Heinäkuisten vauvojen kuulumisia...
koitin katsoa, mutta en löytänyt pinoa heinäkuisista.
olisi kiva kuulla kuulumisia.
meillä oli neitin eka neuvola tänään. neiti oli kasvanut hienosti eli paino oli 3,3 kg ja pituus 49,5. lakin kokoa ei mitattu.
kaikki siis neuvolassa hyvin kun 2 viikon ikäisenä pitäisi olla syntymäpaino saavutettu ja meillä jo 100g sen yli.
sain myös varmistuksen tuosta korvikkeet syöntimäärä suosituksesta.
tämän ikäisen ja kokoisen max kerta annos olisi 110ml. meillä neiti juo kerralla 60-80ml.
kotonakin arki on alkanut sujumaan hyvin ja neiti nukkuu hyvin. vatsavaivoihin on auttanut cuplatone tipat hyvin.
kesähelinää ja neiti 11 pv
Kommentit (49)
Tässä yritän naputella vasurilla, kun neiti samalla tissillä. Meillä oli toissapäivänä neuvola, mitat nyt 50cm ja 3330g. Syntyessään oli 47cm ja 3040g, että hienosti oli kasvanut 11 pvässä. Tosin ruokahalut ovat aivan käsittämättömät!
Viime yö oli aivan ihana, neiti nukahti klo 21.30, söi klo 24-01 ja heräsi vasta 08! Nyt ollaankin sitten tissuteltu pari tuntia. Nyt alkaa taas väsy painaa silmissä.. Vauvalla siis. Äiti sai aika hyin kuitattua univelkoja.
Kävin eilen nopeasti (juoksemalla, vauvan uniaikana) alennusmyyntejä läpi ja kivasti löytyi tytölle vaatteita -50-70%. Huomasin nyt katsovani vaatteita ihan eri silmällä, kun nyt osaa sanoa, mitkä vaatteet ovat myös käytännölisiä, eikä vaan kivan näköisiä. Oon ihan friikahtanut tähän neidin puettamiseen, ostelen nyt jo kokoa 68-74, kun pienemmät koot jo hankittuna :D.
Nyt omalle aamiaiselle, kun neiti simahti.
elle06+ prinsessa 12vrk
Täällä syödään aamupalaa koneen ääressä kun tyttö nukkuu vielä isänsä kainalossa (meilläkin nukutaan perhepedissä). Oli pitkästä aikaa hyvä yö; tyttö simahti puolen yön aikaan ja heräsi tisulle kuudelta, johon taas uudestaan nukahti kun vaippa oli saatu vaihdettua. Taisi eilinen viedä hältä voimia kun ei tuntunut nukkuvan kunnolla ollenkaan vaan koko päivän oli hyssyteltävänä.
En tiedä sitten mitä mahavaivoja tytöllä on. Cuplatonia täälläkin tarjotaan ja minä itse päätin syödä lääkekaapista löytyneet maitohappobakteerit. Jospa niiden avulla saadan vatsa kuntoon. Pari kertaa ollaan kunnolla pulauteltukin, mutta suurimman osan aikaa ruoka on kuitenkin pysynyt sisällä.
Onneksi mies on vielä tämän viikon kotona. Välillä on ollut päiviä, että olen tytön kanssa kilpaa itkenyt. Varsinkin sunnuntai oli huono päivä kun mieskään ei ollut kotona ja itselle iski migreeni joka kesti koko päivän. Ja olin vielä kauhean väsynyt kun tyttöä olisi taas pitänyt vain hyssytellä. Siinä sitä sitten odoteltiin kunnes mies tuli kotiin ja otti tytön kainaloon, jolloin itse sain muutaman tunnin nukuttua.
Meillä vauva on myös aikamoinen kakka- ja pissakone. Se on ihan sama missä vaiheessa vaihdat vaipan kun vartin päästä siellä on jo jotain. Mutta se on vain hyvä että tytölle ruoka maittaa, pissaa tulee ja samaten painoa. Meillä neuvolakäynnillä paino oli noussut n. 600g 11 päivässä. Hyvä tyttö! :P
Vaatteita olen nyt ostanut tosi vähän, sillä sukulaiset innostuivat lähettämään kaikennäköistä. Tällä hetkellä lista vaatteista joita tytölle tarvitsisin on lyhyt. Paljon pitempi lista on mulle hankittavien vaatteiden lista. Odotusaikana kun tuli painoa 20 kiloa lisää ja sitä on vielä runsaasti. Odotusajan vaatteet on tällä hetkellä liian suuria ja ennen odotusta hankitut vaatteet pieniä. Pakko yrittää näillä vielä hetki pärjätä ja katsoa josko tuo maha vielä pienenisi. Sitten eikun shoppailemaan!
Mukavia vauva-arkipäiviä kaikille!
Mauinna ja tyttö 24pv
Lauantaina vietettiin poitsun kastejuhlaa ja nyt tuntuu aikaa olevan yllinkyllin kun ei ole enää ristiäisasioita hoidettavana.
Poitsu syö 3-4 tunnin välein ympäri vuorokauden, tosin ruokailu on hoidettu noin kymmenessä minuutissa. Maidon tulo on onneksi jo tasaantunut,sillä pakkaseen ei juuri enempää oisi mahtunutkaan =)
Masuvaivoja pikkuisella on,cuplaton tipat nyt käytössä toista päivää,saa nähdä millon alkavat helpottamaan vai alkavatko?
Muuten herra on hyväntuulinen ja kovasti seuraa isoveljen puuhailua. Kantoliinassa viihtyy hyvin,eilenkin koko ajan kun asuntomessuilla kierrettiin.
Huomenna lähdetään hakemaan isoveikka mummin luolta mökiltä kotiin. Autossa onneksi molemmat pojat viihtyvät.
Meillä on maanantaina 1kk neuvola,kylläpä aika rientää!!
Pupu ja Ötis 25vrk
Meidän juniori kun on heinäkuisia, mutta viime vuodelta ;-) Vaistonvaraisesti vain avasin tämän ketjun. Hih, meillähän on jo taapero. Kauheeta kun aika kuluukin äkkiä.
Meilläkin on arki muuten kivasti lähtenyt pyörimään, mutta tuolla taaperolla meinaa vaan olla kauhia flunssa ja vauvalla on myös hieman tukkoinen nenä...itselläkin on hieman nuhaa, joten ulkoilut on jäänyt vähiin mikä on tosi harmillista.
Vauva oli jo 1vk ikäisenä saanut painoa melkein 200g yli syntymäpainon joten kivasti kasvaa tissimaidolla.
Tosin neiti syö max 3h välein ja illat melkein istun kokonaan syöttämässä...mutta mikäpäs siinä telkkua katellessa on syötellä pientä.
4.8 on sitten 1kk nla ja silloin taas saadaan nähdä miten tyttö kasvaa.
Me jouduimme käymään yhden ylimääräisen nla käynni, kun syntymäpainoa oli niin vähän. (2750)
no nyt jo neiti painaa 3260g, joten turhaan huolehdin tuotakin.
Me ei nukuta perhepedissä vauvan kanssa, kun tuo meidän isompi tyttö (1,5v) nukkuu vieressä...sekin pitäisi muuttaa, mutta ei nyt ole raskinut, kun tyttö on kipeä ja sitä ennen olin itse niin väsyksissä...seli seli...taitaa olla minun saamattomuutta??? =)
Liinassa tämäkin vauva tykkää olla ja onkin oiva apu massuvaivoihin.
Ollaan annettu rela-tippoja ja niistä on ollut ainakin jonkin verran apua.
Mutta nyt tissibaarin aika...vauva kutsuu!!
mutsi ja tytsy 3vk+2pv
Nostanpas hieman ettei vallan katoa...
männäpäivinä.
Puklumaakari taisi nukahtaa herätäkseen kohta pulauttamaan. Tänään oli tyttären ensimmäinen kylpy (sen nuoremman, kaksivuotiasta on kyllä kylvetetty ennenkin, aha aha). Vauva syntyi veteen. joten edes sairaalassa ei sen lisäksi kylvetelty.
Nukkumaan pitää häipyä, unet koostuvat lyhyistä pätkistä, joita pitää keräillä riittävästi. Miksi, oi miksi vauvat nukkuvat niin pitkään päivällä ja niin pätkään yöllä?
Neuvolaa en ole edes varannut vielä, koska kävimme eilen sairaalan jatkotarkastuksessa. Siellä otettiin myös paino ja todettiin sydämen sivuääni kadonneeksi. Kaikki kunnossa siis. Neljä kiloa lähenee, ehkä ne unetkin siitä paranee...
Muutama yö oli kovin itkuista, sain neuvon välttää illalla liikoja hiilihydraatteja. Kaikkea sitä lapsensa eteen tekeekin, olen kyennyt jopa jättämään makean syönnin, minä sokerihiiri. Tai päivällä olen syönyt ehkä palan tummaa suklaata - tai kaksi, vai kolme, kuka sitä näin väsyneenä muistaa montako syö???
Silti, itkut väheni ja aika hyvin kykenen ruokavaliotani katsomaan. Tänäiset mansikat ehkä oli aika heavya lapsen masulle, joten kohta voin syödä juustoa ja juustoa ja lounaaksi juustoa. Yök.
Jotta muillekin jää tilaa, poistun. Palaan pian lukemaan muiden heinävauvojen heinäunista
Kukkuu ja nti Ihme 12vrk
Heinäkuiset ovat todellakin kadonneet jonnekin, kun pinoa saa etsiä kaukaa... Tulkaahan kertomaan kuulumisia:)
Meillä jaksellaan hyvin. Vauva on superkiltti tapaus:) On oppinut jopa syömään rinnalla ilman varttitunnin alkusähellystä. Aluksi imeskeli kieltänsä antaumuksella ja rinta oli tosi vaikea saada suuhun. Sain sen rintakuminkin onneksi poissa, koska sen kanssa maitoa tursusi joka suuntaan. Se onkin ollut meidän kovin koettelemus. Esikoiselta hormonit heitti mielialaa kovastikin, mutta nyt on mennyt hyvin. Toki kun on väsynyt, niin silloin mielikin on hieman toivoton, mutta hyvin nukutun pätkän jälkeen jaksaa taas ihmeesti.
Mies lähtee maanantaina töihin kolmen viikon isyysloman jälkeen. Pitääpi keksiä esikoiselle jotain touhua imetysten ajaksi. Nyt kun alan syöttämään vauvaa ja esikoisella ei ole vahtijaa, niin alkaapi tuho käymään. Siinä saa kyytiä niin tavarat kuin vauvakin. Onneksi on jo hieman tasaantunut tuo asikoisen mustasukkaisuus...
Olen käynyt sauvakävelemässä kolmen kilsan lenkkejä joka toinen päivä. Huomaa, miten kunto alkaa pikkuhiljaa kasvamaan ja jaksaa jo paremmin kävellä. Kohta voisi pidentää lenkkiä. Raskausaikana pääsi todella repsahtamaan tuo kunto. Kuntosalille lähden elokuun aikana...
t.mm ja pikkupoika 2,5vkoa
Meillä pieni mies on kasvanut mukavasti, 5vko 4200, eli 1200 syntymäpainoon lisää. Nyt kun alkaa 6vko olla plakkarissa on pojalla klassinen ensimmäinen tiheän imemisen kausi päällä. Hän riitelee tyhjien pussukoiden kanssa ja nokkii kaikkea mikä muistuttaa ihoa. Onneksi alkaa jo vähitellen tarjonta vastata kysyntää ;) Olin eilen illalla väsynyt ja vaihtaessani tissilta toiselle riitelevää vauvaani täytyy myöntää että kiusaus korvikkeen antamiselle oli suuri. Kun sain pojan jossain vaiheessa taintumaan niin aamulla ei tissitys enää tuntunut niin lapsen kiusaamiselle, vaan siitä nautti taas niin äiti kuin vauva.
Meillä oli ristiäiset sunnuntaina. Niin kuin joku jo totesi että nyt on aikaa hengähtää kun on saanut juhlat alta pois.
Lauri on sylivauva. Nytkin nukkuu eväiden päällä ja tuoksuu niin ihanasti vauvalta.
C.V ja Lauri 6vko
Täällä kirjoittelee uusi heinäkuinen.Laskettu aika meillä tosin oli vasta syyskuussa mutta vaavi päättikin syntyä jo hieman etukäteen ;)Tänään pääsimme kotiin sairaalasta jossa vaavi vietti ensimmäiset kaksi viikkoa.Ihanaa olla kotona pojan kanssa.Oli hieman outoa nimittäin tulla sairaalasta kotiin silloin yksin,ilman vauvaa.No onneksi aika meni nopeasti.
Tämä olikkin sitten tällainen pika kirjoitus kun pitää kiiruhtaa antamaan iso-velille hieman pöperöä.
Vauvan-tuoksuista loppupäiävää muille heinäkuisille!!
Moikka kaikille!
Niin vain tulee tätä heinäkuisten pinoa seurattua vaikka meidän ukko syntyikin jo toukokuussa!
Meillä oli alkuun helppo vauva, söi ja nukkui, nukkui ja söi.. Nyt on muuttunut ääni kellossa. Nukkuu vain sylissä ja auton turvakaukalossa, vähän aikaa vaunuissa jos oikein työntää. Mutta vauva-aika on niin lyhyt että sen muistaen jaksaa!
Nirpukka: Millä viikolla ja minkäkokoisena vauvasi syntyi? Meilläkin heinäkuinen halusi kiireellä maailmaan jo toukokuussa... (33+6)
joopa..nyt kuuluu taas huuto!
Hattara ja mukelot
Vauva syntyi viime torstaina elikkäs 20.7. ja lauantaina päästiin kotiin. Piti kuitenkin käydä näyttämässä poikaa vielä lääkärille uudestaan keskiviikkona kun sydämestä kuului vähän epämääräisiä ääniä. Olivat nyt sitten kadonneet joten kaikki ok=) Alku lähti tosi hyvin menemään ja isommatkaan ei oo mustasukkaisuutta osoittanut vaan aivan innoissaan uudesta veljestä. Nyt kuitenkin sairastuin itse kohtutulehdukseen ja rintatulehdukseen ja olo on ollu pari päivää aikasta karmea=( Antibiootit sain ja nyt odotellaan että ne rupeis tehoaan ettei tarvis lähtä takasi sairaalaan. Vauva on toistaiseksi ollu tosi helppo tapaus ja uskomattoman suloinen poika.
Vielä en oo kerenny/jaksanu kirjotella sitä synnytyskertomusta, mutta eiköhän se tuonne ilmesty jonku päivän päästä.
Heips vaan!
nyt ajattelin minäkin kirjoitella meidän kuulumisia. Tänään meidän pienimmäinen on yhden viikon vanha ja tänään kävi neuvolan täti kotona...painoa oli 3910g, syntymäpaino oli 4170g, että hiukkasen tippunut. Täällä syödään sekä rintaa että korviketta, kun ei tunnu tuo maito nousevan rintoihin, johtuen sektiosta (aikaisemmissakin tapauksissa on käynyt niin sektion jälkeen että ei maito nouse, mutta hyvin ovat kasvaneet pulloruokinnallakin :-))
Muuten herra on hyvin tyytyväinen, nukkuu tosi pitkiä jaksoja, viime yönä heräsi yhden kerran. Itsekin olen jaksanut tosi hyvin ja eilen sain tikit pois :-) mikä ihana tunne. Isommat sisarukset ovat ottaneet veikan hyvin vastaan, ei neitikään 2,5 vuotias ole kiukunnut, vaikka odotinkin sitä....
Mutta nyt herra ääntelee siihen malliin että on vaipan vaihdon aika :-) jaksamisia kaikille!
Tupuhupuna ja " eemeli" viikon vanha
Meidän neiti on oikein ihana ja rauhallinen tapaus. Yöllä nukutaan parhaillaan kellon ympäri noin 3 tunnin välein syöden. D-vitamiinit aloitettiin maanantaina ja ehkäpä juuri niistä johtuen neiti oli melkoisen rauhaton ja kitisevä muutaman päivän. Disflatyl auttoi ja nyt on taas hyvä olla.
Tiistaina neuvolassa painoa oli 4,5 kiloa eli reilut puoli kiloa oli tullut tuohon kahden viikon ikään mennessä lisää syntymäpainoon. Rintamaitoa riittää ja neiti ei olekaan vielä lyhyen elämänsä aikana korviketta maistanut.
Itse olen nauttinut pienestä vauvastani kovasti, esikois-kaksosten kanssa ei paljon ennättänyt nauttimaan vaikka helppoja vauvoja olivat hekin. Tekemistä riitti...
Ristiäisiä vasta suunnitellaan ja vauvan etunimi on tiukassa pohdinnassa. Kaksospoikien nimiä mietittäessä oltiin kovasti sitä mieltä että nimien löytäminen tytöille olisi helpompaa. No ei todellakaan ole!
Virna & Vekkuli 2 vkoa 5 päivää
Meillä on jo eka reissu mummolaan (162 km yhteensuuntaan..) takana vauvelin kanssa..Mentiin kun poju oli 2 vkoa vanha ja oltiin viikon verran. Eilen kävi sitten lastenneuvolasta täti katsomassa kaveria ja paino oli nyt jo 4950 g, eli ihan kivasti oli jo noussut, synt.paino oli sen 4140g.
D-vitamiinitkin olen aloittanut ja niitä ei tarvitse antaa kuin sen 3 tippaa, kun saa sen verran korviketta lisäksi..Masua välillä pikkaisen kitisee, mutta menee yleensä ohi, kun röyhtäisee kunnolla tai tulee pierua :) Kakkaakin tulee ihan hyvin, joten kaikki on sen puoleen kunnossa.
Meidän poika on todella jäntevä, kuten terkkarikin sen ilmaisi :) Kovasti nostelee jo päätänsä, kun pidetään olkapäätä vastaan..Kovin on aikaisessa..Meidän sängyllä on mennyt jo 2 kertaa kyljeltä mahalleenkin, mutta se sänky onkin sen verran pehmeä, että siinä on helppo mennä..Pitäisi mennä sänkykaupoille, mutta millähän rahalla?! Minä saan hymyn joka päivä, mutta muut ei ;) Munkin äitille antoi kotiinlähtöaamuna oikein leveän hymyn..Että oikein ihana poika! Vuorokausirytmi on sopiva! Yöllä syö vain kerran ja päivälläkin vetää pitkät unet. Nytkin on päikkäreillä ja lähden kohta käymään kaupassa, kunhan ukko tulee kotiin katsomaan sitä.
