Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAPA koe kutsu, PELOTTAA , en uskalla mennä. Sattuu

Vierailija
27.10.2020 |

niin paljon! Olen 3x synnyttänyt ja silti 5v sitten seulonnassa sattui, aivanko olisi veitsellä rapsuteltu.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se niin ikävä kuitenkaan ole kuin koronatesti. 

Ota kipulääke etukäteen. 

Vierailija
22/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä sattunut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typeristä typerin provo.

Ymmärrän leikinlaskun melkein mistä tahansa, mutta syöpä ei sovi huumorin aiheeksi. Ei ainakaan sellaisen mielestä, jolla se on juuri päällä.

Kun se on kerran joukkuseulonta, vapaaehtoinen, niin miksi siihen ei voi panostaa, esim että halutessaan saa nukutuksessa?

Ap

Vierailija
24/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentaa, kun niin monet ihmiset kuvittelee, että jos itseä ei papakokeet tai gynekologiset tutkimukset satu, niin ei ne sitten voi ketään muutakaan sattua. Papanäytteenotto oli itselleni aivan hel vetin kivulas kokemus, meinasin pyörtyä kotimatkalla ja makasin loppupäivän sohvalla ihan p askana. Gynekäynnit myös aina aika kamalaa tuskaa, kuin puukko työnnettäisiin sisälle. Sitten päälle vielä häpeä tästä, kun sattuu vaikkei pitäisi sattua. En kehtaa puhua näistä kivuista kenellekään, kun palkkana on pelkkää kummastelua ja epäuskoa, että eihän se nyt voi mitenkään sattua. En halua kuulla turhia vinkkejä, että on vain asenteesta ja rentoutumisesta kiinni. Yritetty on ja ei silti satu yhtään vähempää.

Vierailija
25/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin. Mutta näytteenotto epäonnistui. Mulla on hirveä traumahistoria ja käsittely juuri todella vaikeassa vaiheessa. Aika nuorenoloinen hoitaja ei tajunnut sitä ollenkaan. Kipu oli jäätävää. Olin aivan sekaisin kauhusta. Oli pakko keskeyttää. Aiemmin olen kyllä selvinnyt näistä. Vähän jäi ikävä olo. Jotenkin hoitajan epävarmuus (pienikin) muuttaa mut epävarmaksi keskenkasvuiseksi. En selviä siitä.

Vierailija
26/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan täällä vakuttelette, että ei satu yhtään. Toisia sattuu enemmän, toisia vähemmän. Viimeksi minulla tuntui siltä, kuin olisi puukkoa käännetty sisuksissa. Epäilin, voisiko olla näytteenottajasta kiinni. Kysyin, onko ollut muita, joilla sattuu kovasti ja sanoi, että kyllä silloin tällöin, "tollasia vähän vanhempia niin kuin sinä". Sanoi myös, että minulla on niin tiukat lihakset, että sen takia sattuu. Eikös niitä lihaksia juuri kehoteta treenaamaan? Ehkä se jännitys sitten myös vaikutti, että ei pystynyt rentouttamaan niitä lihaksia.

Vierailija
27/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on yksilöllistä, mutta eihän se kuin vähän nippaise. Yksi helpoimpia toimenpiteitä omasta mielestäni ja minimaalinen hinta siitä että saat tietää varmuudella. Näytteenottajalle kannattaa aina sanoa (oli mikä tahansa testaus) että jännittää/pelottaa

Vierailija
28/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään mistään papa-kokeesta. Nyt tiedän ja kyllä sykkii!

Vierailija
29/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typeristä typerin provo.

Ymmärrän leikinlaskun melkein mistä tahansa, mutta syöpä ei sovi huumorin aiheeksi. Ei ainakaan sellaisen mielestä, jolla se on juuri päällä.

Kun se on kerran joukkuseulonta, vapaaehtoinen, niin miksi siihen ei voi panostaa, esim että halutessaan saa nukutuksessa?

Ap

Ei Suomessa panosteta kivun hoitoon, ei ole resursseja. Suosittelen yksityistä gynekologia, on aikaa ja halua keskustella. Moni gynekologi ottaa itse näytteen.

Olen 59-vuotias ja käytän yksityisiä lääkäripalveluja, en ole ainoa.

Vierailija
30/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se niin ikävä kuitenkaan ole kuin koronatesti. 

Ota kipulääke etukäteen. 

No ole todellakaan käynyt korona testissä, vaikka kipeänä ollut tänä syksynä monta kertaa. Eri asia, jos se kurkusta otettaisiin.

Ap

Vierailija
31/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurjaa, numerot 24 ja 25, että papakoe oli teillä noin kivulias.

Siitä huolimatta toistan, että syövän sairastaminen on miljoona kertaa kivuliaampaa.

Papakoe auttaa estämään syöpään sairastumisen tai ainakin saamaan sen kiinni ihan alkuvaiheessa.

Jos meillä on niin kehittynyt yhteiskunta, että se tarjoaa ilmaiseksi tällaisen mahdollisuuden, on pähkähulluutta olla tarttumatta mahdollisuuteen.

Papakoe pelastaa ihmishenkiä.

Vierailija
32/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai vielä nukutuksessa toimenpide joka kestää noin 5 sek eikä tunnu miltään. Itse kävin juuri enkä tuntenut mitään eikä vuotanut mitään jälkikäteen. Ainoastaan instrumentin laittaminen tuntui mutta ei se itse harjaaminen.

Vierailija
33/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä vaan menemättä, jos haluat.

Ja selitä sitten lapsillesi, että näin kävi, koska äiti ei tykännyt mennä papa-kokeeseen.

Vierailija
34/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi kurjaa, numerot 24 ja 25, että papakoe oli teillä noin kivulias.

Siitä huolimatta toistan, että syövän sairastaminen on miljoona kertaa kivuliaampaa.

Papakoe auttaa estämään syöpään sairastumisen tai ainakin saamaan sen kiinni ihan alkuvaiheessa.

Jos meillä on niin kehittynyt yhteiskunta, että se tarjoaa ilmaiseksi tällaisen mahdollisuuden, on pähkähulluutta olla tarttumatta mahdollisuuteen.

Papakoe pelastaa ihmishenkiä.

Ei auta vaikka miten saarnaat täällä.Toisille ylivoimaista, ei onnistu. Itse en käy joukkopapoissa, inhottava sana. Hoidan yksityisesti, ja taatusti saan parempaa palvelua ja asiantuntemusta.

Vierailija
35/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaan täällä vakuttelette, että ei satu yhtään. Toisia sattuu enemmän, toisia vähemmän. Viimeksi minulla tuntui siltä, kuin olisi puukkoa käännetty sisuksissa. Epäilin, voisiko olla näytteenottajasta kiinni. Kysyin, onko ollut muita, joilla sattuu kovasti ja sanoi, että kyllä silloin tällöin, "tollasia vähän vanhempia niin kuin sinä". Sanoi myös, että minulla on niin tiukat lihakset, että sen takia sattuu. Eikös niitä lihaksia juuri kehoteta treenaamaan? Ehkä se jännitys sitten myös vaikutti, että ei pystynyt rentouttamaan niitä lihaksia.

? Muutama tyyppi on kommentoinut että heitä ei ole sattunut, kukaan ei ole väittänyt että näytteen ottaminen ei voisi ikinä satuttaa ketään.

Vierailija
36/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä vaan menemättä, jos haluat.

Ja selitä sitten lapsillesi, että näin kävi, koska äiti ei tykännyt mennä papa-kokeeseen.

Mitä aikaisemmin pääsen pois, sen parempi. Olen jo vanha, eikä mitään odotettavaa elämässä.

Ap

Vierailija
37/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä. Olen 47-vuotias ja käynyt kymmeniä kertoja. Voin sanoa, että kertaakaan ei ole sattunut. Ei kertaakaan. Olen ottanut aina yksityisellä gynekologilla. Jossain kohti olin kätilöopistolla seurannassa muutoksien suhteen, eikä näyttöönotto sattunut sielläkään ollenkaan. 

Tällä siis yritän tsempata, että ei todella välttämättä satu. Kannattaa aina kertoa näytteenottajalle, että on huonoja kokemuksia ja että pelottaa. 

Tsemppiä!!

Vierailija
38/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai vielä nukutuksessa toimenpide joka kestää noin 5 sek eikä tunnu miltään. Itse kävin juuri enkä tuntenut mitään eikä vuotanut mitään jälkikäteen. Ainoastaan instrumentin laittaminen tuntui mutta ei se itse harjaaminen.

Yhtä hel vettä tää pillun omistaminen. Miehillä niin helppoa.

Vierailija
39/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tekee kuten parhaaksi näkee. Vapaaehtoista. Ei painostus auta mitään.

Vierailija
40/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yksityisellä saa nukutuksessa kierukan, niin saako sisätutkimuksen ja Papa kokeenkin?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan