Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAPA koe kutsu, PELOTTAA , en uskalla mennä. Sattuu

Vierailija
27.10.2020 |

niin paljon! Olen 3x synnyttänyt ja silti 5v sitten seulonnassa sattui, aivanko olisi veitsellä rapsuteltu.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu valitettavasti näytteen ottajastakin. Toiset osaavat paremmin kuin toiset. Minulla valitettavasti huonoimmat kokemukset (ja töykeimmät hoitajat) ovat juuri näistä joukkoseulonnoista.

Juuri näin. Käyn gynellä vuosittain ja hän on suositellut papan ottamista joka toinen vuosi eli välillä hän ottaa sen ja välillä käyn joukkoseulonnassa. Gyne kun sen ottaa, tuskin huomaan, terveyskeskuksen hoitaja kun ottaa, kyllä se selvästi enemmän tuntuu. Luulisi, että jälkimmäinenkin olisi niitä aika paljon ottanut eli olisi oppinut ottamaan hellävaraisesti, mutta ei vaan. Tosin ei sekään niin paljon satu, että todellakaan sen takia jättäisin käymättä.

Vierailija
42/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä vaan menemättä, jos haluat.

Ja selitä sitten lapsillesi, että näin kävi, koska äiti ei tykännyt mennä papa-kokeeseen.

Mitä aikaisemmin pääsen pois, sen parempi. Olen jo vanha, eikä mitään odotettavaa elämässä.

Ap

No mikset tätä heti sanonut. 

Ja miksi ylipäätään avasit tämän ketjun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai vielä nukutuksessa toimenpide joka kestää noin 5 sek eikä tunnu miltään. Itse kävin juuri enkä tuntenut mitään eikä vuotanut mitään jälkikäteen. Ainoastaan instrumentin laittaminen tuntui mutta ei se itse harjaaminen.

Yhtä helvettiä tää pillun omistaminen. Miehillä niin helppoa.

Ei ole. Eturauhasen tunnustelu peräsuolen kautta on kivuliasta. Katetrin työntäminen pitkään virtsaputkeen on kauheaa. Seisokki sattuu myös joskus. Eturauhasen hoito höyläämällä on kivuliasta ja se tulee jokaiselle, joka elää tarpeeksi vanhaksi. Vaihdetaanko osia?

Vierailija
44/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen, miksi ap vaivautui tämän ketjun perustamaan.

Mitä sitä pelkäämään ja kenellekään peloistaan avautumaan, kun ei kerran ole mitään aikomustakaan mennä sinne kokeeseen?

Vierailija
45/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun yksityisellä saa nukutuksessa kierukan, niin saako sisätutkimuksen ja Papa kokeenkin?

Ap

Varaa aika yksityiselle gynekologille. Tiedän tapauksia, että sisätutkimus ei onnistu, siihen on syynsä, ja osa on saanut lähetteen erikoissairaanhoitoon, jossa on otettu. Ei maksa ap, kohtuuttomasti. 

Vierailija
46/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu valitettavasti näytteen ottajastakin. Toiset osaavat paremmin kuin toiset. Minulla valitettavasti huonoimmat kokemukset (ja töykeimmät hoitajat) ovat juuri näistä joukkoseulonnoista.

Yksi ei kyllä meinannut saada otettua, kun kohtuni on jonekinpäin kallistunut. Muilla ei ole ollut mitään ongemaa, että kyllä sinne kokeneimmat kannattaa laittaa.

Vierailija
47/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu ap kun alat toimimaan. 

Vierailija
48/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi kurjaa, numerot 24 ja 25, että papakoe oli teillä noin kivulias.

Siitä huolimatta toistan, että syövän sairastaminen on miljoona kertaa kivuliaampaa.

Papakoe auttaa estämään syöpään sairastumisen tai ainakin saamaan sen kiinni ihan alkuvaiheessa.

Jos meillä on niin kehittynyt yhteiskunta, että se tarjoaa ilmaiseksi tällaisen mahdollisuuden, on pähkähulluutta olla tarttumatta mahdollisuuteen.

Papakoe pelastaa ihmishenkiä.

24 täällä, juuri tästä syystä meninkin siihen papakokeeseen. Menen jatkossakin, vaikka tulee todennäköisesti olemaan täyttä traumaa kiitos edellisen kerran jättämien muistojen ja pelkojen. Halusin tuoda ilmi, että kokemus voi olla ihan kamala osalle meistä, mutta en suinkaan kyseenalaistaa papakokeiden tarpeellisuutta.

Vierailija
49/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Käyn gynellä vuosittain ja hän on suositellut papan ottamista joka toinen vuosi eli välillä hän ottaa sen ja välillä käyn joukkoseulonnassa. Gyne kun sen ottaa, tuskin huomaan, terveyskeskuksen hoitaja kun ottaa, kyllä se selvästi enemmän tuntuu. Luulisi, että jälkimmäinenkin olisi niitä aika paljon ottanut eli olisi oppinut ottamaan hellävaraisesti, mutta ei vaan. Tosin ei sekään niin paljon satu, että todellakaan sen takia jättäisin käymättä.

Saako sen nukutuksessa?

Vierailija
50/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene. Papa on niin kivulias ja nöyryyttävä kokemus, kuten kaikki gynetutkimukset. Näytteenottajatkin tuntuvat joltain sadisteilta, jotka vaan nauttivat, kun näkevät toisen haarat auki tärisemässä pelosta. Itse kävin 10v sitten ja en mene enää ikinä. Olin pelkopotilas ja traumakokemuksesta selviytyminen kesken. Itkin ja pyysin lopettamaan jo siinä vaiheessa ku työnsi jtn sisään koska sattui liikaa, hoitaja löi mua (oikeasti löi) sisäreiteen ja käski rauhoittua. Syytti vielä, ettei tästä tule mitään, koska tärisen liikaa. Sanoin että mun on pakko päästä pois, mulle tulee paniikkikohtaus ja oksennan tai pyörryn, jos en pääse pois. Hoitaja ei päästänyt, joten ponnistin ylös ja oksensin sen housuille. Siitäpähän sai :) en mene enää ikinä. Hoitajilla/lääkäreillä ei ole minkäänlaista suhtautumista pelkopotilaisiin, suhtaudutaan vain vähättelevästi tai ollaan täysiä sadisteja. Kaikki tämmöinen pitäisi kestää, koska "ollaan naisia".

Vierailija
51/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin viime tiistaina papassa, ei se sattunut minulle yhtään, mutta tuntui hieman epämukavalta. Kannattaa yrittää olla mahdollisimman rentona ja ottaa särkylääke ennen sinne menoa jos tuntuu, että se kipu pelottaa tosi paljon, kannattaa myös mainita siitä.

Vierailija
52/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako sen nukutuksessa?

Tk:ssa ei ole mahdollista saada nukutuksessa. Vaatisi anestesialääkärin ja henkilökuntaa. Erikoissairaanhoidossa onnistuu, sinne tarvitset lähetteen.

Vierailija
53/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai vielä nukutuksessa toimenpide joka kestää noin 5 sek eikä tunnu miltään. Itse kävin juuri enkä tuntenut mitään eikä vuotanut mitään jälkikäteen. Ainoastaan instrumentin laittaminen tuntui mutta ei se itse harjaaminen.

Yhtä helvettiä tää pillun omistaminen. Miehillä niin helppoa.

Ei ole. Eturauhasen tunnustelu peräsuolen kautta on kivuliasta. Katetrin työntäminen pitkään virtsaputkeen on kauheaa. Seisokki sattuu myös joskus. Eturauhasen hoito höyläämällä on kivuliasta ja se tulee jokaiselle, joka elää tarpeeksi vanhaksi. Vaihdetaanko osia?

Teillä ei tule seulonta kutsuja, joissa piikkejä työnnetään sisäelimiin!!

Vierailija
54/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä huolimatta toistan, että syövän sairastaminen on miljoona kertaa kivuliaampaa.

Papakoe auttaa estämään syöpään sairastumisen tai ainakin saamaan sen kiinni ihan alkuvaiheessa.

Jos meillä on niin kehittynyt yhteiskunta, että se tarjoaa ilmaiseksi tällaisen mahdollisuuden, on pähkähulluutta olla tarttumatta mahdollisuuteen.

Ei auta vaikka miten saarnaat täällä.Toisille ylivoimaista, ei onnistu. Itse en käy joukkopapoissa, inhottava sana. Hoidan yksityisesti, ja taatusti saan parempaa palvelua ja asiantuntemusta.

-------

Hoidat asian, käyt kontrolleissa. Hyvä. Terveytesi kiittää.

Ihanaa että tässä maassa myös vähävaraiset naiset pääsevät papa-kokeisiin ja mammografiaan.

Yksärillä mikä tahansa toimenpide maksaa kolminumeroisen summan.

Vierailija
55/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako sen nukutuksessa?

Tk:ssa ei ole mahdollista saada nukutuksessa. Vaatisi anestesialääkärin ja henkilökuntaa. Erikoissairaanhoidossa onnistuu, sinne tarvitset lähetteen.

Ok, pitää varata aika, jotta saa lähetteen nukutukseen.

Ap

Vierailija
56/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta vaikka miten saarnaat täällä.Toisille ylivoimaista, ei onnistu. Itse en käy joukkopapoissa, inhottava sana. Hoidan yksityisesti, ja taatusti saan parempaa palvelua ja asiantuntemusta.

-------

Ihanaa että tässä maassa myös vähävaraiset naiset pääsevät papa-kokeisiin ja mammografiaan.

Miksi näitä sadistisia tutkimuksia ei tehdä nukutuksessa, kuten ulkomailla?

Vierailija
57/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-------

Ilman muuta hoidan terveyttäni ja paremmin kuin viiden vuoden välein joukkopapa. Tässä iässä osaa arvostaa ammattitaitoa ja asiantuntemusta. 

Mikä tahansa toimenpide ei maksa kolminumeroista summaa. 

Vierailija
58/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se on kerran joukkuseulonta, vapaaehtoinen, niin miksi siihen ei voi panostaa, esim että halutessaan saa nukutuksessa?

Ap[/quote]

Nukutus on kallista lystiä. Tarvitaan anestesialääkäri ja -hoitaja. Lisäksi pitää varata aikaa ja henkilökuntaa heräämöön. 

Papa- kokeen nyppäsee yksi sairaanhoitaja. 

Puhu peloistasi, niin minäkin aina kun menen johonkin alapään syyniin. Kyllä fiksut gynekologit ja hoitajat ymmärtävät. 

Vierailija
59/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako sen nukutuksessa?

Ok, pitää varata aika, jotta saa lähetteen nukutukseen.

Ap

Hyvä,kyllä asia järjestyy. Kerrot avoimesti, et suinkaan ole ensimmäinen etkä viimeinen.

Vierailija
60/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, jolta jäi kesken näytteenotto, en olisi millään lääkkeillä selvinnyt siinä kohtaa traumakäsittelyä papa kokeesta. Jos näytteenottaja olisi ollut kokeneempi, huokunut rauhallisuutta, ymmärrystä ehkä olisin selvinnyt. Epäilen. Jos, ei ole joutunut pahan ja pitkäkestoisen seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi, ei voi ymmärtää, mikä helvetti tästä parantuminen on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän