Didriksons takit
Kommentit (15)
Nykyään naftimpaa kuin ennen, mutta toisaalta mallit on tehtykin istuviksi, joten varmaan normi koko riittää. Mulla on syystakki kokoa 42, olen 174cm ja 70kg.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 21:22"]
Nykyään naftimpaa kuin ennen, mutta toisaalta mallit on tehtykin istuviksi, joten varmaan normi koko riittää. Mulla on syystakki kokoa 42, olen 174cm ja 70kg.
[/quote]
Mulla taas syystakki kokoa 40 ja olen 170 cm pitkä ja painan 72 kg. Hihat eivät ole mun mielestä pitkät. Kokeilin kaupassa Raiskin syystakkia ja siinä hihat "laahasivat maata"
Mun takki on toi
Cascade Women's Jacket|
http://www.didriksons.fi/collection.asp?c=4&sizeId=2&typeId=5&systemId=&usageId=5
Mun mielestä aika naftia mallia, tai todennäköisesti olen sitten itse vääränmallinen noihin. En ole mitenkään lihava, mutta kurveja löytyy, joten vaikka tissien kohdalta meni vetoketju juuri ja juuri kiinni, niin lantiosta ei enää sitten mennytkään. Ja isompi koko oli taas hartioista ja hihoista liian iso.
Reilua mitoitusta ovat, ja käsittääkseni pienin koko on vieläpä 38. Itse en ainakaan Ruotsin nettikaupoissa enkä Suomen kivijalkamyymälöissä ole pienempiin törmännyt. Eli ei mitään hoikan ja siron takkeja...
Pienin koko on 34. Useista nettikaupoista saa. Nehän ovat muuttaneet mitoutustaan, ennen olivat reiluja, nyt ihan normaalia mitoitusta.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:37"]
Pienin koko on 34. Useista nettikaupoista saa. Nehän ovat muuttaneet mitoutustaan, ennen olivat reiluja, nyt ihan normaalia mitoitusta.
[/quote]Ainakin tämän kauden talvitakit (esim. Stadiumissa myytävät) ovat vielä isoja.
Kokoja 34 ja 36 on ollut jo monta vuotta. Mutta esim. Prismoissa noi pienet koot menee tosi nopeasti jos niitä tulee lainkaan. Nettikaupoista saa tilattua noita pienempiä kokoja, itselläni on 34 kokoista pari talviparkaa ja yksi kuoritakki.
Itse ostin siis toisen talviparkan syksyllä ja oli silloin jo uutta mitoitusta eli normaalia. Ennen Dirdiksonit olivat mitoitukseltaan reiluja.
Mulla on koon 34 välikausitakki ja se vastaa mielestäni ihan hyvin kokoaan. Ostin pari vuotta sitten Intersportista.
Mites nykyään koot? Ajattelin Thelma-mallia koossa 38 tai 40. Olen esim h&m:n vaatteissa kokoa 40, m tai l, lindexin m.
Kapeaa mallia. Mulle, päärynävartaloiselle tai mikä lie ja pitkälle eivät tosi. Olen siis tasapaksu pötkylä. Jos otan koon 44 niin vain hiat pitenevät mutta keskivartalo säilyy yhtä kapeana.
Mulla Thelmassa (ja Didriksonin takeissa muutenkin) koko 38 on sopiva, muuten käytän yleensä kokoa 40 tai m. Olen 175 cm ja hoikahko. Hihat ovat sopivan pituiset minulle, jolla on pitkä kädet. Tosin Thelmani on jo muutaman vuoden vanha, eli voi olla, että malli on siitä muuttunut.
Ostin juuri Thelma-parkan itselleni. Otin koon 38, kun takin sanottiin olevan reilua kokoa. Yleensä takit ovat minulla 40, jos alle haluaa paksumpaa paitaa. Tuo 38 oli oikea koko. On selvästi muita takkeja reilumpaa mitoitusta. Netissä oli kyllä hyvät kokotaulukot, joiden avulla pystyi vertaamaan omiin takkeihin mittoja.
Itse en odottanut ihan noin kahisevaa kangasta mutta muuten takki oli odotusten mukainen.
Minusta aika normaalia kokoluokitusta, mutta hihat ovat niissä minusta aika pitkät. Itse olen 157cm pitkä ja käytän Didriksonin takkia koossa 36 ja hihat ovat aavistuksen pitkät. Muissa merkeissä ei ongelmaa ole ollut. Mutta laadukkaita takkeja ovat ja nyt saa monesta paikasta hyvillä aleilla.