Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinäkuisten vauvojen kuulumisia...

24.07.2006 |

koitin katsoa, mutta en löytänyt pinoa heinäkuisista.

olisi kiva kuulla kuulumisia.

meillä oli neitin eka neuvola tänään. neiti oli kasvanut hienosti eli paino oli 3,3 kg ja pituus 49,5. lakin kokoa ei mitattu.

kaikki siis neuvolassa hyvin kun 2 viikon ikäisenä pitäisi olla syntymäpaino saavutettu ja meillä jo 100g sen yli.

sain myös varmistuksen tuosta korvikkeet syöntimäärä suosituksesta.

tämän ikäisen ja kokoisen max kerta annos olisi 110ml. meillä neiti juo kerralla 60-80ml.

kotonakin arki on alkanut sujumaan hyvin ja neiti nukkuu hyvin. vatsavaivoihin on auttanut cuplatone tipat hyvin.

kesähelinää ja neiti 11 pv

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että imuote olisi parempi ja pulautuksia ei tulisi niin paljon, jos pumppaisin, mutta olen päättänyt etten ole lehmä:) En jaksa pumpata. Maitoa on pakkasessa jonkin verran eka viikosta, mutta olen päättänyt olla pumppaamatta, jotta maidontulo tasoittuis. Esikoiseltakin alkoi pikkuhiljaa maidontulo rauhoittumaan, kun syötin vain vauvan. Välillä pidän täydessä rinnassa maidonkerääjää, josta saa maitoa sellaisen 40-50ml pakkaseen. Joten jatkan röyhtäyttelyä... Esikoiselta muistan, että ekaa kertaa luulin maidontulon vähentyneen liiaksi vauvan ollessa 3kk. Silloin oli eka todellinen tiheän imun kausi ja tyttö kasvatti maitomäärää.

Meidän vauva nukkuu paljon. Herää noin 5-6 kertaa päivässä syömään. Jaksaa tosin olla hereillä sen pari tuntia illalla ja päivällä. Nyt mietin, että onkohan imetyskertoja liian vähän? Ensi viikolla on neuvola, joten painonkehityksen näkee sitten. Neuvolasta terkkari vain sanoi, että pitäisi syödä vähintään 8 kertaa päivässä. Mites teidän muiden vauvat?

Tietääkö joku babybiosta, että saako sinne viedä 2-vuotiaan mukana? Muistelen joskus nähneeni siellä isompiakin taaperoita, mutta netissä lukee vain sylivauvoista...

t.mm ja pikkupoika 3,5vkoa

Vierailija
42/49 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä musta ainakin ennen on saanut viedä isommankin lapsen sinne babybioon. Se on sitten eri asia mitä itsellä tulee elokuvan katselusta kun ja jos isompi lapsi juoksentelee siellä täällä.

Ja on siellä ollutkin isompia lapsia äitien mukana.

kesähelinää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika on nyt tasan kuukauden ikäinen tänään ja aikamoista totuttelua on ollut elämä tähän asti. Mies meni vastikään töihin takaisin ja pari päivää ollaan nyt oltu kolmistaan vajaa 2-vuotiaan esikoisen ja vauvan kanssa. Esikoisella on rankempi uhma ja vauvalla puolestaan vatsavaivaa joten enimmäkseen kuunnellaan jomman kumman huutoa. Imetyskään ei suju ihan ongelmitta, vasta laitoin palstalle aloituksen kun vauva imee puolen tunnin välein ja se on minusta hankalaa ja liian usein (esikoinenkin pitäisi syöttää, nukuttaa ja vaipattaa jossain välissä).

Kertokaahan siis mulle että kuinka usein teidän rintalapset syö?

Alan jo epäillä että ne 2-3 tunnin syöttövälit täysimetetyillä on pelkkää legendaa... Tai sitten on vaan siirryttävä pulloon ennen kuin äidillä pää hajoaa.

Tuosta babybiosta, ainakin Tennispalatsissa saa ottaa mukaan alle 2-vuotiaan lapsen. En tiedä meneekö isommasta sitten maksu, mutta tuskin ne keneltäkään ikää niin tarkkaan kyselee. Itse en uskalla esikoisen ja vauvan kanssa lähteä kun esikoinen on niin vilkas muutenkin. Toistaiseksi en ole päässyt kotipihaa kauemmas lasten kanssa, jos isi on mukana niin kaupassa on käyty, onnistuu juuri ja juuri jos tankkaan vauvan täyteen maitoa ennen lähtöä. Onhan se aika ankeaa. Tuon imetyksenkin koen tosi sitovaksi ja tottahan se onkin, en muista että esikoisen kanssa olisi ollut ihan tällaista.

