Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAPA koe kutsu, PELOTTAA , en uskalla mennä. Sattuu

Vierailija
27.10.2020 |

niin paljon! Olen 3x synnyttänyt ja silti 5v sitten seulonnassa sattui, aivanko olisi veitsellä rapsuteltu.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että kukaan lääkäri kirjoittaisi lähetettä nukutuksessa tehtävään papa-kokeeseen kolmesti synnyttäneelle naiselle.

Siis julkisella puolella.

Yksityisellä sektorilla toki potilas saa suurin piirtein mitä tahtoo, ehkä tämänkin. Vaikka tohtorilla saattaa kyllä hieman omatunto kolkuttaa, nukutuksessa on aina riskinsä.

Vierailija
62/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätän tämän yleisen tarjotun ajan väliin (olis muuten ollut huomenna). En ymmärrä sitä, että koetta ei niinä vuosina oteta gynellä yksityisellä lääkärillä, kun siellä muutenkin käy. Olis vaan pitänyt sanoa että ota se, maksan kyllä kun tänne muutenkin perseeni raahasin. Kävin siis keväällä. En todellakaan halua olla haarat levällään ylimääräisiä kertoja, kun kaikki on kunnossa. Seuraavan kerran sitte 1,5 vuoden päästä. En halua lähteä täältä kodin lämmöstä etätyöstä kesken päivän jonnekin reilun 10 kilsan päähän ensin etsimään suurkaupungin keskustasta parkkipaikkaa, maksamaan siitä ja häviämään työaikaa miinukselle.

N45

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sattui vain kerran, kun jouduin menemään n. 5 viikkoa synnytyksestä, ja kaksi naista penkoi alapäätä, eivätkä löytäneet kohdunkaulaa :D Arvet oli vielä kipeät, niin sattuihan se. Lopulta löysivät kohdunkaulan, ja saivat näytteenkin otettua. Otsalamput päässä syväluotasivat värkkiä, hieman koomista.  

Vierailija
64/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jätän tämän yleisen tarjotun ajan väliin (olis muuten ollut huomenna). En ymmärrä sitä, että koetta ei niinä vuosina oteta gynellä yksityisellä lääkärillä, kun siellä muutenkin käy. Olis vaan pitänyt sanoa että ota se, maksan kyllä kun tänne muutenkin perseeni raahasin. Kävin siis keväällä. En todellakaan halua olla haarat levällään ylimääräisiä kertoja, kun kaikki on kunnossa. Seuraavan kerran sitte 1,5 vuoden päästä. En halua lähteä täältä kodin lämmöstä etätyöstä kesken päivän jonnekin reilun 10 kilsan päähän ensin etsimään suurkaupungin keskustasta parkkipaikkaa, maksamaan siitä ja häviämään työaikaa miinukselle.

N45

Kyllä se otetaan kun pyytää yksityisellä. 

Vierailija
65/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N45

Ei sinne pakko ole mennä, ei niistä mistään kirjaa pidetä. Ja kyllä mulla se otetaan yksityisellä jos niin pyydän. 

Vierailija
66/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että kukaan lääkäri kirjoittaisi lähetettä nukutuksessa tehtävään papa-kokeeseen kolmesti synnyttäneelle naiselle.

Yksityisellä sektorilla toki potilas saa suurin piirtein mitä tahtoo, ehkä tämänkin. Vaikka tohtorilla saattaa kyllä hieman omatunto kolkuttaa, nukutuksessa on aina riskinsä.

Eli joutuu elämään peläten syöpää? En usko, varmasti saa nukutus lähetteen, ei kenenkään tarvitse elää syöpää peläten.

Vierailija
67/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai vielä nukutuksessa toimenpide joka kestää noin 5 sek eikä tunnu miltään. Itse kävin juuri enkä tuntenut mitään eikä vuotanut mitään jälkikäteen. Ainoastaan instrumentin laittaminen tuntui mutta ei se itse harjaaminen.

Yhtä helvettiä tää pillun omistaminen. Miehillä niin helppoa.

Ei ole. Eturauhasen tunnustelu peräsuolen kautta on kivuliasta. Katetrin työntäminen pitkään virtsaputkeen on kauheaa. Seisokki sattuu myös joskus. Eturauhasen hoito höyläämällä on kivuliasta ja se tulee jokaiselle, joka elää tarpeeksi vanhaksi. Vaihdetaanko osia?

Teillä ei tule seulonta kutsuja, joissa piikkejä työnnetään sisäelimiin!!

Senpä takia me ei eletäkään yhtä vanhoiksi kuin naiset, joita tutkitaan verovaroilla useasti. Ole kiitollinen! Meillä on kyllä armeijan seulontatestit ja mukavat yhteisrokotukset siellä.

Vierailija
68/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai vielä nukutuksessa toimenpide joka kestää noin 5 sek eikä tunnu miltään. Itse kävin juuri enkä tuntenut mitään eikä vuotanut mitään jälkikäteen. Ainoastaan instrumentin laittaminen tuntui mutta ei se itse harjaaminen.

Yhtä helvettiä tää pillun omistaminen. Miehillä niin helppoa.

Ei ole. Eturauhasen tunnustelu peräsuolen kautta on kivuliasta. Katetrin työntäminen pitkään virtsaputkeen on kauheaa. Seisokki sattuu myös joskus. Eturauhasen hoito höyläämällä on kivuliasta ja se tulee jokaiselle, joka elää tarpeeksi vanhaksi. Vaihdetaanko osia?

Teillä ei tule seulonta kutsuja, joissa piikkejä työnnetään sisäelimiin!!

Senpä takia me ei eletäkään yhtä vanhoiksi kuin naiset, joita tutkitaan verovaroilla useasti. Ole kiitollinen! Meillä on kyllä armeijan seulontatestit ja mukavat yhteisrokotukset siellä.

En todellakaan ole kiitollinen ilmaisesta kidutus ajasta

Ap

Vierailija
69/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli joutuu elämään peläten syöpää? En usko, varmasti saa nukutus lähetteen, ei kenenkään tarvitse elää syöpää peläten.

Ei ap syöpää pelkää.

Ap pelkää vaan papa-koetta.

Vierailija
70/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ap syöpää pelkää.

Ap pelkää vaan papa-koetta.

Niinpä! Moni ei ketjussa tunnu sitä tajuavan.

Ap

Vierailija
71/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sattui vain kerran, kun jouduin menemään n. 5 viikkoa synnytyksestä, ja kaksi naista penkoi alapäätä, eivätkä löytäneet kohdunkaulaa :D Arvet oli vielä kipeät, niin sattuihan se. Lopulta löysivät kohdunkaulan, ja saivat näytteenkin otettua. Otsalamput päässä syväluotasivat värkkiä, hieman koomista.  

Miten sitä ei löytynyt?

Vierailija
72/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oma valintahan se on. Itsellä ainakaan tunnu kuin vähän painetta sekin suurimmaksi osaksi omaa mielikuvitusta että toimenpide ois pahempi kuin onkaan. Mieluummin minuutti kaks siinä papanäytteessä kun kuukausia syöpähoidoissa sikäli mikäli mihinkään hoitoihin tolla asenteella edes ehtii.

Vierailija
73/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oma valintahan se on. Itsellä ainakaan tunnu kuin vähän painetta sekin suurimmaksi osaksi omaa mielikuvitusta että toimenpide ois pahempi kuin onkaan. Mieluummin minuutti kaks siinä papanäytteessä kun kuukausia syöpähoidoissa sikäli mikäli mihinkään hoitoihin tolla asenteella edes ehtii.

Pelko on pelko. Menen hammaslääkäriinkin vasta, kun on niin kovat kivut, ettei kotona pysty olemaan.

Ap

Vierailija
74/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin aina papakoetta koska sattui ja mulla kohtu vähän vinossa ja kallellaan eika ikinä meinattu saada otettua sitä. Kerran olin puoli tuntia siellä kidutettavana ennen kuin onnistu ja sattu ihan helvetisti. Tuli vertakin.

Nyt kävin 30vuotis näytteessä ja tässä välissä olin synnyttänyt eikä tuntunut enään miltään luojan kiitos

Vierailija
75/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti paljonko gynekologinen syöpä ja sen hoito sattuu.

Tämä on totta, olen nähnyt.

Vierailija
76/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satu, mutta vaikeaa kun ei meinaa ylettyä, kohdunsuu niin korkealla.

Vierailija
77/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin niissä gyne leikkauksissa saa nukutuksen.

Ap

Vierailija
78/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäsin aina papakoetta koska sattui ja mulla kohtu vähän vinossa ja kallellaan eika ikinä meinattu saada otettua sitä. Kerran olin puoli tuntia siellä kidutettavana ennen kuin onnistu ja sattu ihan helvetisti. Tuli vertakin.

Nyt kävin 30vuotis näytteessä ja tässä välissä olin synnyttänyt eikä tuntunut enään miltään luojan kiitos

Minulla otettiin jälkitarkastuksessa ja oli pahempaa kipua kuin synnytys.

Ap

Vierailija
79/79 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin jo siitä, kuinka gyne ottaa kokeen niin, että sitä tuskin huomaa, julkisen puolen labrassa se kyllä tuntuu. Tuli tässä vielä mieleeni, että minulla oli tosi kivuliaat ja runsaat menkat jo teininä ja kävin gynen tutkimuksessa jo ennen ekaa seksikokemusta, en varmaan ollut tamponiakaan laittanut, ja se meni tosi hyvin! Sitten sain e-pillerit juuri menkkojen hoitoon ja piti käydä papassa labrassa. Se sattui silloin aivan hirveästi ja hoitajakin sanoi lopulta, että "työvoitto". Eli sanoisin, että siinä on ihan huomattava ero, kuka sen kokeen ottaa. En lukenut kaikkia viestejä, joten en tiedä, onko ap käynyt papakokeessa ikinä ihan yksityisellä gynellä. Luulenpa, että kokemus voisi olla hyvinkin siedettävä ennen kaikkea, jos kerrot etukäteen pelostasi. Eiköhän sekin ole mahdollista, että jos alkaa sattua hirveästi, kokeenotto jätetään sikseen. Nukutuksessa kun on oikeasti jo terveydellisiä riskejäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan