citarissa saa AINA jonottaa kassalle, prismassa ei tarvii!
Kommentit (70)
Riippunee kauppiaasta, paljonko haluaa ottaa väkeä töihin. Nokian Cittarissa ei tarvitse juuri koskaan jonottaa, kun taas Pirkkalassa saa odotella välillä tuskastuttavan kauan. Ideaparkin Prismassa kanssa aina jonoa ja tosi vähän kassoja auki.
Olen huomannut saman! Meidän kaupungin Prismassa ja Cittarissa on varmasti yhtä monta kassaa, mutta siltikin ruuhka-aikana Cittarissa puolet niistä on tyhjiä, mutta Prismassa jokaisen takana istuu kassahenkilö. Ainoa kerta kun Cittarin kaikki kassat on käytössä, on juhannuksena ja jouluna, ja silloin sitä jonoa on tietysti tästäkin huolimatta.
Miksi käydä Cittarissa ja lihottaa rahoillaan jo ennestäänkin lihavaa kauppiasta josta ei ole asiakkaalle mitään hyötyä vaan ainoastaan ylimääräinen menoerä.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 17:03"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 16:49"]
En ole käynyt varmaan viiteen vuoteen prismassa joten en tiedä. Surkea kauppa, nakkikastikeaineet kyllä löytyy, muuten onneton valikoima.
[/quote]
Kyllä näkee ettet ole vuosiin käynyt. Prismassa on paljon parempi valikoima kuin Cittarissa, ja halvemmat hinnat.
Ja Prisman asiakkaatkin ovat keskimäärin fiksun ja töissäkäyvän näköistä porukkaa, kun taas Cittarissa näkyy käyvän moniongelmaiset. Varmaan heillä on jotain oppimisvaikeuksiakin kun eivät tajua vaihtaa kauppaa.
[/quote]
no minä en ole löytänyt ikinä kaikkea mitä olen tarvinnut. Prismassa käy lapsiperheet. En näe tarpeelliseksi arvostella kenekään moniongelmia? eikä minun tarvitse halvan hinnan takia kauppaa valita, käyn cittarissa 1xkk, lidlissä 1xkk, stockalla 1xvko ja lisäksi lähi k-marketissa aina tarpeen mukaan täydennystä hakamassa.
Öö.missä käyt? Tiedän yhden prisman,johon en enää mene kun on niin täynnä ja viereisessä cittarissa on parkkitilaa ja kassat nopeita. Mutten kerro missä ettei tuu ryysistä. No okei,kaupunki alkaa K kirjaimella.
Cittareista vähemmän kokemusta, mutta Viikin Prismassa saa useimmiten jonottaa, pitkään.
Pikakassoja! Ja skannaus asiakkaille!
No en, itse asiassa vaihdoin Prisman Citymarkettiin koska Prismassa oli aina vain pari kassaa ja hirveät jonot, Cittarissa on kmmeniä kassoja oihin pääsee suoraan. Vaihtoon toki vaikutti myös Prisman järkyttävän korkea hintataso.
Kuopion Prisma on aina ihan täynnä ihmisiä. Vaikka menisi käymään keskellä työpäivää, voi joutua etsimään parkkipaikkaa, ja takuulla joutuu jonottamaan kassalla.
Cittarissa on ihan sama mihin aikaan sinne menee. Aina kuulee omien askelten kopinan tyhjässä hallissa.
Lidlissä oli muuten ihan tappotahti kassalla, erehdyin menemään sinne harjoitteluun eräänä syksynä ja se oli ihan kamalaa.
Kuten kaikessa muussakin, myös kassalla olossa mitattiin suoritustehokkuutta, oli skannattava vähintään X märää tuotteita hihnan läpi, muuten sai huudot. Myöskin asiakkaat moittivat jatkuvasti, jos oli totutusta tavasta hitaampaa kassapalvelua.
Vaihdoin harjoittelupaikkaa, kun pomo huusi ettei päästä minua kassalle, kun olen kuin invalidi kassalla toimiessani. Ja olin ihan oikeasti niin nopea kuin vain kykenin.
Muutenkin se Lidlin roskiinmättämispolitiikka otti aivoon, kamalin työpaikka koskaan.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 18:20"]Vaihdoin harjoittelupaikkaa, kun pomo huusi ettei päästä minua kassalle, kun olen kuin invalidi kassalla toimiessani.[/quote] Hahaha, kiitos nauruista!
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 18:20"]
Lidlissä oli muuten ihan tappotahti kassalla, erehdyin menemään sinne harjoitteluun eräänä syksynä ja se oli ihan kamalaa.
Kuten kaikessa muussakin, myös kassalla olossa mitattiin suoritustehokkuutta, oli skannattava vähintään X märää tuotteita hihnan läpi, muuten sai huudot. Myöskin asiakkaat moittivat jatkuvasti, jos oli totutusta tavasta hitaampaa kassapalvelua.
Vaihdoin harjoittelupaikkaa, kun pomo huusi ettei päästä minua kassalle, kun olen kuin invalidi kassalla toimiessani. Ja olin ihan oikeasti niin nopea kuin vain kykenin.
Muutenkin se Lidlin roskiinmättämispolitiikka otti aivoon, kamalin työpaikka koskaan.
[/quote]
Nyt kiinnostaa, mikä roskiinmättämispolitiikka?
Myös Prismassa seuraavat, että miten monta tuotetta kassa ennättää skannata tietyssä ajassa. Siitä ei varsinaisesti sanktioita saa, jos on hidas, mutta nopeimmat saa aina jotain pikkupalkintoja jne. Koska Prisman kassat tunnetusti vetävät eli siellä tarvia kauaa jonottaa ja ainakin meilläpäin Prismat on myös halvempia, tulee itse käytyä tosi harvoin Cittarissa. Oon myös siellä huomannut, että Cittarissa on tosi harvoin paria kassaa enemmän auki, ja ne viis ihmistä, jotka samaan aikaan kaupassa on, saa jonottaa noille kassoille tajuttoman pitkään.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 19:22"]
Myös Prismassa seuraavat, että miten monta tuotetta kassa ennättää skannata tietyssä ajassa. Siitä ei varsinaisesti sanktioita saa, jos on hidas, mutta nopeimmat saa aina jotain pikkupalkintoja jne. Koska Prisman kassat tunnetusti vetävät eli siellä tarvia kauaa jonottaa ja ainakin meilläpäin Prismat on myös halvempia, tulee itse käytyä tosi harvoin Cittarissa. Oon myös siellä huomannut, että Cittarissa on tosi harvoin paria kassaa enemmän auki, ja ne viis ihmistä, jotka samaan aikaan kaupassa on, saa jonottaa noille kassoille tajuttoman pitkään.
[/quote]
Ainakin Isossa Omenassa jätin valitsemani ostokset koriin Citymarketissa, sillä oli niiin pitkät jonot joka kassalle. Menin sitten ostamaan samat tavarat Prismaan halvemmalla, ja huomattavasti lyhyemmät jonot joka kassalle.
Tästä ketjusta voisi päätellä, että Kesko lienee auringonlaskun kauppaliike. Jotain tarttis heidän tehdä jos meinaavat olla vähittäiskaupassa mukana vielä viiden vuoden päästä.
Kokemus on aivan päinvastainen. Aina kun mennään Prismaan niin saa jonottaa tuhottoman pitkään. Cittarissa näin harvemmin on.
Minusta myös Cittarissa on ystävällisemmät myyjät, parempi valikoima ja halvemmat hinnat.
Aika tasaisesti käydään silti Cittarissa, Prismassa ja Lidlissä sekä lähimmässä Siwassa. Jokaisessa on jotakin hyvää kuitenkin.
Tule Kuopioon, täällä yleensä toistepäin (tosin 2 cittaria).
Cittarissa(en tiedä koskeeko kaikkia) kassahenkilöstöä ohjeistetaan kysymään asiakkailta haluaako helposti rikkimeneviä viilipurkkejaan erilliseen pussiin ja kyllä siinä jonossa melkein jokainen tätä kohtelua auliisti ottaa vastaan.
Lisäksi kiireen ja jononkin aikana pitäisi jokainen asiakas palvelulla alusta loppuun eikä puolihuolimattomasti yritetä saada vain jonoa katoamaan - sillä se ei niin helposti katoa - kun ei viitsitä pitää useampaa kassaa auki.... myyjien palkathan on niin valtavan kovat....
että niin.