Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS:"Tavaratalon myyjä Tarjaa, 61, huolestuttaa koronatartunnan vaara – vetoaa asiakkaisiin: Käyttäkää maskeja!"

Vierailija
27.10.2020 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006700946.html

Ja työpaikka Turun CM Kupittaa missä asiakkaat naureskelevat jos joku käyttää maskia.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain myös koronan asiakaspalveluammatissa. Ja tämä, koska asiakkaat eivät pidä maskia ja yskivät päin naamaa. Joten riski ei ole olematon. Vaikka sairastin lievän muodon, olen ollut kuumeessa useamman päivän ajan ja lisäksi haju- ja makuaisti on mennyttä enkä tiedä milloin palautuvat. Joudun lisäksi pistämään verenohennuslääkettä tartunnan vuoksi useamman kuukauden ajan, jotten saisi veritulppia taudin seurauksena. Ja olen nuori potilas, jos sitä mietitte..

Maski ei ole mikään 100-prosenttinen suoja, joten olet täysin i.diootti, jos syytät maskittomia tartunnastasi ilman parempaa tietoa.

Vierailija
62/81 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarja ei ajattele, että silmien kautta taudit myös tarttuvat.

Maskit eivät suojaa, tämä on todistettu. Katsokaa Espanjaa, Belgiaa ja Italiaa. Ei mitään vaikutusta.

Lihavuudella on, sekä diabeteksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain myös koronan asiakaspalveluammatissa. Ja tämä, koska asiakkaat eivät pidä maskia ja yskivät päin naamaa. Joten riski ei ole olematon. Vaikka sairastin lievän muodon, olen ollut kuumeessa useamman päivän ajan ja lisäksi haju- ja makuaisti on mennyttä enkä tiedä milloin palautuvat. Joudun lisäksi pistämään verenohennuslääkettä tartunnan vuoksi useamman kuukauden ajan, jotten saisi veritulppia taudin seurauksena. Ja olen nuori potilas, jos sitä mietitte..

Maski ei ole mikään 100-prosenttinen suoja, joten olet täysin i.diootti, jos syytät maskittomia tartunnastasi ilman parempaa tietoa.

En sanonut, että olisi 100 % suoja, mikään ei anna 100% suojaa, mutta maski suojaa ennen kaikkea muita ihmisiä, esim. niitä asiakaspalvelijoita, koska vähentävät pisaroiden roiskumista puhuessa, yskiessä.

Vierailija
64/81 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanonut, että olisi 100 % suoja, mikään ei anna 100% suojaa, mutta maski suojaa ennen kaikkea muita ihmisiä, esim. niitä asiakaspalvelijoita, koska vähentävät pisaroiden roiskumista puhuessa, yskiessä.

On jo todettu useampaan kertaan, että tutkimukset (paitsi joku WHO:n tilaustutkimus) eivät anna mitään perusteita tälle. Tämä "muiden suojaaminen maskeilla" on kuin joku uskonnollinen hurmio, mikään järkipuhe ei mene perille sitten millään.

Kun parin vuoden jälkeen todetaan tutkimuksissa, ettei maskeista ollut mitään hyötyä pandemiassa, niin tulen varmasti tälle palstalle kysymään teiltä maskifanaatikoilta, että mites nyt suu pannaan?

Vierailija
65/81 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupoissa pitäisi oikeasti kaikkien käyttää maskeja. syyhyn ei tarvita mitään muuta kuin se, että riskiryhmässä olevia asiakkaita joutuu pakosta käymään kaupassa. heilläkin täytyy olla oikeus elää yhtä normaalia elämää kuin meillä ns. terveillä ja siksi meillä ns. terveillä pitäisi raksuttimet toimia sen verran, että jos jossain, niin ainakin joukkoliikenteessä ja kaupassa käytetään sitä maskia.

Vierailija
66/81 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että myyjää tuossa kaupassa ahdistaa: Kupittaan Cittari on, ilmeisesti melko keskeisen sijaintinsa takia, tämmöisen ainakin osittain maa...........sta koostuvan nuorisojoukon terrorisoima ollut jo pitkään. Nää tyypit elää siellä myös kaikki yöt (kauppa on 24/7 auki), ja ylläri ylläri kauppa vaan vässyköi.

Käyn tuossa kaupassa lähes päivittäin, eri aikoihin. Koskaan en ole törmännyt kuvaamaasi nuorisojoukkoon. Kauppa on suosittu ja siellä käy paljon sekä nuoria että vanhoja. Iltamyöhään saati yöllä siellä on rauhallista, ei mitään mellakoita. Mistähän olet saanut päähäsi tuon terr orisoinnin? Ehkä joskus parkkipaikan puoleisella alueella, sisäänkäynnin lähellä on porukkaa. Viime aikoina ei kyllä ole näkynyt edes puliukkoja tuulikaapissa. Miksiköhän pitävät siinä penkkejä? Itse menen myymälään eri ovesta, Uudenmaantien puolella ei ole mitään häiriöitä.

