Uunin räjäytys puhtaaksi - apua kaivataan
Mies kokkaili - minä siivoan. Auttakaa ennen kuin otsasuonet katkee. Uunin pohjalle oli ensin valunut gratiinirasvamömmölammikko, jonka jälkeen uuni oli ollut päällä jonkin nyhtölihan vuoksi 14 tuntia 🙈 Millä saan ois tuon mustaksi lasitteeksi muuttuneen rasvan irti uunin pohjalta? Ei ole pyrolyysitoimintoa valitettavasti, vain katalyysipuhdistuvat seinät. Aiemmin kaiken puhdistanut soodan ja suolan seos ei tee mitään. Mitä siis haen kaupasta? K2r on tuttu, mutta ei sekään mikään ihmeaine muistaakseni ollut. Miten emäksistä/hapanta ainetta tonne pohjalle uskaltaa kaataa?
Kommentit (8)
Jospa antaisit miehen itse siivota omat sotkunsa.
Auttaisikohan jos rypistät paljon alumiinipaperia palleroiksi ja heität ne uuniin. Perään paljon kodin putkimiestä. Uunin luukku kiinni ja täydelle teholle.
Vierailija kirjoitti:
Jospa antaisit miehen itse siivota omat sotkunsa.
Tilannetta tuntematta kuulostaa oikealta toimintatavalta mutta viimeksi kun pesi uunin, hajotti ylävastuksen. Pesen siis itse.
Voimia 😩
Täällä oli sooda, vesi ja etikkapohjainen keino
https://www.voice.fi/koti/a-90092
Mr Muscle, se suihkutettava vaahto on mun kokemuksen mukaan ollut tehokkain noista tököteistä. VAikutusaika useita tunteja, vaikka koko päivä. Aina välillä pitää lisätä ja kuurata irtoavaa töhnäkerrosta pois että aine pääsee paremmin vaikuttamaan. Menee varmaan muutama pullollinen.