Heinäkuisten vauvojen kuulumisia...
koitin katsoa, mutta en löytänyt pinoa heinäkuisista.
olisi kiva kuulla kuulumisia.
meillä oli neitin eka neuvola tänään. neiti oli kasvanut hienosti eli paino oli 3,3 kg ja pituus 49,5. lakin kokoa ei mitattu.
kaikki siis neuvolassa hyvin kun 2 viikon ikäisenä pitäisi olla syntymäpaino saavutettu ja meillä jo 100g sen yli.
sain myös varmistuksen tuosta korvikkeet syöntimäärä suosituksesta.
tämän ikäisen ja kokoisen max kerta annos olisi 110ml. meillä neiti juo kerralla 60-80ml.
kotonakin arki on alkanut sujumaan hyvin ja neiti nukkuu hyvin. vatsavaivoihin on auttanut cuplatone tipat hyvin.
kesähelinää ja neiti 11 pv
Kommentit (49)
Pienokainen nukahti n. 12 aikaan imettyään raivokkaasti takuulla hetkellisesti tyhjiä rintojani. Havahduin jossain vaiheessa laittamaan vauvan pois mahani päältä, pienen säikähdyksen kera. Nukun kyllä liikkumatta, mutta asento oli kyllä riskirajoilla.
Pienokainen on ottanut tutin, joka ei auta sitten tippaakaan. Joka kerta kun tutti tippuu, herää vauva. Aamupalan ajaksi laitan sen suuhun, että saan syötyä. Miehelle tutin kelpaaminen on hyvä, selviää lapsen kanssa paremmin. Keskimmäinen syö sormiaan, hankalampaa.
Aamu alkoi sitten ratkiriemukkaaseen aikaan seitsemältä nukuttuani yön parilla herätyksellä. Esikoinen on kuin kello, herää seiskalta aina. Hohhoijaa. Meillä perhepedissä nukkuu neljä, se kiukkuinen kaksivuotias myös. Tarkolttaa, että minulle on 16cm tilaa. Onneksi on kaposet kyljet, hah hah.
Tämä kolmonen on osoittautunut joustavaksi tyypiksi ja kop kop, ensimmäinen lapsi, joka ei pidä iltaitkuja. Kakkosen kanssa mökkimatka oli yhtä tuskaa vielä puolivuotiaanakin. Ei kerta kaikkiaan tykännyt autoilusta eikä vaunuista eikä paikanvaihdoksista. Kolmonen on toista maata, auto ei herätä mitään tunteita. Mökkimatka on meilläkin suunnitelmissa.
Lapsilukua pohdittiin odotusaikana. Ei muuten tulee lisää lapsia meille. Kolmessa on aika lailla tekemistä ja yksi vasta nukkuu koko ajan...
Hyviä vointeja ja unia heinä-äideille,
Kukkuu ja nti Ihme 2vko2vrk
terveisiä täältäkin, meillä jaksellaan ihan hyvin ja ensimmäinen viikko on sujunut kotona tosi hyvin, paremmin kuin odotinkaan :-) ja tänään olisi tarkoitus lähteä pikku-herran kanssa käymään kahdestaan kaupungilla.
Tuosta imetys-jutusta, mistä oli joku (nikkiä en muista) niin minulla oli samanlainen tilanne ensimmäisen kanssa että sain kuulla vaikka mitä kun en syöttänyt (tai siis pystynyt syöttämään) tissistä. Kukaan ei todellakaan ole huono äiti jos ei rintamaitoa anna tai tule, hyvin nuo lapset kasvavat pulloruokinnalla. Ja mielestäni jokainen saa itse päättää miten lapsen kasvattaa ja se asia ei kyllä kuulu ulkopuoliselle :-) joten tsemppiä vaan ja pidetään liput korkealla ja nautitaan pienokaisistamme jokainen omalla tavallaan :-)
mukavaa maanantaita ja viikon alkua kaikille!
Tupuhupuna ja " eemeli" 10 päivää vanha
Minäkin ajattelin meidän kuulumisia kirjoitella..Olen kyllä käynyt lukemassa pinoa mut eipä ole saanut aikaseksi itse kirjottaa..
Meidän typy tänään tasan 2vkoa.. suhteellisen kiltti on..mahavaivoja tietysti, illalla varsinki kipristelee. Ylihuomena tulee neuvolan täti käymään, täytyy siltä kysellä noista rela- ym tipoista mistä täälä oli puhetta. Itse niin pihalla vielä monesta asiasta.
Mulla ei imettäminen onnistunut ollenkaan. Maito nousi vasta ku oltiin kotona ja neidille tissi ei pitkän yrittämisenkään jälkeen kelvannu, ku oli juonut pullosta koko pienen elämänsä ajan. Sen jälkeen ei oo maitoa tullu kuin pari tippaa sillontällön. Vuodin synnytyksessä niin paljo (2.5l) verta et seki kuulemma voi laittaa " systeemit sekasi" ..:) (Enpä kyllä ihmettele..) Minä myös olen saanut kuulla tästä imettämättömyydestä, mutta en ole jaksanut ressata asialla. Tietysti se ikävää on!:( Tottakai olisin halunnut imettää, mut kun ei heru niin ei heru!:)
Joku kyseli kilojen lähtemisestä.. Mulla tuli 20kg ja niistä vielä 9 jälellä. Täytyy aloittaa tehokiinteytys kunhan saa kaikki voimat takasi!
Kyllä tää vauva-arki on silti niin ihanaa! Mies lähti tänään töihin ensimmäistä päivää vauvan syntymän jälkeen ja jotenki musta tuntuu et tätä ois jatkunu jo kauan..Et tuo nyytti ois kuulunu ja ollu meillä aina! En tiedä ymmärsikö kukaan..:) Ihana täälä hehkuttaa tätä onnea kun muitaki samassa tilanteessa. Ja sit ku tulee vaikeeta ni senki voi sanoa.. Alkaa jo kaveritki oleen varmaan aika täynnä tätä vauvahommaa..:)
Noniin.. mä lähden syömään!
Ninni ja " Sirkka"
HOHHOIJAA! Kylläpä väsyttäisi. Vauva ei ole yöllä mikään ihanteellinen nukkuja vaikka synnärillä sille näyttikin. Alkupätkän nukkuu suht hyvin 3-4 tuntia, eli 22.00-01 tai 02, mutta sitten loppuyö onkin yhtä äherrystä. Ei varsinaisesti itke, tai ainakin tutiin hetkeksi rauhoittuu, mutta se on vaan semmoista äherrystä koko loppuyö aamuun saakka. Mä en tajua mikä sitä vaivaa! Vai vaivaako sen kummemmin mikään..kunhan tykkäisi valvoa.
Päiväunet nukkuu vaunuissa ihan ok muutamalla hyssytyksellä. Tissimaidolla pääosin on menty, mutta tutteliakin on jouduttu lisäksi antamaan. Tänään ja ensiyön aion kokeilla pelkällä tuttelilla, että josko tuo minun maito sille saa aikaan mahanväänteitä ja siksi ähertää. Jos siitä löytyy apu, niin annan piutpaut imetykselle enkä syyllisyyttä suostu tuntemaan! Niin paljon kuin imettämisestä pidänkin. Toivon TODELLA että näihin öihin saataisiin vähän järkeä. Äiti alkaa olemaan nimittäin VÄHÄN väsynyt...
Esikoinen heräili koko vauva-aikansa 1-1,5h:n välein niin " pimeinä" hetkinä sitä väkisinkin ajattelee että miksi mulle ei edes tätä toista lasta suotu hyväksi nukkujaksi. Typerää ajatella noin...tiedetään. Onhan mulla kuitenkin nyt kaksi ihanaa tervettä poikaa ja niistä pitäisi jaksaa olla kiitollinen.
Joskus tämäkin pikkuherra masuvaivojaan kitisee mutta onneksi toistaiseksi aika vähäistä se on ollut. Cuplaton mielestäni on vähän auttanut niihinkin.
Tietääkö kukaan saako ainun rintapumppuun erikseen ostettua sitä sähköistä osaa? Jos, niin mistähän?
Jahas, vaunuista kuuluu kitinää..pitänee mennä.
rapuliini ja esikoinen 1v9kk ja vauva huomenna tasan 3 viikkoa
Meillä vauva ähräsi ekaa kertaa yöllä hereillä. Kauanhan tätä hyvää unta riittikin eli kolme viikkoa:) No onneksi valvoi vain kolmisen tuntia ja nukkui sitten 4 tuntia aamu-unia, joten sain minäkin nukuttua. Esikoinenkin meni niin myöhään nukkumaan, että piti herättää aamusella...
Mies lähti isyysloman jälkeen töihin ja meille koitti arki. Aamuimetyksen aikaan esikoinen kävi pikkasen puraisemassa mua kädestä. Hieman mustis... Sitten koirat päätti alkaa tappelemaan ja menin irrottamaan niitä toisistaan ja sain ison pureman reiteeni. Onneksi oli farkut jalassa, ettei lähtenyt pala irti. Ja onneksi se purija oli pienempi koirista. Ja onneksi ei koirille tullut pahempaa, jotta olisin joutunut lähtemään niitä eläinlääkäriin paikkuuttamaan. Muutama satanen on jo siihen lystiin palanut. Alkaa hermot mennä noiden koirien iänikuiseen riitelyyn. Laitoin just miehelle viestin, jotta jompi kumpi nartuista lähtee. En jaksa erotella niitä toisistaan jatkuvasti ja pelkään, että lapset jäävät väliin joku päivä. Huoh.
Pitää lähteä esikoista kiikuttamaan. Toinen repii hihasta mukaansa. Parempia päiviä teille:)
t.mm ja pikkupoika 3vkoa ja 2pvää vanha
Meillä oli tänään neuvola,pojalla ikää huomenna 1kk. Pituutta oli kertynyt 55cm ja painoa 4370g eli hyvin kasvaa =)
Seuraava neuvola on elokuun lopussa ja silloin oisi tarkoitus käydä myös lääkärillä,jos sellaisen ovat saaneet paikalle hommattua..
Mitenkäs muuten onko heinisten tarkoitus pitää " näin me kasvamme" pinoa?
Masuvaivat ovat ehkä hieman helpottaneet,kiitos cuplatonin ja rela-tippojen.
Mökkimatka sujui oikein mukavasti,autossa poitsu nukkui koko ajan. Ja mökillä nautti kun sai ulkona vaunuissa nukkua,meillä kotona siihen ei ole mahdollisuutta ellei puistossa tms olla.
Oma paino on on lähtölukemissa, masu vaan tuntuu " pömpöttävän" (omasta mielestä siis) vanhat vaatteet kyllä mahtuvat jo päälle,mutta..
No ehkä tämä tästä pikkuhiljaa,kun viimeisetkin ristiäisistä jääneet herkut on syöty ja herkkukiintiö on totaalisesti ylitetty =)
Ihan liian nopeet sormet...
Meillä kävi nla täti vielä viimisellä kotikäynnillä ja keskustelin hänen kanssa tästä mun " imetys masiksesta" totesi vaan että kannattaa antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja että maitoa ei tule jos sitä ei kerran tule. Niinhän se on... alkaa menemään jo mun paksuun kalloon =)
Tytti on kasvanut hurjasti viikko sitten painoa oli tasan 3500g ja tänään 3930g. Saatiin d-vitamiini tipat, devitolia. Mitä te muut käytätte? Onko tullu ilmavaivoja? Niitä meillä on muutenkin jo hiukan vaivana, varsinkin iltasin ja öisin syötön jälkeen möyrii masussa, ei välttämättä enempää enää pikkuselle vaivoja...
Meillä kans mies lähti kesäloman jälkeen töihin, kerkesi mein kanssa kolme viikkoa touhuumaan kotona. Hiukan jännitti miten menee kun mies tekee vallan yötyötä, mutta hyvinhän meillä tytti nukkui 21.45- 02.50 ja 03.30- aamuun, en muista mihin... Vielä ainakin nukkuu yönsä hyvin tai hiukan vaihtelevalla menestyksellä, välillä hyvin ja välillä hiukan huonommin... Isyysloman lupasi pitää myöhemmin syksyllä, kun nyt oli tämä kesäloma näin sopivasti.
Nyt alkaa tuolta sitteristä kuulumaan sellasta ähinää, että taitaa tulla pian huuto jos ei tuu ruokaa, mut ensin vaipanvaihtoon!
Hipsuli & tyttönyytti 3vko tasan
Tässä taas kirjoitellaan yksikätisesti, kun neiti syö samalla. Tuntuu, että neiti kasvaa ihan silmissä. Hirvittää, että kohta tässä imetetään 7-kiloista, kun tässä 3,5-kiloisessakin jo kannateltavaa. Neuvolantäti lohdutti, että ne imetysajat lyhenee sitten vauvan kasvaessa, että siltä puolelta helpotusta :).
Huomenna olisi taas neuvola, on neidille jo neljäs kerta, vaikka ikää ei vielä edes kolmea viikkoa. Navan kanssa ollut vähän ongelmia, mutta sekin saatiin nyt kuntoon, että luulenpa että seuraava aika tulee olemaan kauempana. Meillä neuvolaan 4 km/suunta, joka joudutaan aina vaunuilla menemään, ei houkuta ihan joka viikko tepastella, vaikka hyvää liikuntaahan se on.
Tänään tuli postitse tilaamiani esimerkkejä ristiäisten kutsukorteiksi ja serveteiksi. Haluan siis servetteihin sellaisen kastemekkoisen vauvan ja meidän neidin nimen ja kastepäivämäärän. tosi kivannäköisiä nuo mallikappaleet oli.
Nyt alkaa käsi väsyä siinä määrin, että taidetaan siirtyä sohvalle jatkamaan ruokailua :)
elle06 ja prinsessa 2vko 4pv
rapuliinilla ja taisi muillakin olla sama ongelma kuin meillä:). Mä luulen, että se ährääminen kuuluu ikään. Meilläkin vauva herää yleenä 5.30 paikkeilla ja alkaa se ähinä, murina ja huitominen. Ei siinä erkkikään nuku. Yösyöttöjen jälkeen yritän aina röyhtäyttää neidin, mutta eipä sieltä mitään tule, kun toinen on ihan unessa. Siinä varmaan osasyy tuohon äheltämiseen. Hyvin saa kyllä paukut ulos (ja niitä tuleee paljon!). Eiköhän tämänkin ' vaiva' mene ajan kanssa ohi:).
Auttoiko korvikkeeseen vaihto, rapuliini?? Vaikea olis kyllä uskoa, kun korvike on kuitenkin lehmänmaitoa ja siinä on vieraita proteiineja vauvan elimistölle. Luulisi, että olis just toistepäin, että korvikkeesta tulis mahavaivaa eikä tissimaidosta- mutta voinhan olla väärässä. Kerrohan ihmeessä, kuinka toimi!
Röyhtäileekö teidän vauvat aina syönnin päätteeksi?? Meillä ei.....enkä tiedä, miten sen saisi aikaiseksi...
sitruska ja ' irmeli' 4 vkoa
Ihan kivasti sujuu tämä kolmen lapsen äitinä olo...
neiti on kovin kiltti ja ei turhista kitise eli nälkä tai uni vaivaa..
Yötkin sujuu hyvin eli 1-2 herätystä yössä ja yöunille käydään siinä klo 20 pintaan ja äitin ja isän välkyssä torkutaan vikat tunnit eli klo 6-9.
keskinmäinen on ollut ihana isosisko ja kovin reipas. Pikkuisen huomionhakua on mutta se normaalia.
neiti ilmoitti kuukauden kotona olon jälkeen että hän ei haluisi enään viettää lomaa joten aloitti tarhassa kuukautta ennen uudella hoitosopimuksella eli on siellä aina ke, to ja pe.
Viikonloppu sitten ollaan ihan vauvan kanssa keskenään kun poika on partioleirillä ja huomenna isompi neiti lähtee mökille isovanhempien kanssa.
Itse ajattelin lähteä tuulettumaan hiukka perjantaina työttökaveriden kanssa terassille. saa nähdä kuinka monta sitä pystyy ottamaan ettei käy hassusti :) ja tule huppeliin vallan.
Meillä neiti on vallan 100% pullolla ja korvikkeella eli lopetin maidon tulon sähköpumpulla mikä oli loistava pumppaukseen eli ei kipeytynyt nännit ollenkaan. Sairaalassa imetin neitiä ja sain auki nännit ja hirmuiset kivut :(
Kätilö sanoikin mulle että kun mulla paljon punaista pikmenttiä niin kuulemma näillä henkilöillä on nännitkin todella arat. Oli kiva kuulla joku ns syy miksi mun nännit niin himskutin herkät. En voi käyttää pitsisiä rintaliivejäkään kun nekin aukaisee nännit.
Onko kukaan ajatellut mennä vauvan kanssa babybioon ? Kinopalatsissa olisi ensi viikon ti eli 8.8. ja ajattelin lähtee neidin kanssa sinne.
Olsiko muutenkaan mitään ideaa järkätä joku tapaaminen niille jotka pääsisivät helsingin keskustaan ?? Olisi kiva tava edes osa livenä.
Vaikka johonkin kivaan kahvilaan tai vaikka meillekkin voisin kutsua.
Meillä on perjantaina neuvola ja jännä nähdä paljon neiti kasvanut kun ikää huomenna 3 viikkoa jo. Kyllä aika menee niin nopeeta.
Itse olen päässyt jo kiloihin jotka oli ennen odotusta, mutta kyllähän maha on viellä löysänä nahkana. Haavakin parantunut super hyvin eli ei tunnu enään. Itse asiassa ei se tuntunut kipeeltä kuin viikon verran.
Kesähelinää ja neiti tuhisija ainakin tällä hetkellä kun unessa..