Vierailija
67/81 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terrorisoi

Yskii päin naamaa

Tulee jatkuvasti iholle

....

Nämä liioitellut ilmaisut kertovat vain maskivouhottajien vääristyneestä todellisuudesta

Vierailija
68/81 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te maskeja jatkuvasti muille pakottavat: oletteko pitäneet niitä maskeja aikaisempina vuosina esim. influenssakaudella muita suojataksenne? Jos ette, niin miksi? Miksi nyt sitten pitäisi olla maski? Miksi koko ajan hoette tuota typerää "maski suojaa muita" -tarinaa, jolle ei ole tieteellistä perusretta? Ette te välitä muista tippaakaan ja teidän hyvesignalointi on tekopyhää. Aiotte varmaan pitää maskeja loppuelämänne, vai mitä?

Tämä

Vierailija
69/81 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

korona on erilainen tauti kuin influenssa ja influenssaan saa riskiryhmäläiset ilmaisen rokotteen, on saanut 10+ vuotta.

Vierailija
70/81 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaupoissa pitäisi oikeasti kaikkien käyttää maskeja. syyhyn ei tarvita mitään muuta kuin se, että riskiryhmässä olevia asiakkaita joutuu pakosta käymään kaupassa. heilläkin täytyy olla oikeus elää yhtä normaalia elämää kuin meillä ns. terveillä ja siksi meillä ns. terveillä pitäisi raksuttimet toimia sen verran, että jos jossain, niin ainakin joukkoliikenteessä ja kaupassa käytetään sitä maskia.

Mä en ole käynyt kaupassa, en silloin maalis-toukokuussa enkä nyt 6 viikkoon. Mikä pakko sinne riskiryhmäläisen on mennä?

Keväällä tilasin keräiltynä parkkipaikalle, ja nyt nämä Turun cittarit on alkaneet toimittaa tänne periferiaankin.

Vierailija
71/81 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka aamu ja iltapäivä katselen bussissa ihmisten sähläämistä maskien kanssa. Parina viikonloppuna olen seurannut touhua junissa. Maskeja räpelletään, raotellaan, roikotetaan toisella korvalla ruokaillessa,  yskitään maskiin ja sitten niistetään nenä ja sama maski takaisin naamalle jne. Turvavälit unohdetaan ihan täysin. Kaivellaan taskusta se useamman kerran käytetty ruttaantunut maski. Kunhan näyttää että maski on naamalla. Sitten ollaan niin hyviä ihmisiä kun minä pidän maskia ja sinä huono ihminen et pidä. 

Vierailija
72/81 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka ette uskoisikaan monien tutkimusten tuloksiin siitä, että maskeista ei ole hyötyä, niin sen nyt voi ihan kuka tahansa järkevä ja vähintään kaksi aivosolua omistava tajuta, ettei maskien kemikaalien pitkäaikainen hengittely voi olla mitenkään terveellistä. Se kyllä todetaan monissa tutkimuksissakin.

Maskien käyttö on nyt vain poliittisesti määrättyä hyvesignalointia ja tietenkin iltapäivälehdet komppaavat tätä linjaa.

Mites sitten toi hoitohenkilökunta? Esimerkiksi leikkauksissa ja toimenpiteissä yleensäkin lääkäri ja hoitaja käyttävät maskeja. Pitäisikö heidän ryhtyä toimenpiteisiin ilman maskia kun se ei miltään suojaa? Ja vielä myrkyllisiä kemikaaleja hengittävät

Vertaatko tosiaan sairaalaolosuhteita siihen, että nyt maskeja käsketään pitämään tavallisessa elämässä, esim. 8 h työpaikalla toimistossa? Myös sairaaloissa tarttuu viruksia ja bakteereita maskeista huolimatta. Oletko sitä mieltä, että on ihan normaalia, että nyt niitä pitäisi pitää jatkuvasti myös sairaaloiden ulkopuolella ja yrittää luoda steriilit olosuhteet tavalliseen elämään?

En vertaa. Kommentoin lähinnä tuhon maskien myrkylliset kemikaalit -hysteriaan, että on ammatteja joissa maskeja pidetään ihan työhön kuuluvana. Näen esimerkiksi hoitajilla juuri tuota samaa sinistä maskia jotka kaupoissa myydään. Enkä myöskään ole sitä mieltä että steriilejä olosuhteita luotaisiin. Kysymys on hengityksen, yskimisen yms aerosolien pysäytys edes jollain tavalla. Kyllä se maski ne omat pärskeet pysäyttää. Tämä keskustelu velloo tyypillisesti minä minä -linjalla. Kyse ei ole pelkästään itsestä, vaan suojaat sillä maskilla muita. Voit olla oireeton tai lieväoireinen. Joku tartunnan saava voi taas sairastaa rankemman muodon, jälkitaudeista puhumattakaan.

Ei ne maskit suojaa mitään ja tästä on useita tutkimuksia. En siis aio sellaista pitää, koska en usko niihin. Älä jaksa tuota suojaat maskilla muita -juttua kun en siihen tule uskomaan. Kuten varmaan tajuat, maskit istuvat huonosti kasvoilla ja ilma virtaa sieltä sivusta läpi ja aerosolit tulevat myös lävitse ihan helposti. Maskisuositus on pelkkää politiikkaa.

Se on kyllä jännä miten jotkin puupäät sivuuttavat kansalliset ja kansainväliset viralliset tahot ja tutkimukset noin vain, kun lukivat joltain netin salaliittoteoreetikolta miten Asia Oikeasti On.

Koko lähtöajatus siitä, että epidemian torjunta on joku uskonasia, saa lausujansa kuulostamaan helposti huijattavalta tai lapselliselta.

Vierailija
73/81 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski ei suojaa riskiryhmäläisiä, jos pienempikin virusmäärä on heille kohtalokas. Tuo ei yksinään ole riittävä peruste sille, että kaikkien muiden käyttää maskia. Ei ennenkään yhteiskuntaa ole pyöritetty riskiryhmäläisten ehdoilla.

Vierailija
74/81 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maski ei suojaa riskiryhmäläisiä, jos pienempikin virusmäärä on heille kohtalokas. Tuo ei yksinään ole riittävä peruste sille, että kaikkien muiden käyttää maskia. Ei ennenkään yhteiskuntaa ole pyöritetty riskiryhmäläisten ehdoilla.

ennen ei ole ollut tätä nykyistä koronavirusta pandemiaksi asti liikkeellä. voisimmehan me lopettaa kaikki rokotukset ja kaiken terveydenhuollon ja katsotaan sitten kuka jää henkiin.

Vierailija
75/81 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole käynyt kaupassa, en silloin maalis-toukokuussa enkä nyt 6 viikkoon. Mikä pakko sinne riskiryhmäläisen on mennä?

Keväällä tilasin keräiltynä parkkipaikalle, ja nyt nämä Turun cittarit on alkaneet toimittaa tänne periferiaankin.

kaikilla ei ole mahdollisuutta tilata ostoksia kotiin

kaikilla ei ole autoa

kaikilla ei ole läheistä, joka voisi hoitaa ruokaostokset.

Vierailija
76/81 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka ette uskoisikaan monien tutkimusten tuloksiin siitä, että maskeista ei ole hyötyä, niin sen nyt voi ihan kuka tahansa järkevä ja vähintään kaksi aivosolua omistava tajuta, ettei maskien kemikaalien pitkäaikainen hengittely voi olla mitenkään terveellistä. Se kyllä todetaan monissa tutkimuksissakin.

Maskien käyttö on nyt vain poliittisesti määrättyä hyvesignalointia ja tietenkin iltapäivälehdet komppaavat tätä linjaa.

Mites sitten toi hoitohenkilökunta? Esimerkiksi leikkauksissa ja toimenpiteissä yleensäkin lääkäri ja hoitaja käyttävät maskeja. Pitäisikö heidän ryhtyä toimenpiteisiin ilman maskia kun se ei miltään suojaa? Ja vielä myrkyllisiä kemikaaleja hengittävät

Vertaatko tosiaan sairaalaolosuhteita siihen, että nyt maskeja käsketään pitämään tavallisessa elämässä, esim. 8 h työpaikalla toimistossa? Myös sairaaloissa tarttuu viruksia ja bakteereita maskeista huolimatta. Oletko sitä mieltä, että on ihan normaalia, että nyt niitä pitäisi pitää jatkuvasti myös sairaaloiden ulkopuolella ja yrittää luoda steriilit olosuhteet tavalliseen elämään?

En vertaa. Kommentoin lähinnä tuhon maskien myrkylliset kemikaalit -hysteriaan, että on ammatteja joissa maskeja pidetään ihan työhön kuuluvana. Näen esimerkiksi hoitajilla juuri tuota samaa sinistä maskia jotka kaupoissa myydään. Enkä myöskään ole sitä mieltä että steriilejä olosuhteita luotaisiin. Kysymys on hengityksen, yskimisen yms aerosolien pysäytys edes jollain tavalla. Kyllä se maski ne omat pärskeet pysäyttää. Tämä keskustelu velloo tyypillisesti minä minä -linjalla. Kyse ei ole pelkästään itsestä, vaan suojaat sillä maskilla muita. Voit olla oireeton tai lieväoireinen. Joku tartunnan saava voi taas sairastaa rankemman muodon, jälkitaudeista puhumattakaan.

Ei ne maskit suojaa mitään ja tästä on useita tutkimuksia. En siis aio sellaista pitää, koska en usko niihin. Älä jaksa tuota suojaat maskilla muita -juttua kun en siihen tule uskomaan. Kuten varmaan tajuat, maskit istuvat huonosti kasvoilla ja ilma virtaa sieltä sivusta läpi ja aerosolit tulevat myös lävitse ihan helposti. Maskisuositus on pelkkää politiikkaa.

Se on kyllä jännä miten jotkin puupäät sivuuttavat kansalliset ja kansainväliset viralliset tahot ja tutkimukset noin vain, kun lukivat joltain netin salaliittoteoreetikolta miten Asia Oikeasti On.

Koko lähtöajatus siitä, että epidemian torjunta on joku uskonasia, saa lausujansa kuulostamaan helposti huijattavalta tai lapselliselta.

On se niin helppoa leimata nykytoimia kritisoivat tahot salaliittoteoreetikoiksi.

Säälittävää ja halpaa touhua leimata monet asiantuntijat salaliittoteorioiden kannattajaksi siksi, ettei se mene samassa linjassa hallituksen suositusten kanssa.

Monet arvostetut ja kokeneet asiantuntijat ovat tutkineet maskien hyötyjä ja todenneet, että niitä ei juurikaan ole. Se on ihan silkka fakta. Se, että maskisuositus on poliittinen päätös, on toinen juttu.

Vierailija
77/81 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha. Kaikilla ei ole varaa tai halua maksaa kotiinkuljetuksesta tai keräilystä.

Vierailija
78/81 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän paras 'maski' oli tänään kaupassa eräällä miehellä, jolla oli Darth Vader naamio kasvoilla.

Pari pikkupoikaa katsoi sitä naamiota pelokkaan oloisena, mutta joillain aikuisilla tuli pieni hymyn kare.

Vierailija
79/81 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi puhutaan maskeista. Vedänpä ensi kerralla kauppaan mennessä vappumaskin päähän niin on kaikki tyytyväisiä.

Vierailija
80/81 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että myyjää tuossa kaupassa ahdistaa: Kupittaan Cittari on, ilmeisesti melko keskeisen sijaintinsa takia, tämmöisen ainakin osittain maa...........sta koostuvan nuorisojoukon terrorisoima ollut jo pitkään. Nää tyypit elää siellä myös kaikki yöt (kauppa on 24/7 auki), ja ylläri ylläri kauppa vaan vässyköi.

Käyn tuossa kaupassa lähes päivittäin, eri aikoihin. Koskaan en ole törmännyt kuvaamaasi nuorisojoukkoon. Kauppa on suosittu ja siellä käy paljon sekä nuoria että vanhoja. Iltamyöhään saati yöllä siellä on rauhallista, ei mitään mellakoita. Mistähän olet saanut päähäsi tuon terr orisoinnin? Ehkä joskus parkkipaikan puoleisella alueella, sisäänkäynnin lähellä on porukkaa. Viime aikoina ei kyllä ole näkynyt edes puliukkoja tuulikaapissa. Miksiköhän pitävät siinä penkkejä? Itse menen myymälään eri ovesta, Uudenmaantien puolella ei ole mitään häiriöitä.

Itse olen kohdannut puolenyön maissa siellä näitä huutavia, juoksevia ja vitsiyskiviä teinejä. Siis ihan sisällä kaupassa, ei pelkästään aulan penkkien läheisyydessä. Kyseiset illat ovat olleet arki-iltoja. Myös Turkkarista olen lukenut yhden jutun (taisi liittyä riehuntaan parkkihallissa?) ja yhden mielipidekirjoituksen kyseisen paikan ongelmista: näitä oli lehdessä keväällä. Nyt vielä sitten tämä myyjän kertomus kassajonossa SYLKEMISESTÄ. Sylkemistä nyt kuitenkin jo ennen korona-aikaakin on pidetty yhtenä törkeimmistä teoista, mitä voi olla. Mukavaa kuitenkin, että sulla on hyviä kokemuksia. Itse olen em. syistä ja tuttujen juttujen perusteella siirtynyt tekemään ostokseni muualle, jossa näitä sos. ongelmia ei esiinny.

Kupittaalla on toki - sijaintinsa takia - perinne sos. ongelmista. Päivisin ennen koronaa narkkarit ja mt-ongelmaiset kerjäsivät monesti ainakin itseltäni "bussi"rahaa tms.