampaa Ompun Cittarissa asiointi on Prismaan verrattuna! Kassoille ei kovin pitkät jonot mielestäni, mutta kassat ovat sitäkin hitaampia. Lisäksi mennessä ja tullessa joutuu kävelemään kaikkien vaate- ja käyttötavaraosastojen läpi, ruokatarvikkeet perimmäisessä nurkassa. Prisman myymälärakenne on huomattavasti loogisempi, kassat vetävät nopeasti ja vielä bonukset päälle :)
Ei meiän Cittarissa. Prisma on muuten ihan ok, mutta siellä on tosi surkeet hedelmät. Ja muutenkin kaikesta tulee vähän sellainen halvempi vaikutelma. Cittari on vähän ylellisempi. Vaikka ei toki mikään Stockan Herkku ole :)
Käyn sekä Prismassa että Cittarissa, ja kummassakin olen joutunut jonottamaan, ja toisinaan taas päässyt hyvinkin nopeasti kassasta läpi. Mielestäni kaupoissa ei ole ainakaan täällä Turussa suurta eroa.
Cittarissa tulee käytyä useammin, koska siellä on huomattavasti tuoreemmat ja edullisemmat hedelmät ja vihannekset kuin s-ryhmän kaupoissa. Prismasta ostan sitten taas enempi esim. pehmopapereita ja monia säilykkeitä. Jos pitäisi valita vain toinen, niin Cittarin valitsisin, koska tuoretuotteet ovat tärkeämpiä. Kassoilla jonossa seisty aika on kuitenkin niin pieni osa viikkoa, kun kaupassa ei päivittäin käydä, ettei sillä ole minulle mitään merkitystä kaupan valinnassa.