Meilläkin on mennyt elämä ihanasti ja ollaan mieheni kanssa aivan rakastuneita pikkuheppuun.Vaikka yöherätykset tuottaa tuskaa,minä en meinaa millään jaksaa yöllä mutta kun aamulla näkee pikkutuhisijan niin kaikki univelka unohtuu.
Ja päivällä otan sitten unet samaan aikaan vauvan kanssa,johan jaksaa vaikka nyt huomaa kuinka se " entinen" elämä oli vaihtoehtoja täynnä,en silti vaihtaisi :)
Heppuli oli saanut viikossa syntymäpainonsa kiinni,mikä oli toosi hyvä koska syntyi pikkuisena 2755g ja nyt saan syötellä ilman kelloa.
Tänään päivällä heppu inisi,kuin olisi masukki kipeä ja tulihan sieltä lopulta kunnon töräys vaippaan.Mutta alettiin pohtia milloin sitä cuplatonia saapi alkaa antamaan kun purkin kyljessä lukee 3kk koliikkiin?!?
Ja muistan jostain kuulleeni d-vitamiini tippojen erilaisuudesta,toinen on tehty veteen ja toinen öljyyn(?),kumpi on parempi?
Joku kyseli röyhtäisyistä.Ei meilläkään joka syötön jälkeen röyhtyä tule ja kun kerta heppu nukkuu tyytyväisenä niin olen antanut olla ilman ylimääräistä nostelua ja veivaamista.
Meilläkin on lipsahdettu hieman perhepedin puolelle,pikkumies rauhoittuu varsinkin yöllä(myös meillä äherretään)minun viereeni ja ylimääräinen hyppimen pinnikselle vähenee :)
Tänä yönä ajattelin vetää pinniksen meidän sänkyyn kiinni,jos se auttaisi yöäherrykseen.
Oumai ja pikkumies 1vkoa+2pvää
Huoh..miten teillä " kaikilla" muilla kuulostaa olevan niiiin hyvin nukkuvia vauvoja?!
Meidän neiti kun syö edelleen 1-3h välein yötä päivää.
Ja hieman on itkuinen illasta, kun ilmeisesti nuo d-vitamiini tipat kipristää massua...mietinkin jo, että en anna koko tippoja, kun tekee noin kipeää ja ollaankin annettu pikkuisen vähemmän eli se 3 tippaa vain per päivä. On auttanut selvästi nuihin iltoihin.
Ajatella huomenna vauva on 1kk ikäinen? Missä ihmeen välissä se aika on kerinnyt mennä? Aivan, kuin viime viikolla olisin sairaalasta tullut.
Perjantaina on meilläkin nla ja siellä ajattelin sit itsenikin punnituttaa, (kun oma puntari on edelleen rikki tai ainakaan en saa sitä toimimaan tekniikan ihmelapsi)niin näkis paljonko on ylimääräistä vielä jäljellä.
Viikonloppuna tulisi ystäviä kauempaa käymään ja kyselivät joskos käytäisiin terassilla...kyllähän tuo kiva oisi, mutta en tiedä raskinko lähteä minnekkään, kun toinen on vielä niin pieni.
Anoppi kyllä sanoi, että mene vaan niin jaksat sitten taas yhden kuukauden paremmin olla kotona...tottahan tuokin on, mutta pitänee kattoa nyt.
Kastajaisista:
Minkälaisia kastelauluja teillä on ollut kastajaisissa?
Meillä, kun on kastajaiset 12.8 ja mietin niitä virsiä ja en saa mitään muuta laulua mieleen kuin: ystävä sä lapsien. Mutta haluaisin jonkun muun kivan laulun siihen..huoh..oma hommansa järkkäillä kaikki.
Onneksi minun oma äiti on kaverina tässä hommassa niin ei tarvii kaikkea yksin muistaa.
Kuuluupi ähellys, joten palaillaan!
mutsi & vauva 1kk + tyttö 1,5v + 8v poika
Kotiuduimme vauvan kanssa parisen viikkoa sitten, mutta kuten synnytyskertomukseen mainitsinkin, että ihan ongelmitta ei tämä sektio sujunutkaan. Eli sain kuumetta ja crp-arvot olivat pilvissä, johon sain antibioottikuurin viikoksi. Eipä kuitenkaan rauhoittunut vaan kuuria jatkettiin toinen viikko. Omalääkärini neuvolassa pelkäsi jo, että kehittää jotain märkäpussia ja halusi ultralla varmistaa tilanteen. Onneksi siellä ei mitään sellaista kuitenkaan ollut, vaan tulehdus johtuu kohdusta. Tänään kuuri loppuu ja jos oireet jatkuvat (kipua ja epämääräisen tuoksuista vuotoa) pitää mennä heti takaisin. Voimat ovat olleet kadoksissa, kun nuo lääkkeet väsyttävät. Onneksi mies on kotona ja vauva on todella helppohoitoinen, syö ja nukkuu lähes kellon ympäri. Yöt menee 2-3:lla syötöllä ja jatkaa aina syötyään unia.
Tosin meilläkin hopotellaan tissiä illasta ahkerammin ja jos tuo vaihe jää päälle, niin saimme synnäriltä hyvän neuvon - kapaloon. Se rauhoittaa ja vauva nukahtaa heti. Kannattaa siis kokeilla, jos vauva ei rauhoitu illalla.
Maitoa minulla riittää ja pikkumies saa kiskoa sita lähes imemättä, kun heeruu niin vuolaasti. Rintaruokinnalla siis mennään 100 %:sti. Pullokin hätävarana on, mutta vielä ei ole tarvittu.
Sisarukset ovat aivan myytyjä ja haluavat kilvan hoitaa vauvaa.
Meillä kastejuhla ensi viikonloppuna, nimi on kylläkin vielä hukassa, mutta onhan tässä aikaa....
Oli kiva tosiaan lukea `tuttujen`kuulumisia. Vielä kysymys KESÄHELINÄÄlle, että kuinkas sinä olet sektiosta toipunut? Onko haava vielä kivulias, entä jälkivuoto?
Carelia ja Pikkuprinssi 20 vrk
Elikkäs kokeilin vauvalle pelkkää tuttelia ja jo eka päivä oli ihan erilainen.Ei mitään masun vääntelyjä ja yökin meni ähertämättä. Meni nukkumaan 20.30, heräsi syömään 00.30 (sitten tosin valvoi pari tuntia, mutta ei itkenyt tms...kunhan vaan valvoi ja ketseli maailmaa) nukahti 2.30 ja heräsi syömään vaille 6 ja sit jatkoi unia vielä 9 asti. Kovin hyvältä siis vaikutti. Siis tosiaan VAIKUTTI. Huomatkaa sanamuoto. Myös eilinen päivä meni kitinöittä, mutta sittenpä taas viimeyönä ährättiin 1.00-5.00. Mä en ala! Masua ilmeisesti ainakin viimeyönä kipristi. Pitää nyt miettiä uudestaan että jatkanko sillä osaimetyksellä niinkuin tähän asti vai jatketaanko loppuun asti korvikkeella. Noinkohan tuo maitokaan enää samalla tavalla heruu, kun vähäisen laista ollut tähänkin asti.
Kuinkahan kauan tämä ähräämis-ikä oikein kestää, muistaako kukaan? Olisi kiva nähdä valoa tunnelin päässä. Alkaa oma mielialakin olemaan aika maassa johtuen osaksi tästä väsymyksestä. Taidan olla kyllä maailman itsekkäin äiti näine synkkine ajatuksineni. Jotenkin on vaan on niiin pettymys kun tämä toinenkin vauva vaikuttaa huonolle yönukkujalle. Vai onko se minussa vika kun en osaa lapsiani ohjata tuohon parempaan yönukkumiseen. Melko aikaista kyllä pohtia vielä tuommoisia, kun vauvahan on kuitenkin vasta sen 3 viikkoa...
Jahas, taidan lopettaa valitusvirren tähän ja alkaa odottelemaan kauhulla taas ensiyötä. Moneltakohan tänä-yönä pääsisi nukkumaan.. (Minä kun en osaa päivälläkään nukkua..)
Hyviä öitä teille muille!!