No, mutta kertokaahan tosiaan tuota syömisaikataulua teillä, alan jo olla epätoivoinen tämän tilanteen kanssa.

t. Pöppis ja pojat

Vierailija
44/49 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLEN käynyt esikoisen kanssa pari kertaa ja oli ihan mukavaa! Voishan tuota harkita! Ja olis tosiaan kiva nähdä heiniksiä muutenkin kuin näin virtuaalisesti:)

sitruska

Vierailija
45/49 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/F240EFEDA3D7020DC2257022004025A7?Open…

Tuolta löytyy juttua virsistä kastetilaisuuteen. Virsikirjakin on netissä samoilla sinuilla, jos kotona ei löydy.

Me juhlitaan vasta elokuun lopussa, en jaksa ennemmin laittaa.

Sain yönukkumiseen avuksi vinkin välttää kahvia iltapäivällä ja kuuden jälkeen syödä proteiinipitoisesti. Ainakin karkki ja kahvi mielestäni huonontavat vauvan unia. Hieromalla saa myös ilmaa pois kiertämästä vauvan masusta. Murmelimammalla kuulosti yöt sellaiselle kuin toivoisin meillekin...

Meillä on nukkumisen, yökukkumisen ja syömisen lisäksi tullut uusi rutiini, iltakitinä. Se on mentävä nyt.

Kukkuu ja nti Ihme 2vko

Vierailija
46/49 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas viimeyö ährättiin. Sitä edeltävä nukuttiin hyvin, eli jokatoinen yö näyttäisi olevan huonompi. Oma mieleiala alkaa hieman kohenemaan, kun hyväksyin sen tosiasian että meillä nyt vaan on tämmöinen yöähertäjä vauva. Päivällä on kyllä mitä tyytyväisin tapaus ja olenkin antanut vauvalle lempinimen professori=).

Olen muuten ihan saletti että sain eilen ensimmäisen tarkoitetun hymyn pojulta! Melko aikaista, mutta kyllä se ihan tarkoitettu oli.

Meillä myös esiintyy jonkin verran mustasukkaisuutta vajaa 2-vuotiaalla esikoisella, mutta se kohdistuu lähinnä meihin vanhempiin kiukkuamisen ja huomion haun muodossa. Vauvaa hän mielellään silittelee ja suukottelee, mutta toki välillä meinaa otteet olla turhan rajut. Pieni kun on vielä itsekin. Eiköhän se tästä aikaa myöten tasoitu.

Meilä on ristiäiset viikon päästä lauantaina, enkä kyllä ole mitään virsiä vielä miettinyt. Enkä myöskään tarjottavia. Kiire taitaa taas tulla, kun olisi nuo muutkin kotihommat jossain vaiheessa hoidettava. Niistä puuhista marjojen keräys ja mehustaminen on aikaa vievintä. Täytyyyrittää värvätä apujoukkoja suvusta.

Nyt kuuluu itkarista älämölöä..pitää mennä.

rapuliini ja proffa reilut 3 viikkoa

Vierailija
47/49 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli neidillä oli tänään 1kk neuvola ja ihan kivasti tyttö kasvaa.

3585g (2750) oli painoa ja pituutta 50,8cm (46).

On hyvä iho ja morottajat tulee niin kuin pitääkin eli kaikki oli kaikin puolin hyvin.

Ainut mikä itsellä " huolettaa" on se, kun neiti alkaa itkeä niin napa pullistuu, mutta nlatäti meinasi, että on niin lievä napatyrä, ettei tarvii huolehtia ja ne kuulema paranee itsestään...eipä tuota ole tiennyt, kun aiemmilla lapsilla ei tuollaista ollut.

Kaikkea uutta sitä oppii koko ajan vaikka on jo 3 lapsi.

Mutta nyt pitää taas rientää, kun isompi neiti haluaa päikkäreille!!

Vierailija
48/49 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päivää päälle kuukausi pikkumiehillä elämää jo takana ja aikas mukavasti on sujunut! Yksin olen parisen viikkoa nyt ollut poikien kanssa päivät kun isukki palanut töihin, mutta kuukausi vielä ja sitten hänellä kk kesäloma. Onneksi on vieraita käynyt ja ollaan lähdetty reissuun poikien kanssa niin ei ole itselle väsymys vielä iskenyt. Yöt nukutaan mukavasti, noin 4h välein syövät ja nukkuvat yhteisessä pinnasängyssä ainakin hetken vielä. Yöllä minä syötän toisen ja mies toisen pojan, eli jää hänelläkin unet hiukan huonoksi ja töissä pitää jaksaa silti käydä :( Vatsanväänteitä on kummallakin hiukan ja rela-tippoja olen antanut nyt tosin ostin cuplatonia josko koleilis sitäkin. Korvikkeilla pojat kasvaa melkeinpä kokonaan, parikertaa päivässä koitetaan tisulla käydä josko sieltä paritippaa edes heruisi. Itse en ole " vihainen" itselleni kun imettäminen ei luonnistu vaikkakin kaikki aina kysyy että imetätkö yms. Ainakin pojat kasvaa ja se on pääasia! 1kk neuvolassa A 3525g ja 52.3cm (2960,50) B 3240g ja 51cm (2660,49). Reippaita ja jänteviä nuoriamiehiä ovat kuulema :)

Nyt aletaan itsekin jo pikkuhiljaa erottamaan pojat toisistaan. Ovat kyllä senverran samannäköiset että vieraat ei kyllä tunnista. Korvat ovat erimalliset muunmuassa ja A-pojalla on hiuspyörre melkein keskellä otsaa, se onkin varmin tunnistuskeino :)

Röyhtäytyksestä sen verran että jos jäävät hereille ruokailun jälkeen niin koitan aina röyhäyttää (isukki ei tätä aina tee) mutta nukkuvaa en herätä sitä varten. Ja kunnon röyhyt sieltä aina tuleekin!

Oma vointi on synnytyksen jälkeen palautunut hyvin, löysää vatsanahkaa on riittävästi vielä :D mutta onhan sitä aina ollutkin...kunhan saisi kiinteydytettyä sitä niin sitten kelpaisi! Paino on tippunut muutaman kilon vielä raskauden alkupainostakin, jee...tosin nyt taas maistuu kaikenmaailman herkut että tarttee vaan paljon lenkkeillä pojujen kanssa.

Pojut nukkuu vaunuissa tossa takapihalla ja vuorotellen näkevät pahaa unta ja kauhea itkukohtaus iskee. Onneksi se sentään menee äkkiä ohi ja uni jatkuu. 3h jo nukkuneet ja oon saanu omaa aikaa eli katsoin pari sarjaa pois ja yhden elokuvan, jaksaa sitten illan paremmin taas. Mieskin tulee töistä kotiin vasta puoliltaöin :(

Mieli tekis mennä sinne babybioon Turkuun mutta kun ei mulla ole autoa käytössä niin olen täällä kotona vaan koukussa ja ei yksin oikein uskalla kahden kanssa lähteä tollaiseen tilaisuuteen. Mutta sitten seuraavalla kerralla vaikka, kun pojatkin hitusen taas vanhempia. Taidan jatkaa vielä hetken netissä surffailua ja kohta pojat herääki syömään, ainiin ja pyykkikonekkin vielä pyörii ja eikun uutta kehiin..... :)

Mutta mukavaa elokuuta kaikille! Palaillaan asiaan

Dharma80 ja aatu+beetu 1kk1pv

Vierailija
49/49 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin minäkin kirjoitella meitin kuulumisia, jokunen päivä onkin mennyt etten ole ehtinyt lukemaan muiden kuulumisia, mutta nyt sattu olemaan hetki aikaa...

Meidän herra on nyt 2vkoa 1päivää vanha ja hyvin on sujunut, yöt nukutaan suht hyvin, kaksi kertaa herää syömään. Itse olen jaksanut ilman päikkäreitä :-) ja iloinen yllätys oli kun kävin vaakassa niin oma paino oli tippunut rajusti alas päin, eli ollaan jo menty reilusti alle lähtöpainon ennen raskautta, positiivinen juttu, nyt olenkin sitten jo käynyt housuostoksilla, kun entiset on isoja :-).

Ulkona ollaan nukuttu hyvin, nyt hankittiin itkuhälytin ja on todettu että ilman sitä ei tulisi enää toimeen, on se kätevä. Ensi viikon lopulla lähdetään ekan kerran reissuun pitemmälle matkalle, saas nähä kuin sujuu. Kotona muun perheen kanssa elämä sujuu hyvin ja nyt ollaankin nautittu näistä yhteisistä hetkistä,miehellä vielä kaksi viikkoa isyyslomaa, sitten koittaakin " arki" . Mutta nyt päiväkahvi nauttimaan.

Tupuhupuna ja eemeli