IS:"Tavaratalon myyjä Tarjaa, 61, huolestuttaa koronatartunnan vaara – vetoaa asiakkaisiin: Käyttäkää maskeja!"
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006700946.html
Ja työpaikka Turun CM Kupittaa missä asiakkaat naureskelevat jos joku käyttää maskia.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä voin Tarjan mieliksi maskia käyttää jos tarja tuo minulle maskin avaamattomassa pakkauksessa ilmaiseksi. Ei se ole liikaa pyydetty. Sen sijaan on liikaa pyydetty että sijoittaisin senttiäkään omaa rahaa siihen.
Sait jo epidemia-avustuksen kuitenkin?
Miksi koronaa ei saisia pelätä?
Pelkäättehän tekin tällä palstalla niin p.rekeleesti esim. näitä asioita;
- pelkäätte sitä, että joudutte töihin
- pelkäätte sitä, että joudutte TE-toimiston järjestämään koulutukseen
- pelkäätte sitä, että että pääsisitte kuntouttavaan työtoimintaan
- pelkäätte mennä asioimaan TE-toimistoon
- pelkäätte sitä kun ovikello soi ja juoksette piiloon omassa asunnossanne
- jne, jne.
Kannattaa ensin hokata, mitä itse pelkää ja säikkyy ja varoo aivan jos normaaleissakin olosuhteissa.
Ja vasta sitten jos itse olette täydellisiä lähes kaikissa jutuissa, soittakaa sitä vajavaisen älynne turpavärkkiä muille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä voin Tarjan mieliksi maskia käyttää jos tarja tuo minulle maskin avaamattomassa pakkauksessa ilmaiseksi. Ei se ole liikaa pyydetty. Sen sijaan on liikaa pyydetty että sijoittaisin senttiäkään omaa rahaa siihen.
Jos sinulla ei ole rahaa, valtio antaa ilmaiseksi maskin. Menet vain jonoon ja haet niitä. Älä keksi tekosyitä.
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka ette uskoisikaan monien tutkimusten tuloksiin siitä, että maskeista ei ole hyötyä, niin sen nyt voi ihan kuka tahansa järkevä ja vähintään kaksi aivosolua omistava tajuta, ettei maskien kemikaalien pitkäaikainen hengittely voi olla mitenkään terveellistä. Se kyllä todetaan monissa tutkimuksissakin.
Mitä kemikaaleja sinä niistä hengität? Hommaa puuvillainen, se on käytännössä sama kuin huivi pakkasella kasvoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka ette uskoisikaan monien tutkimusten tuloksiin siitä, että maskeista ei ole hyötyä, niin sen nyt voi ihan kuka tahansa järkevä ja vähintään kaksi aivosolua omistava tajuta, ettei maskien kemikaalien pitkäaikainen hengittely voi olla mitenkään terveellistä. Se kyllä todetaan monissa tutkimuksissakin.
Mitä kemikaaleja sinä niistä hengität? Hommaa puuvillainen, se on käytännössä sama kuin huivi pakkasella kasvoilla.
No en hommaa kun en käytä mitään turhaa maskia. Olen terve ja muutenkin on ihan naurettavaa tämä maskipakotus, jolle ei ole mitää perusteita muuta kuin kamala hysteria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, ettei niissä ole kemikaaleja? Tutkimusten mukaan on niissä paketeissa myytävissä paperisissa ainakin mitä monet käyttävät. Ja onhan kankaissa säilöntäaineita. väriaineita jne. Se, ettei niitä näe paljaalla silmällä ei tarkoita, etteikö niitä olisi.
Tiedän kolme työpaikaltaan tartunnan saanutta.
Yhdestäkään ei uutisoitu lehdissä, että olisivat töistä saaneet tartunnan.
Muutenkin nyt alkaa olla sellainen hyssyttely päällä, että tartunnan saanut ei saisi edes itse, niin halutessaan, kertoa tartunnastaan: "jotta ei lähde väärät huhut liikkeelle"... koronatartunnasta on tullut tabu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi koronaa ei saisia pelätä?
Pelkäättehän tekin tällä palstalla niin p.rekeleesti esim. näitä asioita;
- pelkäätte sitä, että joudutte töihin
- pelkäätte sitä, että joudutte TE-toimiston järjestämään koulutukseen
- pelkäätte sitä, että että pääsisitte kuntouttavaan työtoimintaan
- pelkäätte mennä asioimaan TE-toimistoon
- pelkäätte sitä kun ovikello soi ja juoksette piiloon omassa asunnossanne
- jne, jne.
Kannattaa ensin hokata, mitä itse pelkää ja säikkyy ja varoo aivan jos normaaleissakin olosuhteissa.
Ja vasta sitten jos itse olette täydellisiä lähes kaikissa jutuissa, soittakaa sitä vajavaisen älynne turpavärkkiä muille.
Nämä luetellut tyypit pelkäävät varmastikin myös koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako kaupan työntekijää keväällä sairastui asiakaskontaktien takia?
Sukulainen sai koronan työpaikaltaan isosta marketista. Tehohoitokuntoon meni. Samassa kaupassa sairastui muitakin, mutta näistä ei keväällä uutisoitu.
Eiköhän kaupan duopoli hoida lehdistön.
Se on synnin seurausta . Pahojen tekojen sekä tekijän että uhrien .
Voi Herra Jeesus !! Eihän täällä voi kukaan elää jos pitää pelätä kaikkea . Ennemmin pitää hävittää noita elukoita kuten käärmeitä liskoja hiiriä rottia sekä villejä että kodeista . Ne ei kuulu ihmisen asuntoihin niiden tautien ja ihmisvihan takia . Nyt kannattaa murskata käärmeen päät ja polttaa ne sekä muut jyrsijät sekä polttaa niiden ulosteet pahnat . Vai onko jollekin uusi asia että eläin ulosteet puremat aiheuttaa tauteja . ??
Vierailija kirjoitti:
Montako kaupan työntekijää keväällä sairastui asiakaskontaktien takia?
Meidän kaupassa 4.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sait jo epidemia-avustuksen kuitenkin?
Hyvä kun muistutit! Ostan sillä sarjaliput leffateatteriin ja käyn konsertissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain siitä syystä että, maskien käyttö on yleistynyt ja rajoituksia on taas, ovat koronaluvut pienentyneet.
Ja juuri viime vkolla oli artikkeli mediassa, että korona on vaarallisempi tauti kuin influenssa.
Joten nyt ainakin putosi pohja pois siltä, että koronaan ei kuole eikä se ole vaarallinen tauti.
Lyheässa ajassa virus on tappanut monissa maissa kymmeniä tuhansia ihmisiä, sairastattutanut potilaita tehohoitoon enemmän kuin kausi-influenssa koskaan.
Miksi pilkata ihmisiä, jotka varovat tautia, tämäkin myyjä alkaa olla jo riski-iässä.
Tottahan tartunta mahdollinen os hän suorassa kontaktissa asiakkaisiin päivät pitkät.
Kassalla ei kukaan viivy paria kolmea minuuttia enemmän.
On vaarallisempi, mutta se, kuinka paljon vaarallisempi on eri asia. Influenssaan kuoleen WHO:n arvioiden mukaan 0.1%, kotonaan 0.15%. Tämä tarkoittaa sitä, että 10 000 sairastunutta kohti korona tappaa viisi henkilöä enemmän, kuin influenssa.
Molemmat taudit niittävät pääasiassa samaa ryhmää, joten molempien kuolleisuus voi vielä laskea niiden syödessä samasta pöydästä.
Vierailija kirjoitti:
Maskien käyttö on nyt vain poliittisesti määrättyä hyvesignalointia ja tietenkin iltapäivälehdet komppaavat tätä linjaa.
Mites sitten toi hoitohenkilökunta? Esimerkiksi leikkauksissa ja toimenpiteissä yleensäkin lääkäri ja hoitaja käyttävät maskeja. Pitäisikö heidän ryhtyä toimenpiteisiin ilman maskia kun se ei miltään suojaa? Ja vielä myrkyllisiä kemikaaleja hengittävät
Vierailija kirjoitti:
Maksatko itse omat vessapaperit ja kuukautissuojatkin? Mokomakin prinsessa.
Maskit ja myrkylliset kemikaalit on samaa porukkaa jonka mielestä rokotuksia ei kannata ottaa, ne aiheuttavat vain pahempia sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskien käyttö on nyt vain poliittisesti määrättyä hyvesignalointia ja tietenkin iltapäivälehdet komppaavat tätä linjaa.
Mites sitten toi hoitohenkilökunta? Esimerkiksi leikkauksissa ja toimenpiteissä yleensäkin lääkäri ja hoitaja käyttävät maskeja. Pitäisikö heidän ryhtyä toimenpiteisiin ilman maskia kun se ei miltään suojaa? Ja vielä myrkyllisiä kemikaaleja hengittävät
Se nyt on ihan eri asia. Leikkauksissa haavoihin ei haluta bakteereja tai muitakaan ylimääräisiä eritteitä jotka voi aiheuttaa infektion. Näitä maski rajoittaa hyvin. Maski myös suojaa kirurgia mahdollisilta mätä yms. ruiskahduksilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. valkaisu- tai väriainejäämät: niitä irtoaa puuvillavaatteistakin niin paljon, että ihminen voi saada allergisen reaktion. Pesuainejäämät: ei ole hajua ilman molekyyliä, joten vähintääkin hajustetun pesuaineen hajustetta siinä on. Lisäksi nykypyykkikoneet käyttävät niin vähän vettä, että pesuainejäämät ovat sääntö.
Huivi on paljon löyhempää kangasta kuin maskit, eli ilma kulkee sen läpi paremmin. Enkä kyllä tunne ketään joka varsinaisesti hengittäisi huivin läpi vaikka pakkanen olisi millainen.
Aika monilla hoitoalan työntekijöillä on tullut iho-oireita maskeista, sekä kertakäyttöisistä että pestävistä.
-eri-
On vaarallisempi, mutta se, kuinka paljon vaarallisempi on eri asia. Influenssaan kuoleen WHO:n arvioiden mukaan 0.1%, kotonaan 0.15%. Tämä tarkoittaa sitä, että 10 000 sairastunutta kohti korona tappaa viisi henkilöä enemmän, kuin influenssa.