väsynyt rapuliini ja vauva 3viikkoa
Täällä menee hyvin, sama rytmi on pojulla edelleen päällä. Yöt mennään yhdellä syötöllä, mutta itse en meinaa saada unta sen jälkeen, kun jään kuuntelemaan sen tuhinoita ;)
Poika tulee huomenna jo kk:n! Apua, miten äkkiä aika onkin mennyt! Meillä on 13.8. ristiäiset ja nimi on vielä hukassa! Sain eilen soitettua papin ja tänään käytiin tekemässä sossussa isyydentunnustukset ym. paperit..Olenkin eilen ja tänään tehnyt täytekakun pohjan ja pari kuivakakkua (yhden harjoitusversionkin jouduin tekemään..) ristiäisiä varten..Sitten kävin tilaamassa kukka-asetelman kahvipöytään ja kastepöytään sekä hakemassa kaupasta vaaleansinisenkynttilän kahvipöytään ym..Ompahan edes ne hoidettu, ettei sitten tule kiire tai vallan unohdu ;) Äitini lupasi hankkia minulle valkoisen juhlaliinan tuohon pöytään, kun en sellaista vielä omista..Viimeksi tytön kastejuhla oli ukon vanhempien luona. Kyllä se tästä :) Tyttö lähteekin viikoksi mun kotiin, kun ne on lomalla ja mä saan siivota rauhassa vauvan tahtisesti :)
Joku kyseli niitä ristiäisissä laulettavia lauluja..Mä löysin nuo laulumonisteet, mitkä olen säilyttänyt tytön ristiäisistä ja niissä on virret 216,218,219,490 - Mä silmät luon ylös taivaaseen,491,492 - Ystävä sä lapsien ja 499 - Jumalan kämmenellä. En muista mitkä niistä laulettiin enkä kaikkia osaakaan..
Oli puhetta myös noista d-vitamiinitipoista ja röyhtäyttämisistä. Meillä on käytössä Jekovit-tipat (vesipohjainen) ja pojulle ei ainaakaan ole tullut mitään isompia massuvaivoja. Ehkä pientä kitinää päivällä. Mä röyhtäytän sen joka kerta, kun syötän pullosta. Tisuttelun jälkeen yleensä en röyhtäytä, jos ei jää valveille. Mä joko pidän sitä olkapäätä vasten ja taputtelen pyllylle tai hiukkasen hyppyytän käden avulla pyllystä. Ja hyvät röyhtäykset tuleekin :)
Nyt taitaa kuulua ähellys 4 tunnin " päikkäreitten" jälkeen..Taitaa nukkua hyvin ensi yönä, kun valvoi melkein koko päivän..
~suviande ja " Enska" 1kk~
Meillä elo on yhtä röyhtäytystä:) Piti vain teille kirjotella, kun joku sanoi, ettei tarvitse ollenkaan röyhtäytellä... Mulla tulee maitoa ihan liikaakin, joten pulautuksia tulee koko ajan. Vaatteiden vaihto väsyttää, joten olen kehitellyt röyhtäytys-menetelmän, millä jonkun pulautuksen on saanut jäämään väliin. Eli kun vauva alkaa syömään, otan hänet rinnasta irti parin minuutin jälkeen ja röyhtäytän. Sitten jatketaan ja kohta taas röyhtästään jne. Jonkun syötön aikana joudun röyhtäyttämään 4-5 kertaa! Joskus yöllä on hermot kireellä, kun väsyneenä odotat, että toinen röyhtäisee. On tullut kokeiltua kaikenlaiset asennot yön pimeimpänä hetkenä. Onneksi herää vain kerran yössä syömään.
Ette usko miten onnellinen olen omasta palautumisesta! Kävin koirien kanssa treenaamassa ja otin muutaman juoksuaskeleenkin ja hyvin meni. Esikoiselta tuli pissat housuun juostessa, nyt ei mitään ongelmaa! Esikoiselta meni jotenkin hermotukset turriksi, koska repesin just virtsaputken alta. Palautuivat pikkuhiljaa. Ja nyt kuntokin on noussut kohisemalla. Kyllä ne sauvakävelylenkit tuottavat tulosta!
No pitää lähteä nukkumaan, esikoinen herättää kuitenkin aamulla. Mä ajattelin ainakin mennä babybioon:)
t.mm ja poikavauva 3,5vkoa
CARELIA kyselit minulta sektiohaavan parantumisesta niin on todella hyvin parantunut. Viikkossa täysin kivuton jo ja en tarvinnut enään särkylääkkeitä.
Ikävää, että sinulla on haava temppuillut :(
meillä on ristiäiset 26.8 ja nimikin on 98% päätetty mutta pidetään se kaikilta salassa eli pappi sitten ilmoittaa nimen.
Joku kysyi virrestä niin minusta aivan ihana on se Jumalan kämmenellä -virsi. En kyllä tiedä onko sen oikea nimi ja virren numeroakaan en muista. Sen virren kuulee aika usein juuri ristiäisissä.
Kesähelinää ja neiti 3vko
Meillä laulettiin muutama viikko sitten pojan ristiäisissä virret 218 ja 492. Oli kiva kun kanttorikin oli paikalla kun kirkossa kastettiin. Esikoinen myös kirkossa kastettu,mutta silloin ei ollut kanttori säestämässä.
pupu ja ötis 1kk2pv
Murmelimamma:Multa tulee myös maitoa ihan yli äyräiden ns. ja joudun pumppaamaan maitoa ihan urakalla pakkaseen.
Hepullakin oli sitten vaikeuksia syödä täydestä rinnasta ja pulautuksia tuli useita...eilen sitten olin juuri pumpannut rinnat pehmeiksi kun heppu halusikin ryhtyä uudelleeen syömään..huomasin että imuote oli pitävämpi ja kaveri viihtyi rinnalla pidemmän aikaan ja huom!huom!ei pulauttanut...
Viime yönäkin sitten pumppasin ensin maitoa pois ja sitten tissiä suuhun,poitsu söi hyvällä ruokahalulla baut 10minsaa ja nukahti ja nukkui aamuun asti(klo.kolmesta)kun täydestä rinnasta on ähertänyt ja heräillyt tunnin-kahden välein.
Nyt pitää lähteä taas pumppauspuuhiin:)
Oumai ja ihana kaveri 1vkoa +3pvää
Mukava lueskella ' tuttjen' juttuja:)
Meilläkin mökkireissu jo takana, 220km yhteen suuntaan, mutta hyvin meni! Neiti nukkui mennen tullen matkat, joten ei mitään ongelmia. Helppo tapaus on kyllä muutenkin...oikein pelottaa tämä rauhallisuus!! Pakko sen kitinän joskus on alkaa...;)
No, pitää nautti nyt kun on helppoa. esikoispoikakin on maailman suloisin pikkuveikka, vaikka kuviteltiin ihan muuta.
Olin eilen kahdestaan tytön kanssa ystäväni häissäkin- typy koisi lähes tauotta klo 16-23, joten oli aika helppo seuralainen. Sain syödä ja juoda ihan rauhassa- onneksi näin, kun mies ei ollut mukana.
Neiti on kovin terhakka tapaus: kääntyy selältä masulle ja deri kyljille, koko ajan möngertää ja touhuaa. Päätä kannattelee jo olalla, kyynärnojassakin pysyy jonkin aikaa masulla maaten. Pää kääntyy ääneen suuntaan kuin pöllöllä ikään. Koko ajan potkii ja sätkii; tämän takia masuvaivaa ei juuri olekaan ollut, kun saa itse ne paukut hyvin ulos.
D-tippoja aloiteltiin vasta tänään, pienellä annoksella. Annan niitä Dee-tippoja, kun esikoisellekin ne sopivat parhaiten. Ja musta ne on käteviä, kun voipi säilyttää huoneenlämmössä. Toivottavasti ei aiheuta mitään ongelmia mahalle. Itse syön kyllä Gefilus-pillereitä ja annan tytölle Rela-tippoja (joskus myös cuplatonia) joten luulis niiden vähän jelppivän tilannetta.
Tyttö painoi viimeksi neuvolassa 3250g, lähtöpaino oli 3080g...eli parissa viikossa tullut tuon verran, ei kovin paljoa...painokontrollissa ollaankin käyty jo, huomenna mennään taas. En vaan ymmärrä terkkarin vouhotusta tuosta painosta, kun tyttö on tyytyväinen eikä todellakaan nälkäänsä itke! Musta tuntuu myös, että maitoa tulee hyvin, joten en ymmärrä...meidän neitokainen nyt vaan sattuu olemaan tuolaista hoikkaa sorttia ja toivottavasti sellaiseksi myös jää:) (toisin kuin äitinsä)
Yöt menee nukkuessa päällisin puolin, kerran kaksi herää syömään. Päivisin nukkuu yhdet pitkät unet, n. 4-5 tuntia putkeen ja sitten lyhempiä pätkiä. Iltaisin neiti asuu tissillä, tankkaa yötä varten. Mutta eipä se haittaa, kun saa rauhassa istuskella sohvalla ja kattella telkkaria. Poika kun menee nukkumaan jo ennen kahdeksaa. Meilläkin on menossa tiheän imun kausi, ekahan tulee tässä 3 viikon tietämillä. Hyvä vaan, että tilaa sitä maitoa. Musta on ihanan helppoa imettää (esikoisesta annoin lisämaitoa lähes alusta asti), eilenkin siellä häissä otin vaan tytön rinnalle kesken syönnin ja annoin tissiä:). En jaksa enää ujostella asiaa, nyt meinaan imettää missä ja milloin vain! Jos se jotakuta häiritsee niin sitten se on hänen ongelmansa:)
Oikein ihanaa vauva-arkea kaikille!
sitruska ja typsy 3vkoa ja 4 pvää