Tänä aamuna poika tisutteli parisen tuntia, kun mä nukuin samalla. En oikein osaa herätä puoli 7, kun muut nukkuu ja ei ole mitään tekemistä. Mutta poika torkkui tyytyväisenä tissi suussa. Kyllähän se suurimman osan ajasta oli poissa suusta, mutta aina välillä piti maistaa. Taisi olla kaikista tyytyväisin siitä, että sai olla siinä mun vieressä :)
Mites teillä on lähtenyt kilot pois? Mä kävin viime viikolla kotona puntarilla, kun ei omaakaan ole..Ja olin laihtunut 14 kg!!!! Siis mullahan tipahti alussa se paino sen 6 kg, sitten tuli takaisin se 6 kg ja olin lähtöpainossa. Nyt on siitä lähtöpainosta tipahtanut sen 14 kg! Ohhoh, en olisi ikinä uskonut! Mutta onhan tuota vielä tipahtaa parikin kertaa tuo määrä ;)
Nyt lähden kauppaa :) Pinoudutaan ahkerammin, on kiva lukea muidenkin kuulumisia!
~suviande ja " Enska" 20 vrk(?!)~
Taustalta välillä sekaan huutelen...
Vähän kannustusta kaipaisin kun alkaa olla todella huono omatunto... Sain ensimmäiseni 3viikkoa sitten ja kaikki tuntui alkavan hienosti, imetykset sun muut, maito nousi ja tyttö söi reippaasti tosin rintakumin kanssa. Paino nousi ja tyttö nukkui 3-5 tunti öisinkin.
No, nyt sitten jostain syystä maitoa ei enää tule ja ollaan siirrytty nan:iin, tisutellaan kuitenkin muutaman kerran päivässä, mutta pääsääntöisesti kuitenki korvikkeella. Olisin halunnut imettää pidempään jatiedän ettei asialle voi mitään ja tytöllä kaikki hyvin, nukkuu ja syö edelleen hyvin.
Huonon omantunnon tässä aiheuttaa muut ihmiset... Päivittelevät kylään tullessaan että etkö tosiaankaan imetä enää? Etkö tiedä että tuon ikäistä KUULUISI imettää? Lapsen ja äidin välille ei synny kunnon sidettä jos ei imetä, sellaiset lapset sairastavat huomattavasti enemmän jotka eivät ole saaneet rintamaitoa, jnejne... Nämä kommentit tulee vanhemmilta äideiltä mm. anopiltani...
Sanokaa nyt hyvät ihmiset etten ole huono äiti vaikka en pysty imettämään!!! Mies yrittää sitä minulle tolkuttaa, mutta tarvitsisin sen " toisenkin mielipiteen" !!!
Muuten meillä mennyt tosi hyvin tyttö tosiaan nukkuu 3-5 tunnin unia ja syö hyvin. On hereillä ollessaan hyvän tuulinen ja aivan ihana tyttö. Painokin oli lähtenyt hienosti nousemaan, viikon ikäisenä synt.paino ylitetty 60grammalla. Seuraava nla tädin käynti on maanantaina, kiva kuulla miten paljon se paino onkaan sitten jo noussut.
Huh, tulipa taas hiukan kevyempi olo, nyt lähden vaipan vaihto hommin!!!
hipsuli & tyttönyytti 19vrk
Hipsuli06: Ei kannata kuunnella niitä toisten kommentteja vuvan syöttämisestä! Tiedän, että varmasti ottaa päähän ja silloin tuntee itsensä huonoksi äidiksi, mutta eikös pääasia ole, että vauva voi hyvin ja kasvaa?!
Esikoistani en minäkään täysimettänyt kuin 1,5kk ja osittain imetin sen toisen 1,5kk. Silloin sain itsekkin vastaavan laisia kommentteja, mutta sanoin vaan et eikös vauvan ruoan saaminen ole pääasia tavasta riippumatta.
Ja sit muuta:
Vauva nauttii ulkoilusta, tai ainakin nukkuu tyytyväisenä koko matkan kun olemme ulkona...liekkö sit saanut raittiin ilman myrkytyksen?! =)
Meilläkin taitaa olla sellainen tiheän imunkausi, kun tyttö meinaa olla koko ajan syömässä...milloin tai kauan se tiheäimu muuten kestää?
Kun tuntuu et neiti on tilannut maitoa jo pari päivää.
Massu vaivaa meilläkin on hieman. Röyhtelyt ja pierut kun saa tehtyä niin rauhoittuu. Neiti on vaan ottanut " tavaksi" olla hereillä siinä 23-01 aikaan ainakin sen tunnin.
Oli jo raskaus aikanakin silloin hereillä. Toivotaan, että rytmit löytyy sitten aikanaan.
Muuten mennään noin 1-3h syönti väleillä koko vuorokausi ja tissimaito ainakin vielä riittää mainiosti.
Sai tosin yhden kerran 100ml nania, kun olimme mieheni kanssa ystäviemme häissä, mutta ei onneksi saanut vatsanpuruja siitä.
no nyt kuuluu kutsu!
mutsi + tyttö 3vk+++
Nyt olen kyllä liian väsy kirjottelemaan,jatketaan huomenna...poitsu kainaloon ja petiin.
Kiva lukea teidän kuulumisia.
Meilläkin on ihan hyvin lähtenyt arki rullaamaan. Meidän " Elmeri" on nyt viikon ja 5 päivää vanha.
Me kävimme jo pienellä reissulla kesäpaikallamme, johon on reilu 100 kilsaa matkaa, mutta reissu sujui ihan hyvin. Vauveli nukkuu melko pitkiä pätkiä läpi vuorokauden, iltaisin on ehkä semmoinen rauhattomampi tankkausjakso, mutta yöt sujuvat sillä parilla syötöllä.
Tuosta huonosta omastatunnosta, niin eikös äideillä ole aina jostakin huono omatunto, niin että yritetään vain totutella elämään sen kanssa, eikä välitetä muiden puheista. Pääasiahan on että vauvat kasvavat ja ovat tyytyväisiä, tulee se sapuska sitten mitä kautta hyvänsä.
Toivottavasti ei kenellekään tule koliikkia tai muuta vastaavaa. Missäs iässä se taas yleensä iskeekään?
Itselläkin pitäisi aloittaa kunnonkohotus pikkuhiljaa, vielä en ole kauheasti vaunulenkkejä tehnyt, kun on ollut niin kuumaa, muuten vauva on kyllä jo nukkunut ulkosallakin.
Isotsisarukset ovat hyvin ottaneet vauvan vastaan, kohta 2-vuotias ehkä hiukan kiukkuisempi kuin normaalisti, mutta sylittäjiä vauvalla kyllä riittää ja varsinkin 8-vuotiaasta on jo paljon apua.
Jaahas, täytynee ryhtyä ruuanlaittoon, miten noilla tenavilla tuntuu olevan aina nälkä!!
Meriaani ja pikku Elmeri
Minäkin etsiskelin Heinävauvojen pinoa ja löytyihän se,mutta hiljaista on...Taitaa mammat olla ihan vauvan tuoksun huumassa,kun ei enää kirjoittelemaan jouda;-) Minä ainakin olen ihan sekaisin vauvasta...voisin vain tuijotella ja nuuhkutella vauvaa koko ajan. Meidän jässikkä on nyt kuudessa päivässä saavuttanut syntymäpainonsa lähes...eli painoa on 4700g.....ruoka maistuu....ja kakkaa tulee urakalla ja pissan määrä on uskomaton! Kävimme äsken ulkona pyykkiä ripustelemassa ja herra nukahti kantoliinaan ja nyt jatkaa uniaan tuossa sitterissä,kun mamma nettailee;-) Yöt pikku-mies on ottanut tavakseen nukkua äidin kyljessä(rinnassa) kiinni,missä ruoan saanti on taattu...omaan koriin laitettaessa alkaa kauhia ähellys ja valitus ja tuohtunut tuhina...ei auta kuin kainaloon kaapata:-) Mutta pääasia että kaikki nukkuvat hyvin!
Mitenkäs muilla heinähattu vauvoilla on alkanut elämän taival?