Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tehdä kun nuorta tytärtäni

Vierailija
04.02.2014 |

Ahdistaa shoppailu kaupoissa/ulos meno? Käy kaupassakin vain siihen kellon aikaan, jolloin tietää että asiakkaita on vähän. Kuulemma ahdistuu isosta väkijoukosta??? Liittyykö tämä pelko siihen kun häntä kiusattiin koko peruskoulun ajan, ja vielä jonkin aikaa amiksessa ennen kuin lopetti vaihtaakseen alaa ja koulua? Netissä uskaltaa ottaa kontaktia, oikeassa elämässä vain jos porukkaa on vähän. Hän on normaali, kaunis, pukeutuu ja käyttäytyy hyvin. Joten en edes tiedä miksi häntä kiusattiin/miksi ei uskalla ottaa kontaktia...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan se liittyä mutta ei välttämättä. Kaikki eivät vain tykkää isoista väkijoukoista (kuten minä).

Jos asia ei häiritse tytärtäsi niin anna asian olla.

Vierailija
2/18 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 00:06"]Tyttäres on vaan ylimielinen mt-ongelmainen paska *naurut*

[/quote]

Häpeä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 00:06"]Tyttäres on vaan ylimielinen mt-ongelmainen paska *naurut*

[/quote]mikä helvetti...?? Ap

Vierailija
4/18 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 00:07"]No voihan se liittyä mutta ei välttämättä. Kaikki eivät vain tykkää isoista väkijoukoista (kuten minä).

Jos asia ei häiritse tytärtäsi niin anna asian olla.

[/quote]häntä selvästi häiritsee ettei voi shoppailla rauhassa. Ei ole edes ystäviä :( ap

Vierailija
5/18 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännittää sosiaalisia tilanteita. Kuulostaa loogiselta, että kiusaaminen olisi aiheuttanut. Varmaan traumaattista jos koko kouluiän kiusattu?

Vierailija
6/18 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muakin kiusattiin koko peruskouluaika ja samanlainen seurauskin oli.

Terapialla ja lääkityksellä oon taas palannut omaksi itsekseni, eli kestän taas väkijoukkoja.

Vierailija
7/18 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäisen arkuutta ja ujoutta. Itse olin aikoinani samanlainen arkajalka ja jännittäjä. Ilman psykologin apua (+lääkkeitä) en selvinnytkään teini-iästä, mutta nyt olen kummasti rohkaistunut menemään väkijoukkoon jne. Eli kaikilla on toivoa!

Vierailija
8/18 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Taas yksi mt-ongelmainen valtionelätti lisää? Lahdataan kaikki...

Vierailija
9/18 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

paniikkihäiriöön liittyy.. miehelläni on ihan sama juttu. Joten tyttö lääkäriin, niin saatte lääkkeet jotka tuo paremman olon.

Vierailija
10/18 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 02:33"]

[/quote]

Niitä on kuule sen verran paljon nykyään, että saataisiin sitten lahdata lähes koko kansa.

Vierailija
11/18 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä porukkaa ja kommentteja täällä palstalla. Suurin osa näemmä entisiä koulukiusaajia. Joku vauva palsta olevinaan. Menkää törkimykset jollekin muulle palstalle vi..tuilemaan.

Vierailija
12/18 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali suomalainen. Ei shoppailu muutenkaan  ole meillä niin tavallinen harrastus kuin amerikkalaisissa elokuvissa. Kovin monet meistä aikuisistakin ahdistuvat kaupan kassajonossa. Me olemme  olleet tällaisia jo ennen kuin kouluja on edes keksitty ja siksi esi-isämme tänne harvaanasutulle perälle vaelsivat.

Olisitko yhtä huolestunut, jos hän olisi poika, eikä shoppailu kiinnostaisi? Hassua, että tällaiset sukupuoleen liittyvät ennakkoluulot ovat näin vahvasti voimissaan vieläkin. Tytön pitäisi olla sosiaalinen ja shoppailla, poika ehkä saisi vapaasti samoilla yksikseen metsissä, esi-isiensä tapaan eikä paljon huolestuttaisi.

Vierailija
13/18 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette mene yhdessä?

Vierailija
14/18 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on erikoista, että aloitat ketjun tytön vaikeudesta shoppailla ja jossain sivulauseessa tulee ilmi, ettei ystäviäkään ole. Olisikohan ystävien puute vähän vakavampi ja tärkeämpi asia kuin shoppailun pelko... itse yrittäisin keksiä ennemmin siihen jotain apukeinoja. 

Vierailija
15/18 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 02:33"]

[/quote]

Kanna tilanteesta vastuusi käyttäytymällä asiallisesti. Eipä ihme, että ihmiset voi huonosti kun, ympärillämme ihmisiä jotka käyttäytyy niin ettei arvosta muita ihmisiä. Luultavasti tälläkin provoilijalla on lapsia. Kuka tahaansa voi alkaa oirehtia/ sairastua, jos taakka käy liian suureksi. Se mitä ajattelemme ja miten  käyttäydymme toisia kohtaan vaikutaa paitsi toisiin, myös itseen.

Vierailija
16/18 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ahtaanpaikankammo, ja siksi kammoan myös väkijoukkoja, esim. shoppailu jouluruuhkassa tai alennusmyynneissä on ihan kamalaa.

Vierailija
17/18 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 23:56"]

Ahdistaa shoppailu kaupoissa/ulos meno? Käy kaupassakin vain siihen kellon aikaan, jolloin tietää että asiakkaita on vähän. Kuulemma ahdistuu isosta väkijoukosta??? Liittyykö tämä pelko siihen kun häntä kiusattiin koko peruskoulun ajan, ja vielä jonkin aikaa amiksessa ennen kuin lopetti vaihtaakseen alaa ja koulua? Netissä uskaltaa ottaa kontaktia, oikeassa elämässä vain jos porukkaa on vähän. Hän on normaali, kaunis, pukeutuu ja käyttäytyy hyvin. Joten en edes tiedä miksi häntä kiusattiin/miksi ei uskalla ottaa kontaktia...

[/quote]

Kiusaamisesta se johtuu. Minun tyttäreni on aivan samanlainen. Kaupoissa käyminen ujostutti. me kävimme sitten yhdessä, mutta kiusaajatytöt saivat siitä lisää pilkan aihetta : "Katos M****kin on täällä ja äidin kanssa, hihihihi hahahhahhaaaa". Otti päähän enemmän minua kuin tytärtä, hän sanoi, että hän haluaa ja voi shoppailla minun kanssani, häntä pilkataan kuitenkin, teki hän mitä tahansa. Uudessa koulussa hän on löytänyt ystävän, mutta shoppailee edelleen mieluiten minun kanssani ( äidin rahapussi... ja hänen mielestään minä löydän paremmin kivoja vaatteita ja asuyhdistelmiä kuin hän, katselen nimittäin nuorisokaupoissa mitä mallinukeilla on).

Mutta keikoille, konsertteihin ja festareille ei ole halunnut koskaan. Väkijoukot kuulema ahdistaa; pelottaa, että joku kiinnittäkin hänen huomiota jalkaa kavereidensa kanssa osoitella, nauraa ja pilkata... kiusaamisen seurauksia siis. Ei halua abiristeilylle, koska humalaiset ihmiset ja ahtaus ja paljon ihmisiä ahdistaa. Vaikka olisivat tuntemattomiakin. Kiusaajia kun näkee kaupungilla, menee eri suuntaan heti.

Prrkkll, ovat kiusaajat varmaan tyytyväisiä, jos tietävät millaiset jäljet ovat jättäneet, mahdollisesti loppuiäksi. Joskus mietin, katuukohan kukaan heistä koskaan, tuntevatko mitään, kun televisiossa, lehdissä jne. puhutaan koulukiusatuissa. Että olisikohan sekin pilkka ja nauru voinut jättää tekemättä.

Vierailija
18/18 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 9 vuotta koulukiusattu ja minulla oli sama vaiva. Mihin tahansa muuhun paikkaan uskallan nykyään mennä mutta vieläkään en uskalla kylämme isoimpaan kauppaan kun siellä on aina niin paljon väkeä ja muutamia entisiä kiusaajia töissä. Kaikkea hyvää tytölle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan